|
Spinal: Pro hráče nikoliv - ti stále nevědí, jestli opravdu hážu, nebo si čísla "vymýšlím". A PJování o prvku napětí rozhodně není :-)
Jasně, prvek náhody musí být (už proto, že je to zajímavější), ale snaha dát jej v online hraní do ruky hráčům a zabránit současně cheatování ze strany těch, co si RP hry pletou se závodem, kdo pobije víc nestvůr, mi z hlediska poměru práce/efekt přijde nevýhodné...
Ale abych byl taky trochu konstruktivní, přemýšlel jsem, jak to udělat, aby hráči měli jak pocit, že skutečně hážou kostkami, tak aby se trochu zamezilo podvádění.
Kdysi jsme si s jednou skupinou zavedli metodu "předběžných hodů" (nebo jak jinak to nazvat, na tom vlastně nesejde) - každý si na začátku hry dopředu naházel sérii asi deseti hodů, které sepsal na papírek v tom pořadí, v jakém je hodil. Podepsané papírky se odevzdali GM a ten, když potřeboval vědět nějaký tajný hod (náhodné hledání, hod na past proti kouzlu, o kterém neměli hráči vědět, apod.), tak si vzal to, které bylo zrovna na řadě a použil ho. Pak se škrtlo a když čísla došly, naházela se nová série...
Co takhle udělat to v podobném stylu? Tehdy sice bylo cílem zamezit tomu, aby hráči poznali, kdy by mohli něco najít nebo je něco ohrožuje, ale tady by to mohlo jednak odstranit podvádění (tabulka s omezeným počtem prvků, které by nešly přepisovat a vymazával by je z ní PJ) a jednak by odpadlo třeba v boji čekání na méně aktivní hráče než si hodí na inciativu, obranu nebo útok...
|