Duší celkem: 900
Přítomných duší: 1
V krčmách: 0

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  7  >>

       
         Hulda
        22:43:11  25. června 2015
      Asi takhle. Moc dobře víme, že nechceme, aby naše postava umřela. A proto jako PJ vím, že ani hráči nechtějí, aby jejich postava umřela. Proto, jak píše Arsi, si to občas vezmou hráči osobně, když musíš postavu prostě zabít.

      Ale popravdě, kdy zabijíme postavu jen tak? Dobře, zloděj si nevšiml pasti, šlápl do toho a vystřelila šipka ze zdi. Musím ho přece hned zabít? Nejsem žádnej G. R. R. Martin, abych ho oddělal sotva udělala postava první chybu. Prostě ho zraním, zloděj měl štěstí, minulo to všechny tepny...

      Samozřejmě když postava udělá absolutní hloupost, nebo se prostě obětuje pro dobro skupiny, tak se nedá nic dělat. V tu chvíli je to prostě v rámci RP a smrt je tady. Většinou ale člověk, který to zahraje schválně, tak je i smířený s tím, že postava prostě umře. Průser to je s těmi, co udělají tu blbost prostě z blbosti a pak se s váma hádají, že jste jim postavu zabili schválně...

      Sám ale nebudu lhát. Když můžu, tak se snažím držet postavu živou. Je hloupost ničit si quest smrtí postavy, když to je třeba velmi aktivní hráč. Pokud to ale přece jen nastane, tak je třeba dobrý toho hráče přijmout znova s další postavou, protože když mi někdo hraje nadprůměrně, ale pak prostě postava musí zemřít kvůli jejím vlastnostem (ochráním kámoše, sám se vrhnu na nepřítele a oni zdrhnou), tak je škoda prostě takovýho člověka poslat pryč...

      Možná jsem chtěl ještě něco napsat, ale nějak se mi přetrhla nit, tak pak třeba ještě něco dopíšu...:D


       
         Bizarro
        22:41:41  25. června 2015
      A není to tak trochu proti duchu napínavosti? Osobně by mě hrozně štvalo hrát někde, kde vím, že si mě PJ bude chtít udržet živého, ať udělám cokoliv. A v podobném duchu vedu i své questy.


       
         Alim_Thor
        22:35:21  25. června 2015
      Já se snažím u sebe zpravidla zabavit hráče, ne udržovat při životě mermomocí pravidla stanoveného imaginárního světa. To znamená, že chci aby postava v mém Q vydržela dlouho a nebojím se ji dát pomocnou ruku, pokud hráč o hru stojí. Už jsem takhle udržoval při životě ne zrovna málo hráčů, co udělali ne zrovna malé kraviny. Vždycky se jim dá za to něco vzít, něco nového přidat a rozvinout postavu novým směrem. Nemusím ji hned zabíjet.

      Nadruhou stranu, něco jiného je, kdyby se hráči chtěli zabít navzájem, tam už bych asi tu pomocnou ruku nepodával :)

      V tomhle jde asi vždy o otázku, co chcete hráčům dát. Já se snažím dávat tak trochu klasické fantasy, příběh kde jsou hlavní postavou oni a pokud umřou, znamenáto, že příběh nadobro končí. Zavíráme knížku, není co dál, i když všichni víme, že se kolesa toho imaginárního světa otáčej i nadále.

      Abych to uzavřel, pokud se mi s člověkem hraje dobře, budu radši hledat cesty, jak s ním hrát dál, než mu můj svět uzavřít kvůli nějaké hloupé chybce.



       
        Nawlroy
        22:34:18  25. června 2015
      Já vedu válečný příběh, takže jsem o smrti postav dost přemýšlel. Na jednu stranu je to ralističtější, na druhou nechat hráče vytvářet si novou postavu a vhazovat ho do rozjetého děje mi přijde takové divné (za předpokladu že chce hráč pokračovat).
      Nakonec jsem došel ke kompromisnímu řešení, podobně jako Kragh - pokud postava hodí tak skvěle, že "zemře", bude zachráněna zdravoťáky (v mém případě mariňáckým apatykářem) a do konce dané mise neschopná boje a mimo hru. No a pak je uzdravena v rámci možností (noha sem, ruka tam) a vrácena do děje.


       
        Kragh
        22:20:01  25. června 2015
      Z mého pohledu vypravěče (nebo PJ, jak je komu libo), to je v pohodě, pokud si to postava zaviní sama tím, že např. udělá nějakou blbost. Ale řekl bych, že když postava udělá to nejlepší co mohla, tak by umřít neměla (pokud to teda nemá nějaké pokračování či neumře ''přirozenou'' smrtí). Podle mně je hlavní hra, a aby hráče bavila, takže klidně vážně zranit, ale pokud to neodporuje logice děje a situaci, ať klidně přežije (klidně s následky ).

      Příklad: Družinka bojuje proti obrovi, takže ten je bude vyřazovat postupně, ale jen tak, aby pro něj neznamenali hrozbu (omráčí...)


       
         Arsi
        22:18:13  25. června 2015
      Bizarro,

      z vlastni zkusenosti vim, ze hrac si smrt postavy bere osobne. Po jedne takove smrti, kdy postava udelala opravdu nehoraznou blbost, mi na havran prislo parek peknych dopisu o me osobe

      Od te doby nebylo nutno nikoho zabijet, je to ale i tim, ze na to nemam questy stavene :) pokud by ale nebylo z hracskeho hlediska zbyti, sla bych do toho znovu.


       
         Bizarro
        22:11:43  25. června 2015
      Zdarec,

      z debaty v krčmě vyplynulo zajímavé téma. Co si jako vypravěči myslíte o smrti hráčské postavy v questu? Je to z vaší strany ok, nebo máte snahu postavy držet co nejdéle naživu?


       
         Yenn
        22:13:26  27. dubna 2015
      Pokud jsou hráči skutečně tak pasivní nebo pacifističtí, že se i pŕes několik výzev nerozhoupou a k nikomu nepřipojí, bývá idální nechat jednu ze znepŕátelených stran vyhlásit nějakou variantu hesla "kdo nechlastá s námi, chlastá proti nám".


          21:48:01  27. dubna 2015
      Ahoj, měl bych zvláštní dotaz: Jak to udělat, pokud potřebujete v určité situaci hráče, aby se přidali buď na jednu, nebo na druhou stranu? Nemůžu přijít na dobrý způsob, jak situaci vyhrotit.


       
         Nathlan
        18:43:06  20. dubna 2015
      Snad takhle mobilem stačí :) 1drv.ms/1DtVERW


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).