Duší celkem: 900
Přítomných duší: 1
V krčmách: 0

      =--Vědma--=
      Zeptejte se Teamu na cokoli, co se týká DarkAge.

      Vyhledávání:

      Obnovit <<  559  >>

       
         Angeluss
        13:20:15  29. srpna 2007
      To je typický problém... Existuje totiž jak Role Playing Game, tak i Roll Playing Game. Rozdíl mezi nimi je přesně to o čem tu diskutujete. Role je hra charakterů, kdežto Roll jde tvrdě po příběhu. Nemyslím, že by se to dalo nějak vyřešit, vždycky zkrátka upřednostňujete nějaký ten svůj herní styl. Na DA se od počátku jede na Role a je to dobře, protože tenhle styl vyzdvihuje literární stránky hry, tudíž se daleko víc hodí na fórum. Ale není pravda, že by tu Roll neměl své místo. Roll je totiž přesně to, co sem přinesl kdysi Sniper a kvůli čemu se mimochodem zvedla docela slušná vlna nevole (málem jsme ho tenkrát vyštvali na chatquest vzpomínáte?)


       
         DonSimon
        11:24:56  29. srpna 2007
      No ono je všechno tohle otázka pohledu. Kupříkladu já hraju DrD od první vydané verze někdy na začátku devadesátých let a ano - zpočátku jsme, jako dvanáctiletí kluci, hráli tzn. "číselné a akční" DrD, kde hlavním motorem bylo pozabíjet příšery a nahromadit zlaťáky a zkušenosti. Časem jsme ale zjistili, že mnohem zábavnější je hrát role. Takže ubylo expů získaných za nestvůry a výrazně přibylo expů, získaných za hraní role. Stávající questy se velmi blíží tomu, jak DrD hrajeme teď.

      Odmítám tvrzení, že DrD není o myšlenkách a chování postav. DrD patří mezi RPG - tj. hry založené na hraní rolí. Na tom, vyzkoušet si žít jako někdo jiný. Přemýšlet jako někdo jiný. A i konat jako někdo jiný.

      Samorřejmě čeho je moc, toho je příliš a všechno má své meze. Ismaelův návrh není rozhodně od věci, ale měj by být spíše vzkazem pro PJe - pokud vám hráč hodí 2 A4 textu úplně o ničem, prostě mu expy nedejte. Ale když napíše super příspěvek, kde zareaguje přesně tak, ajk by jeho postava zaregaovat měla, pobaví tím spoluhráče atp., tak - i když třeba nic konkrétního a výrazně posunujícího děj neprovede - si prostě ty expy zaslouží.

      Naprosto chápu lidí, kterým chybí "klasické DrD", tj. házení kostkou, doslova brané deníky, upozadění RP a zvýraznění role příběhu a boostrování hrdinských postav. Je hodně lidí, které takto hraje rádo a není na tom nic špatného. Ale spíše než "klasické Drd" je to "klasicky chápaný způsob hry Drd", který není jediný možný.

      Zkrátka neodsuzujte sovje pohledy na věc tak striktně...


       
         Shadow
        21:28:55  28. srpna 2007
      no hele sice debatu ukončujete,ale ukončujete ji zavrhnutím.je sice hezké že tu každý říkáte SVÉ konkrétní názory,ale zkuste se podívat na DA jako celek.možná se vám to bude zdát už jako trapárna,ale zopakuju tu svoje oblíbené DA má být DRD!
      proto částečně Zyra chápu.když se kouknete na questy, tak cca 90-95% hráčů v nich je jen o tom, jak moc umí okecat svoje myšlenky (které upřímě mě jako hráče DRD nezajímají) a je jen minimum hráčů, kteří se opravdu v questu snaží něco dělat, posunovat děj jinak než jen rozhovorem o počasí a jiné.
      na druhouu stranu je zde úplné mizivé minimum PJů, kteří toto nepodporují.
      Jone, že ty konkrétně dáváš za vykecávací příspěvky 1-2 expy je hezké,ale ukaž mi kolik takových ještě je?
      nevím jak toto vyřešit,ani jak to popřípadě alespoň omezit na minimum,ale taky mě dost štve že se z DA stává červená knihovna.
      a myslím že nemusím udávat konkrétní příklady lidí, kteří po těch expech dou a nebo šli právě tímhle způsobem, který má s DrD a tudíž i DA prd společného...

      a když už tu zazněla nějaká ta hláška o rozdělení kvalit hráčů: původně měly statusy Veterán a Zkušený uživatel toto zohlednit.to že nefungují tak jako by měly je už hold ironie osudu a oficiálních PJů u kterých ta ironie začala...hold DA už není o tom, o čem mělo na začátku být....


          19:34:34  28. srpna 2007
      =========================
      Toto téma už se zvrhlo do něčeho, co sem nepatří. Prosím, přesuňte debatu třeba na fórum Hráči sobě, nebo Můj vlastní svět


       
         Jon
        19:31:21  28. srpna 2007
      Ismael: Já nevím, co se tu řeší. Návrh jako takový je prakticky nezrealizovatelný, tečka.
      Ti, kdo jen "vyjafřují znechucení nad kupou hnoje na 2A4ky" u mě dostávají jeden, dva expy. Tím je jejich lov na expy ukončen už v začátcích. Další tečka.
      Orc vyjádřil velmi rozumný názor, "kdo chce rýžovat, najde si pole". Tak to je a bude, třetí tečka.
      Corwin tvrdí, že tu málokdo hraje podle statistik. Liší se to quest od questu a PJ od PJe, jak moc na nějakých statistikách lpí. Každopádně statistika inteligence patří mezi ty nejdůležitější, kterými by se hra na netu měla řídit.

      "Inu od toho sou tady PJs aby předali hráči představu o tom, jaká postava má být." - To je kapitální blbost, hráč si sám určí, co a koho chce hrát. Hráč tvoří postavu, ne PJ. PJ ji jen vhodně zapojí do příběhu. A nabídne jí místo, okolnosti, kde se může realizovat. Je to individuální.

      "Konec konců,a oprav mě jestli se mýlím, si ji takhle většinou vybírají na Vývěšce,protože sem jim do děje hodí." Další blbost. Tedy alespoň u mě osobně. Hráče nevybírám podle vývěsky, ale podle toho, jak smysluplně se mi ozvou na havrana... i když, jsem asi vybíravý :)))

      "Kdy si naposledy pomohl začátečníkovi ,který se tě ptá,jak má tu postavu,kterou si vytvořil,hrát." - Asi předevčírem.

      "Je od tebe chvályhodné,co děláš ve svých questech." - Děkuju, na uznání jsem vždycky hrdý :)

      Tvůj návrh je, jak už jsem řekl, nerealizovatelný. Tečka.


       
        Holyan
        19:19:38  28. srpna 2007
      Je to BLBOST!
      Pokud někdo hejbne s dějem, dostane vždycky více expů, než ty, co jen postávají a "myslí". Ale k tomu se snad nemusí měnit pravidla, ne?
      Zase sis akorát něco vymyslel a všem se snažíš dokázat svou genialitu, co?


       
        Corwin
        19:18:43  28. srpna 2007
      Jinak zkuste vzit v potaz, ze drtiva vetsina uzivatelu nehraje podle statistik sve postavy ;-)

      Jo a tohle jsem nerekl ja, ale proste to tady "zaznelo" :-D Berte to jako nejaky fakt a prosim, nepiste mi nic :-D


       
        Holyan
        19:15:59  28. srpna 2007
      Ismael: Já jsem se vyjádřil. Je to kravina.
      Jak již bylo řečeno, znevýhodní to postavy s nízkou inteligencí, které asi těžko napadne, že "je čas vyrazit právě těmito dveřmi, jelikož symbol na prstenu této mrtvoly je podobný tomu na dveřích".


       
        Holyan
        18:55:50  28. srpna 2007
      Abych to uvedl na pravou míru: Meleš sračky. .


          18:42:55  28. srpna 2007
      Zyr: Tvůj návrh spíše RP podkopává, protože dává defakto navrch postupu děje oproti RP. ,) Představa nesmělé postavy, která není schopná se samostatně rozhodnout, jestli si má dojít na záchod za támhleten keř nebo za tamten vyvrácený strom, by v tomto případě neměla žádné možnosti vývoje (tím myslím po straně expů - nebo lépe řečeno hráč důsledně hrající svou postavu by neměl možnost ohodnocení)... Hráči, kteří jdou po expech, tak po nich půjdou, jen budou psát jinak, ti, kteří doteď hráli postavy kvůli samotnému hraní postavy, to budou dělat stále, ale budou na tom hůř. ,)
      Ferro nepsal dle mého o prohloubení rozdílu mezi hráči, ale mezi postavami. ,) Děj se expuje i teď.
      Už zde pak vidím příspěvek apelující na omezení hráčů, kteří posunou děj o týden dopředu. :)) (Samozřejmě nadneseně.) Dle mého je věc PJ-e, koneckonců je na to cvičen, aby hráče naučil jak hrát - aby našel tu vyváženost mezi přehnaným posunem v ději a plácaním nedůležitých myšlenek-komentářů ohledně každé blbosti.
      Aneb kdo chce rýžovat, najde si pole, kdo chce hrát, bude hrát dál. :)

      Sice nejsem PJ, ale toť můj názor. :)


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201]  [202]  [203]  [204]  [205]  [206]  [207]  [208]  [209]  [210
      [211]  [212]  [213]  [214]  [215]  [216]  [217]  [218]  [219]  [220
      [221]  [222]  [223]  [224]  [225]  [226]  [227]  [228]  [229]  [230
      [231]  [232]  [233]  [234]  [235]  [236]  [237]  [238]  [239]  [240
      [241]  [242]  [243]  [244]  [245]  [246]  [247]  [248]  [249]  [250
      [251]  [252]  [253]  [254]  [255]  [256]  [257]  [258]  [259]  [260
      [261]  [262]  [263]  [264]  [265]  [266]  [267]  [268]  [269]  [270
      [271]  [272]  [273]  [274]  [275]  [276]  [277]  [278]  [279]  [280
      [281]  [282]  [283]  [284]  [285]  [286]  [287]  [288]  [289]  [290
      [291]  [292]  [293]  [294]  [295]  [296]  [297]  [298]  [299]  [300
      [301]  [302]  [303]  [304]  [305]  [306]  [307]  [308]  [309]  [310
      [311]  [312]  [313]  [314]  [315]  [316]  [317]  [318]  [319]  [320
      [321]  [322]  [323]  [324]  [325]  [326]  [327]  [328]  [329]  [330
      [331]  [332]  [333]  [334]  [335]  [336]  [337]  [338]  [339]  [340
      [341]  [342]  [343]  [344]  [345]  [346]  [347]  [348]  [349]  [350
      [351]  [352]  [353]  [354]  [355]  [356]  [357]  [358]  [359]  [360
      [361]  [362]  [363]  [364]  [365]  [366]  [367]  [368]  [369]  [370
      [371]  [372]  [373]  [374]  [375]  [376]  [377]  [378]  [379]  [380
      [381]  [382]  [383]  [384]  [385]  [386]  [387]  [388]  [389]  [390
      [391]  [392]  [393]  [394]  [395]  [396]  [397]  [398]  [399]  [400
      [401]  [402]  [403]  [404]  [405]  [406]  [407]  [408]  [409]  [410
      [411]  [412]  [413]  [414]  [415]  [416]  [417]  [418]  [419]  [420
      [421]  [422]  [423]  [424]  [425]  [426]  [427]  [428]  [429]  [430
      [431]  [432]  [433]  [434]  [435]  [436]  [437]  [438]  [439]  [440
      [441]  [442]  [443]  [444]  [445]  [446]  [447]  [448]  [449]  [450
      [451]  [452]  [453]  [454]  [455]  [456]  [457]  [458]  [459]  [460
      [461]  [462]  [463]  [464]  [465]  [466]  [467]  [468]  [469]  [470
      [471]  [472]  [473]  [474]  [475]  [476]  [477]  [478]  [479]  [480
      [481]  [482]  [483]  [484]  [485]  [486]  [487]  [488]  [489]  [490
      [491]  [492]  [493]  [494]  [495]  [496]  [497]  [498]  [499]  [500
      [501]  [502]  [503]  [504]  [505]  [506]  [507]  [508]  [509]  [510
      [511]  [512]  [513]  [514]  [515]  [516]  [517]  [518]  [519]  [520
      [521]  [522]  [523]  [524]  [525]  [526]  [527]  [528]  [529]  [530
      [531]  [532]  [533]  [534]  [535]  [536]  [537]  [538]  [539]  [540
      [541]  [542]  [543]  [544]  [545]  [546]  [547]  [548]  [549]  [550
      [551]  [552]  [553]  [554]  [555]  [556]  [557]  [558]  [559]  [560
      [561]  [562]  [563]  [564]  [565]  [566

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).