Duší celkem: 900
Přítomných duší: 3
V krčmách: 0

      ### Hráči sobě ###
      Podělte se s ostatními o své názory a zkušenosti.

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

      Obnovit <<  38  >>

       
         Alim_Thor
        21:59:41  20. listopadu 2012
      Já jakožto pj, ale i hráč stojím spíše někde uprostřed.

      Z pohledu Pj
      Rád si s liní hráčů hraju, dávám si záležet na tom, abych obsáhl skutečně všechno, co to oni po mne vlastně chtěli. Což u větší skupinky je dost těžké skloubit do příspěvku, do toho zamotat ty vhodné popisy a teď ještě k tomu, aby to bylo čtivé... Jakmile se hraje ve více lidech, chci-li odvádět opravdu dobrou práci jako Pj, nevím komu co psát dřív a co jak skloubit, popsat, protože těch informací je tolik, chcete, aby hráči měli pocit, že se jim opravdu věnujete, ale zároveň nemáte celej den na to, psát jeden příspěvek. To je pro mne problém. Preferuju tak skupinky o třech (maximálně pěti) lidech a v Questu klidně více linií. Pak se to dle mého dá obstojně upjovat a hráči nebudou mít pocit, že jim pj nevěnoval dostatek pozornosti...

      Z pohledu hráče..
      ...se to z počátku moc neliší. Jakmile si hráč dá práci a pjovi to v tom nezměrným množství textu uteče, raději to shrne, protože hráč mu zrovna dělá něco, co není fajn (utíká dál od skupinky, vyžaduje svůj bližší popis, který pj prostě není schopen všem těm lidem sepsat, to by to psal tejden). Pak mě to přestává jako hráče bavit. Moje postavy chtěj pozornost, chtěj víc informací, vyvádět víc kravin Mno a pak ten velkej počet hráčů a reakce... Z Questu se stává závod o to, kdo napíše dřív, aby vyždímal co nejvíc a přitom nemusel číst nezměrné texty ostatních, kteří se tam snažej nacpat podobné věci jako on a jemu tedy zbývá co? "Dělám to, co ostatní, ale dělám to lehce jinak, protože nic lepšího už se udělat nedá a já nevím, jak to líp popsat, než to udělali oni, aniž bych se opičil" Jak to Hrun shrnul, řekl... Hráči chtěj obsáhnout co nejvíc, ale už jen pár lidí ponechá prostor pro ostatní. Zkrátka a jednoduše protože kolikrát sami ani nevědí jak ten prostor udělat, aby Pjovi dali signál, že se sunem dál, ale zároveň hrajem i mezi sebou. Jakmile chtěj hráči trochu víc interreagovat, musí na to být prostor, jenže pak se zase plácáme na jednom místě... A těď vás je tolik... Ve třech lidech si snáze řeknete, nějak se rychle sehrajete a pak už není problém se domluvit "budem psát kratší příspěvky, ale třeba jich bude víc za to jedno "kolo" ať se vyšichni vyřádíme..." (Mno, ale to se stejně neděje, to je jen můj ideál.)


      Mno, tak asi tak... Psal jsem to narychlo, tak omluvte nějaké ty chybky, čas mě tlačí :)


       
         Townie
        17:46:58  18. listopadu 2012
      Já osobně preferuji spíše sólové questy. Ať už jako hráč, nebo PJ. Když už skupinovku, tak nějakou malou, jakmile přesahuje 4 lidi, začínám si připadat jako závodník s vědomím, že když nenapíšu první, budu jen stát, čekat a mlít prázdnou slámu v myšlenkách

      Je fakt, že pro lidi mého typu tu asi budou fungovat SQ, ale i tak se mi líbí, když je PJ ochoten sestavit mi linii. Neříkám tím, že skupinovky nemají smysl, to rozhodně ne! Jen to občas bývá tak, jak níže napsali ostatní, každý se snaží vyždímat ze situace maximum a na další pak zbývá suchá houba.

      Zásadní rozdíl mezi tím vidím v délkách. PJ, co vede skupinu, všem napíše jeden popis situace, okolnosti, prostředí a mohou vesele reagovat třeba i kratšími příspěvky, ale je jich přece jenom více. Zatímco u sólových linií hraje PJ s každým zvlášť, každému tvoří něco jiného. Je to sice náročnější a "neefektivní", když svůj čas investuje takto každému jedinci, ale podle mne se dovede vypsat. Což samozřejmě dovede u obou případů, takže asi tak


       
         Hrun
        14:35:20  18. listopadu 2012
      Tindo a Yav nakousli další skutečnost. Hráči často nehrajou "týmově." Součástí týmové hry je podle mě i to, že přenechám prostor zas pro někoho jiného. Přirozenou potřebou hráčů je však samozřejmě být pokud možno tím hlavním v příběhu. Přestože se najdou i takoví, kteří se naopak drží stranou.
      Avšak nikdo nedělá rád křoví, přestože třeba jen dočasně.


       
         Petwald
        20:53:01  17. listopadu 2012
      Jako hráč i PJ preferuji družinovky. Podle mne je to vlastní smysl hraní vůbec.


       
         Yavanna
        19:39:24  17. listopadu 2012
      Osobně mám raději družinovky, a to jak jako hráč, tak i jako PJ.

      Jako hráč se tak určitě se svou postavou lépe zabavím a nabízí se mi daleko širší prostor k reakci. Bohužel, mnoho hráčů si hraje s postavami takříkajíc na svém, a na společníky prakticky nereagují. Pokud vůbec, tak maximálně přihodí myšlenku, ale většinou dění úplně pomíjí a jediné co berou v potaz je PJ příspěvek, jako kdyby nikdo jiný s nimi nebyl.
      Také je škoda, že kolikrát rozvíjející se dění a vztahy ve skupině přeruší PJ svým příspěvkem, jež v danou situaci ani nebyl potřebný a mohl se stát časově i o něco později, až se postavy pobaví. Avšak vypravěč ve strachu, aby mu postavy moc neodbočili od dění, jejich snahy raději utne.

      Jako PJ také raději vedu skupinovky. Asi mám štěstí na hráče, i když je pravdou, že v questu Růže se jich vystřídalo několik, než zůstalo u stálé družiny. Avšak mohu říci, že výsledek je překvapující.
      V 007 se mi stává, že kolikrát musím hráče i brzdit, protože by zřejmě celý quest odehráli sami, aniž by mě k tomu potřebovali. Bývá zajímavé sledovat, co mezi postavami i malá drobnost může vyvolat za změny plánů či celého dění.


       
        Tindo
        16:08:42  17. listopadu 2012
      Jako hráč mám raději družinovky. Věřím, že více hlav, více ví. Nemusím hledět na to, že moje postava musí všechno zvládnout sama. Když si s něčím nevím rady, snad se mi i dostane pomoci od druhých. Nastávají zajímavé situace a interakce mezi postavami, když mají jiný názor nebo se chybuje.

      Pro mne nejvýraznějšími nevýhodami u hraní v družinách zde na DA jsou:
      Problém aktivity, když se musí na někoho čekat, nebo když já třeba i kazím hru ostatním, že zrovna nestihnu zahrát.
      Snaha, aby hráčské příspěvky byly stejně obsáhlé, jako když hraje postava samostatně. Při hraní ve skupinkách je podle mne přirozené, že se často stává, že jedna postava jedná a ostatní jen přihlížejí, protože se třeba v té činnosti tak moc nevynikají. Opravdu musejí vždy odepisovat všichni, tedy se všichni snažit o to, aby jejich postavy zrovna něco dělaly? Nestačilo by, kdyby se třeba měnilo to, která postava je v takových určitých chvílích ta hlavní? Nebyla by pak hra třeba svižnější?


       
         Hrun
        14:49:12  17. listopadu 2012
      Družinovky nebo Já vs PJ?

      Upřednostňujete hru s ostatními hráči, když PJ jen trochu usměrňuje dění nebo vám větší potěšení ze hry přináší samotné psaní s vypravěčem, maximálně ještě jednou další postavou?

      Oba přístupy mají svá pro a proti, to je každému jasné.
      Podle mě mají hráči obecně vzato rádi pocit, že se jim PJ věnuje. Toho mají do syta právě v těch "nedružinkových" příbězích.
      Mnozí vypravěči říkají, že vést družinku je méně náročnější. Myslím si, že je to možná méně náročnější časově. Musíte čekat mnohdy na všechny hráče než odepíšou, a to trvá. Takže máte dost času oproti případu, kdy hrajete s jedním aktivním hráčem jeho soukromou linii.

      Na druhou stranu je však težší skupinu postav zabavit, když hrají ve družině. A hodně vypravěčů také s hráči neumí pracovat jako s opravdovou "partou."
      Skupinové hraní nepřináší zábavu pouze proto, že vás hraje víc a že každý máte stejný nebo podobný úkol. Zajímavé je právě si hrát se vztahy uvnitř skupinky a to v questech vždy nevidím. Podle mě to chce skutečně dobrého vypravěče, aby dokázal hráče semknout dohromady a utvořit z nich partu lidí, kteří se po čase hraním baví téměř bez přičinění PJ. V tom vidím skutečné mistrovství.

      A jak to vidíte vy? Z pozice hráče a z pozice vypravěče... :-)


          21:16:04  30. října 2012
      Nu, a já bych dodal, že aréna by mohla být pro hráče důvod (nebo další důvod), proč se vlastně vůbec o postavu starat - proč sbírat expy, učit ji nové věci, snažit se ji někam posunout.
      U běžných Quesů dneska není valného rozdílu, jestli postava má level 1 nebo 3, jestli má naučené to, nebo ono kouzlo či dovednost, protože podle pravidel DrD už většina PJů nehraje a expování je tak spíš sbírání osobního ohodnocení, než snaha někam posunout postavu.


       
         George
        18:55:55  30. října 2012
      Části v textu označené ***hvězdičkami*** jsou nápady a návrhy, které ještě nejsou zcela promyšlené.

      Základní myšlenka: 
      DA je literárně herní server a je pochopitelné, že zde převažuje hraní RP nad hraním jako takovým. Přitom tu je ovšem vymyšlený celý systém vlastností, dovedností, statů, kouzel, předmětů atp. Jeho praktické použití je pro PJ v obyčejném questu velmi náročné. Pohyb po hexovém papíře, hody na útok, obranu, na úspěch kouzla, hody proti pasti... pokud by se mělo na DA hrát přesně podle pravidel DrD, vyhodnocení souboje se protáhne minimálně na dny. Přitom ve hře naživo by to byla otázka minut. 
      Protože tedy DA systému nepřeje, většina PJů vyhodnocuje vzniklé souboje jen podle svého uvážení, popřípadě si vytvoří nějaký svůj zjednodušený systém. 
      Nyní se dostávám k jádru věci. Aréna by se měla otevřít především těm, které baví právě to šoupání figurkami a hody kostkou. 

      Jak by to mohlo vypadat: 
      Aréna by byla speciálním questem, který by podporoval souboje. Souhlasím, že dělat z DA nějaký BiteFight by bylo sebedestruktivní, ale zase se dokážu vžít do role PJ, který každé kolo u každé postavy sčítá bonusy a odečítá postihy, aby se mohl dobrat ke správnému útočnému či obrannému číslu. Kdyby ovšem s těmito výpočty pomáhal systém (seřadil by postavy podle iniciativi, při zadání typu útoku by vyzobal všechny dovednosti, které mu dávají bonus), daly by se pořádat klidně i velké turnaje bez rizika, že se daný PJ zblázní. 
      Lepší soubojový systém by se dal samozřejmě využít v jakémkoliv questu.
      ***Aréna by také mohla podporovat hru víc jak deseti hráčů naráz. Pokud by se například hrál pavoukový turnaj dvojic, postav by zde mohlo být 8, 16 nebo i 32. Vyvstává otázka, nebudou se svými reakcemi hráči navzájem ubíjet? Nebudou. Když půjde hlavně o souboje, tak se z velké části se rezignuje na RP. Budou jistě zaznívat bojové výkřiky, zastrašování, matení soupeře a pak tajné zprávy, kam moje neviditelná postava půjde či jakým kouzlem protivníka překvapí. (Samozřejmě, nebylo by nemožné vybrat si ty hráče, kteří mají aktuálně bojovat a pak je vyházet a nahradit hráči novými...)***

      Realizace: 
      Pokud by adminstvo opravdu dospělo k závěru, že systém Arény je možný a přínosný a začalo se s jeho realizací. Ta by probíhala za úzké spolupráce iniciátorů a vývojářů s možností komentářů široké veřejnosti DA.

      ***Vybavení (převzato od Gunera):
      To môže mať každý rozdielne podľa toho u akého PJa predtým hral. Riešil by som to voliteľnou arénovou výbavou, že by nemali svoju výbavu, ale mohli by si vybrať z mnohých arénových predmetov.***

      Expování:
      Zkušenosti samozřejmě nemají být to hlavní, proč do Arény jít. Přijde mi ale jako velký protimluv spustit Arénu, která má podpořit zájem o systém a o postavy, a zároveň jí neexpovat.
      Samotné expování se dá pojmout dvěma způsoby:

      -Dávat expy za každý příspěvek, stejně jako v oficiálech.
      -Dávat expy za výhru v turnaji, potažmo za úmístění.


       
        Regisek
        18:41:46  30. října 2012
      ... ona stačí jedna putovní ikonka za měsíc, pro největšího bijce... (wrestling)


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201]  [202]  [203]  [204]  [205]  [206]  [207]  [208]  [209]  [210
      [211]  [212]  [213]  [214]  [215]  [216]  [217]  [218]  [219]  [220
      [221]  [222]  [223]  [224]  [225]  [226]  [227]  [228]  [229]  [230
      [231]  [232]  [233]  [234]  [235]  [236]  [237]  [238]  [239]  [240
      [241]  [242]  [243]  [244]  [245]  [246]  [247]  [248]  [249]  [250
      [251]  [252]  [253]  [254]  [255]  [256]  [257]  [258]  [259]  [260
      [261]  [262]  [263]  [264]  [265]  [266]  [267]  [268]  [269]  [270
      [271]  [272]  [273]  [274]  [275]  [276]  [277]  [278]  [279]  [280
      [281]  [282]  [283]  [284]  [285]  [286]  [287]  [288]  [289]  [290
      [291]  [292]  [293]  [294]  [295]  [296]  [297]  [298]  [299]  [300
      [301]  [302]  [303]  [304]  [305]  [306]  [307]  [308]  [309]  [310
      [311]  [312]  [313]  [314]  [315]  [316]  [317]  [318]  [319]  [320
      [321]  [322]  [323]  [324]  [325]  [326]  [327]  [328]  [329

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).