Duší celkem: 895
Přítomných duší: 5
V krčmách: 2

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  117  >>

       
      (uživatel smazánPolenc
        20:57:22  21. května 2008
      a jak bych mohl aspon tak trochu vystupovat v questu jakoooo?může se můj hrdina aspon vylepšit když jsem Pj?????????????????(jestli jo tak někdo řekněte prosím a jak abych už věděl!dík moc dopředu!


       
         Nefer
        18:58:50  21. května 2008
      Svýho hrdinu v questu mít nemůžeš. Tady se to řeší formou NPC, což je někdy docela škoda.:))


       
      (uživatel smazánPolenc
        16:42:13  21. května 2008
      ale nevím jenom jak se tam ten hrdina dá naverbovat pomohla bys???prosím?


       
      (uživatel smazánPolenc
        16:41:39  21. května 2008
      joooo dík moc za radu Pool:ale přece jenom bych sem tam bych si s tím hrdinou zahrál pokud by chtěli a dodžel bych pravidla řekla bys mi to prosím?????já si budu dávat obezřetný pozor na to co dělám!!!


       
        Pool
        16:29:27  21. května 2008
      Polenc:Mohl ale to není dobrý nápad..vodil bys je za ručičku atd... ne hráče by to spíše odradilo od hry.... opravdu....

      1) vypiš si, třeba i heslovitě kostru příběhu. V questech živých i po netu se často stává, že ti hráč dělá něco jiného, než potřebuješ a vede to obvykle k tomu, že se celý příběh vzdálí od původního záměru.

      Té kostry se drž, ale tak, aby hráči nic nepoznali. Nejlépe to zařídíš tím, že je postavíš do situace, kdy je odbočení od toho, co chceš ty stálo spoustuu práce a času (který jim nedovol), zatímco, když udělají to, co potřebuješ, je nebude stát tolik, případně nic, nebo pokud je opravdu chceš přilákat, nastiň jim možnost zisku něčeho, po čem touží, nebo by se jim mohlo hodit v budoucnu.

      Nikoho ale netahej násilím, hráči nesmí poznat, jak s jejich postavami manipuluješ.

      2) Drž hráče ve střehu
      - to jest. pokud něco hledají, nedovol, aby hledané informace našli najednou a aby ti informace byly přesné a úplné. Dávej jim informace po kapkách a občas kusé, neúplné. Hráče tím víc vtáhneš do děje a budeš je tím ke hře motivovat.
      Tohle ale neplatí v případě popisů charakterů lidí, nebo vzhledu místnosti, kterou měli možnost dostatečně dlouho zkoumat. Tam se naopak rozepiš a dej si záležet na podrobnostech. Vyhneš se pak otázkám hráčů v mimohře, které občas zdržují.

      3) CPéčka - hlavně ať jednají logicky a důvěryhodně. Také nepřipusť, aby CPéčka vodila postavy za ručičku od startu k cíli. Správné CP je....jako Gandalf z Pána Prstenů.

      4) PJ by neměl mít herní postavu, dochází pak ke střetu zájmů, kdy PJem ovládaná postava má velké výhody oproti ostatním. Tímhle tě asi moc nenadchnu, Ale Luna je dost výrazný příklad toho, jak by to nemělo být. Ono je dost nereálné, aby dvanáctiletá holka byla šéfem organizace, jejíž členové chrání něco, co může být pro spoustu lidí životně důležité, a navíc organizace, jejímž členům jde často o život.

      Někdy je ale PJská postava zapotřebí. Pak s ní zacházej, jakoby patřila obyčejnému hráči. Čím méně bude vyčnívat, tím lépe. Měla by míst silné i slabé stránky , stejně jako ostatní postavy. Měla by být na stejné, nebo jen o málo vyšší úrovni než postavy ostatních hráčů.

      5) hráči a jejich postavy - snaž se, aby postavy byly zhruba stejně silné. Ono, když v této oblasti nastane nerovnováha, hráči slabších postav budou naštvaní. A silní se nebudou moci hájit jinak, než tím, žes jim dovolila mít postavy tak silné, jak jsou. Může se pak stát, že dobří hráči slabých postav ti odejdou a horší hráčí silných postav zůstanou a hra se staně přehlídkou ukázek toho, co umí a jak se mezi sebou předhánějí. A hra o tomhle být nemá.

      6) Popisy okolí a činností:
      nepřeskakuj mezi nimi od jednoho k druhému, snaž se udržet logickou návaznost - líp se to čte a pak i hráči nebudou dělat ve svých popisech chyby v tom, kde jsou a co mají po ruce. Také budou reagovat na to na co mají.


       
      (uživatel smazánPolenc
        16:25:09  21. května 2008
      jo NkM:mohl bych se zeptat když jsem já PJ mohl bych hrát s mojima 2 hráči dohromady?co?jakoooo že bych hrál třeba i za nestvůry ale jestli bych mohl taky hrát s nima všude co????neví o tom někdo????


       
        Jase
        21:32:57  20. května 2008
      MNK: Ty to by skoro stálo za to někde to vystavit...je to celkem dobře zpracované a je tu něco takého víceméně poprvé...


       
        MNK
        21:05:33  20. května 2008
      Tak já bych si to dovolil shrnout - jako (možná marný) pokus o zpřehlednění.

      Mapy a prostředí: Postavy se pohybují obvykle bez mapy v co nejpodrobněji a nejbarvitěji popsaném prostředí. Ta podrobnost je potřeba z důvodů interakce hráčů. Co se map týče - párkrát se tu něco objevilo, ale co vím ze zkušenosti, nemělo to moc úspěch. Jednoduše nejlepší je opírat se o dobrý popis cesty a prostředí, než se spoléhat na třeba i špatně nakreslenou mapu.

      Potvory a NPC: Potvory jsou výhradně dle námětu PJe. Neměly by být příliš silné, ani příliš slabé a je obvyklé, aby měly nějakou úlohu - boje se nevidí tak často, protože jsou obtížné na popis - PJ si musí umět představit situaci a podle toho postupovat. Úloha NPC je snad zřejmá - prostě taková NPC je zbytečná, pokud nemá nějaké poslání. Jednak je to další práce pro PJ, který ji musí ovládat a jednak to může být i přítěží pro hráče. Tady platí jak u příšer, tak u NPC že všeho s mírou.

      Souboje: A jsme u zmiňovaných soubojů. U těch se obvykle nehledí na hody kostkou, pohyblivosti, útočnosti ani jiná podobná, pro DrD dost důležitá, pravidla. Souboj probíhá pomocí popisů akcí hráčů. A samozřejmě jejich následné vyhodnocení PJem - jde o bezpečnost pro postavu a o proveditelnost. Pro příklad: "Vrhnu se s ukrutným řevem a mečem nad hlavou do hloučku nepřátel" - ten asi moc dlouho nepřežije, že? Zatímco o něco inteligentnější bojovník si je například po jednom bude lákat a potom je svým smrtícím uměním předčí.

      Předměty: Zde neplatí prakticky žádná pravidla. Tedy platí - ta tvá. U zbraní se doporučuje snad jen to, aby postavy nebyly namakané jen díky zbraním. A předměty můžeš mít jakékoliv - od předmětů zápletky (Dones, odnes, dodej, ukradni to a to....), přes kdejakou zbytečnost (obyčejné prsteny, klacek, vyhořelá svíce...) až po životně důležité, popřípadě nedůležité, lektvary, které zvyšují, nebo naopak snižují vlastnosti, dodávají zvláštní schopnost, snižují schopnosti, snižují sebeovládání, uspávají, nebo cokoliv jiného (afrodisiaka nejsou vyloučena - ale ještě jsem se s nimi nesetkal) Předměty mohou též být očarovány, aby pomohly "záporákům" s hledáním našich postav, nebo aby je nějakým způsobem mystifikovaly, popřípadě aby se naprosto neužitečná věc nakonec ukázala věcí docela důležitou.

      Víc mě nenapadá. Jestli mi tam něco chybí, napište, dopíšu/opravím.


       
         Astralien
        19:48:02  20. května 2008
      Alim_Thor: Promiň.. Mi nějak Holy uvízl v hlavě..


       
         Alim_Thor
        19:45:39  20. května 2008
      Astralien : ehm...já nejsem Holy..


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).