Duší celkem: 899
Přítomných duší: 4
V krčmách: 3

      ### Hráči sobě ###
      Podělte se s ostatními o své názory a zkušenosti.

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

      Obnovit <<  35  >>

       
        Antolog
        17:52:41  29. dubna 2013
      První otázka. No, vlastně jsi si odpověděla sama:
      "Čajovna je super hlavně proto, že člověk může hrát neomezeně dlouhou dobu a nikdo ho neotravuje s placením."
      Je to o tom, že čajovny se dají přirovnat k jakýmsi hernám. A my jsme hráči :) Tedy, pakliže je zruší, přijdeme o místo, kde si můžeme v klidu s přáteli zahrát hry, v pohodovém prostředí, beze stresu a starostí o občerstvení.
      A že leckteré čajovny jsou devastovány teenagery.. No, bohužel, některé ano. Ale spíše na tom má zásluhu něco jiného, uvedu na příkladu.
      Ve vedlejší městě jsou dvě čajky. Jedna nabízí i alkohol, druhá nikoli. Kde myslíš, že se zdržují teenageři?
      Musíš vybrat správnou čajku :) pak teenagerský problém nebude třeba řešit.


          17:18:27  29. dubna 2013
      Jop, jenom nechápu, proč je to v tomto fóru. Čajovny těží z dýmek, ale ten trend dýmek také na začátku nebyl. Většina lidí, co znám, si je dají doma hezky v klidu, když chtějí. Čajovna je super hlavně proto, že člověk může hrát neomezeně dlouhou dobu a nikdo ho neotravuje s placením. TO je jejich výhoda. Místo pro hraní.

      A je fakt, že teenageři z čajoven dělají doupata, kde se nedá ani moc dýchat. Pokud jsem chtěla s přáteli hrát, hledala jsem čajovnu s oddělenými prostory od dýmajících a nebo tu, kde se nedýmalo.


       
        Antolog
        17:15:58  29. dubna 2013
      Pavett:
      To jsem ale neřekl ani to netvrdím :)
      Jde mi hlavně o tu návaznost. Zrušení dýmek povede k zrušení čajoven. Protože ať si to chceme přiznat, či ne. Právě dýmky jsou hlavní zdrojem obživy čajoven.
      ..
      Ale máš pravdu, hra není o dýmání (a v podstatě ani o místě), nýbrž o lidech :)


          17:07:11  29. dubna 2013
      Hra, dle mě, není o dýmání.


       
        Antolog
        10:31:28  29. dubna 2013
      petice24.com/petice_za_cajovny
      .
      Spolu se zákazem kouření cigaret, má přijít i zákaz kouření vodních dýmek, které nikoho neobtěžují a jsou společenským zážitkem, spíše než něčím jiným.
      Zároveň by tento zákaz měl přímý dopad na čajovny v podobě jejich krachu. A jak všichni víme, čajovny jsou krom ráje relaxu, také hernami deskových a karetních her (Magic, Šachy, Dáma a jiné..)
      Protestujte prosím, pakliže souhlasíte.


       
         Townie
        20:30:01  9. dubna 2013
      Pokusím se odpovědět trochu jinak, než učinil Navi, jeho příspěvek je totiž výstižný dostatečně. Volnost je asi nejpříjemnější věc, kterou může PJ svému hráči dát. Stále je však třeba myslet na děj a jeho rozmanitost.

      Pavett, co se textů písní a básní týče, já osobně je považuji spíše za rušivý prvek. Jsem totiž zvídavý člověk a nutí mne to hledat pokračování či píseň samotnou. Nesoustředím se pak tolik na příspěvek samotný. Navíc, hudba má na každého jiný vliv, každý ji jinak cítí. Stejně tak je to sice asi i s psaným textem, ale u hudby je to, dle mého, intenzivnější.

      Já osobně si myslím, že nejlepší způsob, jak zaujmout, je vyzdvihnout své zájmy. Každý je jiný a má jiné zájmy, je tedy skvělé, když svým zájmem prostupuje své psaní. Například někdo se zajímá o středověk, jeho quest by tedy mohl být ve velmi autentickém a zajímavém prostředí. Někdo o náboženství, i to by se třeba mohlo projevit v psaní. Jiný se zajímá o sci-fi, mohl bych pokračovat dál a dál...
      Bylo by super, kdyby tak lidé využívali svých zájmů v questech a dobrodružstvích a věřím, že spousta jich tak činí, vzniká tím přirozená jedinečnost, hráči nahlížejí do zájmů PJe a mohou se přiučit či nalézt novou vášeň. Jistě, nic se nesmí přehánět, přílišná odbornost by nebyla moc vhodná, ale když člověk ví, jak svůj zájem "prodat", je to nepochybně skvělá a originální cesta, jak zaujmout :)

      Mimochodem, nepatřila tato debata spíš na Můj vlastní svět? :D


       
         Navi
        22:32:20  3. dubna 2013
      Pavettka: Za sebe řeknu jen toto. Své hráče jednou za čas (herní čas - ze začátku i po 5 příspěvcích, později za cca 30 příspěvků) obešlu Havranem. Dotazy trochu obměňuji, ale povětšinou se hráčů ptám, zda jsou spokojeni se stylem hry, co jim chybí, čeho mají naopak až moc, jak se případně má ubírat další děj (hlavní linii si stejně držím, ale už to může být více romantické nebo akční atd.).

      Prostě a jednoduše snažím se jednou za uherák udělat takový průzkum dotazy. Druhá věc je, že kolikrát ani hráči sami neví, co jim vlastně chybí a také si nechtějí stěžovat, takže to asi úplně dokonale objektivní není.

      A co se týče mého přístupu ke hře. Snažím se jako PJ dávat hráčům opravdovou volnost. Vše je jejich rozhodnutí a netlačím je do různých nabídek a podobně. Snažím se popisovat svět co nejkomplexněji, což se ovšem často naopak projevuje negativně v tom, že sice popíšu spoustu detailů, ale už se v tom ztrácí ta atmosféra obecného prostředí. S tím já sám momentálně bojuji nejvíce.

      A na závěr už jen doplním, že se mi nejlépe píše postavám, které mají bohatou historii. Přeci jen, když vím, že postava je odloučená od svého milého, se kterým žila celá léta v komfortu anebo když má postava příjemné vzpomínky na staré místo/přátele/něco, může PJ čas od času nahodit něco co to připomene...

      Snad jsem se vyjádřil jasně a ve smyslu dotazu Pavettky =)


          10:32:22  31. března 2013
      Začalo mi filozofické období, a proto teď řeším otázky
      „Jakým způsobem zaujmout hráče? Jak jej vtáhnout do hry?“

      Při hraní naživo jsem používala prvky historie. Na konci sezení jsem se potom ptala, co od hry očekávají a co by se jim příště líbilo. Nemluvě o faktu, že dříve či později jsem poznala hráče a dokázala jsem odtušit, na co jak bude přibližně reagovat.

      Jenže…

      Přes net lidi neznám a s většinou jsem se ani nikdy osobně nesetkala.
      Historie jsou relativně krátké (ono číst slohové práce je o ničem, protože většinou hráč nemá tolik informací o světě, aby mohl svou postavu opravdu podrobně popsat => když to udělá, většinou se netrefí)
      Hráč má při psaní každého příspěvku většinou jinou náladu.
      Ptát se po každém příspěvku, co by se mu teď líbilo je nonsence.

      Co tedy teď zkouším?
      Pomáhám si texty písní či poezií, abych hráči přiblížila atmosféru, kterou si v tom kterém okamžiku hry já osobně představuji.
      Pomáhám si vlastnostmi a charakterem postav k tomu, aby příspěvek byl právě pro danou postavu, jak by si asi vykládala daný pohled, zda by opravdu odtušila, co si CP myslí nebo naopak tápala. Čeho všeho by si všimla a čeho naopak ne. Jakých detailů místnosti (co já postavě potřebuji předat a u čeho je mi jedno, když si to hráč popíše sám). Př. pokud postava má fóbii z pavouků, tak první, čeho si v místnosti vždycky všimne, „budou zaprášené pavučiny drobně povlávající ve větru a drobné otvory a místečka, kde by se jistě mohl schovávat drobný stooký tvor. Nechtěný umělec, nedoceněný řemeslník.“ A zbytek místnosti se vejde do „Vprostřed stojí stůl a dvě židle. Pavučina v rohu se táhne ode zdi až po vysokou šatní skříň.“

      Jak to děláte vy? Jak hrajete hráčům „na city“? Jakých znalostí „zneužíváte“ ve prospěch lepší hry?


       
         Hrun
        11:16:48  29. března 2013
      Omlouvám se, ale poslední dobou nemám moc času, a tak to tu teď nemohu rozhýbávat. Naopak když se objeví někdo iniciativní, jako zde Antolog a jiní nebo například Lodka na fóru Můj vlastní svět, tak to jedině uvítám. :-)
      Můžete se tu samozřejmě bavit o čem chcete (tedy v rámci zaměření fóra samozřejmě). Snad si brzy najdu čas a zas sem něco napíšu. Nebo někdo jiný se zajímavým tématem. :-)


       
        Alaric
        22:14:45  3. března 2013
      když už jsme tu u tvorby map... tak mě tak napadlo něco málo sem nahodit a pomoci tak s tvorbou mapek ostatním lidem.

      pokud chcete ukázku mapy, jistě najdete na netu, nebo přímo zde v mém questíku Acheron.

      Takže, abych dlouho neobíhal kolem horké kaše...

      profantasy.com


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201]  [202]  [203]  [204]  [205]  [206]  [207]  [208]  [209]  [210
      [211]  [212]  [213]  [214]  [215]  [216]  [217]  [218]  [219]  [220
      [221]  [222]  [223]  [224]  [225]  [226]  [227]  [228]  [229]  [230
      [231]  [232]  [233]  [234]  [235]  [236]  [237]  [238]  [239]  [240
      [241]  [242]  [243]  [244]  [245]  [246]  [247]  [248]  [249]  [250
      [251]  [252]  [253]  [254]  [255]  [256]  [257]  [258]  [259]  [260
      [261]  [262]  [263]  [264]  [265]  [266]  [267]  [268]  [269]  [270
      [271]  [272]  [273]  [274]  [275]  [276]  [277]  [278]  [279]  [280
      [281]  [282]  [283]  [284]  [285]  [286]  [287]  [288]  [289]  [290
      [291]  [292]  [293]  [294]  [295]  [296]  [297]  [298]  [299]  [300
      [301]  [302]  [303]  [304]  [305]  [306]  [307]  [308]  [309]  [310
      [311]  [312]  [313]  [314]  [315]  [316]  [317]  [318]  [319]  [320
      [321]  [322]  [323]  [324]  [325]  [326]  [327]  [328]  [329

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).