Duší celkem: 895
Přítomných duší: 4
V krčmách: 1

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  30  >>

          17:22:59  26. listopadu 2011
      Na druhou stranu je oficiální pídžejství celkem velká zodpovědnost a není to pro lidi co jsou tady jenom tak napůl. Jednak je tu velký tlak ze strany hráčů, kteří, přiznejme si to, lační po expech a jednak je tu tlak shora od komunity starších PJ's kteří po vás chtějí co nejlepší příběhy v zájmu udržení úrovně. Lehce se tak může stát že z toho co vypadá na začátku jako fun fun fun se vyklube pěkně těžkej kříž. Plus samotný výcvik může být pěkná osina v zadku.


       
         Kahuna
        14:30:00  26. listopadu 2011
      Pretože výcvik je kopec srandy. Plus mne osobne príde, že situácia je iná v tom, keď si založím quest, na ktorom sa namakám, aby som ho vymyslel, potom doň zháňam ľudí a nakoniec to všetko padne kvôli hráčovi, čo mi tam prestane odpisovať. Quest začne lagovať a potom sa to celé....

      Myslím, že v oficiáloch je menšia pravdepodobnosť, že sa to stane, než v neoficiály.

      Plus farebná kocka znamená určitú úroveň, niečo ako certifikát zavesený na stene: Áno, toto je schopný PJ...


       
         Hrun
        13:33:06  26. listopadu 2011
      Ruším stávající téma a zahajuji nové.

      Proč se stát/nestát oficiálním vypravěčem?

      Uvažujete, že si složíte test, projdete výcvikem a stanete se vypravěčem s barevnou kostičkou místo s šedou? Co vás na té myšlence láká a co vás od ní odrazuje? Jaké si myslíte, že to skýtá výhody a nevýhody?
      A co si o tom myslíte vy, oficiální vypravěči. Splnila komunita oficiálních vypravěčů vaše představy o ní? Co vám to dalo?


          12:52:01  9. listopadu 2011
      Ad Kale a Aragornské klání, já jsem byla také jedním z hráčů, co hodili flintu do žita. Nešlo pouze o sex jak by si jej kdokoliv představil. Šlo o jiný svět, kde lidé byli tyranizováni božstvi (za ty jsme hráli my), která se podobala zrůdičkám Slaaneshe z Warhameru. Měli jsme od PJky na výběr z předem připravených postav, které byly oboupohlavní nebo různě jinak hybridní. PJka nejen PJovala, ale také hrála za jednu z postav, která měla v bradavkách oči a v klíně ústa.

      Ale to bych nebrala jako TABU, neboť já i Kale jsme se účastnily turnaje a neměly jsme na výběr a naše soutěživost nás donutila to alespoň zkusit. Poté, co se PJky postava pokoušela vyřádit na té mé, jsem toho zanechala.


       
        Kale
        11:31:32  9. listopadu 2011
      Když už to Pavettka nakousla, tak se taky zapojím:)
      Svým nejaktivnějším postavám obecně dávám můj charakter, ačkoliv to nejsou úplně moje kopie. po čase jsem došla k názoru, že tímto způsobem se do té postavy zvládnu celkem snadno vžít, zatímco u odlišných mám občas potíž, pokud se delší dobu nehraje a ztráccím kontakt s tím vytvořeným charakterem.

      Opět je to o schopnostech a oddanosti hráče té které postavě. Ve chvíli, kdy si čtu příspěvku, nebo příspěvek píšu, stávám se pro tu chvíli postavou. Jistě, stále trochu odosobněně, protože moje já je akorát zaznamenávač:)
      Nicméně pokud to beru takhle, tak výrazně lépe pojímám ta vaše tabu - nemluvím zrovna o sexu, s tím mám ne úplně dobrou zkušenost z Aragornského Turnaje, kde se jeden příběh zakládal zrovna na tom a tam to teda skončilo zrušením po odchodu jednotlivých hráčů, kteří neunesli PJčiny zvrhlosti:)
      Ale v tu chvíli pro mě není problém, pokd se té postavě děje nějaké násilí, protože jednám přímo za ni a chybí tam ten "láskyplný" vztah:) Takže v andoském světě již putuje jedna moje beznohá postava, resp. částečně ochrnutá. A zahrání si deliria byla celkem zábava:)

      Jako PJka jsem se s tím jedno také setkala. Obecně nejsem moc milý tvor a ve chvíli, kdy CPčko vydalo varování nelézt do lesa a postava tam stejně vlezla, celkem bez smilování jsem ji tam nechala téměř sežrat:) Ostatní ji odtama dostali, ale výsledkem bylo celkem rozsáhlé zranění na noze, což hráč zprvu moc nedokázal hrát.
      Zatím jsem se nesetkala s námitkou na příliš brutální popis, a vulgarismy toleruji a postav, ke kterým to trochu patří. Vadilo mi, když hráč napsal slangem "jakože hraje postavu" celý příspěvek, ale v myšlenkách a řeči je to jeho právo.


          09:28:27  9. listopadu 2011
      Nyní trochu OT, ale zde je pirátská verze DrD II. :o) (samozřejmě přímo od Altaru)
      drd2.altar.cz/.../files/drd-ii_piratska-verze.pdf


       
         Angeluss
        00:14:39  9. listopadu 2011
      Mám dojem, že věci jako narušování osobního prostoru, nebo hrátky s hlasem známé z živých her na internetu nemají efekt. Ono by to fungovat mohlo, pokud by PJ dokázal v hráčích probudit velmi silnou imerzi. Zatím jsem se ale nesetkal s nikým kdo by to dokázal. Podle mě si hráči při internetové hře udržují určitý odstup. Takové odosobnění podobné jako třeba při komunikaci na chatech. Zkrátka chybí tam ta naléhavost a blízkost, která ve vás probudí ten nepříjemný pocit.

      Párkrát jsem tyhle techniky na hráčích zkoušel a největší problém je podle mě to, že si hráči kolikrát ani neuvědomují jak by se jich podobná situace mohla vnitřně dotknout. Nespojí si to s pocitem méněcenosti, nebo ztracené intimity, ale vnímají to jako výzvu k oponování. Většina z nich začne uplatňovat universální schéma co mají zafiksované pro jakýkoli konflikt a utlačovateli oplácet stejnou mincí a pokud možno intenzivněji. Z boje jsou zvyklý hrát "tys mě bouchnul - já tě bouchnu víc (nebo lépe)" u utlačovatele to jen obmění na "ty ses mě dotkl - já tě zdrtím".

      Myslím si, že internetová hra má svá vlastní TABU. Pavettka už to trochu naťukla. Někdy si příliš hledíme svých postav a jsme dost hákliví na to, když jim někdo ubližuje. Podle mě je jedním z největších tabu na internetu naopak fyzické ubližování postavám, především nevratná zranění a samozřejmě smrt.

      Setkal jsem se například se spoustou hráčů, kteří nejsou schopní pokračovat ve hře pokud příjdou o ruku, nebo třeba jen o prst a to dokonce ani v případě, že jejich oběť je vykoupená kvalitním zážitkem. Luke Skywalker by nejspíš zaplakal. V živé hře už se mi několikrát podařilo zabít, nebo zkriplit půlku družiny tak, že si o tom všichni zúčastnění ještě dlouho nadšeně vyprávěli. V internetové hře si na to ale netroufám. Už jsem zkoušel leccos od zlomenin až k vypíchnutému oku a skoro pokaždé to hráče jen demotivovalo.


       
         Hrun
        23:04:59  8. listopadu 2011
      Aha, no tak to mě taky zajímá, jestli se někdo ozve, že má nějaké takové osobní tabu. Já jsem s tímhle ve hře po internetu jako hráč neměl nikdy problém, takže k tomu asi nemám moc, co říci. Jako vypravěč se snažím dávat pozor spíše na ta společenská tabu. Sex, příliš naturalistické popisy zranění, vulgarismy (v přímé řeči je sice někdy používám, ale ani tady se to nesmí přehnat).


          22:56:10  8. listopadu 2011
      Hrune, to je to, co by mě zajímalo, potkala jsem hodně lidí, kteří si úplně evidentně dali jako postavu sebe samého. Možná s nějakou vlastností navíc (upír, vlkodlak) a nechat týrat sebe samu bych já jako až tak úplně nedokázala. V tom případě by dohodnutí o tabu mohla být důležitá.


       
         Hrun
        22:52:20  8. listopadu 2011
      A není ve hře po internetu samozřejmé, že "tu pakárnu" můžeš kdykoli zastavit?


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30] 
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).