Duší celkem: 899
Přítomných duší: 0
V krčmách: 0

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  170  >>

       
         Perilan
        10:51:12  21. srpna 2006
      Holyan (Brána - Spojenectví)..

      Nic tomu extra nechybí, je to ale spíš jen uvedení do situace. K úvodnímu příspěvku by mělo patřit i aktuální dění (třímám v rukou meč a cvičím? Chrápu za pecí? Přecpávám se obědem?), prostě to, co se právě v tu chvíli děje okolo postav.
      Tohel bylo jen uvedení, shrnutí současného děje v zemi. Pěkné, celkem působivé, až na pár maličkostí, kdy některé obraty vypadají vskutku zábavně (když je někdo zhrzen, je vlastně uraženo a ublíženo jeho egu, dejme tomu), atp. Opakují se ti tam často podobné výrazy (prahne po moci, po době bezmoci...), takže to vypadá místy trošku neobratně.

      Jinak není moc co vytknout... až na to, že je to v praxi shrnutí současné situace a něčeho málo z historie. Každopádně bych nebyl proti, abys těm, kteří neznají svět Elder Scrolls, vysvětlil, co je to Deadra, Oblivion, princ Dagoth'ur atp... není víc co dodat.


       
        Holyan
        10:34:06  21. srpna 2006
      Perilan (nebo někdo jiný s troškou času a pověřením): Mohl bys zkouknout úvodní příspěvek ve questu Brána - Spojenectví? Prosím.


       
         Perilan
        10:31:43  21. srpna 2006
      Takže se vyjádřím ke všem prosbám o zhodnocení questu. Pokud to PJům nevadí - nejspíš nemají na výběr -, zhodnotím také originalitu, smysluplnost a invenci samotného příběhu.



      Mirador (Vítězi a poražení)..

      Líbí se mi, žes hráčům jasně určil pravidla, rozumná a nikterak přemrštěná (nutno ale podotknout, že i dvouřádkový příspěvek může být leckdy víc zábavný a trefný, než pětistránková stať).
      Udělal's chybu, kterou před tebou udělal asi každý začínající PJ - tristní nedostatek informací v prvním příspěvku. Hráč pořádně neví specifika toho 'boje', jestli se Bůh s Radou Králů Světské Říše baví pravidelně atp., a co je také třeba pořádně udělat (možná rozepsáno v šeptání; to bohužel nevidím). Věčně opakovaná mantra toho, co má být v úvodním příspěvku, se ode mě i od kolegů nachází někde na předchozích stránkách.

      Vysvětlení onoho možného zásahu je dost slabě podané - nedošlo by k bitvě nakonec tak jako tak? Těžko si to s nimi Lucifer půjde rozdat na férovku sám...

      Jen tak mimochodem, já být v té Radě Králů, vraha před šibenicí si asi na výpravu nevezmu .:o)

      Z tvého projevu je poznat, že Čech nejsi, ačkoli tvá čeština je velice slušná. Občas jsou souvětí dlouhá, nepřehledná, občas se ti povedl zajímavý obrat, který vyvolává úsměv na tváři. Jinak bych k tomu výhrady neměl... projev jednoduše dopiluješ časem, pravidelným hraním.
      Styl zatím moc poznat není - z questu se odehrálo jen minimum -, vytkl bych ale jednu věc. Nedáváš hráčům příliš prostoru a svými popisy jim částečně přímo vnucuješ, co si mají myslet - viz. popis tří králů. A co se týče posledního doporučení pod čárou tvého příspěvku, je trochu mimo mísu. Být já na místě nezávislého hráče, klidně bych zbytek zcela okatě ignoroval a sedl si s králi, jelikož bych si myslel, že oni jsou mi dostatečnými protějšky.
      Hráči totiž sami určitě dobře vědí, že se mohou seznámit a komunikovat, nemusíš je nutně vodit za ručičku jako ve školce. :)

      Příběh je trochu splácaný - máš tam Boha a Lucifera (křesťanský fragment), zároveň ale i elfy a trpaslíky. Je dost pravděpodobné, že díky značným rozdílům v mentalitě jednotlivých ras sotva budou všichni uznávat a respektovat jen jediného Boha. Ale budiž - je to jen otázka subjektivního náhledu.
      Pak je nutno dodat, že téma je dosti ohrané - Dobro (neschopné samo o sobě nic dělat) a Zlo (jako vždy iniciativní, žádostivé, okaté a prohnané) tu bylo už hodněkrát.

      Toť vše, co se dá teď říct... quest nevypadá špatně, obával bych se ale toho, že hráči budou mít svázané ruce. Uvidíme.



      Arra (Barry Trotter a nestydatá parodie)..

      Musím říct, že u prvního příspěvku jsem se pěkně pobavil... má to vtip a situace s krysami nebo z oken padajícími studenty vážně pobavily.
      Nemá smysl tenhle quest hodnotit moc vážně, sám o sobě je jen proto, aby pobavil nevázanou cestou...
      Každopádně: hraješ za hráče. Myslíš za ně - předvedl's to už v prvním příspěvku. Třeba ani nechtěli dojít k vilce, co ty víš? To je chyba a u (například) budoucího oficiálního PJe asi ta nejvážnější, jaká může nastat.

      Tato chyba se pak nadále opakuje, i když nutno poznamenat, že je to vlastně pro dobro zábavy a děje.
      Máš děsivou gramatiku a příspěvky p osobě nejspíš vůbec nečteš - chyb je tam jak nasekáno, projev PJe nic moc, musel by se značně zlepšit.

      Tenhle quest se dá brát jako odpočinková zábava, milá a příjemná (nepočítaje sexuální podtext), ale dost dobře ne jako vážný quest. To by musel být úplně jinak koncipován a PJ by nesměl jednat tak, jak jedná - jeho projev by se musel zcela změnit, i když je pravdou, že bez toho by to asi nebylo takové, jaké je. Svým způsobem máš i mé uznání.



      Alaric (Isidar Mithrim)..

      Tenhle quest vypadá zajímavě. Udělal jsi dobře, žes napsal něco z historie příběhu, udělal jsi dobře, žes vysvětlil specifika, například měsíce (mimochodem, neukradl jsi názvy několika sfér z PPP a PPE? :o))

      Styl je pěkný, vyspělý... těžko na něm přímo něco kritizovat... jenom... echrm... je hezké, žes napsal, proč jsou dohromady, ale JAK se dali dohromady? Jistě, jsou v jendom městě, ale to má sotva jednu hlavní třídu a pět bočních ulic. Jak se potkali, seznámili? Takových dobrodruhů lidského, elfského i jiného původu, kteří do toho města šli, musel být přehršel.
      A pak, jaktože jsou vybráni? Kým, proč? Jak si král může být jistí, že zrovna TOHLE jsou ti nepřemožitelní hrdinové, zachránci a budoucí legendy?

      Je v tom něco takového typické klišoidně-mýtického, že postavy jsou těmi ústředními hrdiny, připravenými zdolat všechno a vše (u mužů třeba i všechny). Není to vysvětleno, ač by to bylo vskutku třeba...
      BtW, "a těmi slovy vaše výprava začíná" je, jako bys pohrdal inteligencí každého hráče. Je to tam zbytečné a snad každému dojde, že teď si nepůjde sednout na pivo do hospody nebo za ženou domů na teplou večeři.

      Ad. dál... opět musím opakovat, že za tři PJ příspěvky se toho moc nestane a nenastaly situace, ve kterých by byla opravdu poznat ne/kvalita PJe... ty teprve přijdou a pak mohu víc hodnotit.

      Vypadá to zajímavě a Ty sám vypadáš perspektivně, čas ukáže. :o)



      Marek (Parren je pryč!)..

      Uch... bohužel, u tebe jde právě o ty krátké příspěvky. Tvůj styl mi trochu připomíná PJování naživo, jenže tam probíhá komunikace v řádu desítek vteřin, zde i v řádu desítek dní.
      Naprosto se mi nelíbí, že dáváš hráčům (a ještě ke všemu čísly) jasně najevo, KDE mají hledat, přímo na začátku questu je k tomu ponoukáš a prakticky jim nedáváš možnost volby.
      K úvodnímu příspěvku se vyjadřovat nebudu - podívej se na to, co je psáno pro Miradora ohledně tohoto, a poněkud to znásob. Chybí ti tam snad vše, co je opravdu potřeba. Především mizivé množství přímých informací o okolí, žádné interakce s prostředím. Hráč nemá co dělat, na co reagovat.

      Míšenec trpaslíka a elfa, promiň, vypadá dost blbě... i když nutno poznamenat, že fantazii se meze nekladou. Neodpustím si ale poznámku, že elf asi chodil o bílé holi, když si nabalil trpaslici.

      Příspěvky jsou tristně krátké - napíšeš hráčům, že se dostali do města... skvělé, ale co takhle jim popsat, kam by třeba mohli jít, co zajímavého vidí? Něco, co upoutá jejich pozornost? Naprosto absentuje... je tu také hraní za hráče. Vydají se do chudinské čtvrti a ty nejenže to odbydeš dvěma řádky, ale dokonce jednáš za ně - copak říkali, že budou rovnou s někým mluvit? Mohli se třeba jen porozhlížet...
      To, že někomu se nepovedlo kouzlo, dostal amok a zemřel na infarkt, mi už připadá spíš tragikomické.

      Ke zbytku nějak nemá cenu se vyjadřovat, je to pořád jedna a ta samá písnička... říkám to nerad, ale ze čtvrtice lidí, kteří chtěli zhodnotit svůj quest, jsi dopadl jednoznačně nejhůř.


       
        Mirador
        11:30:14  20. srpna 2006
      Zdravím, ohodnotil by někdo můj quest Vítězi a poražení? Je můj první a potřeboval bych vědět, jestli se to dá hrát a jestli mi stojí za to dělat vůbec zkoušky na PJe a jestli je těžká zkouška z gramatiky, já jsem totiž Slovák .
      Jinak fakt nevím, hodnotit vlastní quest nějak nedokážu, protože by to nebylo nezávislé, ale myslím, že až tak strašný to není, dík.


       
      (uživatel smazánArra
        22:22:45  13. srpna 2006
      Cawko....zfouknul by mi někdo Barryho Trottla???
      pls pls mmoc prosím


       
        Alaric
        13:56:27  13. srpna 2006
      Hele lidičkové, skoukněte mi těch pár řádků co mám v Isidar Mithrim. Sem zvědavej jestli by to bylo aspoň na modrou kostku ().

      Ale nejde mi o kostku. jde mi o to, jestli bych měl něco vylepšit, něčeho přidat, nebo něco tak. Vím že je vždy co vylepšovat, ale povídejte. Chcu znát i ostatní názory. nejen hráčů.

      prosím o jediné. Pište to sem, aby se mohli poučit i jiní.

      Díky... Alaric

      Edit: Díky za ochotu


       
        Marek
        09:39:26  11. srpna 2006
      Prosím o prohlídnutí questu Parren je pryč nějakým zkušeným PJ, to, že nedělám diakritiku a mám krátké příspěvky vím, ale nevím, jestli dělám i jiné chyby... díky


       
        Alaric
        21:48:33  10. srpna 2006
      Angeluss:

           Díky ti chlape...Myslím že se to bude hodit nejenom mě.


       
         Angeluss
        01:10:47  10. srpna 2006
      Tak nejdřív si urči hlavní aktéry. Musíš vědět kdo děti unáší. Tu postavu si pořádně promakat. Říct si jaká je, co umí a jak působí na okolí.
      Pak si promyslíš křoví. Co by tě mělo k hledaným osobám dovést. Je cílem najít ztracené, nebo zabít unašeče. Jsou unesení ještě živí?
      V druhém bodu určitě dojdeš k nějakým postavám a místům kde by se měl děj odehrávat. Je potřeba je podrobněji naskriptovat. Co jsou zač, jaké mají problémy, co dělají, kde se pohybují. Jejich účelem není prozradit hrdinovi informace, ale je jím jejich vlastní život. Měl bys jim přiřadit běžné problémy a potřeby. Ta informace je jen něco co se k nim mimochodem, nebo nějak jinak doneslo. U budov jak vypadají, kde zhruba stojí a taky co je v nich.
      Teď už bys měl mít před sebou zhruba hlavní osu questu. Ta je sama osobě přímočará a suchá. Z vymyšlených budov si zkus udělat alespoň provizorní mapku a k příběhovým postavám přidej různé vedlejší. Typu hostinský, nebo zloděj v temné uličce. Každá by měla mít určitě svůj cíl a smysl i když už nemusí být promyšlený tak do hloubky.
      Máš celistvé prostředí, kde se hráči můžou volně pohybovat. Vedlejší questy potom plynou hlavně z potřeb postav, které sis určil na začátku. Jdi a najdi tohle, stav se u tohohle a dones tohle, domluv mojí ženě ať přestane chodit na jedno číslo k sousedovi kdykoli odjedu na služebku atd.

      Asi tak... Psáno v pěti minutách. Za obsah neručim. Neuděláš podle toho žádný zázrak, ale zhruba by to mělo fungovat. Pokud chceš jít do hloubky určíš si zvyky, náboženství, kulturu, svátky a nejrůznější vylomeniny, které dají světu iluzy plasticity.


       
        Alaric
        23:58:02  9. srpna 2006
      Říkáte že svět by měl být propracovaný...k čemu mi to ale je, když postavy půjdou za hlavním úkolem???

      poraďte mi jak postavám podstrčit nějaký vedlejší nezávazný úkol? Napadá mne jen že ve vesnici té a té začali mizet lidě...
      nadhodíte mi sem nějakej - aspoň obecnej - postup???

      Díkes.


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170] 
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).