|
Vezmu to postupně, jak budu rollovat dolů. Snad na nic nezapomenu a doufám, že i nyní budete počítat s tím, že je to pouze můj názor a ne adminů. :) Bohužel asi jen já jsem aktuálně způsobilý vám tu něco psát.
Yavanna - pět kroků by vyhovovalo, kdyby ty kroky stály za to. ;)
Je opravdu špatně omezení v krocích a nebo to, že se těch pět kroků využije na jeden jediný boj či pouhé odbočování v nějakém bludišti? Co krok, to pořádný posun - to je podle mě dobře využitý krok, po kterém by ti největší odpůrci limitu kroků mohli spokojeně pročítat všechny SQ, co tu jsou.
Nejsem tu od toho, abych tu teď vysvětlil, co je na všechn SQ špatně. Ostatně jsem ani všechny nehrál. Pouze jsem některé z nich testoval, pomáhal při nějakých korekcích své drahé polovičce, ale to je tak všechno. Když jsem některé z nich hrál, tak to byli především ty první, co se tu objevovali ještě za Astralien. O zbytku vím pouze z doslechu či sám z několika málo prvních kroků, kdy jsem se snažil opět nahlédnout do tajů nových SQ a zkusit zda se něco nezměnilo. Jestli tedy by měl někdo radit co zlepšit, tak by to měli být ti ostřílení hráči svými komentáři. Jeden komentář od Chrisse je nic, proti komentářům od masy lidí.
Historie k nahlédnutí snad opravdu dostane tu nejvyšší prioritu, která je možná. Dawon a Don jsou sice kluci pilní, ale... však to znáš. I já sám čekám už skoro půl roku, než mi udělají jednu věc, kterou jsem po nich chtěl. Klidně si ale na ni počkám.
K tvému řešení... není to právě to, co jsem navrhoval já sám jen postavené na lehce jiném principu a za jiných podmínek? Když sem přijde nováček, bude mít pět kroků. To se však nedá říci o člověku, co tu už je nějaký ten pátek a má něco odehráno. Ten si díky pravidelnému hraní a zasílání feedbacku (hle, zde by se dostávalo hodnocení autorům od těch správných lidí) autorovi dokáže zařídit slušnou dávku kroků navíc.
V bodech, které si od tebe vypůjčím a pozměním tak, aby to bylo správně:
- mám pět kroků a projdu SQ s postavou
- ohodnotím / dostanu krok navíc
- mám u téhož a všech ostatních questu šest kroků
- projdu s jinou postavou ten stejný SQ
- krok se přičítá budu na sedmi (či na 6,5, to už je na dohodě)
- vezmu opět jinou postavu
- krok se mi přičítá a jsem na osmi (či na 7, to už je fakt fuk)
- a tak dál
Snad už to je srozumitelnější. Kdyby nám to tu hrály jen kočky, tak je to fakt na prd. :)
Petwald - ano, vím, že jde jen o úpravu existujícího díla. Nechválím Regíska za to, jak to napsal/přeložil, ale to, že se mi styl té hry takto líbí a aby sis to nepletl - sice se s tím neustále opakuji, ale co - koncepci toho, co tu zaznělo vyhovuje jen mě. Ne u všech adminů, kteří tu jsou. Každý máme jiné nároky a to i přesto, že jsme se shodli na tom, že ty SQ mohou/mají vypadat trochu jinak, než vypadají. Mám totiž dojem, že se mi v podobném duchu líbil i SQ od Yavanny (je na téma Egypta, že ano?) nebo snad o Silence. Teď bych kecal, kdybych řekl, že to vím s jistotou. :)
Aglar mi tu historii vysvětlil vcelku v krátkosti, ale myslím si, že když sem nakopíruji přímo jeho slova, tak vlastně neudělám nic špatného a snad to pochopíte všichni.
"Chris -> Někdy je dobré, se podívat jak jsi se rozhodoval v předchozích krocích a hlavně hráči, co tu pár dní nejsou mohou proniknout zpět do děje. Tohle se vymyslelo při posledním pokusu o změnu krokování."
Historie by tedy šla zobrazit kdykoliv v průběhu působení v SQ. Bylo by to takové malé ohlédnutí za tím, co se již odehrálo. Já pouze zmínil, že by onen náhled na historii mohl být viděn i při hodnocení daného díla a to jak pro hodnotitele, tak i pro autora SQ, aby se vědělo o čem je přesně řeč a hodnocení by tak hned nabralo na větší účinnosti. :)
Vossy - přísahám, že jsem si přečetl všechno!
...ale odpovím jen přímo na otázky, které jsi zanechal pod tím vším. Snad nevadí.
- co špatného by se mohlo stát, kdyby byl zrušen počet kroků a fungoval by systém 1 SQ denně?
- proč je špatné odehrát vsechny SQ během jednoho měsíce?
Víceméně nic špatného by se nestalo. Jen by se do měsíce vyčerpali všechny SQ. Komu to vadí? Vlastně nikomu - žádnému hráči by to nevadilo, protože si zahraje. Autoři by byli rádi, že se jejich SQ hrají a opakovaně! Nikde není žádná chyba. :)
Bohužel jsou tu admini. Ti zlí, lenošní týpci a ježibaby, co nikomu nic nedovolí, protože oni mají vše. Dělám si srandu, ale k věci. Mě osobně by denní limit na jeden SQ 'vadil' v tom, že by se bez opětovného procházení SQ (kolik SQ se dá projít několikrát a pokaždé jinak? Je jich opravdu tak moc? :) ) daly všechny SQ do měsíce vyčerpat a hráč (nováček SQ) by si tak do měsíce 'uzavřel' jeden celý modul a musel by čekat na nějakou novinku. Jak rychle se pak takový nový SQ tvoří? Měsíc? Dva? Či déle? Já ti nevím, já bych na to čekat nechtěl.
Za mě by bylo fajn mít, když už nikdo nebude chtít ten můj návrh zvyšování kroků, který jsem navrhl, tak mít SQ na týden. :) To už je pak větší pravděpodobnost, že se během cca půl roku další nové SQ ukáží a bude co hrát. Nebo se snad pletu?
Představ si, kdyby se něco takového zavedlo u hádanek. Do roka nemáš co hádat. Naštve, co? :)
- Proč vadí rychlé vyexpení postavy na druhý level a jakou škodu by to na DA mohlo napáchat, když v questech má hlavní slovo PJ?
Tady ani nevím, že by to někomu vadilo. Škodu by to asi neudělalo - možná Nedémon by musel změnit jídelníček a požírat i lidi, co mají postavy s více expy, když se tu neukáží třeba rok, ale to je otázkou několika chvilek, než se to náš požírač duší naučí. Jsem slyšel, že Vědma je pěkně přísná a dokáže doslova divy.
Ještě mě napadá... 'Škodu' by to pak možná napáchalo v tom, že by vlastně druhá úroveň už nebyla tak nedosažitelná, jak se pro hráče teď může zdát. Není to zase taková škoda, ale spíš mírná devalvace. Zdá se mi.
- Proč není autorům řečeno že jimy připravené questy nejsou vhodné pro tento systém a co s tím?
Co s tím, co s tím.
Podle mě nejde o to, že by nebyli vhodné pro tento systém, ale spíš o to, systém není nastaven na jejich SQ. Dobrou myšlenku měl Qwertisimo s určováním důležitosti jednotlivých kroků, ale i to podle mě není všelék. Ten se totiž bude hledat dost špatně, zvláště pak, když jejich stvořitel je pryč - Devlin. :)
Osobně nevidím důvod, proč by jim toto měli admini říkat - možná Aglar, ale ten k tomu přišel až po Astře a ta možná taky sama nevěděla, jak ty SQ mají být nastavené. V tomto opravdu jen hádám, jsem mladý admínek a do záležitosti dávno minulých a jednání okolo SQ vidím málo.
Já jsem rád, že tu nějaké SQ jsou a že lidi, co v nich našli zalíbení, mají co hrát. Jejich práce si vážím, i když to tak možná z předešlých řádek není snadné poznat, skutečně tomu tak je. Práce, kterou na tom všem odvádějí je dobrá a teď, po těch letech je přeučovat a říkat jim, že to dělají jinak, než by se mělo, mi připadne špatné. Možná je to vina naše (adminů), že tomu dali jakýsi volný průběh, ale ruku na srdce... kolik dnešních autorů by se pak hrnulo do tvorby SQ, kdyby nad nimi stál dráb Aglar a snažil se jim nacpat do hlav nějakou vizi, deptat je nějakými standarty a chtít po nich kvalitu? Minimálně u několika vím, že by se na to vykašlali.
Tvorba SQ má být pro lidi, co nemají čas na normální quest. Mají přehršel nápadů a chtějí je realizovat. Mají vizi. Má to být příležitost se realizovat a nebýt svázán tím, že po nich dupou hráči, že nepíšou včas. Že po nich nedupe dohlížitel, že píše jak... blb. Nechceme tedy po nich dupat... práci odvádí dobrou. Baví lidi a to je to hlavní, co by SQ měli dělat. A ne, nezačínejte s kroky zase :D
|