Duší celkem: 895
Přítomných duší: 3
V krčmách: 3

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  58  >>

          18:35:44  7. listopadu 2010
      Kupříkladu já jsem ho neměla taky.


       
         Mofik
        17:27:42  7. listopadu 2010
      Kupříkladu Lollipop fantasy výcvik nemá.


       
        Final
        17:01:06  7. listopadu 2010
      Ale no tak. Většina výcviku je o tom naučit se expovat příspěvky podle stanoveného bodového systému. To je sice pěkné, ale kolik of PJ vlastně hraje na levelování postav přímo v systému? Tím expy ztrácí na vážnosti sami o sobě i na užitečnosti a stává se z nich jen bodový systém o tom, kdo píše lepší příspěvky. A vlastně tím ztrácí i levelovací systém, který využívá jen minimum hráčů. V DrD se expy získávají jinak. Takže jak můžete mluvit o pravidlech DrD, když koncept Dark Age je postaven trochu jinak a jiným způsobem. To že si bere velkou část z pravidel DrD z toho ještě DrD nedělá, pokud ztroskotává na tom, čím je DrD výjimečné.

      A navíc, proč kopírovat DrD. Není lepší vytvořit si vlastní systém, který je od základu originální?


       
        Jakub.s
        14:45:54  7. listopadu 2010
      No, když jsem to tu probíral a pročítal, docela mě zaskočilo remcání uživatelů vůči výcviku. S něčím sice třeba souhlasím, ale někde je to možná až přehnané... Vždyť - myslím, že cvičencům nikdo vyloženě nerozkazuje, že musí vymyslet fantasy q., přitom si na to stěžovalo přes 20% lidí, co tu odpověděli...

      Celkem pak 24% uživatelů napsalo, že se jim nelíbí koncepce výcviků.

      Hned 15% lidí zase napsalo odpověď ve stylu /jeden to řekl přímo/, že pro to, stát se oficiálním PJem, panují velmi tvrdé podmínky. Uznávám, že je to těžký, soustředit se ve výcviku na to, abych udělal co nejméně chyb, pokud možno, ale že by to bylo až tak hrozně moc obtížné...


       
         Mofik
        11:46:03  7. listopadu 2010
      Zara.. když všechno funguje, jak má, tak je konečně čas na přidání něčeho nového :)


       
         Mofik
        11:45:19  7. listopadu 2010
      Radu..

      otázka je, kdo by byl schopen potáhnout DA k tomu, aby nabízelo nové systémy, nejen reagovalo na poptávku po systému (DrD)...


       
         DonSimon
        11:31:50  7. listopadu 2010
      Bohužel nemám čas to tu pročítat detailně (omlouvám se ), ale njedna věc mě hodně zaujala.

      Pavettka by chtěla mít možnost se ve výcviku zlepšit. Mít ve cvičiteli rádce. Sama má hodně zkušeností s vedením vlastní hry a tvrdí, že její cvičitelka jich tolik asi nemá. Zato se stylistikou to není žádná sláva, neumí psát přímou řeč.

      A zároveň je naštvaná, že s ní cvičitelka právě stylistiku nejvíc probírá a chce ji zlepšit. Není to na hlavu postavené? Je jasné, že do výcviku chodí různě kvalitní PJ. A je tedy logické, že se pak snažíme věnovat především tomu, kde mají mezery a kde jim můžeme pomoci, než tam, kde to zvládají. Není za tím žádná věda - výcvik je o té "spodní laťce", o tom dostat slabá místa svičenců na nějaký základní standard a zaručit hráčům, že to umějí (ano, i tu stylistiku) minimálně na nějaké úrovni.

      Pokud se chceš, Pavettko, zlepšovat v tom, čemu se už podle svých slov věnuješ roky, těžko to ,ůžeš čekat od výcviku. Zřejmě jsi ne zcela pochopila jeho význam. Nebo mi něco uniklo?


       
        Kwjetak
        11:22:51  7. listopadu 2010
      Báro, k tématu stačilo jen říct, že ti to tady takhle vyhovuje. To, co jsi tam psala navíc jsou stejně tak zbytečný tlachy, který kritizuješ.


       
        Cathan
        06:51:18  7. listopadu 2010
      Zarušku- jj je to tydy fajne ale vylepšení se hodí vždy to bychom přece enbyly nejlepší serven u nás.


          00:28:15  7. listopadu 2010
      Nvm co vidíte furt tak tragicky. DA je docela dobrý a tímhle krafáním o ničem se mu spíš přihoršuje, než přilepšuje. Já jsem docela spokojená, mohlo a bylo už i hůř. Ne každá změna je k lepšímu a ne vždy nutně ke štěstí potřebujeme změny. Tohle je spíš výkřik do tmy, zdejší proslovový patos mě deptá.
      Podobný věci se měly řešit, když se něco špatnýho dělo, teď už je podle mě zase klid, tak se zase začíná naprázdno tlachat...
      Tak prostě něco dělejte lidi, když vám to nedá, ale nemluvte o dělání. A všem bude líp. Sliby a prázdná slova, toho je nejenom tu až dost.


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).