Duší celkem: 899
Přítomných duší: 2
V krčmách: 0

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  193  >>

       
        Milwa
        22:31:57  14. května 2006
      Prosím, jukněte někdo na můj quest... Co mám zlepšit a tak... Někdy mám pocit, že jsem docela neschopná


       
         Guner
        22:06:20  14. května 2006
      No čiste hypoteticko-teoreticky, by sa to dalo, zapáliť oheň, napríklad nejaký mág by vytvoril bublinu, ale neviem či by sa tým nezastavil prísun vzduchu a tým by ho vlastne nezaložili. No to je na dosť dlhé uvažovanie.

      ALE NE KECÁM


       
      (uživatel smazánAbrin
        13:15:37  14. května 2006
      já jsem jim tu krčmu podtrhl ale oni musi zabit toho kance a jeste mi napisou ze jestli expy nebudou v neofiku anebo prší a oni rozdělají oheň


       
         Perilan
        12:32:33  14. května 2006
      Abrin.. to je především o nedostatečném náznaku... možná jsi měl napsat: "Víte, že kus od vás je vesnice, ve které dozajista bude nejméně jedna krčma."

      Sice tak hráči nic neporučíš, ale lehce ho pošťouchneš a pak se tam možná sám vydá :) jinak je fakt, že s tím nemůžeš počítat a jako PJ musíš být připraven improvizovat v jakékoli situaci, tudíž je chyba si říct: Tak, bezva, jdou do vesnice a mám to z krku. Musíš počítat s čímkoli.


       
         Guner
        12:13:20  14. května 2006
      Abrin je to na ich slobodnej vôli. Ale ak tam máš nejakého hraničiara tak mu môžeš vnútiť myšlienku. "V dialke stojí malebná dedinka, Maleon(hraničiar) už z diaľky zacítil vôňu pečeného mäsa.
      To napr. ale tak keď chcú loviť nechaj im tú možnosť.
      Ferro - on to myslel tak že mu musí napísať či ho chce zabiť alebo ho nechať žiť. To bolo v takom zmysle Ťažko sa to súdi keď tam šepkajú :)


       
      (uživatel smazánAbrin
        09:10:31  14. května 2006
      jak docílit toho aby hráčíi navazovvali na mé Pj příspěvky protože napsal jsem něco ve smyslu že kus ok vas je vesnice a očekával jsem že jim dojde že tam bude krčma ale oni rači musí zabít nějaké prase(q:Dobro nebo Zlo neofik.)


       
      (uživatel smazánAdamsm
        03:36:56  14. května 2006
      jo, ale on psAL VE STYLU : ŽE BUĎ NĚKOHO ZABIJE NEBO NE ... JÁ Z TOHO NEPOZNAL, JESTLI SE O TO CHCE POKUSIT :-)

      sorry, já neřvu, to byl capslock :-)


          03:22:22  14. května 2006
      Adamsm: Určitě by se něco našlo, ale když je půl questu šeptaně, těžko ti to bude někdo kontrolovat

      Jinak jsem si všiml podčárového příspěvku, kde píšeš něco ve smyslu: ,,Musíš napsat, jestli si ho zabil, nebo ne... ...Nemůžu dotahovat činy tvé postavy, to by bylo proti pravidlům."

      - Tady podle mě (Jestli to chápu správně) totiž hráči radíš pravý opak toho, co by měl dělat. Hráč NESMÍ napsat, co udělal. Hráč se o něco pokusí a TY rozhodneš, jak to dopadlo. V každém případě ale platí, že PJ má v libovolné situaci poslední slovo. Nemůžeš ale postavě napsat, že dělá VĚDOMĚ něco, pro co se její hráč nerozhodl.

      - Představ si například, že hráč napíše "A zabil jsem toho boha..." Ne. on musí napsat: "A pokusil jsem se ho zabít." Ty mu pak napíšeš, že ho samozřejmě nezabil (A nejspíš naopak postava bude čuchat ke kytkám zespodu)

      - Ale zase nemůžeš (S výjimkou úvodního příspěvku, ale i tam musíš dodržet určitou míru), napsat "Šli jste ke králi", aniž by se pro to postavy rozhodly.

      - Jiná situace pak je třeba v boji, kde můžeš hráči napsat, že třeba zakopl (Ale nedělat naschvály!), nebo že mu protivník podrazil nohy, ač se k tomu hráč samozřejmě dobrovolně nerozhodl

      - Takže abych to shrnul: Pán jeskyně řídí NPC, ovládá počasí, zvířeta, tvoří okolí a rozhoduje o "Náhodě", neboli o výsledku všech hráčských činů Nesmí ale porušit hráčovu svobodnou vůli rozhodovat se. (Pokud není postava například pod vlivem kouzla, nebo nějakých narkotik atd.)

      Mno, doufám, že na těhle několika případech je znát, co jsem myslel. Píšu to v poněkud ospalém stavu, takže to možná bude trošku nepřehledné


       
      (uživatel smazánAdamsm
        02:46:05  14. května 2006
      A nějaké připomínky ke questu Medusa bych zcela jistě uvítal i já.


       
        Alaric
        15:23:19  13. května 2006
      Jon: Jasan. Tohle já chápu. Posádka se nevypařila, ale zdrhli - možná sem to nějak zapsal, přepsal čí co... Snad to bude pochopeno.

      V tom druhém máš pravdu... Nemůžu vědět, co udělají. A právě proto jsem to tam nedokončil. Mluvit může jen jeden a ostatní mohou dělat cokoliv jiného. Kvůli tomu bych docela potřeboval kouzelníka...
      Díky za připomínky. Čím víc jich bude, tím budu rači...


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).