|
Chrissi, určitě nejsem proti kompromisu. Nějaké návrhy tu padly, jak ze strany hráčů, tak i autorů a také za adminy. Předpokládám, že to bylo někde probráno a tak nějak zváženo jako možné.
Podle mého je to sice dobrý nápad, jak motivovat k nějaké reakci, ale pro mne jako autora by bylo dobré slovní ohodnocení. Že někdo odmáčkne známku (kterou mimochodem ani nevidím), mi nepomůže. Též věta stojí to za starou bačkoru, mnoho neřekne.
Co se týče tvorby, jak tu psal Khargarwargonsu, kdo to nezkusí, neví o čem je řeč. Chtěla jsem udělat SQ, který by šel projít několikrát a různě. Již nikdy více se o to nepokusím, ač s kombinacemi různých možností se mi snad podaří toho dosáhnout. Ale tvorba je to děsivá a zdlouhavá. Jen nastavování možností u jedné lokace se kolikrát protáhne i na pět a více hodin, a to je tam zatím těch lokací tisíc.
Ono vymyslíš příběh, nacpeš ho do lokací, nasázíš možnosti a ouha, náhle zjišťuješ, že postava by mohla udělat tohle, ale nesedí to k tamtomu, abys ji dostal na hlavní linii. Co s tím? Uděláš odbočku dle postavy, jenže máš další lokace, další možnosti a náhle se to nabaluje. Příběh se rozbíhá a ty ho musíš nějak spojit, jinak je to nekonečné celoživotní dílo. Jak to vyřešit? Nezbývá než neoblíbená lokace přejít, neboť další možnosti nedokážeš napasovat k existujícím.
Testeři potom při procházení logicky hlásí. Já jsem dal v možnosti projít chodbou, ale jsem hned v nějaké místnosti, tam to textově nesedí. Což je nutné, neboť editor nedovoluje odlišné vkládání byť jen jedné věty a je k tomu opět třeba buď tuto větu či dvě sepsat a dát neoblíbené přejít, nebo ji vynechat. Protože duplikovat tuto lokaci s různou větou několikrát, znamená též týden práce navíc. Zejména když ještě bereš ohledy na povolání.
Z pohledu tvorby je snazší povolit odehrát celý SQ třeba s omezením na týden či dva, než tohle krokové omezení. To totiž znamená, že autor musí lokace tvořit tak, aby byla každá ucelená a žádná další navazující nepředpokládala znalosti z těch předchozích. Zhruba něco jako akční film. Vejdu příšera - boj, sebrat co jde a dál. Znovu to samé v jiné textové obměně. Tvořit něco takového, to raději nebudu tvořit nic. Můj příběh předpokládá, že postava jím opravdu prochází, střádá znalosti, zkušenosti, sbírá předměty, které mají pozdější využití. Ovšem kdo si bude pamatovat měsíc, co odehrál někde na počátku?
Máš pravdu, že podle tohoto krokového systému ho tvořím špatně. Nebudu však mazat dva roky práce, ale pokoušet se o další nemá v tomto případě smysl. Já prostě nechci tvořit nic, co nemá základní nit a netřeba nad tím přemýšlet.
- - - - - -
Skrývat expování není řešení problému. Mně se prozatím nestalo, že by mi za C, hráči přestali psát. A pokud mají zájem, dostávají slovní hodnocení, kde vidím rezervy, co by mohlo být lepší, kde přidat. To pomůže mnohem více, než skrytí hodnocení.
|