|
Někteří už mě asi zakousnou, ale dnes mě napadlo, jak využít dovedností naučených ve škole.
Jak někteří píší, většinou se jedná o zbytečnou věc, protože valná většina PJ k tomuto nepřihlíží. Někteří zase volají po dalších povoláních, či dovednostech pro postavy bez povolání. Napadlo mě, tyto dvě věci spojit.
Pokud by toto nebylo složité na programování. Myslím, že by se to dalo, protože počítám s využitím toho, co to už je. Ovšem programátor nejsem, ale k věci.
Postava by začínala třeba jako válečník. Hráč by ji ovšem rád naučil i něco jiného a ve škole by dejme tomu investoval body i do magie a svitků. Na určité úrovni, kdy by dosáhl dejme tomu na magické teorii úroveň mistr (případně velmistr), otevřela by se mu volba dalšího přidaného povolání a mohl by si zvolit v našem případě kouzelníka. Začínal by tak na první úrovni jako kouzelník. Tudíž by vznikla postava kombinace válečník-kouzelník. Stejně tak by mohly vznikat další rozšířené postavy hraničář-alchymista, bez povolání-válečník apod. Kombinací by se našlo dost.
Vždy při přechodu na vyšší level, by si hráč mohl zvolit, zda chce povýšit jedno či druhé povolání.
Hře by to dalo další rozměr. Učení dovedností by získalo smysl. Nu a ti, kteří už tu nějaký ten pátek jsou a mají investováno by vlastně o nic nepřišli, neboť by se jim volby otevřely hned.
Asi by to chtělo ještě doladit, je to jen takový momentální nápad.
|