Duší celkem: 895
Přítomných duší: 5
V krčmách: 3

      ### Hráči sobě ###
      Podělte se s ostatními o své názory a zkušenosti.

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

      Obnovit <<  24  >>

       
         Rohi
        14:46:24  28. srpna 2015
      Townie: Toto je dosť smiešna argumentácia. V podstate tým potvrdzuješ, že ostatní dvaja hráči nehrali (hoci mohli, ale to je dosť chabá výhovorka). Postavy sa síce mohli stretnúť, ale príde mi to dosť nereálne, vzhľadom na rozdielne tempo. chceš mi povedať, že Arsi opísala jeden deň siedmymi príspevkami a druhá postava jedným? A tu už zabŕdaš do ďalšej veci, ktorej by som sa na tvojom mieste asi vyhýbal - expovanie. Pozeral som pár "emočne vypätých" príspevkov a skutočne to bolo napísané dobre. Ale hodnotí sa aj posun v deji a primeraná dĺžka. A príspevok A+ za dramatický rozbor emócií a pocitov s nulovým posunom v deji... Neurazte sa, ale to je kam človek pozrie. Je mi jasné, že pichám do osieho hniezda, ale skutočne si niekto myslí, že takéto jednanie je košér? Ak by toto robil každý, ako by to vyzeralo?


       
         Townie
        14:34:03  28. srpna 2015
      Arsi, ono ani tak nejde o to, že by tvoje linie byla neférová, Rohi se asi snaží upozornit na to, že byla "jediná aktivní". K tomu tedy rád povím své stanovisko, protože jsem přesvědčený, že k žádné chybě nedošlo a to, že se nahrálo hodně expů, neznamená, že je něco extrémní a špatné. Měli jsme tři měsíce v celém roce každý den pár hodin a využili jsme je k psaní, to snad není žádný prohřešek :)

      Když už se to zmiňuje, rád bych podotkl jediné, že 025. nebyl zcela liniový Quest. Postavy se mohly klidně sejít kdekoliv ve městě, kde se příběh odehrával, a vyšší aktivita jednoho hráče se promítla především tak, že hlouběji poznávala NPC spjaté s příběhem a ano, prožívala s ní emocionální chvilky. Proto nebyl problém udržet časové linie všech hráčů pohromadě.

      Rozhodně nešlo o vznik příběhu pro jednoho hráče, já jen prostě využil toho, že ostatní mohou odepisovat tolik, kolik mohou, stejně jako Arsi mohla odepisovat tolik, kolik mohla. A nepotěší PJe něco více, než hráčka se zájmem o hru?

      Tolik k příběhu. Nemyslím si, že se něco zametalo a nebojím se tvrdit, že se nestalo nic chybného. Že byl Kamikaz druhý s takovým odstupem, to mi ani nemůže být tolik líto. Jak jsem psal, vládcem těchto her je především čas a my ho měli prostě více. Stejně jako to vypadá s letošní Velkou hrou, kde vedoucí Quest už nejede a pořád se k němu nikdo moc nepřibližuje. To už mi líto je. :/ Stejně jako třeba fakt, že se třeba Kamikazovi nepodařilo naspořit tolik času a třeba i možností, když už byl tak vysoko. Nevypovídá to ale nic o nějakém podvodu či extrému :)

      Jinak mne zajímaly odpovědi především na otázky, jež jsem zmínil v posledním odstavci svého úvodu a vůbec jsem nechtěl nasazovat roli oběti. Myslím totiž, že se najde ještě minimálně jedna duše, jež si mohla "vyposlechnout" podobné názory :) Snad to takto stačí. Jak moudře hovoří Petwald, velká tečka :)

      Edit: Právě probírané téma jsem nazval kontroverznějším především proto, že si myslím, že bývá (nebo bývalo) často probíraným v krčmách a podobně a jsem přesvědčený, že o Malé a Velké hře, kterékoliv, se jistě mluvilo ve velmi pestrých stylech, což mi osobně přišlo zajímavé, nic víc :)

      Dodatek: S debatami zpět k tématu, prosím, ať není třeba začít mazat, když to bude moc.


       
         Rohi
        14:31:28  28. srpna 2015
      Arsi: 025. som videl ešte ako "funkčný" quest, takže mám pomerne dobrú predstavu Takže ak to skutočne podávam zle, povedz ako, pretože ani na havrana si mi svojho času nenapísala v podstate nič iné, ako to, že treba veci riešiť priamo, že to je len hra a že nemám chrbtovú kosť a že nemám riešiť veci, do ktorých mi nič nie je

      Edit: To nikto nehovorí. Tých expov je úctyhodné množstvo, čo sa poprieť nedá. Ale tu ide o úplne niečo iné, skús si prečítať čo som písal ešte raz či dvakrát. Pre istotu zopakujem - aby oficiálny quest mohol fungovať, musia v ňom hrať aspoň traja hráči. Aj s privretými očami v ňom dlhodobo hrali len dvaja, každý svoj vlastný quest.


       
         Arsi
        14:20:50  28. srpna 2015
      Rohi 025. už je dávno archivované tak jdi kouknout jak to doopravdy bylo ;) víc už ti k tomu asi ani říct nejde.

      Edit: a to platí pro všechny co pořád jen brblaj a vemte si stopky a stopně te si kolik času dá jen moji linii přečíst natož pak napsat a pak mi do očí řekněte, že jsem vyhrála neprávem :)


       
         Rohi
        14:16:22  28. srpna 2015
      Petwald: Ja mám viac pocit, že kopa ľudí si nad tým umyla ruky, aby sa náhodou nerobila zlá krv, tak sa tu totiž začína riešiť stále viac vecí. A urobil sa tým veľmi nepekný precedens obchádzania pravidiel do budúcnosti, takže by bolo treba zakotviť nejaké zmeny ohľadom líniových questov do pravidiel, aby sa to už neopakovalo. Že je to v rozpore s pravidlami a zdravým rozumom, mi určite dá za pravdu viac ľudí. Tečku bude možné dať, až keď si vyjasníme, či to bolo v súlade so zvykmi a pravidlami a bude to možné robiť v budúcnosti, alebo nie.

      S tvojím názorom na rozdelenie hier bez výhrad súhlasím.


       
         Petwald
        14:09:55  28. srpna 2015
      Townie - myslím, že neuškodilo připomenout základní fakta a i běžný uživatel má tak možnost udělat si vlastní závěr na některé zdejší ohlasy.
      Mě třeba některé vzpomínané debaty (zřejmě kvůli vlastnímu výpadku při přelomu 2014-15) minuly a je vidět, že to přinejmenším v některých zůstává stále živé.
      Osobně to vidím jednoduše, ti, kteří jsou za chod a ceny DA zodpovědní, Arsino vítězství uznali právoplatným a v souladu s tím jak DA funguje. Není důvod to víc rozmazávat. Velká tečka.

      Co mě dost překvapuje, je sdělení Kany, jakoby ono rozdělení Malé hry na "běžnou" a Ligu veteránů již stálo jen na programátorském nasazení.
      Pevně doufám, že diskuze kolem toho ještě budou probíhat.
      Dlouhodobě jsem proti takovému rozčleňování hráčské základny.
      Z mého pohledu to znamená zrušit šanci, kdy si každý může měřit síly s těmi nejlepšími v MH = nejaktivnějšími.
      A myslím si i, že pokud by došlo ke oné kategorizaci, rychle ztratí význam.
      Noví hrdinové a legendy by snad! z logiky věci plynule přecházeli do Ligy veteránů (fajn), kde se stále titíž zas budou navzájem dohánět a mísit.
      Co to vyřeší?
      Nezašlo by to až tam, že v oné "běžné" MH by tedy k vítězství stačily dva, tři podprůměrné příspěvky za měsíc?
      A ad absurdum, jak se z běžné hry bude odplavovat konkurence a titul by se získával za méně a méně, nezanikne sama, když tu každý hráč s of. questem bude aspoň hrdina?


       
         Rohi
        14:09:05  28. srpna 2015
      Townie: Myslel som viac Arsi ako teba, ale budiž, ozval si sa, tak na tom dačo bude. Keď povieš, že nešlo o narážky neznamená, že tam nie sú. a predposledný odsek sa nedá vztiahnuť na nič iné v celej histórii DA. Všeobecne hovoríš o kontroverzii ale jediný skutočne kontroverzný prípad sa týkal teba, takže by určite nielen mňa zaujímalo, čo si o tom myslíš. Bolo to, čo sa dialo v poriadku a v súlade s pravidlami? Treba niečo meniť? Aj mne pripadá systém nastavený férovo, pokiaľ by sa dodržiavali pravidlá. V 2014 paradoxne žiadne "lynčovanie obetí" neprebehlo a jediná obeť je podľa mňa Kamikaz, ktorý, myslím, tiež hral v líniovke a pozri si rozostupy medzi hodnotami expov.

      Nemieniš sa síce vyjadrovať, ale ja som žiadne uspokojivé vysvetlenie ani riešenie dodnes nevidel, okrem toho, že sa to zamietlo pod koberček, až kým ste to teraz opäť nevyštrachali, čo mi príde trocha zvláštne. Podujal si sa na vedenie týchto diskusií, čo je chvályhodné, ale v prvom rade by si sa mal vyjadriť sám. Teda, aspoň Arsi po mne vtedy vyslovene žiadala vysvetlenie, ako hodlám riešiť nadhodnocovanie svojho zverenca.

      A pokojne mi to napíš na poštu, zaujímalo by ma, ako dokáže postava, ktorá sa preberie z letargie raz mesačne, reálne ovplyvniť svet postavy, ktorá hrá raz denne. Pokiaľ teda nemáš časové línie štýlu Inception, to by to asi vysvetlilo


       
         Townie
        12:55:20  28. srpna 2015
      Rohi, vskutku jsi se zmýlil :) vůbec mi nešlo o nějaké narážky ani nic podobného. Jestli ti připadá, že jsem se tím snažil něco naznačovat a někoho napadat či naopak zvýhodňovat, jsi asi první (a jediný) z reagujících, koho to napadlo

      Vůbec mi nešlo o jmenovité záležitosti ani nic podobného, spíš mne jen zajímaly názory, ačkoliv mi bylo jasné, že si to někdo přirovná ke hře, jíž jsem vedl zrovna já a jež zrovna vedla k výhře. Myslím tedy, že nebylo špatným nápadem zajímat se o názory ostatních, jež měli s těmito hrami co do činění, protože ptát se na tyto věci anketami nebo jinak... to mi nepřijde jako zdařilé :)

      Jsem třeba rád, že Petwald neměl žádné "nepříjemné zkušenosti" a právě o to mi šlo, stejně tak mne zajímalo, jestli lidem leží v žaludku návrhy na změny těchto her, ačkoliv je sám považuji za férově nastavené a myslím si, že kdyby někdo "aktivněji" hrál, za pár měsíců by dokázal vyšlápnout na vyšší stupínky. A i o tom podle mne DarkAge je, no ne?

      Samozřejmě vám všem děkuji za názory a zkušenosti, nečekal jsem, že se vás rozpovídá tolik

      Edit: K tomu, jakým stylem byl můj Quest veden, se vyjadřovat nemíním, doufám že z pochopitelných důvodů, už se to roztahávalo všude možně a já jsem přesvědčen, že jsem řekl vše,co jsem chtěl říct :)

      Edit 2:Pokud to někomu leží v žaludku, nebo by chtěl snad vysvětlit, jak byl vlastně můj "open world" ""liniový"" (dvoje uvozovky úmyslně ) Quest řešený, stačí věnovat vzkaz Havraní poštou :)


       
         Rohi
        12:43:20  28. srpna 2015
      Fakt mi už nedá nevyjadriť sa. Chcel byť síce ticho, ale niektoré veci treba uviesť na správnu mieru.

      Prihlasovanie do hier
      To ich môžme rovno zrušiť, týmto by sa stratil akýkoľvek zmysel. Ak niekto berie toto súťaženie vážne, dobre pre neho. Ak niekto príliš vážne, pripadá mi to smiešne a ak to niekoho netrápi, tak by ho nemuselo ani trápiť, že "súťaží."


      Malá hra
      Malá hra je podľa mňa nastavená dobre. Liga veteránov a podobné nápady mi prídu zbytočné, keďže počet výhier sa aj tak zaznamenáva do ocenení, ak na tom niekomu záleží. Rovnako aj zvýšenie figúrky len za prvé tri miesta je spravodlivé. Ak niekomu na figúrke naozaj záleží, potom sa o ňu musí posnažiť.
      Malú hru som vyhral raz v líniovom queste a v skupinovke som bol druhý. Aj ten líniový sme hrali dvaja a vydržalo nám to cca tie dva mesiace, kým sme obaja získali figúrku. Bola to sranda a skutočne sme sa bavili a figúrka nám vtedy pripadala ako odmena za dobre zahranú hru a príjemne strávený čas.

      Veľká hra
      Veľká hra mi zo začiatku pripadala ako nejaký svätý grál. Aby ho však niekto získal, nešlo sa len "nakopnúť", ako pri malej hre, lebo to málokedy vydrží tak dlho. Bolo treba získať aktívny quest, dobrých spoluhráčov a dobrého PJa, aby to skutočne mohlo vyjsť.

      Sólolinky vs. skupinovky
      Delenie, ako bolo už navrhované, mi pripadá nepraktické a zbytočné. Ako PJ poznám plusy aj mínusy oboch systémov - skupinovku zbrzdí neaktívny hráč, v sólolinke sa PJ narobí oveľa viac, odpisujúc každému hráčovi samostatne. V konečnom dôsledku by mali byť výsledky porovnateľné. LENŽE.

      Pravidlá
      Pravidlá sú napísané pomerne dobre a spravodlivo, lenže majú dve nevýhody:
      1. Niektoré nie sú/neboli dostatočne konkrétne a dali sa vyložiť nesprávne.
      2. Ich "vynucovanie" je laxné, obyčajne sa priviera oko a to je fajn. Netreba trestať za každú hlúposť, ktorej sa človek dopustí neúmyselne, alebo ich nepochopí. Na druhú stranu, táto hranica už je posunutá tak, že na pravidlá sa často vyslovene kašle, pretože sa skoro všetci poznáme a všetci chceme byť zadobre.

      O čo ide

      Prípad 1
      Nepáčia sa mi niektoré narážky. Konečne by niekto mohol napísať, že sa tu bavíme o Veľkej hre 2014 ktorá bola, povedzme, pochybná a očividne to stále niekomu nedá pokoj. Áno, pamätám si, že aj minulé roky dochádzalo k osočovaniu z rôznych strán (ktoré by si mohli vstúpiť do svedomia) a spochybňovaniu spravodlivosti výsledkov.
      Pokiaľ sa pozriete na výsledky, vždy boli rozostupy medzi minimálne prvými dvoma miestami pomerne malé a berúc do úvahy ročné výkyvy v aktivite jednotlivcov, pochopiteľné a v rámci pravidiel. Hráči v najaktívnejšom queste zabrali spravidla čelo rebríčka.
      V roku 2014 ale došlo k úplne bezprecedentnému prípadu. V queste, ktorý mal troch hráčov, v skutočnosti hrala len jedna línia. Napriek tomu, že ku koncu sa po búrlivej diskusii začalo hrať vyrovnanejšie, odskok prvej postavy od ostatných činil viac než tisíc expov, pričom väčšinu času aspoň trochu hrala okrem nej len jedna postava a druhá tam tvorila vyslovene len mŕtvu dušu.
      Stavať sa teraz do pozície obete mi príde až smiešne. Rovnako aj do pozície "neúmyselného víťaza", keďže si stále pamätám, čo sa dialo po prvých pokusoch situáciu riešiť. Ostatní PJi sa v súlade s pravidlami snažia o aspoň vyrovnané línie, ktoré sa ovplyvňujú, v tomto prípade šlo o taký nepomer, že sa to jednoducho nedá ani predstaviť. Ak si budeme ďalej nahovárať, že to je v pohode, potom treba buď skutočne zmeniť hry, alebo zmeniť pravidlá, aby v ofíku mohla hrať len jedna postava.

      Prípad 2
      Ku koncu toho istého roka obsadili všetci hráči Gunerovho skupinového questu malú hru a v novembri dokonca predbehli všetky sólolínie. Pomerne svižne som bol práve Arsi konfrontovaný s tým, že môj zverenec nehodnotí podľa pravidiel, napriek tomu, že ako zelená kocka šepoty nevidí, takže celkový obrázok nemôže byť presný. Bolo to napísané štýlom, ktorým mi dávala jasne najavo, že ide o to, že som sa k prípadu Veľkej hry krátko predtým taktiež vyjadril, podobne ako teraz. V tej dobe som to s ním už dlhšiu dobu riešil a nové expovanie Guner pochopil veľmi rýchlo a odvtedy neboli problémy. Navyše, jeden-dva expy za príspevok hore či dolu by neovplyvnili výsledok Malej hry v danom mesiaci, ktorú vyhrali obrovskou aktivitou.

      Takže by som bol rád, keby sa tu pomenovávali veci pravými menami a rozlišoval sa prípad od prípadu. Keď už tu chceme niečo riešiť, buďme aspoň úprimní.
      Ak som sa v niečom zmýlil, alebo som niečo zle pochopil, pokojne ma opravte, viem si priznať chybu


       
         Guner
        10:30:36  28. srpna 2015
      Arsi: dobrovoľne ťa tam prihlasuje PJ

      A ty sa dobrovolne prihlásiš tým že ideš do oficiálneho questu. (V každom prípade ak je nedostatok programátorov tak je to úplne jedno, lebo ani to ti nebude mať kto naprogramovať)


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201]  [202]  [203]  [204]  [205]  [206]  [207]  [208]  [209]  [210
      [211]  [212]  [213]  [214]  [215]  [216]  [217]  [218]  [219]  [220
      [221]  [222]  [223]  [224]  [225]  [226]  [227]  [228]  [229]  [230
      [231]  [232]  [233]  [234]  [235]  [236]  [237]  [238]  [239]  [240
      [241]  [242]  [243]  [244]  [245]  [246]  [247]  [248]  [249]  [250
      [251]  [252]  [253]  [254]  [255]  [256]  [257]  [258]  [259]  [260
      [261]  [262]  [263]  [264]  [265]  [266]  [267]  [268]  [269]  [270
      [271]  [272]  [273]  [274]  [275]  [276]  [277]  [278]  [279]  [280
      [281]  [282]  [283]  [284]  [285]  [286]  [287]  [288]  [289]  [290
      [291]  [292]  [293]  [294]  [295]  [296]  [297]  [298]  [299]  [300
      [301]  [302]  [303]  [304]  [305]  [306]  [307]  [308]  [309]  [310
      [311]  [312]  [313]  [314]  [315]  [316]  [317]  [318]  [319]  [320
      [321]  [322]  [323]  [324]  [325]  [326]  [327]  [328]  [329

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).