Duší celkem: 895
Přítomných duší: 4
V krčmách: 3

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  87  >>

       
         Radulesku
        15:52:04  19. ledna 2009
      Guner: Asi vám tu uzavřenou komunitu přijdu zas trochu otevřít :D Ale hezky jsi to napsal.


       
        Pool
        15:16:21  19. ledna 2009
      Guner: Tím serverem myslíš IF?


       
         Guner
        15:05:41  19. ledna 2009
      Spinal: je možné že ty a pár PJov to naozaj robíte tak že zoberiete postavy a potom quest. Ale 90% questov tu na DA je robených tak, že je vytvorený svet a PJ má príbeh a hladá do neho postavy, ktoré tam zapadnú

      A osobne pre tento hrací server mi to jednoznačne príde vhodnejšie Hráč tu nemá len jednu postavu takže sa musí dokázať vžiť do viacerých naraz. Tým pádom sa ale nikdy nevžije do postavy dokonale. Ale to je už iná téma. Proste DA je naozaj veľmi vhodne spravené pre PJov čo si spravia svet a potom naberú hráčov.

      PS: nechcem tu hádzať reklamu na iné serveri, ale poviem že existuje server kde to funguje čisto tak, že si najskôr vyberie PJ hráčov a až potom začne hrať. Ale zasa tam je taký quest že si PJ vytvorí vlastný svet a potom sa mu hlásia postavy viacmenej nemožný. Už len preto že tam má každý len jednu postavu. Takže si každý hrá tú svoju obľúbenú. No a preto je to už skôr uzavretá komunita tak stovky hráčov ako verejný portál

      Radulesku: kujem


       
         Radulesku
        15:00:49  19. ledna 2009
      Guner: Moudrá slova v posledním ostavci


          13:27:02  19. ledna 2009
      Tak taky něco přihodím:
      Souhlasím skoro ve všem se sniperem. Hra je sice od toho, aby byvila hráče, ale musí bavit i PJe, kterej to má výrazně těžší a celá hra je na něm výrazně závislejší.

      Podle mého názoru je vytvořit svět, se kterým se zžiju jako PJ, který dokážu nějak promyslet a dopracovat a fungovat za něj je výrazně těžší, než to samé provést s jednou postavou. Nesmí se zapomínat, že RP postav je důležité, ale RP PJe nezbytné pro kvalitní Quest.

      Když si stvořím svět, který před sebou dokáži vidět, a příjde chlapík, že tam chce svího Krolýka,
      buď já ztrávím dny předěláváním světa
      nebo on hodinu předěláváním postavy, přičemž pro něj podle mě neni o moc složitější udělat si vysokého osvaleného tupého člověka, kterej bude Krolýkovi tak podobný, že nemůže být problém pro hráče za něj hrát.

      EDIT: S čim ale naprosto souhlasim je, že když dá hráč na brány historii a charakter postavy, nikdy bych jí nevzal...


       
         Spinal
        13:09:06  19. ledna 2009
      Netvrdil bych, že přesvědčení je zde informace veřejná. Je sice pravdou, že je zde dost myšlenkových hráčů a z jejich psaných myšlenek lze přesvědčení odhadnout. Jenže zase je to pouze odhad ...
      Také je to způsobeno asi tím, že hodně PJů, chce jen klaďáky a taky to, že i většina hráčů hraje klaďáky, nanejvýš neutrál.

      Já se spíše přikládám k názoru Raduleska. Můj svět je pro hráče. Přičemž sem preferoval spíše netradiční rasy a povolání. Neomezil jsem je naprosto v ničem.
      (btw: sami se podívejte, jaké mám ve questu rasy...)

      Jinak sem již někde řekl, že postavu, co na bránu vyplácne celou svou historii a to včetně přesvědčení, bych do Q nevzal (pokud by na mě neudělala fakt dojem a nehodila by se mi do krámu)


       
         Sniper
        12:47:48  19. ledna 2009
      Radulesku:

      Co se týče přesvědčení, podle mě by tento údaj neměl být ani v inzerátu od PJ ani v nabídce od hráče

      1) Přesvědčení zde na serveru je informace veřejná. Proč? Stačí dva "RP" příspěvky kde postava popíše své myšlenky a přesvědčení vím u 90% z nich. Po 10 příspvcích to vím u 99,9%. (To 0,1% je člověk, který je supr hráč, má jako prioritní cíl své přesvědčení zatajit a při každém psaní si to překontroluje. Teoreticky možné, prakticky nesmysl.) Nevím proč si hrajete na jeho zatajování když to pak bez skrupulí vykecáte. Může prostě fungovat jen jedno.

      2) Když PJ dá vědět jaké chce přesvědčení, dává tím do oběhu daleko víc informací. Já nemám ani v nejmenším chuť hrát a ani PJovat podrazáckou hru, kde mě může podrazit můj spoluhráč. Na to mi stačí normální život. Sem chodím na odreagování. Proto dávám podmínku "jen nezlé přesvědčení". Jak vidíš, využívám jen tvůj argument z druhého bodu. Naprosto mi nevadí když někdo chce hrát nebo PJopvat takovou hru - ale ne se mnou. Není DA serverem právě proto, aby se zde setkalo dost lidí a mohli se spojit ti, co mají společné zájmy a představy o hře?

      Dále rasa - chápu, že PJ ve svém světě nemá krolly a ani hobity, ale napsat při náboru, že chce pouze dvě rasy a tím vyloučí 6 dalších je omezení různorodosti této hry.

      1) Když jsem to četl, napadla mě představa hry s takovýmto náborem (zkráceno na fakta, ne na "reklamní styl"):

      "Hra se odehrává ve středověké vesnici. Povolená rasa jsou jen lidé, jen nemagická povolání. Hra je založena na jednom velkém tajemství, pokud se dostanete na konec, doufám že budete překvapeni a potěšeni:"

      Proč bych dal takovéto podmínky? Protože ta hra se odehrává ve vesmíru podle seriálu Stargate a hráči během hry zjistí, že jsou jedna z chráněných planet Asgardů. Povolení magie či jiných ras je naprosto nežádoucí a kazící atmosféru.

      Pokud si vytvoří propracovanou a dobře napsanou postavu, bude s ní spokojen a bude vědět, že ji takto dokáže zahrát, pak to znamená, že k ní má nějaké pouto a já bych po něm nikdy nechtěl, aby ji jakkoli upravoval (rozuměj vzhled, char nebo historii).

      Existují dvě základní "školy" jak tvořit hry (zde na serveru, stolní RPG, LARP, atd.)- První je svět pro hráče a druhá hráči pro svět. Tyto dva tábory, co jsme měl možnost ledaskde na serverech (i světových) a v pravidlech herních systémů vidět, jsou přibližně stejně zastoupeny. Nejrozumnější argumenty jsem vždy viděl u teorie že jsou si rovnocenné.

      Svět pro hráče: to je to co popisuješ ty. Je to takové, že se sejdou postavy a pro ně PJ připraví zápletku, hru, kampaň, svět... Výhodou je volnost hráče, nevýhodou je to, že to často vede ke kočičko-pejskovosti (obrovský nárok na PJe to uhlídat): Svět setvoří často za běhu a mohou tam vznikat nejasnosti.

      Hráči pro svět: to k čemu se přikláním já. Svět a kampaň má PJ promyšlenou, vše do sebe sedí a je promyšleno. Postavy do světa sedí a ví, do čeho jdou. Nevýhodou je, že postavy nemají takovou svobodu a nejde bez změn vše příjmou.

      Realita a co jsem popisoval prvně je někde mnezi těmito dvěma póly, což vidím jako ideál když hráč neví, s jakým PJem jedná. U mě někdo s vymyšlenou postavou nepochodí a naopak já se vysekal, když jsem očekával od PJů (když jsem se ještě pokoušel zde hrát) spolupráci s tvorbou postavy, aby měla ve světě i hře své místo.

      Měl by si uvědomit, zda chce raději přesně napsanou postavu podle sebe, aby mu zapadala do jeho kolejí. Nebo dá přednost dobře napsané postavě, s potenciálem pro kvalitní RP, i když se jeho kolejím trochu (nebo i trochu víc) vymyká.

      Tohle je podle mne v obecném měřítku nesmysl. Nepopírám, že takoví hráči jsou, ale já a jak zde psal i Guner jsme důkazem, že hráči mohou přistupovat ke hře a postavám jinak.

      A jestli je čeká ve skupince spolupráce nebo nikoli, to by, si myslím, neměli vědět nikdy, dokud na to sami nepřijdou.

      Tak jako hráč může být vybíravý v tom, zda chce hrát sci-fi nebo fantasy, může být i vybíravý zda chce spolupráci nebo podrazy. Opět, já jsem příkald - když by PJ naznačil že hra bude o souhře, já se přihlásil a pak by se družina stavěla jako konfliktní celkek, okamžitě mu s tím bez výčitek seknu a může si hledat novou postavu.

      (na vás ostatní zareaguju později, už mě bolí prsty :-))


       
         Guner
        16:23:02  16. ledna 2009
      Vhodnost - reakcia Radulesku, Sniper

      1. Požiadavky/Omedzenia inzeráty

      Sú veci s ktorými súhlasím, viz presvedčenie postavy je absolútne jedno aké má postava presvedčenie. Áno na jednej strane keď je nejaký quest kde treba len a len dobré charaktery, napríklad paladinský rád, čo som tu pred nedávnom videl. Ale nebolo by podľa mňa vôbec odveci keby sa im tam vtrela zlá postava. Dokonca by to questu prospelo si myslím.
      Tiež súhlasím s tým že hráči sa stále naháňajú za Expami a sú ochotný preto urobiť čokoľvek. Ale tak robia to aj do neof. questov takže neviem či ide naozaj o expy :)

      Nesúhlasím však s rasou. Myslím si že to proste nie je obmedzenie keď PJ jasne dá že potrebuje len ľudí, alebo ešte možno barbarov. Prečo by sa na ostrove mali vyskytovať rasy typu elf, kroll, hobit, kudúk a podobné somariny. Keď sú to reálie sveta založeného na skutočnom svete, tak tam asi ťažko uvidíme pobehovať statného trpaslíka(nevravím že v skutočnom svete neexistujú, ale je to choroba a statný sú neni), alebo nebodaj elfa zo spičatými ušami.
      Proste keď chce len ľudí, tak asi má preto nejaký dôvod.

      To isté s povolaním, nejak neviem prečo by niekto zatracoval alchymistu, keď to je jednoducho v dnešnej dobe vedec, v minulej nejaký mastičkár.
      A ano aj tu s tebou súhlasím v tom že nesmie mať kúzelníka, válečníka. Ako kúzelníka ešte chápem, ono by bol v rámci ostatných postáv aj riadne slabší. (ale inak shaman využíva skúsenosti na liečenie pomocou starých praktík, to je skôr hraničiar nie? *poznámka mimo témy)

      2. Čo z toho plynie pre hráčov.

      Sniper súhlasím ;)
      Radulesku: keď sa nato pozriem z toho hľadiska aký štýl sa tu questy tvoria, tak sa mi to zdá nereálne. Tu si PJ najskôr vytvorí svet, quest a až potom doň hladá postavy. Čiže vlastne určité postavy proste neberie a chce aby sa hodili do jeho questu. Ten systém sa tu tak ujal či už sa nám to páči alebo nie.
      Ja osobne som zvyklý robiť questy podľa toho akých hráčov(postavy) naberiem, tu som zistil že to funguje tak že hráči tvoria postavy pre PJ. Čož mi príde síce zvláštne ale funguje to tu tak :)

      Ale nemôžem súhlasiť s tým nahrabaním expov ak som ochotný zmeniť postavu pre quest. Proste ju trochu zmením a je to. Mne je jedno aký charakter zahrám. Je to skôr pre mňa výzva. Mám byť nafúkaný a zlý výberca daní? Zahrám si to. Mám byť potom inde krvilačný barbar. zahrám si to. Ide o to aby ma to bavilo, tam nejde o expy :)
      (aj keď uznávam že svojho granita by som nemenil ani za nič, ale to preto že je to moja obľúbená postava )
      Postava na objednávku je ale náhodou dobrá vec, napríklad vypadne ti hráč s questu, automaticky jeho postavu musíš začať hrať ty, ale ty potrebuješ v tej družine nejakého hraničiara pre ďalší vývoj v hre. Tak si dáš doplnkový nábor na hraničiara. A prihlási sa ti niekto že ti nahradí presne tu istú postavu že sa proste do nej vtelí. Postava je tá istá len hráč sa zmenil. Vuala postava na objednávku. Žiadna väzba? A kto kde písal že hráč musí mať na postavu väzbu. Možno si jednoducho chce taký charakter zahrať a je mu jedno aký

      3. Čo plynie pre PJ-a

      Radulesku, nepriamo naznačuješ že ten prvý štýľ je zlý, ale pritom to že sa to nepáči tebe neznamená že zlým aj je. Kvalitné RP dokáže zahrať hráč aj bez toho aby vytváral postavu sám. Kvalitný hráč zahrá hocakú postavu a vie hrať aj RP Nikde neni napísané že postava napísaná presne pre daný quest je napísaná zle. Môže byť napísaná tiež dobre a s potenciálom kvalitnej RP ;)
      Čo sa týka tých informácii tak s týmto s tebou súhlasím na 100%.

      Sniper: 3 je samozrejme pravdivá ale 1 a 2 no neviem.
      Bez informácii to ide. Ak im ich poskytuješ v priebehu questu keď sú potrebné Lebo keď postavám na začiatku napíšeš niečo o tom že tam boli nejaký dvaja bojovníci v dedine. Alebo proste im napíšeš nejakú historku báseň. Tak po 50 stranách to spomenieš ale oni si to už pamätať nebudú.
      1 :)) heh zle som čítal, s týmto súhlasím. Treba dať v queste príležitosť na správne(...mal by som toto slovo prestať používať) RP :)

      Gaira: Kompromis je vec pekná, ale keď máš si vybrať z 20tich havranov čo ti priletia, tak sa budeš s niekym dohadovať alebo vyberieš toho kto to zvládol perfektne? Dohoda PJ a hráč, je samozrejme dobrá, ale už skôr v queste ako pred ním.

      Stejnak môj osobný názor je, že ja môžem hovoriť jedno, radulesku druhé, sniper tretie. A v niečom sa zhodneme v niečom nie. Prídu ďalší pripoja svoj názor a nakoniec zistíme že hold každý má nato svoj vlastný názor a aj sa tým bude riadiť. A nováčik? Tak ten sa riadi z počiatku názorom toho kto sa ho uchytí, čiže svojho dobrého PJa a časom si proste vytvorí svoj vlastný názor


       
        Aldiana
        14:54:54  16. ledna 2009
      Aneb jak na dvě stránky napsat, že šikovný PJ zvládne všechno... :)

      Jestli vám sem můžu přihodit názor šedé čmouhy (čti kostičky), tak:
      Osobně bych se klaněla spíše ke Sniperovu názoru, že postavy, založené jen tak z placu mají menší část najít si quest pro ně vhodný - jednou k dobrodružství nesedí tohle, podruhé má pj svět, ve kterém nelze zase tamto.
      ALE.
      Jasně, opuštěné, neznámé ostrovy jsou možným řešením, ale osobně si myslím, že veškeré tyhle problémy se nejlíp vyřeší vzájemnou komunikací a dohodou hráče a PJe. Šikovník PJ dle mého umí ustoupit a přitom dosáhnout svého. A když oba dva trochu sleví, vzniklý kompromis je přínosný pro obě strany.
      - PJ tímhle získá, jelikož se mu do questu může dostat velmi zajímavý charakter na osvěžení hry.
      - A hráč nic neztratí, protože, přiznejme si, každá z postav je zakládaná na několika pevných bodech, které zůstanou a zbytek je jen omáčka, která se dá pozměnit tak, aby to zapadalo.

      Pokud ovšem není místo sporu právě jeden z těch opěrných bodů postavy, kvůli kterým ji má hráč tak rád. Pak opravdu nezbývá, než zkusit štěstí jinde, nebo - má-li hráč o quest vážně zájem a i myšlenku na nový charakter - dodat jinou postavu, což také nemusí být na škodu. Pokud quest zaujme a je myšlenka na charakter, která by hráče bavila, proč nedosadit postavu tak, aby byla šitá na míru, myslím, že většina zkušenějších hráčů to řeší právě touhle cestou, než nabízením už hotových postav.


       
         Radulesku
        13:06:22  16. ledna 2009
      Vhodnost - můj osobní názor

      1. požadavky a omezení v inzerátech.
      Věc, se kterou nejsem úplně smířen když se dělá tak, jak je tu vcelku časté.
      Co se týče přesvědčení, podle mě by tento údaj neměl být ani v inzerátu od PJ ani v nabídce od hráče. Dva důvody: ostatní hráči z questu a vlastně kdokoli si z toho lehce vyvodí nebo dohledá přesvědčení postavy a v honbě za expy, úspěchem svého poslání nebo prostě aby ukázal, jak úžasná je jeho postava, hráč lehce zneužije tuto informaci. Máte-li informaci o přesvědčení jiné postavy v hlavě, přijde-li nějaký důležitý či vyhrocený okamžik, podvědomě budete jedna dle této znalosti. Druhý důvod - přijde mi, že pokud PJ napíše, že chce pouze dobré postavy, neumí připravit quest pro ostatní a ten quest bude pekelně nudnej nebo pekelně hrdinskej (neplatí o dodatečném náboru).
      Dále rasa - chápu, že PJ ve svém světě nemá krolly a ani hobity, ale napsat při náboru, že chce pouze dvě rasy a tím vyloučí 6 dalších je omezení různorodosti této hry. Ať si klidně má v "obyvatelům známém světě" jen 2 rasy, ale ať nebrání tomu, že by se někde na vzdáleným neobjeveným ostrově mohla vyskytovat rasa jiná. Když se pak někdo takový dostane do známého světa, kde o jeho rase nikdy nikdo neslyšel, je to báječná příležitost pro RP a nevšední reakce CP na každém kroku.
      Co se týče povolání, opět mi jen těžko někdo vysvětlí. Vždyť i kdyby ve světě neexistovala magie, dá se kouzelník nebo alchymista svou specializací tak upravit, aby nepoužil magii jedinkrát v celém questu. Taková babka kořenářka, postava, která věští když se opije a tvrdí se o ní, že je nadaná, šamani, kteří jen využívají znalosti starších generací, traviči atd. atd.

      PJ by přeci měl mít připravený příběh a vědět, že třebas kvůli tomuhle úkolu potřebuje v družině zloděje a kvůli tomuhle zas hraničáře, ale jaký může mít důvod k tomu, aby si řekl: "nesmím tam mít kouzelníka a válečníka"?

      Mluvím pouze o prvotních náborech (kdy PJ hledá do nového questu např. 5 postav), nikoli dodatečných.

      2. Co z toho plyne pro hráče?
      Pokud si vytvoří propracovanou a dobře napsanou postavu, bude s ní spokojen a bude vědět, že ji takto dokáže zahrát, pak to znamená, že k ní má nějaké pouto a já bych po něm nikdy nechtěl, aby ji jakkoli upravoval (rozuměj vzhled, char nebo historii). Stejně tak, pokud je postava již na vyšší úrovni a nějakým questem prošla. Pokud by ji hráč upravil jak bych si řek - a to od základu - pak to není tatáž postava, pak je to pouze položka v databázi s určitým počtem expů. Není tam žádný vztah mezi hráčem a postavou, pouze snaha nahrabat expy. Ale to předpokládá, že hráč se nebude snažit dostat svou postavu do jakéhokoli questu za jakoukoli cenu, ale že se raději bude snažit o něco déle sehnat si jiný quest - vhodnější pro jeho postavu (myšleno především stylem hry).
      A to samé platí, pokud si hráč dělá novou postavu až poté, co je mu slíbeno místo v questu - tedy postava na objednávku, ke které opět není žádná vazba a po nějakém čase je to jen jedna z 30 postav, které si hráč vytvořil.

      3. Co z toho plyne pro PJe?
      PJ vždy musí mít cíl a vědět co chce. Tak jako kdokoli jiný při svém jednání. A má-li v tom jasno, hráči to postupem času poznají a budou hrát jistěji. Měl by si uvědomit, zda chce raději přesně napsanou postavu podle sebe, aby mu zapadala do jeho kolejí. Nebo dá přednost dobře napsané postavě, s potenciálem pro kvalitní RP, i když se jeho kolejím trochu (nebo i trochu víc) vymyká.
      Co se informací týče - stačí hráčům objasnit styl a nějaké obecné mantinely světa. Fakta mohou přicházet až v průběhu, jak je budou postavy objevovat. A jestli je čeká ve skupince spolupráce nebo nikoli, to by, si myslím, neměli vědět nikdy, dokud na to sami nepřijdou.

      Čili: PJové slevte ze svých požadavků, jde přeci o zábavu a i když pro vás to bude nejspíše o trochu víc práce, tak čím různorodější a neobvyklejší bude složení vaší party. A dáte hráčům možnost zahrát originální charaktery jejich postav, tím více zábavy v questu bude.

      A teď jdu zpytovat svědomí, jestli já sám se těmito poučkami řídím


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).