Duší celkem: 900
Přítomných duší: 2
V krčmách: 0

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  22  >>

       
         Radulesku
        11:11:33  8. srpna 2012
      Děkuji za shrnutí a ukončení a myslím, že je čas na další téma.


       
         Dyrimka
        17:07:13  6. srpna 2012
           Když se na to tedy podíváme zpětně, co jsme zjistili?

      PJům více méně většina hráčů sdělila, že k nalákání hráče je jedním z nejdůležitějších prvků právě upoutávka na verbíři. Ta by měla zaujmout a ukázat, jak daný PJ píše a jaký je jeho styl. Ochutnávka v podobě krátkého útržku děje je vítána. Detailnější informace o světě a jeho propracovanost také nejsou na škodu. Na druhou stranu ale nechtějí, aby je daný svět a předem připravená zápletka svazovali. Chtějí pro své dobrodruhy alespoň trochu volnosti. Upoutávka by pak podle hráčů měla být spíš stručná a přehledná, bez zbytečné omáčky kolem.

      Až dál stojí jako kritérium hodnota kostky. Shodli se, že barevná kostka má co dělat s kvalitou. Červená kostka nebude mít příspěvky na řádek s hromadou gramatických chyb. A to je určitě žádoucí.

      Docela vysoko si stojí i aktivita. Není třeba, aby se quest hýbal každý den, ale dlouhé prostoje mu rozhodně nepřidají.

      Kolem a kolem je tedy pro PJe v dnešní době nejdůležitější se umět prodat. Zaujmout mezi desítkami dalších questů a mít štěstí na hráče, kteří vydrží těch prvních pár týdnů pomalého rozjezdu.

      A tím s požehnáním Raduleskovím ukončuji debatu na téma „Jak by měl nábor vypadat“ a „Co by měl PJ pro nabrání hráčů udělat a čeho se vyvarovat“.


       
         Bizarro
        17:47:42  25. července 2012
      Jak nalákat hráče do questu?

      Pohled hráče:

      Quest mě musí svým způsobem nějak zaujmout. Příběhem, nápadem, upoutávkou. U toho posledního nestačí jen napsat, že PJ nabízí quest a poté vyjmenovat, co po hráčích chce. To je málo. Líbí se mi vložená část s nějakou kratší ukázkou děje. Jednak si udělám obrázek o příběhu a také o tom, jak dotyčný PJ píše. Upřednostňuji spíš fantasy, ale strašně rád bych si tu zahrál něco z opravdové historie. Viktoriánskou Anglii, období prohibice v Americe, cokoliv podobného.

      Oficiální questy už moc nehraji především proto, protože nechci zabírat místa těm, kteří by o ně stáli a ještě si pořádně nezahráli.

      Pohled PJe:

      Pokud chci nalákat hráče do questu, tak musím samozřejmě v první řadě vymyslet nějakou upoutávku. Ta by měla být svým způsobem něčím netradiční, aby to zaujalo. Jak už jsem psal výše, zmínit, že pořádám nábor a poté sepsat, co chci, podle mě nestačí. To umí každý. Kouzlo spočívá v tom nabídnout něco, co bude dostatečně lákavé a přitom hráči rádi splní alespoň některé požadavky s cílem se dostat někam, kde si dobře zahrají. Vzbudit v nich pocit, že nabídka questu je jedinečná a je to něco víc, než nabízí ostatní PJové. Podmínky jako takové by neměly být příliš přísné, aby neodradily, ale zároveň dostatečné na to, aby splnily svůj účel.

      Další věcí je o questu mluvit. Chat, tlachy atd. Možnosti jsou. Také není zlé myslet na pověst, reputaci, nebo jak to nazvat. Pokud se ke stávajícím hráčům, které mám v questu nyní, budu dobře chovat a nabídnu jim dobrou zábavu, je šance, že se přihlásí i do mého dalšího questu, popř. se o mě zmíní v dobrém světle před někým jiným. To samozřejmě platí i na obrácenou stranu, když se něco nevyvede.


       
         Radulesku
        13:16:55  24. července 2012
      Zbynasuper - pokusím se odpovědět, jak to vidím já. Snad jsem tě pochopil správně.

      Na co je momentálně verbíř postav?
           Z pohledu PJe na doplňování questů třeba o 1 postavu, na nabrání postavy po domluvě s konkrétním hráčem, na seznámení se s postavou některého hráče, na "hledání růží mezi trním". Touto formou je to rychlejší a snazší, než vyvěsit na verbíře svůj quest.
      Z pohledu hráče to vidím především jako příležitost okoukat, jak to dělají ostatní a zaujmout svou postavou a upoutávkou. Já osobně nemám problém s tím si občas postavy na verbíři projít a podívat se, co je aktuálně k mání. Pokud mě nějaká postava zaujme a mám místo, kam by se hodila, ozvu se hráči a pokusím se o domluvu

      Proč nepoužívat verbíře postav (tak jak je nyní) stejně, jako se používá verbíř questů?
           Tady mi přijde, že to, co vypisuješ povětšinou jde - možná ne tlačítkem, ale určitě vždy po dohodě a taktéž rychle.
      Dát konkrétní požadavky ke své postavě můžeš, jen ne v nějakém extra okýnku ale jako součást upoutávky.
      Problém s příliš aktivním PJem se porůznu zmiňuje už také pěkně dlouho a za tu dobu se ukázalo, že je to spíš jen teorie a opravdu se to stalo párkrát a následně vyřešilo domluvou - takže žádný problém.



      Vidím tam ale trochu něco jiného - jak píšeš - nebudou-li postavy, nebudou chodit ani nabídky PJů a vice versa. Ale když koukneš na postavy na verbíři, tak jich vždy najdeš - troufnu si říct - aspoň polovinu, které jsou absolutně prázdné. Nemají H/CH/V, nemají upoutávku, nemají za sebou známého (kvalitního) hráče, nemají "herní historii" a popř. se nehodí PJi do světa/settingu. Taková postava je pro PJ naprosto nepotřebná. A onen problém je rázem o tom, jaké ty postavy budou - čili hráči musejí něco nabídnout.
      Pokud hráči nic nenabízejí, nabízejí PJové své questy a čekají, z čeho si budou moci vybrat.


          17:11:25  18. července 2012
      Něco jsem si tu přečetl, a chci položit otázku směrem k verbířům a k nedostatku postav. Nevím, jestli jste na to už zapomněli, ale verbíři jsou dva - pro questy a pro postavy. A tady jsou mé otázky:

           Na co je momentálně verbíř postav?
           Během dob Tam za branami byl jeho úkol jasný - nabíraly se přes něj postavy, které se přihlásily přes havrana na mou reklamu. Teď se ale postavy nabírají do questů přes verbíře questů, takže tenhle účel ten verbíř již prostě nemá.
      A proto se vynořuje druhá otázka:

           Proč nepoužívat verbíře postav (tak jak je nyní) stejně, jako se používá verbíř questů?
           Tím myslím přidat na verbíře postav stejné věci jako na verbíře questů a stejně je využívat. (Upoutávky tam už jsou, a o třídění postav podle žánru jsem žádal dobu zpátky např.). Teď se dělají často postavy podle questů, ale mně tohle vždycky přišlo trochu postavené na hlavu. Postava je přece v DrD od toho, aby procházela jednotlivými dobrodružstvími, různými! Ne, aby zaúčinkovala v jednom questu, a pak se ztratila. Proč tedy nezačít vytvářet postavy, aby se o ně postarali PJové?
      Například:
           Vytvořím si postavu do klasického prostředí fantasy DrD, dám ji na verbíře postav, a do upoutávky si napíšu požadavky na quest (stejně jako se píšou požadavky na postavy) - klasický fantasy quest, aktivita 1x týdně, chci do začínajícího questu, ne už do rozjetého atd...Pak si tam napíšu upoutávku - třeba úsek z nějakého vymyšleného dobrodružství, nebo z opravdového questu, který jsem s tou postavou předtím hrál. Za momentálního stavu verbíře bych potom čekal, obnovoval zájem, a kdyby PJové fungovali, tak by si mně někdo vzal k sobě do questu.
           Je mi jasné, že tohle není jen tak. PJové tam nebudou chodit, když tam nebudou postavy, a naopak hráči tam nebudou přidávat postavy, když tam PJové nebudou chodit. Chce to ale jen trochu trpělivosti a ochotu z obou stran, a myslím, že by se to dalo i tímhle směrem rozběhnout, a tím alespoň z části vyřešit váš problém s nedostatkem postav.¨
           Ještě tu je samozřejmě problém, kdy si nějaký přespříliš aktivní PJ vezme mou postavu do questu, který vysloveně už od začátku nechci. (Např. mou výše zmíněnou klasickou fantasy postavu si vezme někdo do detektivního sci-fi questu) Tenhle problém mě vždycky trápil, když jsem dával postavu na verbíře - naštěstí, PJové nikdy nebyli tak aktivní, aby brali postavy rovnou z verbíře :) Jednou možností, která se mi moc ale nezdá, je, že by se postavě questy nabízely - stejně jako se ve verbíři questů nabízejí postavy. Tohle by ale vyžadovalo velkou aktivitu z obou stran, a asi by to mělo další vedlejší účinky. Druhá možnost je jednodušší (nemluvím o technickém provedení, to by bylo asi těžší, když tak se nějaký odborník vyjádří, doufám), při prvním přihlášení po převzetí postavy do questu by někde bylo tlačítko "opustit quest". Chápu, proč tam není nyní, a proč se postavy odhlašují přes fórum, ale kdyby byla možnost přesunout postavu z questu zpátky na verbíře poprvé, co zjistím, že je v tom questu, tak by to myslím splnilo svůj ůčel :)

      Těm, co dočetli až sem, gratuluji a děkuji :)


       
         Sniper
        10:17:26  13. července 2012
      Theresar - víc PJů

      Ještě bych se vrátil k tomuto tématu.

      1) Není to proti DrD, nikde to není zakázáno a ničemu to nebrání. Testováno v hraní naživo, pár pokusných her (v jedné jsme byli dokonce 2 PJové na 1 hráče) a jedna celá kampaň. Názor na to mám pozitivní, ale s výhradou. Dva spolupracující PJové se musí dobře znát, musí se respektovat a být schopnos se doplnit a rozdělit si role. Což takhle napsáno zní snadno, v reálu vím o jediném člověku co to pro mne splňuje - a to proto že pode mnou hodně hrál, takže mne dobře zná jako PJe, a hodně diskutujeme o RPG teorii a zkušenostech, takže máme oba přehled. A hlavně, oab od začátku víme že když budeme PJovat spolu, nebude výsledná hra podle představ ani jednoho z nás (což pokud vím je velký kámen úrazu takovýchto spoluprací).

      2) V online hraní k tomu ale nevidím důvod. V reálném to totiž pomáhalo s problémy, které na internetu nejsou. V reálném hraní je vše okamžité a impulzivní, reakční, je potřeba okamžiutě hrát různá RP, reagovat na rozhodnutí hráčů, simulovat bitvy... a tam se víc mozků a pohledů na věc sčítá.

      Na internetu ale faktor okamžiteosti odpadá, vše se dá promyslet, napsat a prohlédnout. Co pak má víc PJů přinést?

      3) Slabší formou sdíleného PJování je "důvěrník". Ten používám i nadále - tedy mám tohoto člověka jako někoho, s kým si sednu a řeknu mu co plánuji PJovat, co se má stát, jaké jsem hlavní překážky, příběh. A on slouží jako posluchač a externista který hledá nedostatky a potenciální konflikty. A samozřejmě i naopak, já si poslechnu o jeho hrách. Dost to pomáhá. Ale takto se s někým najít není úplně jednoduché. Protože efekt se snižuje tím víc, čím vzdálenější jsou styly PJe a toho kdo s ním diskutuje. Třeba já bych si zde těžko někoho našel, na to PJuji příliš experimentálně / alternativně... nicméně nikdy neházím flintu do žita :)

      ---------------

      Doufám že vám těchto pár mých zkušeností pomohlo. Mohu-li radit, najděte si důvěrníka, ideálně někoho s kým se dá setkat naživo, nebo alespoň popovídat na chatu. POmalejší formy (jako pošta) nemají moc efekt...


          13:35:51  11. července 2012
      Tak já taky kápnu do diskuse.

      Začnu tím co mě láká. Chci otevřený svět je to přeci jen dobrodružství naše a ne Pána Jeskyně ten by měl svět jen udržovat a plnit dobrodružstvími, pastmi, poklady, stvůrami atd... Spousty menších zápletek nebo i menších dobrodružství i kdyby jen dojdi tam a tam pro to a to a dostaneš zaplaceno svět oživí a vždy je co dělat nejen cestovat za tím jedním specifickým úkolem. To ale neznamená že nemůže do tohoto pidi dobrodružství zamíchat něco většího či jen odkaz na něco většího. Zajímavé je když se nezná družina hned od začátku a musí se rádoby "najít".

      Na druhou stranu mi vadí když PJ očekává že popíšu třicet kroků dopředu protože quest se pohybuje kupředu jen jednou týdně či ještě pomaleji. Chci aktivní dobrodružství i kdyby mělo být každodenní naopak když je denní nemusíte psát sáhodlouhé proslovy a na ten jeden odstavec si čas najdete i ve svých přeplněných dnech a naopak mě to víc vtáhne do děje když je dobrodružství aktivní. Ideálně parta lidí která by se dokázala domluvit aby k tomuto dennímu hraní přidala navíc i třeba jeden den v týdnu kdy by se část dne věnovala dobrodružství a tím se posunul děj dopředu o to rychleji.

      PJ by neměl trestat hráče jen tak. Pokud se parta nedomluví že svět bude opravdu "krutý". Měl by je "trestat" za jejich nepozornost. Nepodíval jsi se jestli tam náhodou není past? Buch a už se v jedné válíš. Občas "pohodit" cetku do světa s tím že po ní půjde vícero stvůr, či vedlejších družin které pohlídá PJ aby to bylo zajímavější než jen aby poklad čekal jen na naše dobrodruhy.

      Vzhled světa, náboženství a bozi kteří se míchají do pozemských věcí, království, cechy vrahů, banditů, obchodníků. Zajímavé je taky povolit rodové zbraně i kdyby to mělo povolání zakázat. Vykouzlíte tak hromady nových možností a mixů hrdinů. Kdysi jsme na to narazili a musím uznat že kroll kouzelník je hodně zajímavá kombinace.Toho co by se dalo rozebrat je neomezeně je to přeci jen naše fantazie.

      Tudíž po této kapišce v podstatě do verbíře není nutno psát toho tolik jen možná lehce obecně popsat svět a zbytek nechat zjistit hráče. Popsat potřebnou aktivitu a jsem tam. :-)


       
         Silenec
        18:55:26  10. července 2012
      Radu: Z mého pohledu lenocha to je kombinace verbíře a oslovování postav, které mají na verbíři postavu, přátel a popř. hráčů, kteří mají dle příspěvků jinde požadovanou kvalitu příspěvků:-)


       
      (uživatel smazánShakkar
        11:49:38  10. července 2012
      Takže, ja ti asi nepomôžem, keďže názory ostatných poprevraciam naruby, ale keď si chcel môj názor, prosím, budeš ho mať :D

      Upútavka by podľa mňa mala byť najprepracovanejším príspevkom celého questu. Ide tam totiž o to, do relatívne malého príspevku dať čo najviac z questu bez toho, aby PJ prezradil niečo skutočne dôležité a takisto je to šanca pre PJa ukázať, čo je v ňom, od umeleckého štýlu cez prepracovanosť jeho reálií až po stupeň rétoriky, ktorou presviedča hráčov, aby sa pridali.

      A všetko toto by mala upútavka obsahovať a mala by pri tom byť primerane krátka. Každý PJ môže uprednostniť jeden alebo dva z týchto bodov, ale nemal by zanedbať ani ostatné.
      V skratke, upútavka by mala povedať veľa o hre, ale ešte viac o PJovi. (a dobrý PJ sotva urobí zlý quest, takže sa na to potom hráči môžu spoľahnúť)

      Čo sa týka postavy:
      Som posadnutý reáliami. Aj ako autor viac vymýšľam reálie a detaily, ako píšem a aj moje pôsobenie na DA je tým do veľkej miery ovplyvnené. Preto mám rád, keď PJ poskytne nejaké reálie, od ktorých sa pri tvorbe postavy dá odraziť. Ja osobne veľmi rád vymýšľam svojej postave históriu a charakter a preto mi vôbec nevadí, keď to PJ požaduje - naopak, pripadá mi to ako dobrá požiadavka, keďže podľa prepracovanosti postavy sa dá usúdiť, o aký typ hráča sa vlastne jedná. Teda, aspoň ja od hráča s popisom výzoru "Má modré oči, hnedé vlasy a čiernu tuniku. Na pleci má luk" veľa neočakávam.
      Podobne ako upútavka prezradí mnoho o PJovi, popis postavy vypovedá veľa o kvalite hráča.

      Ufff, vyčerpávajúce :D

      Shakkar

      PS: Ospravedlňujem sa za ten prísny "učiteľský" spôsob, ktorým som to napísal, akosi mi to tak prišlo :D Nebol to zámer :)


       
         Radulesku
        11:33:06  9. července 2012
      Děkuji všem diskutérům a doufám, že budou ještě další. Sám k tomu přidám něco málo za sebe.

      George - Díky moc! Přesně tyto informace potřebujeme. Z tohodle se každý PJ může dozvědět, co hráče vábí nebo odrazuje, co hráč chce.

      Dyrim - chápu tě správně, že je stručnost a přehlednost zásadní i v upoutávce. Že tedy stejně jako v příspěvcích je i v upoutávce moc vaty něco, co hráče spolehlivě odradí?

      Všichni - je tedy tím největším probléme lákání do questu přílišná složitost a náročnost? Nejen v upoutávce ale též ta "očekávaná" v budoucím questu?

      A jak se stavíte i k jiným metodám lanaření hráčů. Mě osobně se zdá, že tu všichni spoléhají jen a pouze na Verbíře (i proto se tak žehrá na zrušení Bran), třeba "dělat si reklamu" v Krčmě se tu už asi moc nenosí. Tak maximálně nějakému kamarádovi šeptnout, jestli by se nechtěl přidat. Nebo se mýlím???


      -------------------------
      Tam za branami - prosím tuto věc sem už netahejte. Tento "fenomén" již byl uzavřen, spoustu příspěvků k němu můžete najít na různých fórech na DA i v jednom z letošních DM. Již ale opravdu není o čem.


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).