|
Kharg: Myšlenka je to super a s její variantou jsem si také několikrát pohrávala, má ale, jak se mi to jeví, dvě zásadní úskali:
- U některých hráčů zvítězí jejich vlastní úsudek nad RP postavy. Tím chci říct, že když si jako hráč řekneš "a sakra, tohle asi nepřehodím," svádí to k tomu, aby postava akci vůbec neprovedla, přestože by to třeba byla ta věc, která nejvíce odpovídá jejímu charakteru.
Mám příklad, duchem podobný, ale není to o hodu kostkou: Hrála jsem svého času v Petwaldově Q 009 Jeskyně, který se odehrával v podzemní prostoře s velkým množstvím křižovatek. Všude pasti, obludy, nástrahy a tak. Vždycky, když moje postava došla na křižovatku, Petwald mi pečlivě posal, co se bude dít na té které cestě, kdybych se jí rozhodla jí jít. V jednom ohledu to bylo super, protože jsem nezůstala trčet zaseklá na rozcestí a moje příspěvky nekončily "Jdu doleva.", na druhou stranu to ale velmi svádělo si přečíst všechny možnosti a jejich následky dopředu a řídit se mým úsudkem hráče, který vidí do budoucnosti a alternativních realit, než úsudkem postavy, která před sebou má tu křižovatku. Znát dopředu rizika hodu kostkou by v podstatě vytvořilo stejné dilema.
-Odhadnutí všech možností. Teď teda mluvím za sebe, ale nejsem schopná pokaždé odhadnout všechny akce, pro které se postavy rozhodnou. Napadně mě, že udělají A, B a C, a tak jim tedy řeknu, kolik musí hodit kostkou, jenže ve svých příspěvcích se hráči rozhodnou pro D a E, u kterých by mě fakticky nenapadlo, že to udělají. ("Zamčený dveře? Neche se mi je ani vykopnout, ani otevřít šperhákem, ani vypáčit. Zkusím je zapálit. Ohnivou koulí.")
|