Jak řešíte paměť postavy? Začínám mít problém s "detaily" (počasí, sliby, poslední jídlo...), když mi ve hře uplynul sotva den, ale trvalo to půl roku ve skutečnosti. Máte nějakou ověřenou metodu, co si jak poznačit, jak se k tomu postavit, abych nemusel pokaždé procházet celý Q? A doufám teda, že nejsem jediný, kdo to tak má.
jou, jou...po tom, čo sme sa stretli u nás v BA aj s českými bratmi a zahrali jednu mikro sešn Duneon Worldu (a.k.a. jednoduchšie DnD/DrD) na ručne robenom polystyrénovom teréne, postujem pre nadšencov zopár tipov a trikov:
A bere si, jak jinak, od každého z uvedených, co se mu zrovna hodí. Reaguje na potřeby a preference hráčů, nejen na jednání jejich postav. V podstatě takový opak pravidložrouta, přestože, pokud má pravidložroutskou družinku, ji klidně nechá po libosti házet kostkami, počítat životy a potkávat kostlivce na první a upíry na desáté úrovni s pečlivě odpočítanými životy a iniciativou.
Vypravěč, který si uvědomuje, že ve svém světě může všechno, jeho jediným úkolem je, aby se hráči i on bavili, a že pro každého by měl někam občas připravit právě to jeho, a to tak, aby tonepůsobilo příliš nepravděpodobně.
Protože právě a jen dobrý vypravěč - improvizátor povyšuje hry na hrdiny s vypravěčem nad MMORPG.
Jako jeho chybu pak mnozí hráči vnímají to, že je nenechá nad ostatními hráči "vyhrávat", o což se někteří hráči snažívají.
Našel jsem článek o běžných chybách vypravěčů a musím říct, že se mi moc líbí co do názoru autora. Pěkně popisuje nevýhody (částečně i výhody-což je tak trochu pointa) jednotlivých přístupů. Schválně, jestli se tam najdete.
Znáte ještě nějaký jiný, docela častý "typ" vedení hry, který je svým přístupem nějak charakteristický?
d20.cz/clanky/pravidla/preklad-dnd-5e.html Já jsem s překladem dost spokojen. I když pár věcí jsem si upravil, například jazyk undercommon je přeložen jako temnoobecná řeč, já používám podřeč. Ale to už jsou detaily. Každému se líbí něco jiného :D
DnD 5e je dosti jednoduchá oproti starým verzím, a na netu jsou dokonce pravidla v češtině. Navíc už tak jednoduchá pravidla se daji jeste zjednodušit pomoci vyškrtnutí některých pravidel (což dokonce i knížka sama navrhuje). Jediné co trvá déle je tvorba postavy. Ale ty jim můžeš před vytvořit a oni si pak vyberou co chtějí hrat
My hrajeme Dungeon World upravený tak aby sa dalo hrať aj s miniatúrami a je to khuul, systém funguje na 2D6+modifier a je to vcelku vpoho systém, dobré spracovanie povolaní a tak...všetko sa dá upraviť dľa ústnej dohody s hráčmi, a keďže tak ako DrD či DnD je to všetko vpodstate rozprávané, tak iba necháš hráčov rozprávať a popri tom im vravíš na čo si majú hodiť :D nevýhdou sú "nestvúry" ktoré nemajú typické štatse ako PC´s a tak tam treba robiť kopec kompromisov a dohodnúť sa s hráčmi čo je a čo nie je reálne...