|
Omlouvám se, že reaguji s týdenním zpožděním na debatu, kterou jsem tu přiživil, ale dřív jsem se k tomu prostě nedostal, proto pár slov nyní.
Spinal 4.2.: Je mi líto, ale podle mě to Khar nevystihl ani trochu. Proč? Viz níže.
Khar 4.2.: Tvé: „To co píšeš je nesmysl …“ je jako úvod příspěvku do debaty – tedy vyjádření tvého názoru – opravdu velmi konstruktivní. Zvlášť, když je to reakce na příspěvek plný otázek a ukončený opět otázkou: „Jak tedy lépe vyřešit stárnutí postav v průběhu questů?“ Co je tedy na tom nesmysl? Asi jsi tam viděl něco, co jsi vidět chtěl a nikoli co tam je opravdu napsáno.
K tvé teorii – z toho, jak jsem pochopil tvé odůvodnění, myslím, že vycházíš z mylného předpokladu, že postava (i člověk) za rok či více svého života získává zkušenosti (učí se či má nějakou praxi) konstantní rychlostí. A z toho poté vyvozuješ, že musí být tedy neustále v nějakém questu a z něj získávat pouze stopové množství expů. Což je dle mého nejen nereálné, nepříjemné ba dokonce otravné. Kde je nějaký mezičas, během kterého postava normálně žije – copak být hrdina znamená ukončit jedno dobrodružství v úterý a vlézt do jiného ve středu?
Máš-li možnost začínat s postavou v různé věkové hranici, znamená to, že duše (tedy ty) si vybrala tělo, které do té doby žilo svým vlastním životem. Je jen na tobě, zda si vybereš dítě a budeš se s ním jako hráč piplat odmala, nebo zvolíš postarší postavu, využiješ těch možností, které jí její věk přináší, ačkoli doposavad třeba jen orala na poli, budeš ji operovávat až od tohoto okamžiku a smíříš se s tím, že i kdyby se jí nic nestalo, na 5. úrovni ti zemře, protože jí bude třeba 80. Co je na tomhle nefér? Dle mě to takhle chodí i v běžném životě (pokud se někdo začne např. učit až v pozdějším věku) a ve hře je to velká možnost k využití s logickými důsledky této volby. Já osobně žiji v tom, že právě toto je realistické.
“Reálný týden“ – je sedm dní v tvém životě, během kterých ale mohlo uplynout třeba 10 let herního času ve světě tvé postavy. Herní čas a reálný čas spolu mají společné pouze to, že ti ten první zabírá ten druhý, proto se domnívám, že tento tvůj argument je … poněkud vytržený z reality.
Věk neboli stárnutí – tedy to, o čem se tu bavíme – vyjadřuje vlastně jak dlouho postava (nebo člověk) je na světě. A s každým okamžikem nicnedělání nebo naplno prožitým prostě stárne. Proč? Protože se tento pojem odvíjí od času, který neustále plyne. Jak tedy můžeš napsat: „věk … by se prostě neměl měnit“. Copak ve fantasy světech čas neplyne a nikdo a nic nestárne?
Jak sám píšeš, věk je informace o postavě, která by ale měla adekvátně vypovídat o jejím stáří – tedy kolik času uplynulo od jejího narození do momentu, ve kterém se právě nachází. Pokud je něco opravdu nereálné, tak to, že někdo může být věčně mladý nebo věčně dědkem – ať si je magie na různých světech jakkoli mocná.
A na úplný závěr – nesnažil jsem se zde vyvolat hlasování o zrušení či zachování současného systému, ale debatu o tom, jak to udělat lépe!!!
Dle mě nevím, jestli je dobrý krok vyřešit to navrácením ke starému systému. Ten se přeci měnil kvůli tomu, že nevyhovoval – jinak by k tomu nedošlo, nebo se mýlím? Ale jak vidím, tak podle vás se vše vyřeší, protože zde nepadl téměř žádný návrh na zlepšení. Takže opět tu bude 90% postav pobíhat na vysokých úrovních ve stejném věku jako začínali. A to já osobně jsem zásadně proti. Nejen, že je to nesmysl, ale i absolutně anti RP. Protože máte-li zkušenosti např. z mnoha a mnoha bitev, víte jak vyhrávat, jaké jsou chyby a naopak vítězné strategie, nemůže vám být 10 nebo 14. Musí vám být třebas už 50. Vaše kosti vás budou bolet, budete se nesnášet, protože jste viděli tolik krve, smrti a zvěrstev, že je toho na jednoho člověka prostě moc, ale jste natolik slabí, že se neodhodláte vzít si život. Jste staří a prožitých zkušenostech nejen že fyzicky nemůžete do další bitvy (tělo vám to nedovolí), ale ani nechcete, protože jste již vyzrálejší a mysl vám čím dál častěji ukazuje spíše ty odporné obrázky než ty oslavy vítězství.
Pokud by takovýto člověk byl „plný života“, nerozvážný, nevyzrálý, krvelačný a vše ostatní co k mládí patří a zároveň měl znalosti a zkušenosti, které se sbírají třeba celé generace, vedlo by to k naprosté nevyváženosti světa a fatálním důsledkům jeho činů.
Copak jsem z jiný planety, že si tohle myslím jenom já??????????????
Pokud jsem četl debatu o stárnutí pozorně, tak největším trnem v oku je většině lidí rychlost stárnutí a okamžik, kdy postava zestárne (změní se číslo v kolonce „věk“). Přeci není tak složité vymyslet jak toto udělat lépe, nebo ano?
|