Duší celkem: 900
Přítomných duší: 1
V krčmách: 0

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  10  >>

          13:48:44  5. února 2015
      Osobně mě lákalo stvořit pár jeskyní inspirovaných nějakou knihou či filmem, ALE! samotné prostředí není cílem knih ani filmů. Jde o zápletku, které vede k zauzlení či rozuzlení! Člověk nemůže použít tu samou zápletku, protože hráči by ji stejně zmršili. Nemluvě o tom, že by měli tendence vypadávat z pomyslné cestičky, po které se předloha vydávala. Vznikala by tak místa nová a bylo by potřeba dotvářet NPC. To už není tak snadné, odkud brát, aby se nenarušila atmosféra?

      Osobně jsem toužila ztvárnit brůžo na motivy filmu Ink (amosféra ochránců realit/snů), knihy Rozsévač větru (andělé a krize odchodu Boha a příchodu Antikreatora) a něco ve stylu deskové hry Vládci podzemí (impíci by kutali zlato, chodby, úředníci najímali potvory, přicházeli by hrdinové…), ale ono by to nebylo tak pěkné. Budovat napětí na DA je poměrně náročná věc a mně se to zas tolik nedaří. Museli by to tedy hodně dotvářet hráči, takže by vyvstala potřeba zatroleně dobrých hráčů, kteří se orientují v prostředí i tématu.

      Moje Brůžo Underworld je na motivy, ale je to hlavně proto, že neznám nic masovějšího, kde se rasí upíři s lykany. Samotné zápletce filmu je to vzdálené až… hodně.


       
         Guner
        10:22:12  5. února 2015
      Tak k otázkam sa vyjadrím

      Viedol som už questy aj podľa seriálovej predlohy (resp. skôr knižnej) Hra o tróny. Podľa hernej predlohy som viedol quest Jagged Alliance. U JA sa hra zasekla, pretože systém, ktorý prepočítaval boje v hre som síce ovládal, ale po prvom boji som bol znechutený tým, že som viac počítal ako písal. A potom sa to prejavilo aj na aktivite a hra upadla

      Ak pôjdem ďalej do minulosti, viedol som tu aj quest podľa seriálu Stargate a ešte podľa hry Vampires Bloodlines. VB bolo super aj ma to bavilo. A je to asi druhý najlepší quest čo som tu kedy viedol. Bol síce komplet vedený cez sólo línie, ale bola to paráda.

      Problém u takýchto questov vidím v tom, že buď PJ (napr. mne), alebo hráčom časom vyprchá to nadšenie a elán. Napríklad u SG sa to stalo mne, dodíval som seriál a potom som si samozrejme založil hneď quest natešený ako sa to bude hýbať. Keďže som nemal nekonečno času, tak som dal aktivitu 1x14 dní no a po dvoch mesiacoch som zistil, že už taký ten elán nemám

      Z vlastných chýb už som sa poučil, ak môžem poradiť aj ostatným, ak chcete viesť quest na základe nejakej predlohy, je lepšie nastaviť aktívnejšie tempo hry, aby ste ostali v eláne. Radšej kratšiu a rýchlejšiu hru, ako dlhodobú a pomalú. Aspoň čo sa týka takýchto questov, u vlastných príbehov to až tak nevadí, lebo tam sa k svetu a príbehu vzťah buduje, kdežto u už vytvorených a prebraných je vzťah už vybudovaný a hráči chcú "všetko a hneď".





       
         Townie
        09:57:33  5. února 2015
      A když už Elanius zmínil konkrétní hry (za což mu děkuji stejně jako ostatním přispívajícím :) ), rozhodl jsem se zkusit rozjet nové téma. No, nové, v podstatě navazuje na téma předešlé, proto jsem si troufl udělat z něj druhou část a doufám, že i tato vyvolá řadu názorů, jako část první :)

      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.

      Spousta z nás měla tu čest, že vyrůstala na nějaké hře, seriálu či filmu. Ať už někdo koukal na M*A*S*H, Přátele nebo cokoliv podobného, ať už někdo sál z prsu Bilba Bagginse či mával hůlkou po boku Hermiony, jistě každý z nás zažil ten pocit, kdy si řekl "kéž bych tam byl s nimi a mohl to žít jako oni". Nevím, nakolik vás tato myšlenka hlodala (a či vás vůbec potkala), ale za sebe musím říct, že jsem hrál dost her, četl dost knih a sledoval dost filmů a seriálů na to, abych si tuto větu zopakoval v hlavě nespočetněkrát. A do toho všeho vstupuje naše milované herní DA.

      Už nyní je tu hned několik příběhů z prostředí her či filmů, ať už oficiálních, nebo neoficiálních. Asi ani nemá cenu ptát se jejich tvůrců, co je k jejich založení vedlo, ale byl bych rozhodně rád, kdyby se zde k tomuto "skutku" vyjádřili. Ať už je zajímalo, jak se s tím někdo popere, ať už chtěli sami stvořit alternativní příběh v onom prostředí či tvořili na základě proseb jejich nejmilejších hráčů.

      Osobně jsem měl nutkání hned několikrát, abych stvořil příběh v pevně daném prostředí, ale nakonec jsem se vždy jen lehce inspiroval a stvořil něco svého, vlastního. Spousta lidí řekne, že pevné prostředí ze hry či knihy nese spoustu výhod, ale i nevýhod, jak už to tak ve vypravěčském životě bývá. Značnou výhodou jistě budou relativně pevně stanovené reálie, k nimž jsou většinou k dispozici mapy, popisy a obrázky. Stejně tak je tu ale určitá potřeba zachovat věrnost onoho prostředí a pokud PJ stvoří i NPC v závislosti na postavách z inspirovaného světa, musí počítat s tím, že věrného fanouška onoho prostředí by mohlo zamrzet, kdyby se zloděj Harold choval jako arogantní a ukrutný válečník.

      Přicházím tedy s dalšími troufalými otázkami. Uvažovali jste někdy o příběhu v nějakém známém prostředí? Vedete nějaký a proč? Láká vás myšlenka stvořit něco takového a chybí vám třeba odvaha? Nebo jste raději zastánci příběhů, jež si PJ vymyslí nezávisle na tom, co se zrovna hraje či prodává v knihkupectvích? Vaše názory zde vítá otevřená náruč :)


       
        Elanius
        16:20:36  31. ledna 2015
      Pokud jde o žánry, zastávám více méně názor že něco neotřelého, nového a nezvyklého je vždy lepší než příběh, jehož různé verze již každý zná...
      Ovšem, jak zde již například zaznělo cosi o milovnících Deus Ex (mezi něž se sám dovolím počítat), vytvořit až takovou hru by opravdu byla velkolepá výzva. Není právě jednoduché vymýšlet strategie a plány jako geniální "loutkáři", přesněji je to spíš takový oříšek, že v Deus Ex: Human Revolution nejsou tak úplně za jedno ve věci děje ani samotní autoři (Myslím takové ty věci (ehm, spoiler) jako Megan Reed je/není mrtvá? Jak hluboko byl do celé věci zasvěcen David Sarif?), ačkoli uznávám, že i ta zřejmě opravdu neplánovaná nejednoznačnost alespoň otevírá brány vlastní fantazii......na takový quest bych si nejspíš opravdu netroufal.


          01:42:30  26. prosince 2014
      Kdybych se časem odhodlala vést quest, určitě by to nebylo klasické fantasy - to je příliš klišé :) Žádní elfové ani skřeti. Šla bych po nějakých archetypech, zapojených do světa snového, symbolického, nebo naopak reálného (sem počítám i sci-fi).


       
         Lutus
        20:21:16  22. prosince 2014
      Docela by mě zajímalo v jakém smyslu se ti vymstilo PJování klasiky. Můžeš to trochu rozvést, prosím?


       
         Dyrimka
        20:09:22  22. prosince 2014
      Já osobně jsem coby PJ zastáncem právě spíš takových "novinek". Jako hráčka si ráda zahraju v klasickém fantasy, ale mému srdci je bližší sci-fi či současnost a PJovat fantasy se mi už tolikrát vymstilo, že do toho znova nejdu.

      Systém DA je nastavený na tu klasiku, ale to podle mě ničemu nevadí. Přepisovatelnost ras už máme a "bez povolání" taky, takže už opravdu nic nebrání tomu vytvořit správně tématickou postavu, aniž by tam překáželo "hraničář".

      Nevím jestli to chce od každé trochu, jak píše Hulda, ale rozhodně je fajn, že to nezamrzá na mrtvém bodě. Pamatuju si časy, kdy mezi ofiky byl tak možná Vraasharův Star Wars a jinak samé odvary fantasy. Hráčů klasiky se tu asi vždycky najde víc, ale je milé, že i ti ostatní časem narazí na něco, co je osloví.

      Takže jen tak dál s těmi alternativními žánry


       
         Lutus
        19:29:43  22. prosince 2014
      Asi jak říká Hulda. Míň tradiční žánr ničemu nevadí - naopak. Pokud by tady bylo takových příběhů víc než klasického fantasy, sice by mě to osbně docela mrzelo, protože systém (rasy, povolání, osobní deníky) je nastavenej napodporu klasiky a i jako hráč a PJ radši volím temnější varianty klasiky, ale nedalo by se s tím nic dělat. O co je zájem, to tady bude a člověk se může stavět na hlavu :)


       
         Hulda
        19:23:47  22. prosince 2014
      Můj názor je takový, že to tady chce od každého trochu. Klasický dračák na kostky se sice asi moc nehraje, ale normální fantasy se skřety, barbary a elfy, to je prostě nutnost, která tu rozhodně nesmí chybět.

      Na druhou stranu steampunk, nebo i jiné žánry si tu taky jistě zaslouží své místo. V neoficiálních questech s tím není žádný problém, a co se týká expování, tak na tom by se podle mě taky dalo nějak zapracovat, třeba kdyby alespoň na začátku příběhu dalo pár PJů hlavy dohromady... V tom nevidím absolutně žádný problém a naopak jsem vždy rád, když se tady takový trochu neotřelý quest objeví. (Ještě, abych měl čas si v nich taky zahrát...)

      Popravdě, samotného mne láká myšlenka založit si nějaký post-apo příběh, třeba něco jako Fallout... Takový quest by lidi určitě přitáhl, a rozhodně se dá hrát tak, aby se dal jak expovat, tak aby to byla zábava pro všechny. Ještě na to mít čas a bylo by to super. Třeba jednou.

      Abych to trochu shrnul, určitě je paráda, když se tu objeví i jiný, než jen fantasy questík. Stejně nakonec záleží jen na PJovi a hráčích, co se z toho vyvrbí. Každopádně se tu vyskytuje spoustu duší s různými zájmy, a byla by škoda, aby tu milovníci Deus Ex hráli jenom za elfa, když můžou hrát za implantáty vylepšeného agenta iluminátů, no ne?


       
         Townie
        19:10:59  22. prosince 2014
      Teď budu poněkud sobec. Sice je tu stanovený nějaký "řád", podle nějž stanovuji nová témata, ale poruším jej. Tentokrát sám za sebe. Možná abych vám ukázal, že to jde a nemusíte se toho bát, možná proto, že jsem prostě sobec a chci tohle téma navrhnout (nebo alespoň vyjádřit svůj názor). Takže jdeme na to.

      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?

      Tak nějak jsem se poohlédl po historii zdejších Questů. Upřímně, zaměřil jsem se především na oficiální dobrodružství. Nebylo to proto, že by mi neoficiální příběhy nevoněly, ale byl jsem jen zvědav, do jakých žánrů si povětšinou troufnou vypravěči, kteří expují a musí se "mít na pozoru", co se jistých norem týká.

      Všichni jistě víme, že základním kamenem DA byl a nejspíš stále je DrD. Ať už využíváme pravidla dračáku či ne, středověká fantasy, fantasy meče a magie a podobné jsou prostě živnou půdou, na níž se nejlépe prosazuje hodnocení příspěvků.

      Ukázaly se ale netradiční žánry typu Steampunk, Cyberpunk, Post-Apo. Nebylo jich příliš, ale když už byly, měly v sobě něco zajímavého. Novinky ve světě DA, na něž bylo pohlíženo z mnoha úhlů. Každý je asi vnímal jinak a každého na nich zajímalo či udivovalo něco jiného. Sám takový příběh vedu a právě proto bych rád rozproudil debatu na toto téma.

      Nebudu to tedy příliš natahovat a rovnou položím otázku. Je podle vás lepší, když se na DA setrvává v kořenech klasického fantasy, jež je třeba obohacené o nějaké prvky, nebo naopak vítáte novinky v různorodých směrech? Myslím, že to bude zajímavý podnět pro všechny, kteří jsou na pochybách právě kvůli těmto otázkám. Takže předem děkuji za sebe jakožto za jednoho z těch, jež se na odpovědi a názory těší.


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10] 
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).