Duší celkem: 899
Přítomných duší: 2
V krčmách: 0

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  24  >>

       
         Silenec
        17:14:21  3. července 2012
      Sniper: Pěkné myšlenky. Já osobně jsem postavu do verbíře přihlásil, aby se zvětšil počet postav a tím i přilákal větší počet lidí, kteří by se mohli přihlásit a snad i pročíst popisek. Když mě však Radu krátkodobě vyděsil, že to bere jako opravdový nábor, tak jsem zase utekl, jak se na trpasličího bojovníka sluší a patří


       
        Aglar
        16:39:37  3. července 2012
      Theresar -> Já jsem hned zprvu zmiňoval, že můj quest je "okrajový", ale o to jsem na tom podle mě hůře. Počet hráčů ochotných hrát tenhle "quest" získávám z mnohem menší skupiny lidí, než je tomu u klasických fantasy questů.


          14:48:04  3. července 2012
      Aglare a nepřišlo ti někdy že ty tvoje Q. jsou trošičku netradiční? Rozhodně nechci aby to vyznělo jako urážka protože nápad je to minimálně zajímavý ale nemyslím si, že zrovna slovní Městečko Palermo je oč tu ve větší míře běží.


       
         Sniper
        14:19:57  3. července 2012
      Aglar: asi jsem z DA zdrhl před tím co popisuješ... no, alespoň si postupně doplňuji mezery.

      Stále mne ale zaráží proč to došlo na DA do tebou zmíněného stavu. Na Andoru teď v reklamách takový problém nemám, o Abarinu nemluvě, ale tam nejsem zase tak aktivní abych ozkoušel plný potenciál...


       
        Aglar
        13:28:57  3. července 2012
      Sniper -> Myslím, že ty inzeráty, které píši na verbíři, jsou mnohem horší než na "Tam za branami", protože, když jsem začínal opravdu jsem myslel, že na kvalitě záleží. Rozdíl je hlavně v tom, že teď konečně nemusím každý den opětovně vkládat daný inzerát před hromadu dalších, abych nezapadl někde na x-té stránce. A myšlenka, že je to jen mým zlepšením? Tuhle hru vedu přes tři roky a situace se změnila až po zavedení toho postranního panelu. Věř mi, doplňující nábor dělám cca třikrát až čtyřikrát do roka a jestliže poznám skokovou změnu, která se následně potvrdí, těžko to bude náhoda.

      ---------
      Teď se vyjádřím k tvým připomínkám.

      - Povinné nebylo, ale inzeráty hemžící se smajlíky všeho druhu, které se opakovaly i několikrát na jedné stránce už začaly přetloukat ty smysluplné. A věz mi, že se tímhle stylem snažili natáhnout hráče právě PJ o kterých ty píšeš, že neměly potřebu reklamy.

      - Textově díky těm roztahaninám spíš tak na třech nebo spíš pěti stránkách.

      - No jestli to myslíš ve formě, čím víc smajlíků dám, tím víc upoutám pozornosti, tak máš asi pravdu.


       
         Sniper
        10:42:36  3. července 2012
      Aglar: tím jsi ale nastolil zajímavou otázku. Proč myslím že zavedení postranního panelu zvedlo počet hráčů co ti přišlo i jejich kvalitu?

      Nemyslím si že by se zavedením panelu změnili hráči jako takoví, takže mi to moc nedává smysl... můj odhad je že jsi se mezitím zlepšil jako PJ a i tvá prezentace se zvedla, a s formou reklamy to moc nesouvisí, ale je to samozřejmě jen odhad.

      ---------

      Abych rozepsal co jsem již naznačil.

      Fórum Tam za Branami mělo několik důležitých aspektů:

      - nebylo povinné a tak mě neobtěžovaly questy PJů co neměli ani zdání jak vést hru nebo ji založili pro vybranou společnost a tudíž neměli potřebu reklamu dávat.

      - vše bylo textově na jedné stránce a čekající na mě, až budu mít čas si to přečíst.

      - podporovalo to opravdovou "reklamu" a tedy zkoušelo schopnost PJ napsat jen to zajímavé a podstatné. Mě osobně to vyfiltrovalo hromadu PJů co měli sice nádherné nápady, ale neuměli je převést ve hru. Protože kdo neumí sestrojit věcnou reklamu, neumí většinou ani psát věcné příspěvky.


       
        Aglar
        09:07:33  3. července 2012
      Osobně mi Verbíř v postranním panelu vyhovuje víc než tam za branami. V době kdy fungovalo ono fórum, hledal jsem do svého, troufnu si říci okrajového, questu hráče i třeba měsíc a většinou jsem se snížil k otravování lidí v krčmě nebo těch co měli volnou postavu na verbíři. Takový, ale stejně rychle odpadly a já zase hledal náhradu. Od přidání toho postranního panelu mám vždycky během pár dní plno a jsou to povětšinou hráči, kteří nějakou tu dobu vydrží. A upozorňuji, že jsem byl zapřísáhlým odpůrcem zrušení tam za branami.

      Apropó to si opravdu myslíte, že Vám to naleje lidi do questů? Lidi buď budou chtít hrát nebo ne a nepřinutíte ani nenalákate je k tomu ať děláte co děláte. Osobně bych to nechal vyhnít. Kdo chce hrát nechť hraje, kdo ne, tak by stejně nebyl dobrým hráčem.


          08:51:15  3. července 2012
      S tou reklamou souhlasím... Nebyl jsem tu když se Tam a branami zrušilo, takže vlastně nevím proč to tak bylo ale rozhodně mě to přišlo lepší než teď. Už jen to že hned po nalogování na DA jsem viděl, že je tam něco nového.


       
         Sniper
        08:27:50  3. července 2012
      Mě jde nejvíc asi o rozpor, který tu je. Na jedné straně barevné kostky si stěžují, že mají málo zájemců, že se jim špatně shání hráči, že napíšou, že elfy nechtějí a přihlásí se jim elfů několik.
      Inu, to je prostě pravda věčná. Ať se již jedná o dobrodružství co jsem měl tady kdysi nebo mám teď jinde, vždy je slušné procento lidí co chce hrát svoje a ignoruje o čem je dobrodružství - zkoušejí zda jim to náhodou neprojde. Je to jako loterie v reálném životě - šance vyhrát mizivá, ale přesto to zkouší milióny den co den. Protože co kdyby náhodou...

      Na druhé straně pokud se zeptáte těch "obyčejných hráčů" (rozuměj bez jakéhokoli vyššího statusu), tak ti říkají, že chtějí ofik. I teď se to ukázalo, protože se do 025. přihlásilo cca 15 lidí (někteří i víckrát), další si dočetli upoutávku celou až po přihlášení postavy, tak ji radši stáhli, ale do debaty se zatím nezapojili.
      Tady bych mezi těmi věcmi nedělal rovnítko a nehledal souvislosti. Za ty roky co jsem tu byl jsem ani jednou nenašel ofík co by mi alespoň trochu vyhovoval - který by byl klasickou fantasy kde zapojím normální postavu co chce žít zajímavější žoldácký život. Questy buď byly tematicky zcela jiné nebo plné dřív než se řeklo švec.
      Ti co se ti tam hlásili byly spíše hráči co hlavně hledají quest a pro něj udělají postavu. což je druhý z možných přístupů, ale ne jediný.

      Tak v čem to vězí? Jak na to, aby ti, co questy nabízejí měli dost těch, kteří questy chtějí?
      1) Questy by se měli zakládat na základě diskuze nebo znalostí publika. Cokoliv je vytvořeno na základě pouhého nápadu má vysoké riziko že si nenajde hráče.
      2) Nechápu proč se zrušila reklama. Bez ní se nedozvím že něco nového zajímavého se založilo a na pravidelné prolézání verbíře jak blbec nemám čas. Navíc bez reklamy ztrácím silný informační prvek který PJ má jasnou myšlenku a dá se s ním domluvit a kdo se ve svých nápadech (a často i vedení hry) topí, takže není schopen udělat smysluplnou a věcnou upoutávku.

      Vždyť se dokonce zvedlo expování, ale že by to bylo vidět v nárůstu zájemců, to zrovna ne.
      Expování je jen nástroj, určitě má svůj přínos, ale myslím že jen drobný. Dobrou hru negeneruje ani nezaručí a většina to myslím podvědomě ví (dokonce že naopak může dobrou hru přímo kazit).

      Krom toho se ukázalo, že lidi ani tu upoutávku nepřečtou - nebo aspoň ne celou.
      To je prvek dnešní doby a při mém zakládání questů jinde jasný indikátor koho nebrat. Člověk co si neumí přebrat naservírované informace nebude nejlepším hráčem a s jeho dlouhodobou aktivitou je to taky zatraceně na vážkách.

      A já se ptám proč? V čem to vězí? Kde se dělá ta chyba a jak z toho ven?
      Po letech různého hraní na různých serverech jsem se dostal do stádia, že hraji skoro výhradně s lidmi co osobně znám, všude jinde jsou na hru obrovské náklady na psychické nasazení s velkým rizikem že snaha půjde vniveč. Ne že bych se náhodným neznámým hráčům bránil, spíš je nevyhledávám a neberu je jako herní jádro. A docela to funguje.


      edit: Mě by třeba dost zajímalo, co těch víc než 15 lidí zaujalo, že přihlásili svou postavu. Včetně těch, co ji stáhli. Co vás nalákalo?
      Mě to zaujalo, protože konečně po měsících co se tu flákám jsem zase viděl reklamu (a byla sice strašná, ale jednooký mezi slepými králem).

      Po přečtení verbíře jsem se pousmál, řekl si že z tohoto mraku pršet nebude a šel zakládat dobrodružství na Andor :)


       
         Dyrimka
        22:06:47  2. července 2012
      Nebudu se vyjadřovat ke všemu, co tu padlo, nicméně hodím do placu svůj názor na ofiky a neofiky.
      Oficiální questy jako takové přímo nevyhledám. Mám si dva ze dvou ofiky, nicméně to spíš proto, že jejich upoutávka mě v době, kdy mě popadla nějaká ta chuť hrát, zaujala nejvíce. Ofiky mají pro mě jeden zásadní problém. Většina lidí má pocit, že by měla psát román o něčem, co se dá zkrátit na přinejmenším polovinu. Nebaví mě číst dvě A4 příspěvku a než to přečtu, uteče mi hlavní myšlenka. Nádherný příklad je třeba Chrissův PJ příspěvek pro soutěž. Není vyplnění vatou ani v nejmenším, ale stejně je prostě hrozně dlouhý.
      Neofiky si na to obvykle nehrajou. Nebo alespoň většina. Což je pro mě lepší. Samozřejmě se to nesmí zvrtnout v příspěvky na jeden řádek. To už pak zase extrém z opačné strany.


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).