Duší celkem: 900
Přítomných duší: 3
V krčmách: 1

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  11  >>

       
         DonSimon
        14:02:38  17. prosince 2014
      Koraku.. Seznam aktivních cvičitelů najdeš pod záložkou Nápověda / Pánové jeskyně. Určitě může mít smysl zjisšťovat, jestli nějaký z nich nemá zrovna volno, ale obecně to funguje přesně opačně: když se nějakému svičitele uvolní ruce, koukne do fronty na výzvik a svého nového svěřence si z ní vytáhne.


       
        Korak
        13:54:34  5. prosince 2014
      Zdravím všechny duše na DA. Chtěl jsem se zeptat. Nedávno jsem splnil test na ofi PJ a rad bych započal vycvik. S pjovanim už nějaké zkušenosti mam , ale určite je co zlepšovat. Jsem aktivní člověk a vycvik budu rozhodne brát vážně. Není tu nebo neznáte někdo cvicitele, který je volný a ujal se me?


       
         Townie
        12:19:52  22. října 2014
      Vidím, že tu pilně přispíváte, děláte mi tím radost :) že jsem doteď neodepisoval, to rozhodně neznamená, že bych vaše debaty přehlížel :)

      Co se příprav na začátek questu týká, uvedli jste tu několik zajímavých možností, jako třeba využití dokumentů Google a podobných úložišť k předložení herních mechanismů. Osobně mohu doporučit použít předsazený příspěvek na questovém fóru, který se dá dle potřeby zobrazit i skrýt a ničemu nepřekáží. Nebo třeba využít Šuplíků tady na DA, na které můžete hráče odkázat :)

      Co se charakteru postavy týče, musím zmínit můj jistý pocit v posledních dobách. Charakter jako takový mi ze začátku hry přijde spíše informativní. Stejně jako minulost postavy ovlivnila charakter, může ji ovlivnit i dění budoucí. Je jasné, že ze začátku se dá celkem hledět na to, jak se postava zachová vzhledem k minulosti, ale když quest drží déle a déle, určitě se musí charakter měnit (pokud se tedy nejedná o starého, prošedlého dědulu ).

      Ohledně gramatiky a češtiny... To je taková ošemetná věc. Já osobně beru češtinu jako jistou potřebnou "dovednost" ke hře. Jeden z aspektů. Stejně jako člověk, který chce mistrně ovládat nějakou jinou, nepísemnou hru, musí skvěle ovládat klávesové zkratky a jejich význam, tak "mistrné" psaní vyžaduje znalost i v tomto. Když chce být jen "velmi dobrý", může to oželet, ale na úkor toho, že skvělé popisy a charaktery budou zbytečně drcené pohledem na hrubší chyby. Na kvalitě příspěvku se dá v tomhle ohledu vyčíst i více věcí.

      Třeba jak zmínil Guner, že stačí kopírovat do textového editoru a opravovat "vlnovky". Ono to taky není tak úplně pravda. Častokrát může dojít i k jiným úhozům, které kontrola pravopisu nezaznamená. Vznikne pak jiné slovo a absolutně jiný význam. Málokdy se pak sice stane, aby si jeden nespojil dvě a dvě, občas vznikne nějaký velmi úsměvný překlep, ale může se tak i poznat, jak moc člověk s psaním spěchal (nebo se učí psát rychle/všemi deseti/podobné). I to ale zas může znamenat milion a jednu věc.

      Osobně jsem tedy na češtinu docela ras, ale stejně tak vím, že jsou okamžiky, kdy zaváhá každý a když pak ani Ústav pro jazyk český Akademie věd neví a řekne, že platí obě možnosti, je lepší si to připustit a moc nad tím nedumat


       
         Guner
        06:56:21  22. října 2014
      Tak ono si stačí zobrať hociktorý quest, nejaký dlhší príspevok a dať to len do wordu, nech podčiarkne chyby. Aj keď sa nájdu experti, ktorý nechybujú v gramatických veciach. Čo sa týka čiarok, tak tam máme všetci medzeru


       
         Alim_Thor
        22:10:54  21. října 2014
      Pokud se člověk nechce zlepšovat, tak asi nemá moc smysl mu to ani psát. Tohle je taky otázka dost o tom, o jakého člověka se zrovna jedná. Jsou lidi, kterým bych se ani nebál napsat "Hele, občas tam máš mezeru v tomhle a tomhle, mám ti psát, když to najdu?" Já jsem třeba rád, když mi to člověk písne, můžu si to pak opravit :))

      Ale dokážu si představit, že podobný havran by mohl někoho akorát tak urazit. Takže doporučuju se s tím člověkem nejdřív poznat, když to jde, zjistit jakej je a až ho s tímhle případně otravovat nebo mu to decentně naznačit


       
         Lutus
        21:46:17  21. října 2014
      Mno já to beru tak, že pokud se chybka vyskytne jednou za čas, tak se to dá přehlídnout popř. decentně na ni upozornit na havrana. Ale pokud to tam hráč seká jednu po druhé a neřeší to, nemá cenu se s tím nějak výraznějš zabývat. Nejsem paní učitelka...

      Ale hře jako takové to nijak nebrání, takže z tohoto pohledu mě to nijak neruší. To už jsou horší takový ty chyby jako hraní za hráče či PJe, nedržení se charakteru apod.


          18:51:03  21. října 2014
      Hm, já zastávám ten názor, že jsou tolerovatelné chyby v čárkách, ale hráči by si měli po sobě příspěvek přečíst (sem tam se vlezu podívat na nějaký neoficiál a zděsím se, že česky neumí ani PJ). Nejde jen o pravopis, ale o celkovou úroveň včetně stylistiky. Tohle jsou věci, které jsou hodně ovlivnitelné pečlivostí.


       
        Nawlroy
        12:09:36  19. října 2014
      Tvorba questu III
      Zatím jsem tu nic moc nepsal, jelikož se mi příběh rozběhl teprve nedávno.

      Ohledně přípravy - já např. používám dokumenty google (což jsem odkoukal od Tinda), kam jsem nahrál a zpřístupnil hráčům pravidla a herní mechanismy (jedu s jinými než DrD), jejich herní deníky, obrázky CP i jejich postav atd. Jelikož v mém questu jsou postavy nováčky v kapitule Vesmírných mariňáků, o jejímž fungování se dozvídají za chodu, reálie hodlám dodávat postupně v herních příspěvcích a případně je dublovat na google.docs. Herní svět jsem komplet převzal (Warhammer 40.000), takže jediné co jsem musel podrobně vymyslet byla specifika kapituly, CP a dějová linka. Zbytek je na hráčích :-)

      Moje zkušenost je podobná jako Mirany, většina hráčů aktivně komunikovala ještě před přijetím a pokud neznaly prostředí nechali si poradit a poupravit postavy z hlediska zapadnutí do světa. Na popisu podrobném postavy nebazíruju, charakter je nutný. Stejně se nejvíc projeví až přímo při hře.

      A nábor... Jelikož jsem si všechny úvodní příspěvky a verbíře napsal dopředu, stačilo požádat o založení, naházet to tam a čekat. Přiznám se že mě fascinuje, jak někdo požádá o vytvoření Q a pak je dva měsíce ticho po pěšině...
      Hráče jsem nabíral průběžně, jakmile komunikovali a byli ochotní poupravovat historii postav, nebyl s tím problém. Takže nyní mám v questu jak staré harcovníky, tak méně známé tváře a nováčky, což je podle mého dobrá sestava.


       
      (uživatel smazánMirana
        22:35:26  18. října 2014
      K tématu "Tvorba questu III"
      Nejsem si sice úplně jistá, nakolik se jako neoficiální PJ mohu vyjadřovat, nicméně třeba svým názorem někoho ponouknu k reakci. Fórum mi přijde jako skvělý nápad a mrzí mne, že se moc nehýbe.

      Začnu odzadu, tedy přípravou na začátky.
      Co jsem zatím na DA postřehla, jako jeden z mála lidí vypracovávám ke questům samostatné blogy, stránky, na které mají přístup i hráči. Samozřejmě je pak možnost toho, že to co vědí oni přenesou i na postavu, která by o daných věcech být informovaná neměla. Zatím se mi to ale nevymstilo a trocha času, který do stránek investuji, se mi bohatě vrací když potřebuji rychle dohledat něco z reálií, porovnat ceny obilíí a masa, nebo si nemohu vzpomenout, jak se jmenuje někdo ze šlechticů. Díky tomu, že si před samotným zveřejněním questu připravím celý základ reálií mi také (alespoň doufám) může hůře uniknout nějaká logická nesrovnalost v datech, používání magie a podobných věcech.


      Výběr postav u mne bývá omezen jen tím, co sepíši jako své požadavky na verbíře. Zatím se mi nestalo, že by se do questu přihlásil někdo, koho bych musela kvůli špatné postavě odmítnout, nebo kdo by nebyl ochotný poupravit například faktické chyby, které spáchal při psaní historie. Pokud mám být konkrétnější vždy chci stručnou historii s důrazem na poslední roky a velké životní události, podrobnější povahu, psaný vzhled (obrázek nestačí) a výrazné charakterové rysy (náboženství, vztah k penězům, co má nebo nemá postava ráda, strachy, naděje, životní cíle...)

      Nábor, klasicky přes verbíře nechávám běžet do doby, než se obsadí všechna místa, nebo do mnou určeného data. Do prvního questu jsem tak přijala o jednoho člověka více, než jsem plánovala. Toho rozhodnutí ale nelituji. Pro některé PJ by mohlo být dobré nepřijímat žádnou z přihlášených postav, dokud nevyprší stanovený limit a teprve pak si vybrat. Tenhle způsob je byl u mne ale téměř neproveditelný, neboť většina mých hráčů se mnou aktivně komunikovala od okamžiku, když jsem jen zmínila, že nějaký quest plánuji. Při nabírání hráčů se snažím neomezovat na zkušené a známé osazenstvo DA, nicméně, pokud mám hovořit ze své zkušenosti, právě zdejší "mazáci" se většinou přihlásí jako první.

      K tomu, co zmínil Nawlroy
      U hráčů netrvám na spisovné češtině, v příspěvcích, v přímé řeči, toleruji i vulgarismy, pokud charakterově k postavě a obecně do prostředí sedí. Na chyby neupozorňuji, ani na fóru ani soukromě (a ještě se mi nestalo, že by to někdo vyžadoval). Pokud už se nějaký ten překlep přihodí, hráč si ho většinou velmi rychle opraví sám a čárka občas ujede každému - příkladem budiž celý tento můj příspěvek :D


       
        Nawlroy
        10:11:01  18. října 2014
      Zdravím, je to tu trochu mrtvé, tak se zeptám - jak přistupujete k úrovni češtiny vašich hráčů?

      Jde především o neofika, v oficiálních questech bude situace samozřejmě trochu jiná. Můj (současný) názor je, že jde především o to si zahrát a aby dobrodružství bavilo jak PJ, tak hráče. Takže mi přijde zbytečné hráčům psát havrany o tom, kolik mají v příspěvku chyb a překlepů, ledaže by měli sami zájem. Ale má smysl se jich na to ptát?
      Jaké jsou vaše zkušenosti? Díky


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).