Duší celkem: 900
Přítomných duší: 0
V krčmách: 0

      ### Hráči sobě ###
      Podělte se s ostatními o své názory a zkušenosti.

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

      Obnovit <<  59  >>

       
        Regisek
        16:28:16  9. prosince 2011
      Já jenom doplním, že na PragoFFestu se (jako už po několikáté) uvede i minicyklus přednášek na téma Shadowrun, přičemž bude i možnost si v Open Gamingu zahrát pár dobrodružství ze světa shadowrunu, a dokonce i shlédnout amatérský nadšenecký filmík inspirovaný kyberpunkem.
      Takže komu učarovala vize ne-tak-zcela-vzdálené-budoucnosti, vzhůru na registračku PragoFFestu :-)


       
        Apophis
        20:27:01  7. prosince 2011
      Haló haló!
      RPG Aliance hledá ochotné vypravěče, nadšené přednášející a informacíchtivé fantazáky, kteří by přijeli na PragoFFest 2012!

      Tento ročník bude v termínu 2.-5. února 2012 v Praze v Modré škole a RPG Aliance má k dispozici 2 přednáškové místnosti a jednu místnost na hernu (+ řada šaten pro všelijaké vypravěčské a podobné hraní).

      Máte zajímavé téma, o kterém byste rádi něco řekli druhým? Nebo chcete uspořádat nějakou znalostní soutěž? Napište mi do Havrana nebo přímo do kontaktního formuláře na stránkách RPGA rpg-aliance.cz !

      Budeme také rádi, pokud aspoň přijdete na náš program na PragoFFest... Přecijen chceme pohnout s tím vším, co se na české RPG scéně neděje. Jak psal Hrun v DAily Mirroru - dokud něco neuděláte sami, svět se bude jen otáčet dál. Nic víc, nic míň (volně přejato).

      Zároveň se v programu můžete těšit i na komunitní zábavu orientovanou na poznávačku nových tváří, jiných serverů, kolegů od fochu i odjinud. Celá republika má šanci poznat tváře z druhé strany obrazovky.

      rpg-aliance.cz
      pragoffest.cz


       
         Hrun
        11:00:33  4. prosince 2011
      Mně jednu chvíli učaroval jen jeden systém a tím byl Shadowrun. Líbila se mi ta propracovanost. Příběhy jsem často vymýšlel tak, aby měly něco společného s nějakou událostí popsanou v kapitole "Jak to všechno bylo." V kapitole boj se řešil uzdravovací proces včetně možných následků ze smrtelných zranění (ztráta končetiny nebo důležitého orgánu). Pojetí magie se mi líbilo. Tenkrát mi přišla ta příručka zbytečně obsáhlá, ale nějak mě ten svět pohltil, takže mi bylo po přečtení nakonec líto, že ta příručka není ještě větší. :-)
      Jednou jsem si tu založil Shadowrunnerskej příběh, ale nějak to nakonec nedopadlo. Každopádně mě potěšily články v Mirroru od Regiska. :-)


       
         Kahuna
        23:18:21  25. listopadu 2011
      Ad Pavettka: Ja osobne preferujem aspoň nejaký systém a ak nie je žiadny, o ktorý sa dá oprieť,t ak si prirodzene, každý PJ vytvorí svoj vlastný. Aj keď sa často jedná skôr o príbehové mechanizmy, než hranie sa so životmi a kockami.

      Osobne mám skúsenosť s klasickým DrD, Střepy (aj keď střepy mi dali skôr znalosť tvorby solídnej zápletky, než nejakého herného systému, pretože podnecuje interakciu s postavami) a mojou srdcovkou, zbierkou core rulebookov pre Warhammer 40k RolePlay :D

      Ale pre potreby online hrania, myslím, že také tu kedysi boli, aj keď fungovali na kvapku inom princípe. Každý aspoň trochu zakopol o večne živé chaty, okolo ktorých sa dokonca vybudovali celé stránky s fórami určenými, pre nejaké globálne roleplay Vašej postavy (aj keď sa to zo strany dievčat zvrhávalo v melodrámu a zo strany chlapcov v prvé koketovanie s cybersexom). Vždy to malo nejaké zákony a pravidlá, ktorými sa daná stránka riadila...

      Ale to je niečo diametrálne odlišné od online hrania tu na DA, kde každý quest predstavuje samostatné vlákno, možno s referenciou na iné, ale nikdy sa nestane, že by sa dve grupy dobrodruhov stretli, keď sa ich questy skrížia (bez toho, aby to PJ zamýšľal)...

      Tu sa dostávam aj k Tindovej otázke a to, či majú kocky zmysel, podľa mňa hej, ak sa využíva nejaký systém založený na aritmetických operáciach a náhode. Ono by totiž potom absencia kociek diskriminovala tých, čo chcú do svojho príbehu vniesť trošku nepredvídateľnosti. Napríklad:

      Povedzme, že ľahko skúsený hráč má obligátnu postavu hobit-zlodej. Momentálne štrachá lockpickom v zámke s cieľom dostať sa ďalej. Keďže je to oficiál, tak si dá záležať a krásne to popíše. V podstate očakáva, že zámok prelomí a pôjde ďalej. Reakciu PJ berie ako nutnú formalitu. Ak však zlomí šperhák a zničí zámok, bude to brať ako zlovôľu a "omedzovanie" zo strany PJ. Ak tam však bude figurovať kocka, čiže božia náhoda. Tak sa hráč zamyslí, čo asi mohlo ležať za tými dverami a bude ho hnevať, že sa tam nedostal. Čo podľa mňa prispeje k zážitku z hry...

      A teraz môj drobný príspevok:

      Sám pracujem na jednej "Indie" RPG hre a uvažujem, aký by podľa Vás bol najlepší súbojový systém, založený na akciách a pol akciách, ktorých počet by mala každá postava nastavený zo začiatku implicitne, pričom by sa ten počet dal upravovať rôznymi skillmi/traitmi/perkami, alebo by ste uprednostnili systém s akčnými bodmi, ktoré by sa odvádzali od charakteristík (a opäť by bolo možné tento počet upraviť) ALE kde by rôzne akcie mali väčšiu variabilitu v bodovom ohodnotení?

      (prirodzene uvažujeme v ťahovom súbojovom systéme)


       
        Tindo
        22:48:46  25. listopadu 2011
      Mě by zajímalo, jestli existuje nějaký systém, který byl přímo vytvořen pro hraní online formou fóra. Hlavně, jak by takový systém pro hraní online měl vypadat a v čem by se měl lišit od systémů pro hraní u stolu?

      Měl by například obsahovat kostky? Já myslím, že ne, protože kostky mají to kouzlo jen na živo. Spíš by možná měl být založen na používání nějakých zdrojů.

      Co myslíte vy?

      Pro mne vždy bylo zajímavé nad tím přemýšlet. Také mě napadlo, že by mohla být zajímavá soutěž na toto téma, která by proběhla současně na všech herních serverech, jako společná akce.

      Nebo si spíš myslíte, že při hraní na fóru je systém úplně zbytečný?

      Jedno téma ankety ohledně systémů bylo v DAily Mirror v listopadu 2009


          12:45:57  23. listopadu 2011
      Za posledních pár let nám počty RPG systému stoupnuly tak, že pojmout všechno je nemožné. Na druhou stranu je konečně možné najít si pro sebe opravdu příjemný systém, který vám skutečně může zlepšit hraní. Podpořit jej.

      Vybírat systém se dá dle různých hledisek. Podle žánru, podle toho, kolik na jeho odehraní máte času, podle počtu postav, podle toho, zda chce někdo vůbec PJovat či ne, atd.

      Už dávno tedy nevede DnDýčko ani Drdko. V české republice jsme si ještě přilepšili o Střepy Snů, Příběhy Impéria a Dračí Doupě 2.

      Nejlepší první pomocí je www.rpgforum.cz, další pomocí je jít a zeptat se někoho s větším přehledem. Tak jako tak je konečné rozhodnutí na vás.

      Online vs. Realita. První problém je, že tyhle systémy nejsou stavěné na online hraní a je to na nich, bohužel, znát. Většina mysteriózních systémů, Indies* a her bez PJe (třeba Polaris. Je jeden hrdina a hráči hrají jeho ívl ego, hodný ego a další dva hráči hrají za nějaká CP a svět – střílím teď od boku, protože si přesně ten princip nevybavuji, ale je to pro 4 hráče). Online způsob je ale možný na nějaké systémy +- násilně naroubovat a oni se dají. Tak třeba DrD a World of Darkness. A určitě jich je víc, ale já na herních servršerech viděla hlavně tyhle. Myslím si, že je to hlavně popularitou systémů a tím, že už existují i odlehčené verze a tyhle odlehčené verze jsou hráči ochotní číst a naučit se je.

      A proč vůbec systémy? Osobně je mám ráda. Člověk se neztratí, ví, že se nic neděje, protože to tak někdo chce, ale že je tam určitý prvek náhody, který se dá ovlivnit nejen dobrým popisem (ten mi sice u většiny věcí nedělá problémy, ale přeci jenom ne vždy hraji sebe. Ne vždy dané problematice rozumím. Nejsem geek, nejsem stratég a už vůbec nejsem zbraňový specialista), ale také dovednostmi a schopnostmi postavy, kdy mi PJ dopomáhá s popisem, na který nestačím. Dále systémy jsou domyšlené. Vyvíjeli je lidé, kteří tomu rozumí a dali tomu hodně času a pravděpodobně dořešili a pojali v potaz víc detailů, než já. Systém je tedy fér/nefér na všechny stejně.

      A co vy a systémy? Myslíte si, že k něčemu jsou? Dokázali byste se o ně opřít? Pokud ano, tak v čem? Četli jste nějaký, máte nějaký doma? Snažíte se sledovat trendy? Jaké styly hraní preferujete a kde berete inspiraci?

      Přeci jenom jsem už tady viděla hodně anime věcí, věcí inspirovaných knihami… ale tak třeba na anime pravidla jsou. :o) Já je tedy nehrála, ale Dyrim mi o nich říkala.

      Pokud tady někdo ode mě čeká, že začnu mluvit o jednotlivých systémech… hm.. znám jich docela hodně a nechce se mi vnucovat, takže… na závěr vypíšu systémy, co jsem držela v ruce, a kdyby o nějaký z nich byl zájem, tak napište a já dodám info. :o)
      Dračí Doupě, Dračí Doupě 2, FATE, Příběhy Impéria, World of Darkness – the Fallen, WoD - Changelings, WoD - Werewolf, Cult of Cthulhu, Dont rest your head, Můj život s pánem, Shadowrun, WuShu

      *Indies - odvozeno od anglického slova "independent" tzv. nezávislé hry, jedná se o hry, které nejsou na takové to mnohaleté vydržování si postav. Tedy postavy nejsou promýšlené do detailů, ale za určitým účelem. Indies jsou většinou krátkodobé hry s pravidly většinou v rozmezí cca 4-20 A4.


       
         Hrun
        23:44:17  22. listopadu 2011
      Ukončuji první téma.
      Na řadě jsou systémy pravidel.

      Téma uvede Pavettka.


          09:58:23  9. listopadu 2011
      Ohledně žánrů to krásně vystihnul Andílek u Můj vlastní svět. Některé se jednoduše zas tolik nehodí pro hraní online s cizími lidmi, kterým se člověk nemůže dívat do očí. Na druhou stranu i u nich lze zvolit kompromis v podobě velmi dobrých popisů. Viz mysteriózní příběhy. Horor bych tu viděla tak maximálně v podobě thrilleru a i na to bych užila spíše hráče, které znám.

      Další důležitou složkou, která žánr podporuje, jsou pravidla, o kterých se bude mluvit později (já vím). DrD vám nedá nikdy nic jiného, než dobrodružně detektivní žánr (alespoň já si to myslím).

      Já osobně žánr na DA nepovažuji za něco směrodatného, leda v případě sci-fi a fantasy. Jak zmínil Vraashar, většina Questů jsou ukecané rozvlákliny, které se zastavují nad hovadinkami a díky tomu ztrácí žánr i nádech.

      U humoru mám ten problém, že ne každý je schopný být vtipný. Quest 058. Kriminálka Praha od Devlina bude pro mě dost výzva. Páč já nejsem zas tak vtipná.

      Já osobně vedu hry, u kterých je těžké říct, čím přesně vlastně jsou, protože odlišné dějové linie si žádají odlišné přístupy. Někdo má postavu, kterou neinteresuje svět, a proto se svět musí snažit ji vtáhnout do svých osidel sám. A jiní mají postavu, která zná svou stranu a i protistranu. Která je pevně zakořeněná do byrokracie světa, a proto má nejen zázemí, ale také ví, co chce. Takže stačí pouze nahodit udičku a rybka se chytne. První postava se bude pohybovat v žánru, který bude pracovat hodně s atmosférou na základě vnitřních pocitů postavy a její historie. A druhý typ může být už třebas detektivka.

      Já osobně nehraji questy kvůli zápletce, nebaví mě honit se za dějem, spíše vychutnávat atmosféru a možnosti postavy. Což je asi některým mým bývalým/stávajícím PJům na obtíž. PJové totiž ve verbíři neřeknou, že postava by měla být zainteresována tam a tam, pro toho nebo když tohle zmíní, neřeknou typ dovedností. Já mohu být nacionalista, ale že bych si zrovna vzala zbraň a běžela do Lýbie, to se říct nedá... a tak je to s mými postavami. Kromě toho, zápletky nejsou kdovíjak spletité, takže kdybych se hnala za nimi, mohlo by to být docela rychlé. Potom, co jsem všechno přečetla nebo viděla nebo slyšela, je velmi těžké mě překvapit. Být originální moc nejde... a možná proto mě pak přestávají některá brůža bavit. Je to tím, že buď tvrdě ženou hráče za dějem a lajnují jim, co mají dělat nebo se rozpliznou v neurčitou bezchuťovou kaši. Třeba mně tu chybí kecací quest. Brůžo, které by bylo jenom o kecání a nehrálo by si na akci. Nějaký sněm nebo tak, ale to by tady moc hráčů nedalo, protože to nepotřebuje PJe a ani PJ by nemohl moc zasahovat.


       
        TaZy
        08:00:21  9. listopadu 2011
      Neměl jsem v plánu zde vůbec reagovat. Ale Hrunův nápad na akční quest hrdina vs. několik záporňáků mě vyloženě zaujal. Ovšem ne z pohledu hráče drd, ale hráče deskových her. Taková záporňácká kooperativka by mohla být výborná (zkusím zjistit jestli existuje). Většinou to je totiž přesně naopak.
      Hrune, díky za inspiraci :-)


       
         Yenn
        23:47:11  8. listopadu 2011
      O humorně pojatý quest jsem se pokoušela s Návštěvou na Akademii a naopak hrála jsem v jednom ryze parodickém u Vraashara. Obojí mi přišlo povedené, také se ale v obou případech sešli solidní hráči. Snadno by to také jinak mohlo být fiasko. Málo věcí je smutnějších, než křečovitá snaha o humor, jež se ne a nedaří.


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201]  [202]  [203]  [204]  [205]  [206]  [207]  [208]  [209]  [210
      [211]  [212]  [213]  [214]  [215]  [216]  [217]  [218]  [219]  [220
      [221]  [222]  [223]  [224]  [225]  [226]  [227]  [228]  [229]  [230
      [231]  [232]  [233]  [234]  [235]  [236]  [237]  [238]  [239]  [240
      [241]  [242]  [243]  [244]  [245]  [246]  [247]  [248]  [249]  [250
      [251]  [252]  [253]  [254]  [255]  [256]  [257]  [258]  [259]  [260
      [261]  [262]  [263]  [264]  [265]  [266]  [267]  [268]  [269]  [270
      [271]  [272]  [273]  [274]  [275]  [276]  [277]  [278]  [279]  [280
      [281]  [282]  [283]  [284]  [285]  [286]  [287]  [288]  [289]  [290
      [291]  [292]  [293]  [294]  [295]  [296]  [297]  [298]  [299]  [300
      [301]  [302]  [303]  [304]  [305]  [306]  [307]  [308]  [309]  [310
      [311]  [312]  [313]  [314]  [315]  [316]  [317]  [318]  [319]  [320
      [321]  [322]  [323]  [324]  [325]  [326]  [327]  [328]  [329

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).