Duší celkem: 900
Přítomných duší: 1
V krčmách: 0

      ### Hráči sobě ###
      Podělte se s ostatními o své názory a zkušenosti.

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

      Obnovit <<  58  >>

          10:46:17  9. ledna 2012
      Na jména používám tuto stránku ( 20000-names.com ) a vybírám si jméno podle významu, aby byly odstíněny mé vlastní preference a jméno tak bylo, působilo, originálněji.

      Avatary hledám zase tady ( deviantart.com ) nebo na Hofylandu v obrázkových fórech. Popřípadě přes Google obrázky, pokud mám nějakou utkvělou představu, co bych chtěla, aby postava měla („red hair“ woman – ukázky účesů na kadeřnických stránkách jsou někdy docela super).

      DA atributy berou čas a stejně se koukám k sobě do deníku, co u sebe mám, takže tu stránku s nimi ani neotevírám.

      Vzhled… hrozně nerada se s ním piplám a je to i vidět. Podrobný popis je nelogická věc, protože pokud se na mě někdo dívá (a není to švadlena), asi nebude zkoumat na první pohled, zda mám dyftýn nebo samet, zda na lemu mého kabátu je porta, která má na sobě zlatem vyšívané potkany či že mám tetování piráta na pravém předloktí. Já to o své postavě vím, tuším, podle historie, kterou píšu, takže to mohu odhalovat postupně. Je rozdíl, když se na mě podívá válečník a je rozdíl, když se na mě podívá zloděj. Většina popisů postav, co jsem tu viděla, je tak pro zloděje. Ne vždy někdo kromě výšky zmiňuje držení těla, našlapování či reakce na zavolání, dotyk, co já vím… proč by měl, že? To se přeci ukáže ve hře… Na začátku nemívám tak dobrou představu o tom, jak se bude hrát (pokud ano, tak většinou do dané hry nejdu), a tak nevím, co přesně by se mi hodilo. Takže je jednodušší napsat, že mám na krku změť náhrdelníků, a pak teprve v hospodě popisovat, co to je (popřípadě co to je ve skutečnosti). Líbí se mi postupné odhalování, narážky na jiné hráče typu: Jak jsem tak nervózně hledala slova, začala jsem pravou rukou šmátrat v náhrdelnících. S bolestnou grimasou jsem s tím přestala, když jsem se nešikovně škrábla o žraločí zub… .

      Himari: sexy kchúl jizvy přes oko někomu fakt sexy přijít mohou. I v dnešní době se někteří lidé nechávají schválně jizvit (tak jak jiní tetovat) a i jsem něco takového v mírnějším provedení viděla. Já sama o sobě pár jizev mám, je to tím, že prostě něco dělám, takže se jim při mé nešikovnosti nevyhnu. V historii se děcka i mladíci dost často prali. Na všech obrazech se slavnostmi někde na pozadí uvidíš dvojici v sobě. To, že my to neděláme, není úplně tím správným měřítkem pro fantasy postavu. Přesto je fakt, že třeba zkušenější postava by při pohledu na nějakého vidláka (1.-3. Úroveň) mohla propuknout ve smích, protože by si řekla, že si to možná udělal sám, aby zapadl mezi pořádné chlapy. To se už ale právě dá rozvinout ve hře a pokud máš postavu nějakou sarkastičtější, můžeš druhou postavu vyválet za hráčovu domýšlivost. Podle mě je to přijatelné.

      Spíše bych apelovala na kchúl monokly, páč ty nikdy nevypadají tak jako ve filmech a nejsou pěkné a hráče bych v tom vyráchala. Pokud už třeba připustí, aby jim dal někdo pěstí do čumáku. Ale o tom bude někdy speciální číslo DM. :o)

      Ohledně přijatelnosti bych ale dávala pozor, protože ne každý hráč si někdy zkusil šermovat. Už i LARPaři mají výhodu s tím, že tuší, jak mohou vypadat rány, odřeniny nebo jak by asi vznikly. To samé mají přehled o tom, co je ještě možné, aby se v tom postava cítila dobře a u čeho už by trpěla, kdyby to nosila. Většinou z vlastní zkušenosti. Rozhodně bych nezkušené DrDkaře nemáchala za to, že své postavě dají děsivě nepraktické oblečení nebo na rameni mají neustále napnutý luk. Tedy pokud by to nebyl Trym nebo Kahuna, těm dávám sežrat dycinky všechno. :o)


       
      (uživatel smazánSmall_killer
        01:53:08  9. ledna 2012
      Kahuna: V google translatoru jsem šel podle abecedy na první jazyk, kde po přeložení slova vypadali poměrně dobře. A jako u všech ostatních to má vždy cosi společného s postavou např. U Mé nejstarší postavy jsou to právě přeložené a zkomolené slova. "Vyplavený z moře"

      Jelikož jsem se nevyjádřil k ostatním věcem tak to napravuji teď.

      Avatar nějak zásadně neřeším, snažím se jednoduše najít nejpodobnější.

      Vzhled dělám jednoduchý a to jen a jenom to co vidí ostatní, občas si přitom vypomohu právě avtarem na který to odkážu.
      Např. avatar co mám i jako profilový mám i u pár jiných postav a to pak napíšu že je oblečen do černého varkoče a jeho pleť je až nezdravě bílá.
      A vzhledem k tomu, že víc vidět není a to že nosí tornu a kožené boty asi každému dojde, když není výslovně napsáno jinak dle mého stačí, já totiž věřím že ostatní jsou dost chytří aby jim to došlo.:-)


       
         Wingy
        21:45:43  8. ledna 2012
      Kahuna: stačilo... jenže popis píšu často v době, kdy nemám schvíálený inventář a nevím, jestli ten meč budu mít... A pak ho prostě zapomenu škrtnout, když mi ho pj nepovolí.


       
        Bakhita
        21:12:30  8. ledna 2012
      Pokud mám pro tvorbu jména volné ruce (tj. pokud ji netvořím pro určitý quest, kde je potřeba mít tématické jméno, tak pro většinu svých postav nejdřív vymyslím charakter, shrnu ho do jednoho slova a to pak přeložím do hebrejštiny a mám jméno postavy. Ne že by to bylo pro ostatní nějak vystihující, protože si to stejně nemůžou přeložit (vzhledem k tomu, že ani nepoužívám oficiální transkripci ale přepisuji svojí pochybnou výslovnost), takže možná je to jenom tím, že mám moc malou fantazii vymýšlet něco jiného.

      ***

      Se vzhledem osobně mívám většinou problém, protože napřed si danou postavu dost přesně představím a pak se mi ten můj dojem nedaří popsat, natožpak najít vhodný avatar (hledejte si obrázek tibetsko-kambodžské míšenky s napůl vyholenou hlavou :D)
      A k jizvám: pomalu je přestávám mít ráda a mám potřebu každou postavu, co je má ve vzhledu, pořádně nakopat. Ne, jde mi jen o to, že pokud daná jizva není nikdy vidět, tak je přeci zbytečné o ní psát, případně o ní napsat teprve ve chvíli, kdy se o tom spoluhráči dozvědí. Ale co mi vážně vadí jsou jizvy typu: sexy kchůl jizva přes oko, tvář, nebo klidně i někde jinde, která má demonstrovat sílu bojovníka, který k nim přišel v nějakém extra hrozivém boji. Možná to je proto, že už jsem pár jizev v reálu viděla a není na nich nic, ale vůbec nic sexy nebo odvážného, naopak, jizvy po vážnějších zraněních jsou většinou dosti nepěkné.
      Samozřejmě, pokud je jizva jenom vedlejší účinek něčí historie, tak je to přijatelnější, ale mám takový pocit, že dost lidí dosadí do své historie nějakou tu šarvátku jenom proto, aby se mohli pochlubit jizvami.


       
         Kahuna
        20:47:25  8. ledna 2012
      Wingy: A nestačilo by do vzhľadu zapísať zbrane, ktoré vidieť? Ono môžeš mať skrytú zbraň a zapísanú, ale v inventári nasadenú a viditeľnú a vo vzhľade krásne popíšeš... No nie?


       
         Wingy
        20:09:52  8. ledna 2012
      Já naopak jména s přízvysky u začínajících postav nemám ráda. Občas se to hodí u hrdého barbarského válečníka, nebo naopak malého zlodějíčka, který své pravé jméno prostě nepoužívá, ale u většiny běžných postav mi přijde zbytečné klišé. Jména tvořím tak, aby mi k postavě dobře zněla a zapadala do systému jmen ve světě, ze kterého posatva pochází. Občas jsou i odkazem na patrona či jejich význam ukazuje historie postavy, ale to se většina spoluhráčů nedoví.

      *
      Avatar je u mě vždycky dost problém... i v galerii mám několik oblíbených, které používám, ale je pravda, že u postav, se kterými si hraju víc, tvořím avatary vlastní... často po několik hodinách hledání vhodného obrázku.
      Vždycky se snažím sladit avatar a vzhled... občas dokonce kvůli avataru pozměním i charakter postavy, ale to jen tam, kde není dotvořen.

      *
      Vzhled je podle mě velmi důležitý. Protože postava enmá na čele napsáno "kouzelník", to musím odvodit z jejího vzhledu... ale jde to? Co když se tenhle seschlí mužík obléká spíš jako pasák koz?
      Z podobného důvodu nemám ráda ani odkaz na obrázek bez komentáře. Spoustu takových postav třeba totiž drží v ruce zbraň, nebo sedí na tygrovi... Jak mám vědět, zda zbraň a tygra opravdu má?

      Ještě jedna poznámka: zvláštní pihy, jizvy a podobně... Přijde vám vhodné je popisovat, i když jsou na místech, která postava nikdy neukazuje? Já se tomu obvykle snažím vyhnout... Třeba jedna z mých postav má v popisu, že nikdy nesundavá tuniku... ať se spoluhráči dohadují proč... (ta postava má poznámku pro pj v historii).

      *
      Inventář... asi jsem staromódní, ale na obrázkový inventář jsem si dosud moc nezvykla. Mimo jiné mi na něm vadí, že nemůžu rozlišit blbosti, jako je dýka v botě a výstřihu. Proto obvykle píšu inventář vypravěči havranem s prosbou, aby mi ho spopíroval do poznámek k postavě a do obrázkového dávám jen nasaditelné věci. Obrázkový má totiž podstatnou výhodu - spoluhráči ho vidí... což zvláště u zbraní považuji za důležitý bonus.
      O výběru obrázků pomlčím... holt mám asi podivné představy o svých posatvách.


       
         Kahuna
        19:46:32  8. ledna 2012
      Small_Killer: To je dosť dobré, ja som to tak riešil v prípade príbehov s japonskou tématikou :D a prečo práve Baskitčina (ak som to nenapísal správne, ospravedlňujem sa)


       
      (uživatel smazánSmall_killer
        19:40:51  8. ledna 2012
      Kahuna: No já třebu u jména čerpám z Baskitštiny, nebo si na internetu najdu jazyk dané rasy.


       
         Kahuna
        19:23:08  8. ledna 2012
      Meno, tu sa nemáme o čom baviť, meno často potopí, alebo vyzdvihne postavu. Ak sa niekto volá Edward Cullen, Conan, alebo Luke Skywalker, tak si dokážem spraviť obrázok o predstavivosti daného hráča.

      Ono, keď si nedokážete pomôcť a nenapadá vás žiadne dobré meno, nie je nič ľahšie, než si naťukať do google Fantasy/Sci-fi name generator a aspoň sa o pomoc obrátiť tam... Aspoň potom postava nebude pôsobiť tak... gýčovito? Ak ukradne meno niekoho už jestvujúceho

      ***

      Podľa mňa sú na DA atribúty zbytočné, síce to môže znieť hrubo, keď si niekto dal toľko práce s naprogramovaním denníka postavy, atď.

      Ale málokedy som videl, že by sa niekto riadil podľa toho a upravoval tak možnosti, či výsledky akcií postavy. Ono skôr pri postave než charakteristiky zaváži to, čo o nej napísal užívateľ... Ak je to bojovník, ktorý každý deň holými rukami trhá na kusy horské medvede, tak sa očakáva, že bude silný, zatiaľ čo taký mág ledva udrží hmotnosť svojho tela.

      ***

      Avatar je tiež základom dobrej postavy, pekný avatar zvyšuje šancu na prijatie, a je lepšie, keď sa hráč posnaží a nájde si niekde iní avatar, než tie, ktoré sa nachádzajú ako erár na DA. Myslím, že to ukáže, že si s tou postavou dali viac práce, než skrátka naklikali.

      ***

      Vzhľad je dôležitý pre dojem, aký postava zanechá. Dodá podtóny, ktoré sa v príspevkoch ťažšie zachytávajú...

      ***

      Tiež sa tu nespomína, ani v nasledujúcej téme, ale podľa mňa šikovná podtéma a tou je inventár. Preto by som chcel všetkým, čo sa dostali až sem položiť otázku:

      Používate inventár zabudovaný v denníku postavy, alebo radšej napíšete zoznam toho čo máte pod históriu postavy?

      Čo má aké výhody a nevýhody?

      Používali ste niekedy denníkový inventár?


       
         Hrun
        19:02:07  8. ledna 2012
      Vánoce jsou za námi, a tak je čas na nové diskuzní téma.

      Příprava postavy I - jméno, atributy, avatar, vzhled

      Ještě než hráč své postavě stačí prostřednictvím jejích slov a činů vnuknout jedinečnou osobnost, již od samého počátku nějak působí na ostatní (postavy, hráče), a to právě prostřednictvím výše zmíněných elementů. Proto si myslím, že pokud chce hráč vytvořit opravdu živoucí postavu, měl by si na nich dát záležet podobně jako na tvorbě historie a charakteru.

      První je výběr jména. V příbězích tu většinou vídám klasické fantasy jména, která nemají žádný význam (většinou ani skrytý). Zní dobře (někdy), ale to je všechno. O svém nositeli celkem nic nevypovídají. Vyloženě mi to připomíná scénku z Pulp Fiction, kdy se taxikářka ptá Willise – boxera, co to jméno Butch vlastně znamená, načež jí on odpovídá: „Jsem američan, naše jména hovno znamenaj.“ Nepovažuji to za nějakou velkou neoriginálnost, sám dávám některým svým postavám taky taková jména, ale jsou tu i jiné možnosti, jak pojmenovat svého hrdinu.
      Nomen omen. Tak praví staré latinské rčení. Proč nevybrat nějaké pojmenování, které by o svém nositeli něco vypovídalo? Z literatury (případně filmu) nasbíráte tolik inspirace. Můžete vymyslet přezdívku, přízvisko. Zapojit fantazii.

      Pak najít správný avatar. Většina alespoň trochu náročných vypravěčů nemá rádo, když si zvolíte něco okoukaného. Osobně také nemusím takové ty avatary, kde je vykreslená půlka postavy, jenom obličej není dobře vidět. Pokud najdete vhodný obrázek, který ukazuje tvář a není to žádnej Aragorn či Gandalf, měl by být výběr ještě podmíněn tím, jaká je postava. Má působit dojmem drsného válečníka, moudrého čaroděje filosofa, svůdné zlodějky nebo podivínského alchymisty?

      Nakonec mnohými nenáviděná kolonka vzhled. Přitom velmi důležitá. Když se lidi potkají s vaší postavou, jak na ně zapůsobí na první dojem? Není třeba vykládat, co všechno se sem dá napsat. Kromě prostého základního popisu postavy, obličeje a oblečení sem můžete psát i nějaké zvláštnosti. Jsem toho názoru, že každá postava by měla mít aspoň jednu takovou, ať už zřejmou na první pohled nebo kterou skrývá. Takovou zvláštností může být například kulhání, křivé nohy, hrbatá záda, velikánský pupek, tlustý krk, předkus, chybějící zub, páska přes oko, bílý pramínek vlasů, piha na zvláštním místě, jizva...

      A nakonec je dle mého důležité, aby ti z vás, kteří hrají na atributy (řídí se jimi), aby i při popisu vzhledu na ně dávali pozor.

      Na úvod je to ode mě vše. Teď vaše názory. :-)


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201]  [202]  [203]  [204]  [205]  [206]  [207]  [208]  [209]  [210
      [211]  [212]  [213]  [214]  [215]  [216]  [217]  [218]  [219]  [220
      [221]  [222]  [223]  [224]  [225]  [226]  [227]  [228]  [229]  [230
      [231]  [232]  [233]  [234]  [235]  [236]  [237]  [238]  [239]  [240
      [241]  [242]  [243]  [244]  [245]  [246]  [247]  [248]  [249]  [250
      [251]  [252]  [253]  [254]  [255]  [256]  [257]  [258]  [259]  [260
      [261]  [262]  [263]  [264]  [265]  [266]  [267]  [268]  [269]  [270
      [271]  [272]  [273]  [274]  [275]  [276]  [277]  [278]  [279]  [280
      [281]  [282]  [283]  [284]  [285]  [286]  [287]  [288]  [289]  [290
      [291]  [292]  [293]  [294]  [295]  [296]  [297]  [298]  [299]  [300
      [301]  [302]  [303]  [304]  [305]  [306]  [307]  [308]  [309]  [310
      [311]  [312]  [313]  [314]  [315]  [316]  [317]  [318]  [319]  [320
      [321]  [322]  [323]  [324]  [325]  [326]  [327]  [328]  [329

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).