Duší celkem: 899
Přítomných duší: 2
V krčmách: 0

      ### Hráči sobě ###
      Podělte se s ostatními o své názory a zkušenosti.

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

      Obnovit <<  86  >>

          20:53:25  12. srpna 2010
      Mystrmario: Je dost chabé "soudit" postavu, o které nevíme skoro nic, krom rádoby vyumělkovaného popisu jeho stavu ve vězení. Mj. se skýtá otázka, zda je opravdu vždy nutno někoho soudit do černo-bílých škatulek dobra a zla - kož když to imho má smysl jen ve hrách, které to nějakým způsobem podporují. Svět jednoduše není takhle jednoduchý. Pro někoho je zabití tyrana (což je mimochodem kdo v tomto případě? - řečnická otázka) naprosto v pohodě, dokonce i správné, pro někoho není nic takového ospravedlnitelné vůbec.


       
        Cathan
        20:40:54  12. srpna 2010


      Sedím v temné cele ani nevím.
      Soudce už čeká co jsem jen provedl v paměti mám prázdno .
      Dozorce už jde musím se lítostí dřív ale vyšší princip je teď hlavní.
      Trestání viníka ochrana obyčejných slabá čára je tam.
      Ale vyšší princip je zde základem zabiješ tyrana přece není zločin v této době.
      Nezabiješ nepokradeš kázal bůh
      Zabiješ sebereš kázal ježíš.
      Zabiješ tyrana a zaplatíš tak káže soud.
      Nyní jsem zde u nebeské brány a svatý Petr káže zločiny.
      Vyšší princip je zde hlavní ale koho to zajímá zabil jsem já a tak musím do pekla.

      kam byste tuto postavu zařadily?


       
         George
        20:40:23  12. srpna 2010
      Astralien:

      Uh. Marně hledám v čem by to bylo v rozporu s tím, co jsem napsal já. Jelikož nic nenalézám, beru to, že se mnou souhlasíš a potvruješ má slova. :) díky.

      Přesně proto bych tu elfku nikam nezařadil. Prostě je jaká je.


       
         Astralien
        20:35:14  12. srpna 2010
      George: Já, když píšu charakter, tak si trochu promyslím, co to je za postavu. A pak jí nějak "napasuji" přesvědčení. Je to pro mne berlička, když si uvědomím, že se postava dostala do situace, s níž si jako hráč nejsem jistá, jak si poradit a v charakteru zrovna tenhle aspekt není zohledněn.

      Příklad: Co mladá elfka, která pomáhá, rozveseluje a tak... Klasické dobro (vzhledem k tomu, že používám jiné řazení přesvědčení než DrD, tak zůstanu jen u dobra). Ale ejhle, je taková jen na ženy. K mužům je nepřátelská až agresivní (skrývá tak strach). Hm? A jak zařadit tohle? To se také vymyká...

      Podle DnD jsem ji zařadila jako chaotický neutrál. To bylo v době, kdy byla nejvíc agresivní. Pak už se uklidnila na příjemném chaotickém dobru.


       
         George
        19:57:30  12. srpna 2010
      PŘESVĚDČENÍ
      Už dlouho mě trochu udivuje, jak moc se názory některých lidí odsunuly od toho, co je psáno v DrD knihách. Na slova o ZkD jako „čestný, pravdomluvný, spravedlivý, nelže“ zapomněli a nahradili je jiným – fanatik.

      Dal sem si trochu práci, něco přečetl a napsal pár řádek. Pokud to někdo opravdu přečte a eště mu zbude síla na otázky, postřehy, opravy a podobně, havran je k dispozici.

      Tááákže:

      Jak to vidí George

      Otázka: Jak správně zařadit přesvědčení do hry?

      1) Co je to vlastně přesvědčení podle DrD (verze 1.6):
      Sami autoři ho nazývají „pouze značně symbolické“
      A jako důvod proč ho zařadit do hry jsem z knížky vyčetl a totok:

      Psychycké vlastnosti musí být v pravidlech DrD nějak číselně vyjádřeny, protože některá kouzla, alchymistické výrobky apod. s nimi počítají.

      Dále je uvedeno pět přesvědčení a ke každému z nich připsány vlastnosti, které pod něj spadají.

      2) výběr přesvědčení
      Aby vaše postava měla charakter stoprocentně podle svého přesvědčení, byl by postup takový, že by jste si nejdřív zvolili přesvědčení, vypsali vlastnosti, které jsou mu přisuzovali a z nich si vybrali ty, které se vám hodí do krámu.
      Lepší způsob je vybrat si nejdříve vlastnosti a až podle nich přesvědčení, které by na ně nejlépe pasovalo.

      Příklad: Můj trpasličí zloděj je velmi arogantní, kohokoliv kdo není trpaslík bezdůvodně uráží a posmívá se mu. Při dělení kořisti si netolerantně snaží ukousnout největší kus, nemluvě o množství pokladů, které sám našel a neřekl o něm přátelům.V souboji s nepřáteli se chová přehnaně brutálně, doráží zajatce a podle nálady konzumuje jejich srdce či jiné orgány. Nejraději pobíjí hobity, poněvadž mu připomínají děti a podobně piští.
      Přeci jenom, můj zloděj podědil i něco z trpasličí hrdosti, bojuje jen s bandity a podobnou verbeží a pokud je nějaký z jeho spolubojovníků vážně ohrožen, neváhá nasadit svůj život, aby zachránil ten jeho. Také by nikdy své spolubojovníky nezradil, raději by bojoval do posledního dechu.
      Jaké přesvědčení by mu mělo být přiřazeno? (naschvál jsem namíchal vlastnosti ZmZ a ZmD)

      Zákonné dobro? Pochybuji že by zákonně dobrá postava okrádala družinu o peníze.
      Zmatené dobro? Pochybuji že by zmateně dobrá postava bezdůvodně mučila zajatce.
      Neutrál? V popisu neutrálu je zmíněno, že tyto postavy většinou obětují VŠE pro peníze
      A pro záchranu vlastního života. Takže taky ne.
      Zmatené zlo? Pochybuji že by zmateně zlá postava obětovala svůj život pro přátele.
      Zákonně zlá? Blbost.

      Tak, trpaslík je nezařaditelný.. co teď s ním? Bude to mít nějaký vliv na hru? Ne, tedy alespoň do té doby, než na něj někdo nesešle kouzlo „Zraň všechny zlé bytosti za 3k6 životů“.
      A teď se dostáváme k tomu, proč tu přesvědčení jsou! Jen a pouze kvůli těmto kouzlům a schopnostem!

      Pokud tedy nechcete hrát s podobnými prvky, nemusíte přesvědčení vůbec volit. Pokud s nimi hrát chcete, pak podle svého cítění postavu zařaďte. Trpaslík z předchozího příkladu by ode mě dostal Zmatené zlo, přičemž by tato ZmZ „cedulka“ neměla na jeho hraní pražádný význam. Řídil bych se jen daným charakterem.


      3) Paladinský komplex:
      U mnoha hráčů zdegenerovala představa zákonného dobra v naprostého fanatika. Ale zákonný nerovná se fanatik! Podle pravidel ZkD MOHOU sloužit dobru až fanaticky. Nikoliv musí.

      Představme si, že je ve světě nějaká brána zla. Za ní je schovaný ultradémon, který jednou za tisíc let má šanci vyběhnout na svět. Naštěstí se každé jedno milénium najde banda hodných hrdinů, kteří mu chtějí zatnout tipec.

      Dejme tomu že to letos budou tito:
      Člověk paladin ZkD
      Elf druid ZkD
      Trpasličí mág ZkD
      Hobití zlodějka ZkD

      Hrdinové hrdinně naběhnou na ultradémona, namlátí mu, zapečetí bránu a najednou ejhle. Dostanou možnost, že pokud obětují své životy, mohou bránu zapečetit navěky. Ultradémon už nebude mít nikdy šanci.
      Hodně lidí na DA by řeklo, že ZkD postava by se obětovala. Dle mého názoru, utvořeném na pravidlech je to blbost, zde záleží na charakteru, ne na nálepce ZkD.

      Ano, paladinskej řekne: Johoho, naše životy jsou ve srovnání s životy milionů nicotné, obětujem se a svět už nikdy nebude v takovém ohrožení. V podstatě má pravdu a, co je hlavní, zachoval se podle svého přesvědčení.

      Další druid. Ten se s paladinskou myšlenkou ztotožní. Aby zabránil ultradémonovi v průniku do světa, klidně by svůj život položil, ale jen svůj. Ostatní by do toho zatahovat nechtěl. Také správně zahrané přesvědčení.

      Do třetice mág. Tomu už se do toho moc nechce. Kdyby ale byl postaven před volbu
      přežiješ-vyleze nebo umřeš-nevyleze, volil by to druhé. I toto přesvědčení by se zařadilo jako zákonné.

      A nakonec zlodějka. Ta to okamžitě zavrhne s tím, že tisíc let je dlouhá doba a ona je ještě mladá, proč by měla zemřít? Navíc za svůj život může ještě napáchat spousty dobra. Udělalo z ní její smýšlení zmateně dobrou postavu? Jen proto že na stezce dobra nechce udělat poslední dva krůčky? Podle mě je to pořád dobře zahrané ZkD.

      4) Zákonné zlo. Pořád tu píšu o dobrých postavách, tak se kouknem i na tu zábavnější stránku věci.

      Hledal jsem dlouho a pečlivě. Přitom jsem se málem ztotožnil s myšlenkou, že ZkZ neexistuje.
      Kdo chce vnést do světa zlo, zlo, zlo a jen zlo? Když se nad tím zamyslíte, není jich tak mnoho.

      Koukneme na Belkara (oots), je to maniakální vrah, sobecký, zlý a podlý. Ale myslí hlavně na sebe, ne na to, aby vnesl do světa zlo.

      Další třeba Richard z Looking for Group. Totální magor zabíjející všechno včetně malých roztomilých králíčků a štěňat. „Vidíte manželku? Já vidím vdovu.“
      Ale nedělá to proto, aby do světa vnesl co nejvíce zla, on se tak chová z nudy – tedy myslí zase jen na sebe.

      Adolf Hitler (druhá velká válka): Ha, teď už se všici třesou že to už konečně bude ZkZ postava. Zmetek největšího kalibru, manipulátor, nechával vraždit židy v plynu a dělal další nelidské zločiny. Vysloužil si přezdívku Antikrist (Napoleon taky, mimojiné).
      Ale dělal to, aby vnesl do světa zlo? Ne, on obětoval svůj život Německu, vytrhl ho z krize, dal svým lidem práci... Možná bych ho nechal lámat v kole, ale rozhodně bych mu nedal nálepku ZkZ.

      Ta malá zlá holka z kruhu: jop, hnusná, zlá, schovávala ovladač, mrcha. ZkZ. Ona a všichni další oživlí nemrtváci a podobná hororová verbež.

      Temný kněz uctívající zlé božstva: Toto je stěžejní bod Zákonného zla. Temný kněz, co se snaží vpustit do světa co nejvíce zla je snad jediná, normálně uvažující, postava, která se dá označit jako ZkZ.

      Superpadouši: Děsní záporáci toužící ovládnout/zotročit svět. Taky pouze zmatení, dělají to pro sebe, ne proto, aby do světa vnesli zlo.
      --- --- --- --- ---
      Ale abych už moc neodbíhal,

      Odpověď: Nejlépe vůbec nijak.

      Osobně bych všechny koula „zraň zákonné za 3k6“ z dračáku odstranil. Tím pádem by byl odstraněn i důvod mít přesvědčení a zůstal by jen charakter.

      (jop, a sou prázdniny, škola je až v Září a na pravopysné chiby mě upozorňovat nemusíte)


       
         Radulesku
        12:21:40  28. července 2010
      Tindo, si tak říkám, proč ty tu už dávno nejsi ofi PJ? Tvoje názory a nápady jsou super.

      Snad můžu prozradit, že na PJ foru bují rozsáhlá debata a tvůj hlas by se nám tam hodil. Tak doufám, že se nebudeš zlobit, když tam občas něco překopčím.

      Změna je třeba, jen doufám, že nakonec bude k lepšímu a ne k horšímu. Hlavně to chce vymyslet něco nového, něco jiného. Ne pořád omýlat staré a stokrát probírané a zamítnuté.
      Takže pokud tebe nebo kohokoli napadá něco nového a neotřelého, sem s tím.


       
        Tindo
        18:58:27  27. července 2010
      Podle mě není špatné, moci si k postavě dávat expy z hádanek. Může se to hodit hlavně v případech, že postava toho dost nahrála v neoficiálních questech nebo už má nějaké úrovně ze hry na živo. Jen je můj osobní názor, že systém by měl být trochu více vyvážený, aby to byly hlavně expy ze hry, co přinese postavě vyšší úrovně.
      DA má svůj systém. Postavy jsou tu postavy. Jsou i servery, kde člověk při hlášení do dobrodružství napíše jméno a žádné postavy s kontinuálním vývojem tam nejsou. Nevím jak ostatním, ale mě se ten kontinuální vývoj líbí.
      Podle mě by rozdělování expů na dvě hodnoty v denících (nebo dokonce rovnou dva deníky jen kvůli rozdílným expům), přineslo jen zmaten a nepřehlednou složitost.
      Otázkou s tím související je, za co se dávají zkušenosti zde na DA a za co při hraní na živo.
      Pokud mohu, napsal bych sem jednu svou myšlenku, jak by se mohl vyřešit tento problém s nevyvážeností (pokud to je vůbec problém) a zároveň problém s expy v neoficiálních questech.
      Já když jsem dělal PJ v Dračím doupěti naživo, tak jsem při udělování zkušeností dával velký důraz na jednorázové odměny, které měli docela velkou hodnotu oproti zkušenostem za bestie a RP. Tyto odměny byly za skvělé nápady, vyřešení problému, splnění vedlejších úkolů, ... a samozřejmě dokončení dobrodružství. Kdyby se tu mohli dávat takovéto jednorázové odměny, které by se nepočítaly do malé a velké hry, zvýšil by se podíl expů ze hry a kdyby to mohli používat i neoficiální PJové, tak by byli expy i v neoficiálních questech. Samozřejmě by byla maximální hranice, kolik by mohl za měsíc PJ rozdělit. Například 20 v neoficiálních a 50 v oficiálních jednomu hráči za měsíc.


          14:19:52  27. července 2010
      Expy jsou sice jeden ze základních kamenů norm. RPG her (bestie (motivace je porazit) -> zkušenosti -> level (předchozí bestie jsou slabé) -> silnější bestie (motivace jest udržena, protože nové bestie jsou nové výzvy)... - přičemž tenhle kolotoč samozřejmě může mít obměny, ne všechny postavy se vyžívají v mláceního všeho živého, mají jiné pohnutky a cíle). Ale DA jaksi klasické RPG není, expování je podivný mišmaš odměn pro postavy za hraní hráče, který je navázán na nějakou soutěž, plus bonusy z hádanek atp.

      Jak z kola ven je otázka, vzhledem k tomu, že spoustě hráčů (nehledě na adminy) by se spousta řešení příčila, pokud už vůbec jim na tomhle systému něco vadí. :) Čímž jsem se dostal na led, který mi jako adminovi přišel příliš klouzavý na to, aby se na něm dalo něco postavit. :)

      Namátkou: 1) Jasně oddělit expy pro hráče (nejlépe úplně přejmenovat) a expy pro postavy. (-> Co s velkou a malou hrou?) 2) Dva oddělené deníky a obměny (ala stínové expy nebo jak se nějaký ten návrh jmenoval). (= Bordel.) 3) Mě nenapadá. :o)

      Vždycky by to ale muselo mělo stát na tom, že hráčům mimo quest má být šajn, jak si kdo ve svém questu expuje postavy a PJ by tudíž měl mít volnost v tom, jaké postavám dává odměny.


       
        Tindo
        13:02:12  27. července 2010
      Eiru: To všechno já vím, nejsem tu první den. Mě šlo o jinou věc. Co znamenají v klasických RPG expy a úrovně?
      Podle mě je to zaznamenání toho, jak je postava zkušená, kolika už prošla krizovými situacemi a s kolika npc už úspěšně jednala. Protože čím je postava zkušenější, tím má větší šanci uspět v dalších dobrodružstvích. Čím vyšší úroveň, tím větší má dobrodruh šanci vypořádat se s nástrahami.
      Není to jen číslo, kdy se soutěží, kdo ho má nejvyšší.
      Šlo mi o to, že se tento podle mě pro klasické RPG důležitý význam úrovní zde ztrácí.


       
        JokerS
        12:36:00  27. července 2010
      Expy z questů jsou zanedbatelné...
      Fungují spíš jako jakési hodnocení, známka... a stejně jako známka jsou v tak malé míře bez praktického využití...


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201]  [202]  [203]  [204]  [205]  [206]  [207]  [208]  [209]  [210
      [211]  [212]  [213]  [214]  [215]  [216]  [217]  [218]  [219]  [220
      [221]  [222]  [223]  [224]  [225]  [226]  [227]  [228]  [229]  [230
      [231]  [232]  [233]  [234]  [235]  [236]  [237]  [238]  [239]  [240
      [241]  [242]  [243]  [244]  [245]  [246]  [247]  [248]  [249]  [250
      [251]  [252]  [253]  [254]  [255]  [256]  [257]  [258]  [259]  [260
      [261]  [262]  [263]  [264]  [265]  [266]  [267]  [268]  [269]  [270
      [271]  [272]  [273]  [274]  [275]  [276]  [277]  [278]  [279]  [280
      [281]  [282]  [283]  [284]  [285]  [286]  [287]  [288]  [289]  [290
      [291]  [292]  [293]  [294]  [295]  [296]  [297]  [298]  [299]  [300
      [301]  [302]  [303]  [304]  [305]  [306]  [307]  [308]  [309]  [310
      [311]  [312]  [313]  [314]  [315]  [316]  [317]  [318]  [319]  [320
      [321]  [322]  [323]  [324]  [325]  [326]  [327]  [328]  [329

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).