Duší celkem: 900
Přítomných duší: 4
V krčmách: 0

      =--Vědma--=
      Zeptejte se Teamu na cokoli, co se týká DarkAge.

      Vyhledávání:

      Obnovit <<  42  >>

       
         Townie
        15:38:37  1. října 2014
      Koukám, že tady má někdo můj quest dokonale a perfektně našprtaný!

      Takže Keshicku, speciálně pro tebe, protože jsi asi nečetl dost pozorně, potažmo pro všechny, které to číslo zaráží a myslí si, že bylo nabito neprávem, nebo vychcaností PJe, který stvořil "quest pro tři, kde jeden je aktivní". Sepíšu vám tu pokus o krátký nástin toho, o čem je quest 025. Housle. Věřte si čemu chcete, myslím že můj dohližitel bude schopen toto shrnutí uznat jako pravdivé, narozdíl od keců o tom, že linie se nemohou propojit, ba dokonce ovlivnit!

      Housle opravdu nejsou tradiční quest, na jaký jsou zdejší hráči zvyklí. Odvážil jsem se vstoupit do prostředí inspirované Amerikou, konkrétně 30. léty. Pokud to někomu doteď nedošlo, tak ano, je to prostředí ovládané mafií. Úplatky, korupce, šmelina, aklohol a podobně.

      Do tohoto questu vešlo na začátku několik lidí. Dějová linie je jasná: Městu vládne rodina dona Cervella, který drží město pevně v rukách. Avšak, ukázala se parta rebelů, kteří mu chtějí město vzít, zbavit jej jeho zastaralých tradic a nastolit jinou vládu. Nebudu upřesňovat, jakou, protože to bude i na hráčích samotných, aby tyto věci postupně odhalovali.

      Už jen tím, že Housle jsou netradiční quest, je logické, že se do něj nebudou hrnout masy. Obzvlášť na DrD serveru. A když už, tak nebudou mít k myšlence questu natolik blízko, aby využívali jeho možností. Uznejte sami, že když je dějová linie v podstatě o tom, že si hráč může "dělat, co se mu zlíbí", tak musí být trochu více iniciativní - rutina "vstát, někam jít, jít domů a spát" tu tak dobře fungovat nebude.

      A teď ke konkrétním specifikacím. Momentálně jsou v questu skutečně tři lidé. Vzhledem k tomu, že už i na začátku tu byli spíše méně aktivní lidé, jsem měl více času a možností věnovat se dvěma liniím, které setrvaly, o trochu více. Než totiž jiný hráč odepsal, odepsala Arsi nebo Rox. V jakém poměru jsou tyto dvě hráčky aktivní, můžete posoudit jednoduchým matematickým výpočtem.

      Dále, ohledně propojenosti a ovlivnitelnosti linií. Skutečně netuším, kde Keshick vzal, že linie se nemohou ovlivnit a nebo protnout, protože v ději se tomu tak už několikrát stalo. Děj se odehrává ve stejném městě, ve stejném časovém úseku a různá aktivita postav nikterak nezapříčiní, že by se nemohly ovlivnit. Nemluvě o tom, že už se povedlo, aby se linie dvou postav sešly. A dokonce budu tak hodný, že vám odhalím dvě zatím nejvíce rozvinuté linie:

      Postava 1:

      Postava 1 opouští svou předešlou práci tanečnice v nočním klubu. Vydává se do klubu, kde má sjednanou schůzku s mafiány, kteří ji informují o tom, jak to ve světě mafie +- chodí a naznačí jí, jakým způsobem si ji prověří. Postava se za doprovodu NPC vydá zpět do svého zaměstnání. Tam dojde k přestřelce. Zemřou dva lidé a v tento moment se Postava 1 setká s postavou 2. Pohádají se a každá si jde svou cestou. Postava 1 pak dále prochází příběhem, seznamuje se s kápem rodiny a dostává se k informacím o zničení luxusní restaurace. Děj se za tu dobu posunul o dva dny. Informací o městě však postava nasála slušné množství.

      Postava 2:

      Postava 2 vlastní klub. Jednoho večera do její kanceláře vstoupí zástupce nové mafiánské rodiny. Chce vyjednat spolupráci a zajistit klubu bezpečnost. Postava 2 na nabídku tak nějak kývne a muž se odporoučí. V telefonu se rozezní varování, ať se s nimi Postava 2 vůbec nespolčuje. Natož jsou otráveny dvě tanečnice sedící v šatně. Je zavolán doktor, na jehož příjezd se čeká. V tu chvíli se Postava 2 setká s Postavou 1. Pohádají se a v momentu odchodu se ozve střelba. Ve slepé uličce je mrtvý doktor a bodyguard. Postava 1 odchází s mužem, který zabil lékaře. Po chvíli přijíždí vůz s mafiány, kteří odklidí těla. Postava 2 se opije a stráví noc s mafiánem, který jí původně nabízel spolupráci. Má to své následky, probouzí se celá pomlácená. Do klubu však vtrhne tlupa gangsterů, která bar rozstřílí. Postava 2 je s hanbou vyvlečena na ulici, kde vidí svůj hořící klub. Přijíždí zdárná pomoc, ale místo toho ji unáší. Vše se odehrálo v rámci dvou dnů. Navíc, je vysoce pravděpodobné, že Postava 1 se vydá Postavu 2 zachránit.

      To, že takto mohu popsat jen dvě linie, zatímco zbylé byly ukončeny a jedna momentálně stojí, skutečně není moje vina, pořádám nábor a vyhlížím nové zájemce. Čili v tomto stavu nehodlám setrvávat.

      A jak že to bylo nazváno? Rozbíjení malé a velké hry? Jak jsem řekl, MH a VH je závod. A my nejsme takto extrémně aktivní pravidelně po celý rok. To by to číslo bylo ještě závratnější a teprve pak bych pochopil vaše stížnosti. To, že někdo nemá čas a možnosti, znamená jen to, že pochopitelně nemůže uvažovat o vítězství v závodu. Ne to, že ten kdo závodí, je špatný.

      Pokud někoho nezajímal můj výčet questu, který je tak klamně pomlouván v krčmě a kdoví, kde jinde ještě, pak mi prosím odpusťte, ale jestli něco nesnesu, je to křivé vykládání o tom, co je moje dobrodružství zač, když to někdo vlastně ani neví.

      Pokud si někdo myslí, že moje postupy jsou špatné, protože poskytuji hráčům přesně takový prostor, jaký si sami přejí a vyhovuje jim, tak je to s prominutím jeho problém a není to má starost. :)


          14:50:04  1. října 2014
      Opět ten uražený tón, ach jo...

      Keshicku, nebylo to mířený vůči tobě jako jakýkoliv útok na tvé vedení Questu. Prostě mě jen ty expy praštily do frňáku na hlavní stránce. Townieho výsledky z ledna tam nevidím a nijak jsem po tom nepátral. Viděl jsem dvojnásobný náskok vítěze Malé hry před druhou pozicí a podíval se, že hraje u tebe. Pak jsem tu viděl příspěvek zaměřený na otázku Malé hry a napadlo mě se taky zeptat. Toť k mému myšlenkovému pochodu, aby se někdo zas necítil dotčen, že někoho zmiňuju a někoho ne... proboha.

      Pokud je pravda, co tvrdíš, tak se samozřejmě Townie ozval oprávněně a je to typický příklad toho, co píšu, ostatně to je ale i u tebe. Netvrď mi, že všichni hráči jeli stejně časově a se stejnou aktivitou, když pak Aine vyhrála takovým drtivým rozdílem...

      Samostatné linii rozumím a na to právě upozorňuji - ve zbytku s tebou v podstatě souhlasím. Asi by se na to měl brát zřetel, aby se Malá hra úplně nezabila solo liniemi. Definitivní řešení by asi měli vymyslet admini, ale s tím by se určitě něco udělat mělo. Aspoň z mého pohledu.



       
         Keshick
        13:44:33  1. října 2014
           Stranger: Je zvláštní, že srpnové skóre Top3 postav z mého questu v podobě 316-147-82 ti připomnělo problém Malých her, zatímco lednové skóre u townieho, proti němuž ten tvůj příspěvek vůbec není, jak naznačuješ, v podobě 392-72-11 ti patrně přišlo v pohodě, rozhodně tedy ne „dost šílený“, když se o něm ani slůvkem nezmiňuješ. A co Velká? Však se podívejme: 025.: 1237; 273; 49; 27; 27; 27; 22; 22; 20. 001.: 385; 229; 165; 151; 111; 85; 68; 26.
           Ano, Aine ode mě minulý měsíc dostala nadstandardně vysoké množství expů. Důvody to má dva, respektive tři. Tím primárním, který to umožnil, je to, že quest začínal a postavy měly před sloučením z příběhových důvodů samostatné linky, pokud z jejich historie nevyplývalo, že mají hrát s někým. Druhými dvěma potom byly aktivita, kterou Aine vyvinula, a fakt, že je schopná psát kvalitní příspěvky. V tuhle chvíli se quest posunul a nikdo už sám nehraje – což můžeš vidět i na vyrovnanosti expů za září.
           Z toho, co píšu, je zjevně vidět, že situace, na kterou poukazuješ, je anomální, navzdory tomu ji nepovažuju za nepřirozenou ani špatnou. Je normální, že před spojením družin hráči stráví nějakou chvíli individuálně. Pokud toho někdo využije k intenzivnímu hraní – a upřímně mi je jedno, jestli ho k tomu vede touha po zábavě, psaní, nebo střelci u jména –, nevidím v tom velký problém. Je to situace na měsíc, nejvýš na dva, za každý startující quest. Malou ani Velkou to principiálně nedeformuje, spíš jim to přidá na dynamice.
           Pokud ve vztahu k těm dvěma soutěžím existuje něco, co je skutečně dokáže naprosto devalvovat, jsou to questy se třemi nebo čtyřmi hráči v samostatných liniích, které se nikdy nespojí a nejspíš ani nikdy neprotnou, mnohdy se kvůli naprosto rozdílným časovým rámcům dokonce nemůžou ani ovlivnit. Pak to vlastně vůbec není jeden quest, ale tři nebo čtyři samostatné, zasazené v podobném prostředí.
           Není žádným tajemstvím, že takové questy tu byly i v minulosti. Stejně tak nikoho, kdo se o tuhle problematiku zajímal, nepřekvapí, že z nich vzešlo nejedno vítězství v těchto soutěžích. Pokud ale tenhle poklesek někdo přivedl na novou úroveň, tak je to právě townie, kterého nejmenuješ, ale který si to zcela po zásluze připsal jako určené jemu.
           Už tady padlo, že tahle praxe není v rozporu s pravidly. Jistě, pokud se znění příslušného ustanovení vyloží otrocky a doslovně, je všechno v pořádku. Ale položme si otázku: Jaký smysl má pravidlo, které určuje, že v oficiálním questu musí být alespoň tři postavy, zatímco v neoficiálním postačí jedna? Celkem pochopitelně vede k tomu, aby se nezakládaly oficiální questy pro jednoho hráče. A proč, čím se liší oficiální questy od těch neoficiálních? Navenek pochopitelně především tím, že hráči v nich dostávají expy a obsazují příčky ve shora zmíněných soutěžích. Proto nechceme a v pravidlech zakazujeme questy s jediným hráčem, který by z logiky věci v tom, co oficiály od neoficiálů odlišuje, byl zvýhodněn. A jak už jsem řekl, ryze liniové questy nejsou de facto ničím jiným než několika questy pro jednoho hráče pod jednou střechou.
           Problémem Malé a Velké hry není to, že se občas objeví situace, v níž se nějaká postava v nějakém questu krátkodobě odpoutá od ostatních. Problémem není to, že se v nich opakovaně mohou umístit ti, kdo už dostali koníka (a proto ani není řešením je z nich vyškrtnout). Jejich problémem jsou liniové questy, především ty, kde se jedna či dvě linie ženou jak blázen, zatímco ostatní umírají a vyhnívají.

           Závěrem podotýkám, že proti liniovým questům jako takovým vcelku nic nemám – pokud si je někdo chce hrát, tak prosím. Dokonce se může stát, že ani Malou nijak nepoškodí, pokud je PJ zodpovědný a už jenom kvůli časové souvztažnosti udržuje ve všech liniích podobné tempo. Vadí mi liniové questy pro jednoho nebo dva kamarády (citlivější nechť čtou „pro jednoho nebo dva hráče“), které by v žádném případě neměly být oficiální. Chtějí-li takoví lidé takový quest hrát, ať ho hrají jako neoficiální. Jistě je to najednou nepřestane bavit jen proto, že přestanou dostávat horu těch zlých expů a obsazovat pozice v soutěžích.
           Townieho jmenuju bez uzardění a bez osobních důvodů – zkrátka proto, že jeho vedení questu je kardinálním příkladem toho, co Malé hry rozbíjí.


       
        Kamikaz
        13:28:00  1. října 2014
      Townie, Já do tvé výpravy nevidím a žádné hráče nenapadám. Vyjádřil jsem svůj osobní názor na téma malé hry, aniž bych kohokoliv označil. Mluvil jsem z vlastní zkušenosti, neboť i já jsem kdysi vyhrál s předstihem v malé na solo linii a určitě jsem nebyl sám. Omlouvám se, jestli to vyznělo s úmyslem poškození kohokoliv.


      Christopher, to řešení mi aspoň prozatím zní velmi rozumně. Spíše to povzbudí hráče ke hraní, než když uvidí, že už nemají šanci to dohonit.


       
         Vraashar
        12:11:57  1. října 2014
      (Pro jistotu dodám, že jsem to myslel poněkud sarkasticky a že ten příspěvek za porušování jakéhokoliv pravidla nepovažuji.)


          10:16:53  1. října 2014
      Tak ať. :)


       
         Vraashar
        10:12:34  1. října 2014
      A já teď jen doufám, že Christophera nikdo neobviní z porušování pravidel o vynášení informací z vyšších fór.


          09:32:56  1. října 2014
      Není to dávno (protože jsem si na to ještě vzpomněl ), co se podobné téma probíralo na fóru pro YD a vyvstala od tam myšlenka Ligy veteránů. Už podle názvu je asi jisté, že by se jednalo o jakousi Malou hru pro vysloužilce, kde by nezacláněli těm, kteří ještě nemají titul a chtějí si ho získat... nebo jim třeba jde jen o to první místo. Takže veteráni by si dál hráli (svou ligu) a nedemotivovali by normální hráče bez figurek v hraní, protože ti by i nadále hráli 'jen' Malou hru.
      Koncept už byl na tom fóru taky nastřelen, dokonce i to kouzelné slovíčko o tom, že se to probírá mezi admini padlo, ale kde to teď vázne je ve hvězdách. Víc k tomu říkat nebudu, protože nevím, jak se prvotní koncept změnil, ale možná by nebylo od věci si o podrobnosti říct třeba od Hruna, když Teranell se tu asi ukazuje momentálně méně, jak on.


       
         Townie
        08:27:02  1. října 2014
      Strangere a Zaro, vam dvema se omlouvam, o vas samozrejme neslo :-) a pokud bych se mel vyjadrit k posuzovani male a velke hry, povazuji je za zavod jak ve vytrvalosti psat, tak v odhodlani udrzet nejakou uroven sveho ,,behu,, :-)


       
         Rohi
        08:19:25  1. října 2014
      Podľa môjho názoru by to bolo horšie, než je to teraz. Za prvé, neviem, akým algoritmom by sa posudzovala kvalita príspevkov vs. kvalita, alebo či by sa vyhodnocoval porotou legiend najlepší príspevok mesiaca, či ako by to vyzeralo, ale pre niekoho, kto už chce figúrtku, je oveľa jednoduchšie písať každý deň, ako sa potiť tri dni a napísať na A+, čo je v konečnom dôsledku aj tak na subjektívnom posúdení jeho PJa.


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201]  [202]  [203]  [204]  [205]  [206]  [207]  [208]  [209]  [210
      [211]  [212]  [213]  [214]  [215]  [216]  [217]  [218]  [219]  [220
      [221]  [222]  [223]  [224]  [225]  [226]  [227]  [228]  [229]  [230
      [231]  [232]  [233]  [234]  [235]  [236]  [237]  [238]  [239]  [240
      [241]  [242]  [243]  [244]  [245]  [246]  [247]  [248]  [249]  [250
      [251]  [252]  [253]  [254]  [255]  [256]  [257]  [258]  [259]  [260
      [261]  [262]  [263]  [264]  [265]  [266]  [267]  [268]  [269]  [270
      [271]  [272]  [273]  [274]  [275]  [276]  [277]  [278]  [279]  [280
      [281]  [282]  [283]  [284]  [285]  [286]  [287]  [288]  [289]  [290
      [291]  [292]  [293]  [294]  [295]  [296]  [297]  [298]  [299]  [300
      [301]  [302]  [303]  [304]  [305]  [306]  [307]  [308]  [309]  [310
      [311]  [312]  [313]  [314]  [315]  [316]  [317]  [318]  [319]  [320
      [321]  [322]  [323]  [324]  [325]  [326]  [327]  [328]  [329]  [330
      [331]  [332]  [333]  [334]  [335]  [336]  [337]  [338]  [339]  [340
      [341]  [342]  [343]  [344]  [345]  [346]  [347]  [348]  [349]  [350
      [351]  [352]  [353]  [354]  [355]  [356]  [357]  [358]  [359]  [360
      [361]  [362]  [363]  [364]  [365]  [366]  [367]  [368]  [369]  [370
      [371]  [372]  [373]  [374]  [375]  [376]  [377]  [378]  [379]  [380
      [381]  [382]  [383]  [384]  [385]  [386]  [387]  [388]  [389]  [390
      [391]  [392]  [393]  [394]  [395]  [396]  [397]  [398]  [399]  [400
      [401]  [402]  [403]  [404]  [405]  [406]  [407]  [408]  [409]  [410
      [411]  [412]  [413]  [414]  [415]  [416]  [417]  [418]  [419]  [420
      [421]  [422]  [423]  [424]  [425]  [426]  [427]  [428]  [429]  [430
      [431]  [432]  [433]  [434]  [435]  [436]  [437]  [438]  [439]  [440
      [441]  [442]  [443]  [444]  [445]  [446]  [447]  [448]  [449]  [450
      [451]  [452]  [453]  [454]  [455]  [456]  [457]  [458]  [459]  [460
      [461]  [462]  [463]  [464]  [465]  [466]  [467]  [468]  [469]  [470
      [471]  [472]  [473]  [474]  [475]  [476]  [477]  [478]  [479]  [480
      [481]  [482]  [483]  [484]  [485]  [486]  [487]  [488]  [489]  [490
      [491]  [492]  [493]  [494]  [495]  [496]  [497]  [498]  [499]  [500
      [501]  [502]  [503]  [504]  [505]  [506]  [507]  [508]  [509]  [510
      [511]  [512]  [513]  [514]  [515]  [516]  [517]  [518]  [519]  [520
      [521]  [522]  [523]  [524]  [525]  [526]  [527]  [528]  [529]  [530
      [531]  [532]  [533]  [534]  [535]  [536]  [537]  [538]  [539]  [540
      [541]  [542]  [543]  [544]  [545]  [546]  [547]  [548]  [549]  [550
      [551]  [552]  [553]  [554]  [555]  [556]  [557]  [558]  [559]  [560
      [561]  [562]  [563]  [564]  [565]  [566

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).