Duší celkem: 900
Přítomných duší: 3
V krčmách: 0

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  62  >>

          00:20:16  4. listopadu 2010
      Andílek ví, o čem mluví. Ale je otázkou, kolik Cvičitelů by se na stejnou notu různých hodnot chytlo. Já jsem dneska výcvik zabalila s tím, že mi to za to nestojí. Prostě se smířím s tím, že oficiální questy si povedou svou a neoficiální budou vyplňovat ony mezírky. Hodně lidí tady mluví o povinnosti odepisovat, expovat… no já vám nevím, jsem ve třech ofiko Q. a že by to tam jelo samospádem se říct nedá (a ne, nestěžuji si, co víc, vyhovuje mi to). :o)

      Dalším smutným problémem (hlásím se k němu) je posuzování kvality druhých lidí. Ono je jednodušší rýpat do druhých než do sebe.

      No, já svůj „boj“ prohrála… :o) Ale nemyslím si, že bych byla horší člověk, než ty s barevnou kostičkou. Jen bych řekla, že se prostě nepoddám jen tak nějakému systému. :oP ("Je to rebel!")


       
         Angeluss
        23:57:01  3. listopadu 2010
      Guner: Chceš se se mnou vážně přít?

      GURPS používají mechaniku FATE pointů, které hráči propůjčují moc nad příběhem. Kdykoli během hry si můžeš zajistit automatický úspěch akce, přidat novou scénu do hry, přidat NPC, nebo předmět, případně si říct PJovi o radu - to je u nás považováno za hraní za PJe a vpodstatě to zavrhujeme

      Ve WoD atmosferiscký přístup ke hře smazává hranice mezi hráči a PJem a dovoluje tak hráčům manipulovat s prostředím i NPC postavami což je opět hraní za PJ.

      Edit: V obou případech budeš muset své hráče trestat za to, že hrají správně. To určitě není moc vpořádku.


       
         Guner
        23:42:02  3. listopadu 2010
      Angeluss: podľa mňa tie systémy hrať idú. Na Gurps systéme bol založený aj ten fallout WoD som tu sám viedol (ako neoficiál samozrejme, aj v niekoľkých hral, existuje dokonca fórum, kde sú fanúšikovia tohto žánru a prekladajú pravidlá do češtiny) Ostatné nepoznám takže hodnotiť ich nejdem.

      Expy sa ako si napísal dajú zapisovať bokom. Tieto DA expy, ktoré postavy dostávajú odrážajú kvalitu a intenzitu aktivity hráča s danou postavou tu na DA. V týchto systémoch využitie nemajú, ale stále vhodne slúžia nato, že hráči sú motivovaný k hraniu a k lepším príspevkom. K zapájaniu RP a podobne. (podľa môjho názoru)

      Ono keď si to tak vezmeme tak aj DrD, DnD alebo podobné hry tu nie sú v pravom slova zmysle. Za zabitie príšery, splnenie úlohy sa žiadne expy nedostávajú. Celé expy na DA sú literárneho charakteru Ale ano je tu vypracovaný vlastný DA systém, ktorý je dosť podobný systému DrD


       
         Angeluss
        23:31:07  3. listopadu 2010
      Guner: Doba je součástí herního světa. Warhammer, Starcraft a všechno to co píšeš jsou settingy neboli herní prostředí, nebo světy chceš-li tzn. spadají do té jediné možné zaměnitelné věci. I tak ale všechno musíš sehrát s omezeným dračákovským výčtem postav a povolání.

      Hrať iné RPG systémy v oficiáloch podľa mňa neide z jednoho prostého důvodu. Chybí k nim herní deníky což mimo jiné znamená, že se v příběhu nikdy neprojeví žádný vývoj postavy, který je stěžejním prvkem Role Playing Game, protože role je dynamický pojem. Jinak by to byla třeba Puppet Playing Game :)
      A i kdybych tohle nějak přešel a zapsal si deník někam bokem, expy si zapisoval do texťáku a podobná zvěrstva, sposta RPG systémů přímo odporuje zdejším zvykům a tomu co se učí nový PJové. Například tím, že se role hráčů a vypravěče kříží, tím že je hráčům dovoleno zasahovat do prostředí třeba systémem žolíků, tím že používají odlišný systém expování, nebo tím, že počítají s předchozí domluvou s hráči např. ve scénáři dobrodružství, nebo adresováním premisy(hráčských záměrů). Když se podívám jen na nejznámnější RPG systémy vypadává World of Darkness (Vampire), GURPS, Střepy Snů, FATE, Příběhy Impéria a dokonce i třeba Shadowrun. Vyhovuje dračí doupě, jeho předlohy a klony typu Dungeons and Dragons, Hrdinové Fantasy nebo D20 u kterého si navíc nejsem jistý, tuším, že tam jsou zmínění žolíci a dost možná i adresace záměrů.

      Edit: Pro slovíčkaře... slovem herní systém se rozumí veškeré mechaniky, které jsou zmíněny v dané knize pravidel. Asi všichni tušíme, že můžu z jakýchkoli pravidel vyhodit části, které se mi nehodí a vytvořit si vlastního hybrida, který půjde DAčku na ruku. Stejně tak můžu z knížky vytrhat kapitoly, které se mi nelíbí. Knížku tím ale nezměním, ty kapitoly do ní pořád budou patřit.


       
         Rohi
        23:02:50  3. listopadu 2010
      Guner: Marí sa mi, že také niečo skúšal Kolaps
      Angeluss:Ja sám hrám v dobrodružstve, založenom na inom hernom systéme (047.). Ja osobne som si vybral viac-menej klasický systém s iným príbehom. A myslím si, že o to ide. Keď má PJ dobrý príbeh, nezáleží na tom, v akom období sa odohráva a naozaj sa to nekoná len v klasickom fantasy. Viacero PJ viedlo či vedie osobitý quest.
      A čo a týka rozhodovania, necítim, že by som mal nejaký obrovský vplyv na chod servera. Možno bude môj hlas počuť kúsok viac, ako keby som mal nižšie kocku+môžem sa zúčastňovať na niektorých hlasovaniach.
      Každopádne, pre mňa mala najväčší význam práve v expoch, hráči totiž môžu vidieť, ako sa postavy rozvíjajú a zlepšujú a je to rozhodne motivácia.


       
         Guner
        22:55:44  3. listopadu 2010
      Angeluss: s tým tretím bodom. Klasickú hru na drd systéme zrátaš na 1 ruke oficiálne questy. Osobne práve kvôli tomuto robím výcvik ja, lebo sa nemôžem dívať ako to upadá.

      Polovica Of. questov je buď z doby budúcej, terajšej, včerajšej, alebo z roku vynálezcov parných strojov, warhamer, starcraft, star-trek, aj moje obľúbené star-wars Minule som pozeral Forum tam za branami. 3 nové oficiálne questy a každý začínal. "Už ťa nebaví klasické dobrodružstvo, skús zažiť niečo nové..." atď. :)

      Hrať iné RPG systémy v oficiáloch podľa mňa ide, ak nie tak polka oficiálov sú podvody (a kedysi tu jeden PJ (nepamatam už meno) oficiálny hral Fallout PNP systém a nikto mu to nezakazoval)

      Ja hodlám po dokončení výcviku plne využívať systém, ktorý tu na DA je vytvorený. (EXPY, levely postáv, cez školu získané schopnosti...)


       
         Angeluss
        21:45:07  3. listopadu 2010
      Ale tak jo... Už delší dobu přemýšlím, jestli bych se na soudobém DAčku chtěl stát PJem. Kdybych tu kdysi nezačínal jako PJ admin a nedostal tenkrát červenou kostičku víceméně automaticky, dneska bych o ní nejspíš nestál. Důvodů je hned několik.

      Za prvé v mých očích PJ kostička ztratila na hodnotě. A to ne proto, že by se do komunity přijímali méně schopní PJové. Úroveň hraní je podle mě pořád srovnatelná DA počátky, ale k velkému poklesu došlo v komunitě. Nevidím tu partu nadšených PJů, kteří by usilovali o lepší hru a chtěli pobavit hráče. Podstatnější začli být pravidla, kauzy, expy atd. Nic z toho k dobré hře nepotřebuju.

      Za druhé úsilí odevzdané ve výcviku (a není malé, jde o několik měsíců práce) se projeví tím, že na mě oficiální komunita navalí spoustu nových povinností a očekávání. Neustále budu přemýšlet o tom jestli jsem na zelenou dost dobrý, jestli všechno dělám tak "jak se má", vedení hry pro mě tedy alespoň z části přestane být o zábavě a změní se na povinnost.

      Třetí důvod je velká omezenost oficiálního hraní. Narazila na to Dyrim a já si myslím, že se to zdaleka netýká jen výcviků. V oficiálech není prostor pro nějaké vybočení. Prakticky jedinou možností je změna settingu (herního světa) s tím, že do tohoto světa musím chtě nechtě napasovat některá z pěti ras a povolání. Neuspěl tu Sniper se svými krátkými příspěvky a klasickou hrou na kola, neuspěly NPC hráči a postavy řízené nekolika hráči, nejde hrát hru bez vypravěče, nejde hrát jiné RPG systémy. Vpodstatě jakékoli osobité pojetí hry se dřív nebo později dostane do problémů. A nebudou to problémy herní, ale systémové.

      Dnešní kostka má význam pro lovce ikonek a lidi, kteří touží o něčem rozhodovat a ovlivňovat vývoj serveru. Pro vypravěče je to spíš přítěž.


          21:19:51  3. listopadu 2010
      No, stát se ofi pj by melo byt trochu o prestizi, jsem natolik dobry ze muzu vest oficialni q, ovsem na druhou stranu s tim prichazi povinosti - udelovani expu, primerene odepisovani, zas to ma tu vyhodu ze si clovek muze vybrat s sirsi rady lidi co maji zajem o jeho q.

      Ovsem kamen urazu je vycvik, proc ho vest systemem jaky je? Pro cvicence i cvicitele je to dost velky napor, misto toho by mohli oba vest jiny q, podle me by bylo lepsi, nechat cvicence nabrat urcity pocet novacku, obyc hracu a tem vesti slusny q. Do toho by mu cvicitel mohl poukazovat na chyby, radit... Dle meho tento system by byl mnohem vdecnejsi a mene narocne na cas pro cvicitele, kdo ma psat 5 prispevku od ruznych postav, ruzne urovne, jakoby za jineho cloveka...

      Me osobne stat se of. pj a vest of. q. tak by me to o dost vicnutilo k tomu abych mel vcas odepsano, q trochu odsypal... Prote je to takova motivace


          21:18:24  3. listopadu 2010
      Ofi PJka?
      No, někdy mám slabé chvilky, kdy si říkám, že bych do toho možná šla. To je ale vždy včas vystřídáno uvědoměním si, že s mou aktivitou bych to asi moc daleko nedotáhla. Jsem prostě trochu lenoch, no. Ale třeba někdy v budoucnu, až se konečně dokopu k tomu zkusit si PJ test, tedy vlastně jestli bych na to vůbec měla, se třeba pokusím. A kdo ví, třeba to nebude až tak za dlouho.:)
      Edit: Právě mě tak napadlo, že je to také proto, že se většinou cítím lépe v pozici hráče, než v pozici PJje.


       
         Tolpen
        21:14:32  3. listopadu 2010
      Of PJ: Jako, je to cíl ke kterému vzhlížím, ale netroufám se k němu dostat. Pod tou mírou zodpovědnosti by se mi asi podlomila kolena.


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).