Duší celkem: 900
Přítomných duší: 3
V krčmách: 0

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  129  >>

       
      (uživatel smazánCaptain
        22:27:25  10. dubna 2008
      Perun porad cekam na kritiku Q Éra života díki a prosim pošli to na havrana diki


       
         Alim_Thor
        16:34:15  10. dubna 2008
      Kurnik..a já mám Questy kde se z 85% šeptá


       
        Kwjetak
        15:19:20  10. dubna 2008
      Hele co takhle dát Perunovi spešl status Kritik Questů (tak by se to například mohlo jmenovat). Všiml jsem si, že o jeho kritiky je tu celkem zájem, já se nedivím, protože jsou zajímavé a věcné. Ten status myslím z čistě praktického hlediska, aby s ním mohl nahlížet i do šepotů, pokud mu to PJ, který žádá o kritiku povolí. Co?


       
         Nefer
        21:30:16  9. dubna 2008
      Kraal: Co zas reješ?:D


       
        Kraal
        19:17:26  9. dubna 2008
      Já věděl, kdy včas opustit Stíny


       
        Lajla
        12:28:33  9. dubna 2008
      Perun.hromovládce:

      Ahoj, vidím, že ses do posudkování pustil opravdu důkladně. Až se vzpamatuješ z té šestihodinovky, podíval by ses mi na Zelenou válku / Pro klid duše, popřípadě oba? Díky...


       
         Nefer
        21:56:28  6. dubna 2008
      Perun: Ale neříkám že vždycky.:D Já se přiznám, že občas za hráče hraju... Ale s těma nejlepšíma úmyslama.


          21:44:36  6. dubna 2008
      Jediná výtka která stála za zmínku a ty mi ji sebereš :p :-D


       
         Nefer
        21:37:41  6. dubna 2008
      Perun: Šest hodin?:D Wow... Ale díky moc, jsi zlato.
      Jinak jediná poznámka - to hraní za kráče je častokrát domluvený, aby se ten příběh uspíšil.:)


          21:24:37  6. dubna 2008
      Po šesti hodinách tvrdé práce jsem konečně dočetl a mohu vám představit quest Stíny minulosti..

      1) Příběh je slušný. Sice se zatím ještě nestačil plně rozvinout, patrně kvůli tomu, že hrdinové ještě nedorazili do zóny, kde se má aktivní část příběhu odehrávat, ale již nyní má svou hloubku a hrdinové mají nestejné důvody vydat se do Svatoboru (od pouhé ziskuchtivosti přes politickou situaci v sousedních zemích až po snahu zachránit si holý život). Z většiny podstatných událostí jsem cítil jistý hlubší význam, zvláště v případě dvou záhadně nalezených elfek, které mohou mít spojitost s atentátem na krále (osobně jsem si v tomto ohledu vytvořil pár teorií a quest budu dále sledovat jen proto, abych zjistil jestli jsou správné). Světové reálie jsem nalezl v uspokojivé míře, politické uspořádání země, základní geografické a sociální uspořádání světa je vítaným osvěžením, stejně jako uvedení klimatických podmínek na kontinentě (ostrově?), a to včetně uvedení současné roční doby což mnoho pídžejů, pokud vůbec klima zmíní, opomíjejí. Použitá forma úryvků z cestovatelských průvodců dává uvedeným informacím na autentičnosti a uvěřitelnosti. Tudíž příběh se mi zdá propracovaný a nebojím se, že by se v pozdější fázi rozpadl v základech. S čím jsem vrchovatou měrou spokojený jsou popisy. Časté a podrobné popisy mi byly při čtení balzámem na duši...díky nim jsem si dokázal živě představit jak okolí tak i podobu NPC. Možná by se kvůli nim mohli zdát příspěvky příliš dlouhé ale podle mého je to nesčíslněkrát lepší než strohé, nebo vůbec žádné popisky. Tudíž příběh je ok, světové reálie bezva a s popisky bych nemohl být spokojený více.

      2) Po gramatické stránce není co vytknout. Téměř žádné chyby až na pár překlepů, co jsem si všiml, ale ty by se daly spočítat na prstech jedné ruky nešikovného drvoštěpa. Slohová stránka v pořádku. NPC však nemluví s žádnými odchylkami, typickými pro danou oblast (nějaké nářečí nebo něco takového...já vím že zacházím do detailů ale musíme být krutí :D), což se však dá bez problémů skousnout. Celkově nemám v oblasti slohu a gramatiky co vytknout..a to je dobře.

      3) Interakce s hráči je více než dobrá. Pohotově a uvěřitelně reaguješ na jejich podněty a sama jim poskytuješ jen tolik, co odpovídá skutečnosti a logice. Tudíž žádné hraní na ruku, žádné nelogické výjevy či chování NPC. Chválím. Sem tam jsem ovšem postřehl celkem citelné hraní za hráče, což je však někdy nezbytné, aby se rozvleklá část příběhu (myslím že to bylo nakupování, přespávání a jiné různé činnosti) udržela pohromadě a PJ se hráčem se dva týdny nezdrželi nad tím, jak si hrdina nechává opravit meč. NPC jsou rozmanité a hrdinové se nesetkávají jen se zakuklenými dlouhány či černovlasými bojovníky (zvláště se mi líbila postava velitele v táboře u svatoboru). I dialogy s nimi jsou bohaté a neherní postavy mluví a konají uvěřitelně a podle logiky. Zvláště oceňuji i věrné zobrazení rasové nesnášenlivosti mezi lidmi a ostatními obyvateli světa, což se jen tak nevidí (vlastně jsem to v této míře viděl jen v Zaklínačovi). Hráčům dáváš také prostor, aby překážky, překonali po svém, to že většinou volí krvavou cestu je jejich věc. Tudíž mám za to, že hráčům dáváš dost prostoru ke svobodnému jednání a interakce je na více jak slušné úrovni...nemohu jinak než chválit.

      Na závěr bych chtěl říci, že Stíny minulosti jsou jedním z nejlepších neoficiálních questů, co jsem kdy četl, a že by nebyl chudým příbuzným ani mezi questy oficiálními.

      ...Hawg..domluvil jsem (ale těch 6 hodin života mi někdo zaplatí)


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).