Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.
Témata: 1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba. 2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky. 3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky. 4. NPC postavy - Kolik a jaké?
5. Konflikt ve jménu Questu?
6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
7. Oblíbený Quest - Který a proč?
8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?
Další témata: Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince? Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka. Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce
Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.
Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
No, nevím, nečetl jsem to všechno, jen něco. Mám takovej pocit, že by se dalo shrnout do věty "hrajte si co chcete, máte u postavy poznámkáč". :)
Ad Patenťák (pokud by se tam zase na tohle téma něco zjevilo): Systém DA od počátku nějak jede a nemůžete ho změnit ze dne na den (už "jenom" kvůli lidem, kteří dle něho hrají). Problém návrhů ohledně expování, levelování a spol na patenťáku byl dřívejc v tom, že si lidi neuvědomovali, jak systém funguje, z čeho expy jdou a že je fakt těžký v tomhle směru nějak DA měnit...
Aneb změna nemůže být v žádném případě revoluční a slůvko "revoluční" je v tomhle případě bráno dost konzervativně. :o))
Trym: Tohle je další děravý místo - propojení úrovní, věku a ras s "nestandartní délkou života". Tam bych viděl spíš problém s onou inteligencí - tedy hodnotou vlastnosti. V tom s souhlasím, ale nějak mě ještě nenapadlo, co se s tím dá dělat.
Je to opravdu jen o jeho kvalitě RP.
TaZy: Pravdu díš. Třeba by prošlo něco ve smyslu - další postavu je možný založit na takové úrovni, jako je nejvyšší úroveň vaší postavy založené již dříve.
Negativní názor nad funkčnost systému DA potažmo DrD se dá jistě vyjádřit i jinak, než pouze nesouhlasem. Ať už je důvod opodstatněný či nikoliv, nemusí to nutně znamenat chybu v systému.
Postpatentní a patentní úřad dychtí po návrzích.
Prosté zpochybňování systému je sice nejjednodušší, ale dle mého názoru málo účinné a po určité době velmi kontraproduktivní. Myslím že příklad stína mluví za vše.
Jen bych se ještě vrátil ke své první reakci.
K čemu by bylo zakládat postavy na 6., 10. 25. úrovni, když jak jsem napsal ze začátku, ve hře není poznat rozdíl mezi postavami na různých úrovních, a to i proto, že se bere jen malý ohled na schopnosti a dovednosti?
Hlavně doufám, že tuto debatu nikdo nepochopil, jakože bráním DrD jako nejlepší, bezchybný a jediný systém. To vážně ne.
Trym: Zahrát si za starou a zkušenou postavu je opět spíš o systému, z něho plynoucího nastavení a především o zkušenostech hráče. Protože nemáš-li zkušenosti ty, nemůžeš ani vládnout zkušenou postavou. Nejsi-li vzdělaný, těžko můžeš hrát vzdělance.
To je jak kdyby tě místo do 1. třídy základky hodily na VŠ na profesorský post.
Nefrete: Znám jen jednoho ofi PJe zde, co jede podle pravidel
Trym: No a sme u hřebíčku. Postava podle pravidel by prostě měla být vypiplána. Nikoli vytvořený superman.
Nikdo přece neříká, že každý se těchto pravidel musí držet. Proto je tu nastavení věku atd právě pro podporu RP. Právě pro možnost hraní filozofa. Nemůžete přece ale chtít, aby tento filozof měl oporu v oficiálních pravidlech, protože podle nich by musel být minimálně na šestce (což tu doposud nikdo nemá )