Duší celkem: 900
Přítomných duší: 0
V krčmách: 0

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  63  >>

       
        Final
        21:03:41  3. listopadu 2010
      Of. PJ?

      Nepřijde mi, že by to něco až tak změnilo. Tedy až na to, že se do questu bude hlásit asi 3x víc lidí. Ovšem ti se do něj hlásí jen pro to, že chtějí zkušenosti. Ovšem, na co zkušenosti, když podle pravidel DrD a stejně tak i podle schopností postav hraje of PJ, kteří by se dali spočítat na prstech jedné ruky. Co se týče záruky kvality u of PJ, tak je jasné, že ti kteří prošli výcvikem by měli lépe vědět co dělat než ti kteří jím neprošli, ale to neznamená, že neof. PJ má méně kvalitní vedení a dobrodružství. A aktivita? Každou chvíli někdo prosí o propuštění z of. questu, že je jejich PJ neaktivní. Takže co vlastně změní stát se officiálním PJ? V podstatě skoro nic.


       
        Vexar
        19:22:53  3. listopadu 2010
      To o pravidelném odepisování bych si dovolil nesouhlasit

      Jinak proč se nestát oficiálem je momentální žhavá debata?
      Nu tak samozřejmě tu je otázka kontrol, pravidel, informací který zcela nelogicky odtahujou hru na úroveň činosti za něco jiného než čistě otázku vlastní zábavy. Například expy, skvělá věc na ohodnocení příspěvku. Ale na druhou stranu, pokud hráč hraje tak jak ho to baví tak je množství expů relativní. Expy jen ukazujou jak moc dobrý to připadá pjjovi, hráč to může vidět úplně jinak.
      Dělení na oficiální a neoficiální mi přijde jako zcela zbytečné a absurdní. Jsou lidé co hrajou roky a jsou neoficiálové a pak jsou lidi co hrajou mnohem méně a jsou oficiálové protože měli snahu se jimi stát.
      Pak ale neoficiál může mít mnohem víc zkušeností než oficiál a pak je celej systém postavenej na hlavu.
      Já nevidím žádnej logickej důvod proč se chtít stát oficiálem. Prestiž je mi k ničemu, do systému kecat nechci, protože jakmile někdo vidí do systému tak se tím nemůže bavit. V podobném smyslu jak se říká že spisovatel se nad knihou nebaví ale vidí postupy.
      A pokud jde o exp huntery a lidi co jdou jen za oficiály... V exp huntění nevidím smysl takže je nechápu. A kvalita pjje se kostkou rozpoznat nedá ač se o to aby to tak bylo touhle anketou systém snaží. Jde o to aby si hráč a pj padli stylem do oka, to kostka neovlivní.
      I někdo s otřesným pravopisem může mít dobré a originální nápady. A naopak.
      A jistě mám i osobní důvod. Necítím se dost dobrej abych byl oficiál.


       
      (uživatel smazánTamar
        19:21:57  3. listopadu 2010
      Ne,nechtěl bych být oficiální PJ.
      Když jsem sem přišel jako nováček chtěl jsem se ofi PJem stát a tak jsem nahrabal 50 expů a složil test pro PJ a pak čekal na výcvik,časem mi to čekání přišlo dost nudné a tak jsem si nechal založit neoficiál,když už jsem ho nějakou tu dobu vedl došlo mi že je to náročné na čas,kterého mám jen málo.
      Taky jsem si uvědomil že jako ofi PJ bych měl mnohem větší odpovědnost protože oficiální quest nemůžete zrušit jako neoficiál a musíte pravidelně odepisovat.
      Kromě toho jsem zjistil že mezi oficiálem a neoficiálem není tak propastný rozdíl jak se na první pohled zdá.


       
         Dyrimka
        18:02:17  3. listopadu 2010
      Oficiální PJ... ano, ale ne teď.

      Sama jsem test udělala a do výcviku přijata byla. Dokonce dvakrát. První neúspěch byl má vlastní chyba a myslím, že jsem na to příliš spěchala. Cvičitel měl výtky k věci a myslím, že mi prospěl ten další rok vedení neoficiálů, než jsem nasbírala těch 500 expů a zkusila to znovu.
      Kamenem úrazu je, že ani po druhé jsem to nedotáhla do konce. Proč? Výcvik jako takový. Nemám nic proti stylistice nebo gramatice. Protože chci studovat dál češtinu, tak to i beru jako jakousi průpravu. Co mi vadí je styl výcviku jako takového.
      Klasické pokud možno středověké dobrodružství, kde je jistá skupina a má nějaký úkol. Případně několik jednotlivců od sebe, ale ve směs prostředí stejné. Tohle neumím a umět nikdy nechci. Nebaví mě ta klasická "dračákovská" dobrodružství. Ale jakému cvičiteli říct: "Výcvik se bude odehrávat moderní době, s trochou sci-fi prvků a magie." Žádnému.
      To je to, co mi vadí nejvíc a proč jsem se na to podruhé vykašlala. Prostě mě to nebaví. Byla to trpěná nutnost, na kterou potom už nezbýval čas a byli věci, které mě bavily víc. Navíc i to počáteční kouzlo..."Jó budu mít barevnou kostičku!" už pominulo.
      Nicméně dokud se nezmění styl výcviku nebo nebude ta možnost hrát ho v "trochu" jiném světě, tak se o to znovu opravdu pokoušet nebudu.

      Dyrim


       
         Kahuna
        17:59:13  3. listopadu 2010
      Som neoficiálny PJ, nedávno som zložil skúšky a chcem sa stať oficiálnym PJ, takže teraz čakám na výcvik. A prečo sa chcem stať oficiálnym PJ?

      Odpoveď je jednoduchá, nejde ani tak o rôznofarebné kostičky a tak podobne, skôr mi ide o to, že viesť oficiálny quest, expovať a tak podobne, to už je istá známka kvality PJ a ja sa práve to snažím dosiahnuť, aj keď nie vždy úspešne.

      Neoficiálny PJ môže byť každý, aj takí, čo si založia štyri questy naraz, pričom v každom majú cca 30 príspevkov a po troch týždňoch ich to prestane baviť. Laxnosť PJ sa odráža práve na hráčoch, keď máte štyri zlé skúsenosti, tak načo sa snažiť potom v iných questoch?

      Navyše, keď som bol po prvý krát v oficiálnom queste, bolo to niečím iné, niečím unikátne, taký pocit zažíval snáď každý hráč. Ten pocit by som teraz rád dal iným. Lebo oficiálny quest je skrátka .. o niečom inom. Keď sa v ňom ocitnete, viete, že to nie je rýchlokvaška zosnovaná po zhliadnutí zaujímavého film, alebo počas čítania knihy. Je to prepracovaný quest so všetkým, čo k tomu patrí a to aj patrične motivuje hráčov.

      O tom sú oficiálne questy a oficiálny PJ, osoby a hry, ktoré formujú hráčov, aj samotných PJ. Je to niečo celkom iné a ja som skalopevne rozhodnutý sa zubami nechtami vydriapať k farebnej kostičke :)


       
        Schyn
        17:47:10  3. listopadu 2010
      Faaajn, taky se přidám xDDD

      Oficiální PJ..hm..proč ne. Je to jak čest a velký respekt, tak si velká práce a zodpovědnost, možná proto jsem zatím ještě neměla potřebu se jím stát.
      O ofi. questy je obrovský zájem, jak jsem si všimla. Pochopitelně, protože neof.questy jsou vlastně takový trénink pro hráče (taky pro PJ).
      Asi by mě bavilo hráče kritizovat a dávat expy a takové ty další blbovinky, který jsou moc příjemné a to nepočítám to, že je to prostě zábava a dost sranda.
      Ovšem mi vadí jedna věc a to je test...Eee..jak bych to jen vysvětlila. Zdá se mi trochu divné se držet skoro až tak přísných pravidel, jaký jsou v testu uvedeny. Koneckonců questy by měli být pro hráče zábavné a tak by měli být i o kravinkách a taky třeba by se mohlo sem tam hrát bez kostek v nějakým tom of.questu.(ovšem procentovka je celkem důležit, alespoň pro mě).
      Když to shrnu, potřebu stát se of. PJ nemám. Jsem spokojená s tím co mám a zatím nepotřebuju víc.
      Ale of.PJ respektuji a obdivuji.
      Schynzie


       
        Fenra
        16:18:27  3. listopadu 2010
      Dobře, tak já taky něco řeknu.

      Ofi. PJ? Proč ne.
      Samozřejmě, musí to být taková.... dobrý pocit přinášející chvíle, když otevřeš zprávy a zjistíš, že se ti do questu hlásí 20 lidí. Jenže.... Kdo těm lidem bude odepisovat?
      Musí to být povznášející, vidět jak se hráči snaží a píší příspěvky, které by vydali na jednu stránku ve Wordu, ale.... Kdo to má číst a odepisovat příspěvky ve stejné délce?
      Musí to být zábavné, udělovat expy a a krtizovat hráče, kteří se potom vztekají, ale z questu nevystoupí, jenže.... Kdy si na to udělat čas?
      Musím přiznat, že by mě to i bavilo. Ale jak se znám, byla bych líná neustále psát, expovat a kritizovat.
      Ale zpět k tématu. Co mě vadí nejvíce? PJ test. Přiznám se, že jsem si pravidla DrD pro hráče ani pro PJ nepřečetla celé. A co má být? Proč se upínat na klasický fantasy svět, když můžu psát o současném světě, budoucnosti, nebo třeba světu anime?
      Člověk nemusí znát ani moc dobře pravidla DrD, aby byl dobrý PJ. Kdyby to tak bylo, tak by se stačilo našprtat pravidla a PJem by byl každý člověk, třeba absolutně bez fantazie, nebo s naprosto příšerným pravopisem.
      Ve světě hraní jde o fantazii, nápaditost a kreativitu. Ne o sucharské dodržování přísně daných pravidel, nebo o expy. Adepti by měli být zkoušeni jinak, než takovýmto bezduchým testem, ve kterém jde o pár kliknutí a sto expů.
      To promiňte, ale za takových podmínek zůstanu raději neofi. PJ. Klidně mi nechte šedou kostičku, klidně, ať se mi do questu přihlásí málo hráčů, klidně je nebudu kritizovat, aby mi neutíkali.
      Ale budu mít svou fantazii a příběhy. A to mi stačí.


       
        Kwjetak
        16:16:53  3. listopadu 2010
      Itemy se řeší na foru Osobní deník.

      Ani na pravidla DrD se na DA moc nehraje.

      Raději prosím o přenechání prostoru na tomto foru pro probíhající anketu ohledně systému oficiálních PJ.


          16:12:38  3. listopadu 2010
      Squell - S životy se na DrDku hraje docela dobře, ale záleží, jak to vnímáš a jak s tím jako sám PJ manipuluješ. Pokud jde o škrábnutí na noze, ani nemusíš odečíst život. Pokud jde o krvácivé a lehce bolestivé zranění na noze, můžeš odečíst 1-2 životy. Ono, pokud rozdělíš životy na nohy a ruce a tělo, tak ve chvíli, kdy "noha" má třeba tři životy a člověk o ně přijde, tak má po noze? Třeba World of Darkness odlišuje zranění na bolestivá až po zmrzačující, což by tvůj problém de facto řešilo. A podle toho, co z toho má tvá postava, tak dlouho se to léčí, jééénže s tímhle stylem se hrozně blbě hraje styl heroický a ještě hůř se to léčí, protože ve chvíli, když ti mečem zlomí nohu, tak seš v ryti a pomůže ti už jen magie. Realističnost má své mouchy. O:o)

      Krom toho, pokud si hráč hodí a přijde třeba o čtyři životy, tak nemůžeš napsat, že se mu na noze objevil drobný šrámek, že... :o) Zvlášť pokud výsledný počet životů je třeba šest... :o)

      A ty Itemy se dávají do jiného fora, ale nevzpomenu si do jakého. Stačí tam dát obrázek, co by se ti tam líbil a oni ti ho docela rychle přidají... myslím, já s itemy nepracuji, páč jsem líná to někam přidělávat, takže to přesně nevím.


       
        Cathan
        15:47:01  3. listopadu 2010
      Squell souhlasím ale tady na DA to neudělají protže je ve frontě ,,mnoho duležitých věcí"


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).