Duší celkem: 899
Přítomných duší: 4
V krčmách: 2

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  47  >>

       
         Hrun
        22:04:49  18. listopadu 2010
      DELI... a je po prdeli.


       
        Kwjetak
        21:21:28  18. listopadu 2010
      DELI ne! Ještě jim musim dodělat jeden projektík do konce roku a nemám na tu vůbec čas.


       
         Angeluss
        21:01:09  18. listopadu 2010
      teď si dáme DELI


       
        Tofik
        18:54:57  18. listopadu 2010
      a co teď?


       
         Mofik
        10:48:32  12. listopadu 2010
      Radu.. Určitě jsem neobsáhl vše, co mám v hlavě. Možná tam jsou i nějaké logické chyby. Chci ti ale jen vyjádřit můj pohled, mou myšlenku.


       
         Mofik
        10:47:33  12. listopadu 2010
      Radu:


      Systém je tady málo DrD pro ty, kteří chtějí hrát DrD. A moc DrD pro ty, kteří DrD hrát nechtějí.

      Napíšu ti postup, jakým si představuju založení postavy.


      Hra/Hrdinové/Nový hrdina


      Tady bych měl na výběr dvě tlačítka - systém DrD/jiný systém.

      1) V systému DrD by se postupovalo tak, jak doteď až na to, že by byla volitelná úroveň.

      Šel bys do modulu Škola. Klikl na hrdinu a podle zvolené úrovně by sis naklikal dovednosti. Pokud by sis zvolil osmou úroveň postavy, měl bys v modulu škola tolik bodů u každé jednotlivé vlastnosti, jako by postava byla na osmém levelu.

      Potom si klikneme na hrdinu a jeho osobní deník. Tam máme pár záložek jako Osobní pdaje, Zvláštní schopnosti, Dovednosti, Kouzla (tuto záložku bych dal nově ke všem postavám), Inventář, Poznámky, Questy.

      Ve zvláštních schopnostech, dovednostech, máme vypsané to, co umíme (u zvláštních schopností), u dovedností to, co jsme se naučili ve škole. U všeho z toho by bylo editovací tlačítko (edituješ název schopnosti). Plus by tam bylo dole tlačítko NOVÁ SCHOPNOST nebo DOVEDNOST. Vypsal bys jméno a popis schopnosti, dovednosti. Tato možnost by byla i u KOUZEL.

      Nebylo by to tedy nepřehledně formou poznámek, jak si myslíš, ale tak, jak je to teď. Jen s tím bude pro ty, kteří si to budou chtít měnit, více práce. To ale nevidím jako minus :)

      2) U jiných systémů by byly už ve tvorbě postavy nové možnosti. Mohly by tam být předvolené základní atributy. Tzn. měl bys už v prvním okně napsané Síla - (textové pole pro vpis), Obratnost - (textové pole pro vpis). Takže by sis tam mohl napsat 13/+1 jako je normálně, ale zároveň bys tam mohl mít napsané třeba jen 8 (pro ty, kteří hrají na desítkový systém), nebo klidně i textové obrovská.

      Dále by tady byly možnosti přidání nových atributů. Počet životů (životaschopnosti, energie, kondice, jakkoli je to pojmenované v jiných systémech), by nebyl automaticky generovaný podle systému DrD (ani nemůže, jelikož si sami volíme rasy i základní atributy), takže je musíš přímo vepsat, stejně jako nějakou magenergii, úroveň či cokoli jiného!

      Tyto postavy by pak měly kolonky zvláštní schopnosti a dovednosti prázdné (mohly by mít třeba zablokovaný modul škola, nebo by mohly taky ve škole navolit dovednosti podle úrovně).



      Jakmile by jakákoli postava vstoupila do questu, pak by se hráči zablokovala možnost měnit jí cokoli a tato moc by přešla na PJe. Otázka je, jestli by měl mít hráč možnost všechno přepsat, kdyby postava opustila quest.



      Levelování:

      Hráči by měli možnost, stejně jako doteď (třeba v modulu zázraky, pokud jej chceme zachovat), postupovat o úroveň v závislosti na získaných expech. Tato možnost by tady byla pro ty, kteří jsou na to zvyklí.

      Zároveň by tady byla možnost přepsání úrovně.



      Teď k tvým dotazům, které jsem výše napsaným nezodpověděl:

      ad3. Vývoj postav je na příběhu. A ano, pro ty, kteří nebudou chtít hrát podle systému, který tady je nastaven, a který by i i nadále fungoval, to bude čistě na subjektivním rozhodnutí PJe. Proč ne? PJ to celé řídí, na něm to vše závisí!

      Expy pak budou sloužit k hodnocení hráčů, tedy k tomu, co opravdu JSOU.

      Jak napsal Dagoncz - nový systém bude výhodnější i pro ortodoxní hráče DrD - ti totiž nehrají na nějaký těžký myšlenkový roleplaying.


      ad4. podívej se, chceš mít postavu, která umí to a to. Ale tenhle systém ti to neumožňuje, protože podle tohoto systému, to můžeš umět až když nahraješ nějaký počet expů. Co když se někdo učil číst odmala a i když je na první úrovni jako válečník, tak je mistr ve čtení? Chápeš tu chybu systému?




      Ulehčení tam vidím hlavně pro PJe, kterým se nelíbí současný systém, kteří chtějí hrát jinak. Ostatních se to nemusí ani dotknout, pokud se jim nepřihlásí do questu hráč s vytvořenou postavou úplně jinak, než by si přáli. Ale "vytvoř si postavu podle starého systému", nebo "chci postavy podle starého systému" je na Tam za branami jen jedna věta navíc :)


       
         Angeluss
        23:33:50  11. listopadu 2010
      Mám dojem, že bychom se měli ptát hlavně: "Proč PJs nevyužívají a nezohledňují aktuální deníky?"

      Já si vůbec nemyslím, že je to z lenosti, nebo nezájmu jak tu naznačujete. Většinu funkcí člověk nevyužívá, protože zkrátka nejsou dobře navržené vzhledem k jeho potřebám. Alespoň v mém případě je problém spíš s tím, že mi deník vůbec nenabízí to co bych v něm chtěl resp. mi tam cpe spoustu věcí o které nestojím. Šťourat se v něm pak prostě ztrácí smysl. Další možnost co mě napadá je právě omezenost na level. Hrát epický hrdinský quest a zohledňovat přitom prvolevelovou postavu je pitomost a PJ si to nemůže dovolit pokud nechce z questu udělat jatka.

      Podle mě by dobře uspořádaný deník, obsahující informace, které ve hře uplatním a neomezený bariérami, které beztak uměle překračujeme, měl minimálně mnohem větší užitný potenciál.
      *****

      Radu: Jen tak zase na oplátku Už poněkolikáté čtu tvůj příspěvek a pořád nechápu co se snažíš říct. Nebo spíš v čem vnímáš ten rozkol. To je i důvod proč jsem se k tomu prve nevyjadřoval. Celou dobu se tu bavíme o tom co by se komu líbilo a už z principu víme, že se každému líbí něco jiného, proto směřujeme k otevření systému, aby byl přístupnější různým herním stylům. Já už fakt nevím jak to vysvětlit, ale otevřený herní systém z principu nikdy nebude mít nálepku hodně nebo málo drd. Všichni se tu baví o tom samém. Téma je otevřený systém a chtít v něm hodně i málo drd je úplně regulérní úvaha.

      Rád bych si ověřil jednu věc. Na DA existuje absolutní volnost v oblasti settingu. PJs si může zvolit libovolný svět ve kterém se jeho příběh odehraje. Tuhle možnost nikdo nikdy nezpochybňoval a všichni ji považují za přirozenou. Jsou schopní se bez problémů rozhodnout co a kde budou hrát. Co je tedy tak strašlivě nepředstavitelného a zavrženíhodného na volnosti v systému v němž bych měl možnost zvolit jak to budu hrát?


       
        Reyza
        22:11:19  11. listopadu 2010
      Naprosto souhlasím Raduleskem ... DrD hraji už dlouho a mám s ním dost zkušeností. Tenhle server má jen pravidla aby se neřeklo DrD.... ale vůbec se podle nich nehraje...
      K čemu jsou vlastnosti? (sila, obratnost,...), k čemu jsou schopnosti a kouzla?
      Když se stejně podle nich nehraje....? Tady to je spíže jenom o psaní než o klasickém DrD... je to škoda ale co už...


       
        Vexar
        18:16:24  11. listopadu 2010
      Takže někdo sepiště jak nadhodit tu anketu. Pokud to padne na mně tak to bude stylem "souhlasíte s novinkami co se probírají na fóru *Můj vlastní svět*?" a šmitec.
      Nemám rád složitosti.
      A až to ten někdo sepíše tak se to laskavě nesnažte rozebrat na kousky aby to zapadlo v dějinách debaty.


       
         Angeluss
        17:15:41  11. listopadu 2010
      Radu: Oponoval jsem tvému vysvětlení pojmu RPG, protože je podané jednostraně. Popsals jak se RPG prvky projevují v dračáku. S definicí RPG to nemá nic společného. K debatě o úpravách se to nijak nevztahovalo. Rozporuju větu "Cílem těch, co to hrají je udělat ze své postavy hrdinu, poloboha, atp. což je vyjádřeno povětšinou zkušenostmi a úrovněmi." a dál rozporuju to, že vývoj postavy probíhá vždy od nuly. To funguje jen v tzv. gamistických RPG založených na majetnickém sklonu k postavě. Dokonce i na DA se to uměle obchází, protože jak tu někdo správně poznamenal, nikdo z PJů nestaví questy pro prvolevelové postavy. V důsledku toho tu ve spoustě příběhů bandy nezkušených prvolevelových vidláků zachraňují svět a přitom jednají jako by byly nejméně o 12 levelů dál.

      Mám pocit že v ostatních případech které tvrdíš že nechápeš používáš dost podobný náhled. To co píšeš mi vyznívá jakože z pohledu DA a dračáku, které tu hraješ, nechápeš důvod přidávat další možnosti. OK. To je legitimní pohled na věc, ale je dost sobecký vůči lidem, kteří by jiné způsoby hry uvítali.


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).