|
Hrál jsem na serverech Abarin, Andor, Aragorn a Dark Age. Na Immortalfighters jsem zavítal, ale koncepce kde na PJ musím být cvičen pro mne byla jasný signál že tudy ne. Poznal jsem jednu věc - strašně záleží na lidech, které jako první potkáte v diskuzích, na chatu, v questech - a ti udělají víc pro váš obrázek o webu víc než web sám. Každý web má své blbce i své hvězdy, takže je to dosti o náhodě co se první nachomýtne do cesty. Jelikož jsem si tohoto vědom, každému z webů jsem dal větší šanci i přes občasné úvodní kolize a snažil se v hodnocení oprostit od lidí . protože to je ovlivnitelná proměnná, která se navíc sama mění v čase.
Abarin
Design serveru: relativně špatný a zastaralý. V některých částech je snaha o vylepšení, ale někde ruka dobrého programátora a designera nesáhla věky (fóra).
Nováčci: Velmi negativní přístup. Komunita je uzavřená a zapojit se do ní je velice složité. Zkoušel jsem to přes questy, přes fóra - a nic. Co jsem tamní hráče poznal jinou cestou (Pragoffest,..), tak mi potvrdili že to tak opravdu je. Což je smutné.
Nové questy: Zakládání automaticky přes formulář - super.
Andor
Design serveru: před několika lety dobrý, ale za poslední léta se neudály klíčové změny které by řešily některé potíže co server má (a ví se o nich, admini je přiznávají). Fórum není členěno do sekcí, což snižuje přehlednost. Dobrá myšlenka možnosti mít více postav v jednom questu vyústila ve fatální opruz povinně a pořád si ručně měnit za jakou postavu / PJe zrovna uživatel pracuje - takže i ten kdo hraje v každém questu právě za jednu postavu nebo je jen PJ musí překlikávat (je to ukázka toho, že ne vždy dobrá myšlenka musí mít dobré zpracování a naopak může být zdrojem fatálních důsledků).
Nováčci: Neutrálně-positivní přístup. Pravidelně se objevují jeskyně pro nováčky s různorodou kvalitou. Quest si může založit kdokoliv a zapojit se může kdokoliv a strašně záleží, na koho nováček narazí.
Nové questy: Zakládání automaticky přes formulář - super. Aktivita serveru je vysoká a tak je stále z čeho vybírat. Reklama přes fórum má smysl a podporuje PJ aby ukázal, co v něm je,
Spoiler: Velice pěkný tag umožňující dělání rozbalitelných sekcí. Původní význam, tedy skrytí části textu s varováním, je jen jedno z možných použití. Daleko zajímavější je organizace velkého množství textů, například informací od PJe o světě, kde si člověk rozbalí jen to co zrovna potřebuje a scrollovat skrz tunu textu ke kýžené informaci.
Aragorn
Design serveru: Přijatelný, s několika zbytečnými nepříjemnostmi a na druhou stranu špičkovou poštou. Zaprvé je omezeno množství záložek ke sledování, kde se sčítají diskuze, hry i příspěvky. Aktivnější uživatel brzy dosáhne maxima a nemají pak dobrý přehled o tom, kde se co děje.
Pošta: Uvádím zvlášť, protože je to špička mezi takovýmito servery kvůli dvěma fíčurám - zaprvé se zobrazuje zároveň obsah mailu a seznam emailů (takže rovnou člověk při prohledávání skáče z mailu do mailu), zadruhé umožňuje vypsat přijaté i odeslané emaily v komunikaci s vybranou druhou stranou . což zpříjemňuje čtení a popravdě i mazání (když si člověk chce ponechat jen nejnovější věci). Oboje jsem plně docenil až když jsem to chvíli používal, a o to byl bolestivější návrat na jiné servery.
Nováčci: Těžko se mi hodnotí. Nápověda byla dosti zmatená a když jsem si stěžoval, odpovědí bylo že jsem se měl zeptat rádců - což je dosti špatná odpověď, strašně nerad se na něco ptám a o něco žádám, pokud jsou to věci jednoduché a základní kde opravdu není důvod je nemít sepsané.
Nové questy: Zakládání automaticky přes formulář a aktivované adminy po schválení. Velice příjemný kompromis mezi automatizací a kontrolou adminstvem.
Mimo to: všechny servery umožňovaly vkládat obrázky zvenku. Stále jsem nepochopil proč takováto základní věc na DA nejde.
V čem se tedy DA může poučit:
1) Automatizace zakládání nových questů. Stále se může ponechat možnost potřeby schválit pověřenou osobou.
2) Vylepšená pošta o náhled dle osoby.
3) Zavedení tagu Spoiler či jeho ekvivalentu
4) Zavedení možnosti vkládat obrázky
|