Duší celkem: 900
Přítomných duší: 0
V krčmách: 0

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  192  >>

       
        Jase
        21:43:25  16. května 2006
      perilan: mám malej dotázek..jak jsi psal že to není rts tak to jako znamená že si třeba bohatej dobrodruh v questu nemůže najmout partičku žoldáků a jít plnit daný úkol s jejich pomocí?


          18:32:09  16. května 2006
      Možná to bude znít blbě zrovna ode mě, ale mohli byste okouknout a zhodnotit můj quest ('Královská dcera') a podrobit ho přísné, leč spravedlivé kritice?
      Jop, a nejebat prosím za to, že to poslední měsíc stálo. Toho si jsem vědom, ale bylo to z příčin, které ani PJ neovlivní


       
         Perilan
        09:58:01  16. května 2006
      Občas jsem se na to už nemohl dívat, takže se pokusím všem neoficiálním PJům dát rady alespoň co se prvních příspěvků týče:

      - Hráči musíte co nejlépe popsat okolí a příběh, ve kterém se nachází. Pokud je to adekvátní, tak i okolnosti, za jakých se tam (někam) dostal, případně co si pamatuje naposled. Má-li to vědět, ať má nějaké znalosti o reáliích světa, ve kterém se nachází.

      - Buďte vždy konkrétní a vyjadřujte se zřejmě, precizně - alespoň co se onoho prvního příspěvku týče. Stručnost a nejasnosti jsou obvykle jen ke škodě věci. Informujte hráče tak, aby pochopil, a nemusel se znovu ptát.

      Příklad:

      Král vás vypravil a dal vám nějaké své vojáky.
      Ocitli jste se v táboře Cox a vojevůdce Kratl řekl že máte jít napřed a zničit zlo.Šli jste a došli jste do města.
      Tam jsi můžete koupit tyto jednotky:Lučišník-dostřelí velmi daleko-20 zlatých
      pes-v převaze nad nepřátelemi zabíjí rychle-5zlatých
      kopiník-má velký utok malou obranu-15 zlatých
      (Vypůjčeno z jistého neoficiálního questu, vadí-li to dotyčnému PJovi, omlouvám se).

      - Zde bych se mohl ptát: Král? Jaký král? Z jaké země? Jaké zlo? (Zde mimochodem vyvstává otázka, jestli hráč to zákonné dobro chce hrát. Je dost možné, že by si radši zahrál ty zlé - přílišné předurčování PJem). Do jakého města jsme došli? A jak dlouho trval pochod? Jaká je situace v městě? Atp., atp... hráč by vymyslel spoustu otázek, které nejsou v příspěvku zodpovězeny a jejichž odpovědi chce znát.

      - Z ukázky dále vyplývá, že quest a příběh samotný je Role Playing Game, nikoli RTS - strategie. To je poměrně důležité.

      - Dále je nutné jasně hráči popsat aktuální situaci, v jaké se nachází. Co se kolem v danou chvíli děje (lupič okrádá dámu, žebrák zvrací za rohem). Tyto příklady jsou přirozeně triviální, ale myslím samozřejmě i zajímavější a pro postavu nepochybně důležitější scény.

      - Úvodní příspěvek je pro hru nesmírně důležitý, je proto dobré si ho po sobě také přečíst. Mimochodem to dobře poslouží k vychytání gramatických chyb a stylistických neobratností, jakož i špatně formulovaných souvětí, která se těžko chápou, ale to je především věcí dlouhodobějšího cviku.
      Především to pak posloužím tomu, abyste zjistili, zda-li jste něco nepozapomněli napsat.


       
        Horyn
        19:34:15  15. května 2006
      Tak to Holyane napiš sem.Prosím.


       
        Ess
        18:22:34  15. května 2006
      Horyn:myslím, že by to bylo lepší sem, pro začátečníky jako já


       
        Horyn
        16:31:56  15. května 2006
      Holyan:Napiš mi na vzkazník co zlepšit prosím.Nechci příliš spamovat tohle fórum.


       
        Alaric
        13:30:18  15. května 2006
           Můžete někdo ohodnotit další příspěvky ve Stínech Avalonu? Rád bych věděl, jestli to není zbytečně dlouhý...
           Ještě je to v plenkách, ale je to slušně rozjetý...Co vi na to?


       
        Milwa
        10:55:24  15. května 2006
      Jaina: fajn


       
      (uživatel smazánAdamsm
        01:04:37  15. května 2006
      ad oheň v dešti : je to možné za použití březové kůry, pokud jen mrholí nebo pokud si najdou zastíněné místo.

      ad samostatnost hráčů : Ti v Meduse taky nejednají vždy tak, jak bych chtěl. Ale oni hrají, oni se rozhodují. Je to hlavně jejich příběh, nejsou šachové figurky. A mě to docela baví, vidět jak překonávají nástrahy či podléhají, úplně jiným způsobem než jsem si představoval :-)


       
         Jaina
        22:43:11  14. května 2006
      Milwa: prokonzultujem soukromě, ne?


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).