Duší celkem: 900
Přítomných duší: 1
V krčmách: 0

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  48  >>

       
        Final
        13:33:50  11. listopadu 2010
      Radulesku: Současný systém je až moc svázán pravidly DrD, ale nevyužívá se v plném rozsahu. Já chci, aby byl vytvořen nový zcela volitelný deník. Není to přímo to, co navrhuje Mofik, jeho vize se ubírá zcela jiným směrem. Mě jde o to, aby byl vytvořen takový systém, který by mohli využívat neoficiální PJ v plném rozsahu bez zásahu do oficiálního systému. To znamená, že neoficiální Pj by mohl nastavit kompletně celý deník postavy od atributů až po schopnosti. Uděloval by jim neoficiální expy, které by nějak nezasahovali do postavy pro oficiální questy. řekněme to tak, že by hráč mohl vytvořit speciální postavu, která by sloužila jen pro neoficiální questy. měla by úplně prázdný deník, který si vyplní Pj podle své vize a podle své vize by ho také upravoval.


       
        Vexar
        13:16:50  11. listopadu 2010
      Zkus se neptat proč ale proč ne.
      Současný systém jistě spoustě lidí vyhovuje, spoustě lidí zase nevyhovuje. Jak je dokopat k tomu aby se vymáčkli to nevím ale už DÁVNO tu někdo navrhoval anketu.
      A se systémem schopností by měli mít schopnost manipulovat jen oficiálové.


       
         Radulesku
        11:29:12  11. listopadu 2010
      Já se přiznám, že jsem pořád mimo a vůbec jsem si to neujasnil:

      1. jedni si stěžují, že současný systém je příliš svázán DrD, druhá strana si stěžuje, že je oproti pravému DrD v něm toho málo (a přitom jim jde jen o expy za potvory).
      Jeden říká, udělejme volný systém, druhý říká nová pravidla a úpravy dle nás (bez ohledu na nějaká pravidla či systémy). A s tím souvisí i to, že stále nevím, jestli teda vám současný systém přijde DrD nebo máloDrD nebo mocDrD a jestli chcete upravovat tenhle nebo zavádět jiný, který pak bude víc DrD a nebo míň DrD - a to prostě nevím a to jsem to tu četl od prvního návrhu všechno. Přijde mi, že ani vy sami nemluvíte o tom samém (Andílek jen obecně, Dagon, Vexar, Pavett a další - každý o něčem jiném)
      2. Stěžujete si taky, že PJové málo využívají deníky - málo se řídí tím, co v nich je ať už v historii, mezi dovednostmi nebo kdekoli jinde. A teď chcete to, co je v tuto chvíli uděláno nějakými moduly (dovednosti, inv,…) dělat nějakými poznámkami a dalšími kategoriemi, které budou napsané vedle (protože místo jedněch expů, které říkají vše o úrovni, zkušenosti postavy, zkušenosti hráče, nahraných questech i historii - protože tam by se měly odehraná dobrodružství objevovat).
      A co je vůbec z těchto kategorií pro vás nejdůležitější???. Protože k čemu pak bude ten zbytek?
      A když teď podle vás PJ nečtou a neřídí se dle osobních deníků, kde je to přehledně a stačí vybrat – proč si myslíte, že do nich pak budou víc koukat a víc se jimi řídit, když tam bude o další kategorie navíc a budou různé věci ve formě nějakých poznámek, čili ještě hůře přehledné???

      3. Dávat expy, které nemají vliv na vývoj postavy - nyní to nechápu ještě více. Podle čeho teda bude vývoj postavy? Podle subjektivního rozhodnutí PJe? A k čemu teda expy budou sloužit? Pak se dle mého prostě význam expů i úrovní ztrácí, když si je můžete nastavit libovolně a pak si je libovolně měnit, ne?
      Mě se prostě ztrácí smysl expů a úrovní postav a přechod na hodnocení schopností hráčů. Proč? Nerozumím.

      4. Dovednosti - také pořád nerozumím - asi jsem fakt natvrdlej. Za prvé nevím, jestli jich podle vás má postava moc nebo málo (takový ohlas tu také byl)? Ale hlavně proč si stěžujete, že dovednosti neodpovídají historii postavy a viníte z toho systém. Stejně jako ho viníte z toho, že hráči vybírají postavám dovednosti jakmile na ně získají body i když "neví", co budou postavy potřebovat nebo chtít.
      A já se ptám - kdo jiný, než hráč té postavy, by měl vědět, co ona chce se naučit nebo se už naučila?
      A proč je chyba v systému, když jsou to hráči, kteří vybírají postavám dovednosti, které se jim "asi líbí" hned jak mají bodíky a nepočkají na to, až se v nějakém dobrodružství nějakou dovednost naučí či ji použijí a dle toho si vyberou patřičnou dovednost do deníku? Změna tím směrem, že mu to určí PJ nebo on sám právě v nějakém questu mi přijde za a) nesystémová, protože bude na libovůli a za b) v podstatě to, co tu už je.
      Jaký to má tedy účel? Co to má řešit?

      5. Na nějakou reformu mi to přijde prostě hrozně málo podkladů. Hlavně mi chybí právě takové ty základy - Co je opravdu problém? (a to asi více lidem, než jen těm, co tu diskutují) Jaký je účel vašich změn? A co všechno to bude obnášet? A opět se ptám na výhody, nevýhody a ulehčení, které to přinese.
      Já vám to nechci nijak shazovat, jen tomu chci rozumět a zároveň by mě zajímalo, jestli je to iniciativa pár lidí, kteří řeší svůj problém, nebo stejný problém má třeba polovina DA.
      A z toho shrnutí mi to přijde spíš jako návrhy na drobné úpravy než něco nového či ona reforma. Jde totiž o technické řešení čehosi, ale chybí tam nějaké zasazení do problematiky (viz tento bod výše). A já za těmi návrhy prostě stále nevidím jejich důvody.

      ad Andílek - vůbec nevím, čím jsi mi oponoval nebo cos mi chtěl vysvětlit, v čem že se to mýlím. Ani nevím, jestli mi to přijde víc jako omezení, které máš z některých RPG her anebo jen obecný blábol, který by se dal naroubovat kamkoli. Tedy i na současný stav, takže… Cos mi tím chtěl vlastně říct?
      Já jen hledám jakýkoli vývoj v tom novém návrhu, protože ho tam nevidím. O to mi jde.


      Já ten návrh nezatracuju, jen se mu snažím porozumět. Až pak se můžu nějak vyjádřit pro nebo proti.
      A prosím opravdu Mofika, ať se mnou jedná jak s natvrdlým a vysvětlí mi to bod po bodu. Prosím, prosím.


       
         Mofik
        21:51:52  10. listopadu 2010
      snad jsem nic nezapomněl


       
         Angeluss
        21:50:13  10. listopadu 2010
      Zara: Stejně jako ty jásáš nad každým posunem knihovny. Myslím, že fandit podobným nápadům, je docela normální, ne? Jasně, že se to celé musí doladit, ale přečti si svůj příspěvek znovu. Zpochybňuješ i to, jestli by se o tom vůbec mělo uvažovat. Jaký má smysl ladit detaily, když se pak řekne, že nemá význam o tom ani uvažovat?


       
         Mofik
        21:49:15  10. listopadu 2010





      SHRNUTÍ:


      1) Expování, škola, postupy na úrovně by zůstaly nadále tak, jak jsou, protože jsou to oblíbené a hráči jsou na to zvyklí, ALE přibyla by možnost zvolení úrovně postavy a navolení schopností, dovedností, základních atributů, kouzel. Primárně bude "deník" navolen na systém, který tady je, ale budou v něm možné změny.

      U každé postavy bude vidět, kolik má expů, pokud bude mít postava na šesté úrovni 1200 expů, je jasné, že s ní hráč už nějakou dobu hraje, pokud jen deset, tak ne.

      Jde o to, aby mohly mít postavy ve svých denících to, co opravdu umí, čím opravdu jsou. Jde také o podporu nových systémů.

      Nadále by tady mohl zůstat žebříček nejlepších hrdinů, ale v podstatě by se z toho stalo to, co to opravdu je: žebříček nejlepších hráčů za toho a toho hrdinu. Mohlo by se tedy stát, že na prvním místě by pak byl dejme tomu Devlin se svou postavou na 8. úrovni s 1900 expy a na druhém místě Mofik se svou postavou na 15. úrovni s 1600 expy (neboli body za hraní postavy, ne body postavy).


      2) Zrušil bych i dávání expů z hádanek k postavám. Udělal bych nový žebříček uživatelů. Ale to je maličkost.


       
        Dagoncz
        21:45:08  10. listopadu 2010
      No když už sem byl vybídnut přihlásit se k mým plusům tak se tedy hlásím.
      Líbí se mi ty nápady co tady padají. Líbí se mi že bude zachován starý systém ale zároveň budu moci rozjet klasický dračák. Dračák kde si budu psát pěkně expy za příšery a potvory stranou a když bude expíčků dost hodím postavě lvl(myšleno ze strany Pje). Obdivuji i to že budu moct napsat do historie že sem zdatný stopař a pak to tam skutečně budu mít. Tím dokonce jak tu různí lidé píšou se tam skutečně bude moci dát jenom to co postava umí a ne co se jí hodí( myšleno že se to naučí v modulu škola i když k tomu neměl nějak přístup nebo v historii nemá napsáno jak k té vlastnosti přišel). Líbí se mi že přesto jak budou lítat lvl uvidím jak kdo hrá za charakter podle "bodů" u postavy.
      Libí se mi i nápad že by se tu mohl rozjet jakýsi volný deník kde bych mohl začít hrát ne čisté DrD questy.
      Jsem každopádně pro. Jediná otázka podle mé jediné osoby zůstává. Kdo by to naprogramoval a jak by to bylo těžké?
      Pak jak tu řekla Zara zůstává otázka kolik lidí by to přivítalo, kolik lidí by to skutečně iritovalo. Proto se hlásím pluskem i pod možnost Ankety na toto téma.
      Ale to by nejprve chtělo nějak šikovně sepsat o čem se vlastně hlasuje ;) aby nevznikly debaty že se hlasovalo kvůli jinému nápadu.


          21:32:18  10. listopadu 2010
      ok, ale já se kupříkladu dávno ztratila v tom co ano a co ne. a to prostě proto, že vzhledem k mimo-da povinnostem tu nad tím nesedím furt abych to četla (a taky mě to nebaví). pro diskuzi by bylo cool taky před výzvou dát nějaký shrnutí coženámtovlastně (a ano, tohle je jedno slovo) jako finální sušenku představuješ.


       
         Mofik
        21:22:09  10. listopadu 2010
      Zara.. Právě jsem vybídl k diskuzi a k ohlasům! Anketa je na nic, pokud lidé nebudou vědět širší souvislosti a ty se musí teprve ustálit do nějaké podoby, která nejlépe vznikne z diskuze. Z připomínek, nápadů a kritiky.


          21:18:36  10. listopadu 2010
      na můj vkus se tady ke všemu vyjadřuje příliš málo lidí na to, aby to mělo reálnou váhu - než se cokoli začne zavídět, nebo nad tím vůbec uvažovat, měla by proběhnout minimálně anketa. ;) andílek tradičně jásá nad čímkoli, co je jakkoli jiné (nové), aniž by příliš řešil realitu a argumenty, takže ho beru s rezervou. u mofiho vím že to myslí dobře, ale připadá mi to příliš rychlé a rozjeté, než aby to bylo dost připravené, podle mě na tom ještě bude hromada práce aby se to poladilo do jakési finální formy. ono "reforma" během deseti řádků se nadhodí snadno, praktické fungování hůř.


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).