Duší celkem: 900
Přítomných duší: 2
V krčmách: 0

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  18  >>

       
         Guner
        13:39:53  29. března 2013
      Viz Sniper: možno by to chcelo po ukončení verbíru nechať nejaký čas kým si človek prejde uchádzačov, ale pritom sa už nikto iný nemôže prihlásiť.

      Petwald: Lodka ale nenarážal nato že nebol vybratý, jeho naštvalo to, že mu PJ nenapísal, že ho nepríjma lebo nespĺňa požiadavku, alebo lebo tam boli lepší. Aspoň zo slušnosti je dobré napísať ľudom čo sa hlásia do verbíru že je mi ľúto ale prijal som iných. (aj keď bez dôvodu, ale aspoň napísať a nie len vyhodiť do smetia ako haraburdu)


       
         Sniper
        13:04:09  29. března 2013
      Lodka: V souvislosti s tím co teď píšeš jsem se dostal do nepříjemné situace. Když mi přišlo varování že můj inzerát bude stažen z verbíře, řekl jsem si super, přesně to vychází na ukončení náboru a pak si v klidu pročtu co došlo a vyberu. Jenže ouha, stažení inzerátu bylo přímo zrušením verbíře a vykopnutím postav co nebyly přijaty. To mne ani ve snu nenapadlo a popravdě jsem nepochopil čemu to prospěje, když je násilně verbíř úplně ukončen. I když jsem se snažil dohledat kdo vše se mi hlásil a napsat těm co se nedostali, je riziko že jsem někomu nenapsal, nicméně systém je takový jaký je...


       
         Petwald
        12:57:33  29. března 2013
      Ahoj,
      Myslím, že stále zůstává na PJ, bez ohledu na oficiál, či ne, aby si do svého! qeustu bez zdůvodňování vybral postavu, či hráče, který se mu tam nejlépe hodí.
      Osobně jsem se setkal mnohokrát s případy, kdy hráč, aniž by se obtěžoval číst vstupní podmínky, mi přihlásil postavu, která byla v základním rozporu s kladenými požadavky.
      A i u hrdiny splňujícího základní požadavky, proč bych měl rozepisovat každému z mnoha uchazečů, že se mě konkrétně u něj někdo jiný zdá, na základě budoucích plánů a základního rozvrstvení prostě vhodnější?
      Jen osobní názor.
      Upřímně x krát se mi stalo, že byl do dobrodružství přijat někdo, kdo mi přišel z mnoha důvodů slabší, ale dosud mě nenapadlo chtít to po PJ zdůvodnit.
      Hra je zkrátka hra.


       
         Hrun
        11:21:45  29. března 2013
      Jinak k aktuálně probírané věci mohu jedině souhlasit s Lodkou.
      Odpovědět hráči, proč jsem ho nakonec nevybral do questu, považuji za slušnost, kterou by měl mít každý ofic. PJ.


       
         Hrun
        11:13:33  29. března 2013
      Omlouvám se, ale poslední dobou nemám moc času, a tak to tu teď nemohu rozhýbávat. Naopak když se objeví někdo iniciativní, jako například zde Lodka, tak to jedině uvítám. :-)
      Můžete poslední téma považovat za dokončené a bavit se tu o čem chcete (tedy v rámci zaměření fóra samozřejmě). :-)


       
         Lodka
        11:08:28  29. března 2013
           Už nám to tady zase umřelo, tak se to pokusím rozproudit menším zamyšlením.
           Představte si, že jste natěšený hráč, který se přihlásí k někomu na verbíře. Přečtete si všechny požadavky PJ. Upravíte si podle nich postavu nebo vytvoříte úplně novou. Dáte si tu práci, že PJi pošlete dokonce havrana s doplňujícím infem, i když to není nevyžadováno. Pak nějakou dobu čekáte a ono nic. Postava je opět volná. Quest zmizel z verbíře a nic se neděje. Je to myslím řešeno systémovou zprávou, ale nejsem si jistý. Každopádně pokud se quest na verbíři neobnoví, tak nepřijde nic.
           Myslím, že alespoň v rámci nějaké základní slušnosti, morálky nebo si tomu říkejte, jak chcete, by bylo přinejmenším vhodné se neúspěšným zájemcům alespoň ozvat, že se prostě našli lepší. V ideálním případě napsat i proč postava nebyla přijata, ať ví, na čem pro příště zapracovat.
           Už se mi to stalo několikrát hlavně v začátcích, když jsem se hlásil do neoficiálů. Tam to beru, že se na to daný PJ může s prominutím vysrat. Ale když se mi neozve ani oficiální PJ, tak to už je na pováženou. Oficiální PJ je pro mě symbol určité kvality a tohle by k tomu myslím mělo patřit. Poprvé jsem nad tím jen mávnul rukou, ale podruhé už mi to lehce zvedlo tlak.
           DA má být hlavně o komunikaci a zábavě, tak se nad tím prosím někteří zamyslete. Rozhodně netvrdím, že jsem příklad ideálně vychovaného člověka s dokonalých charakterem. Na některé věci mám prostě jiné názory a občas mám své dny, kdy se chovám jako blbec. Tohle mi však přijde jako samozřejmost.


       
         Teranell
        08:33:18  7. března 2013
      Ráda bych upozornila všechny PJe, kteří mě prosili o nemazání neaktivního questu, že omluva platí jen do chvíle, kdy je jim opětovně zasláno varování! Nespoléhejte se na to, že jste před měsícem slíbili, že quest rozjedete - jestliže vám přišla další systémovka, opět vám začíná běžet týdenní lhůta před smazáním jako komukoli jinému.

      T.


       
         Petwald
        12:03:02  13. ledna 2013
      Ahoj,
      Myslím, že NPC by měli mít svoji osobnost. Jejich propracování pak záleží na účelu.
      Jinak si pohraji s žebrákem na křižovatce, jehož jediným úkolem v questu je ukázat družině směr, či poskytnout jiné jednorázové info.
      V podstatě jako celou novou postavu pak vytvářím hrdinu, který bude hráčské postavy kus cesty doprovázet, nebo se z jiných důvodů (zadavatel úkolů, místní kontakt, sloužící jako zdroj informací) vyskytovat v příběhu častěji.

      K čemu by ze stran NPC podle mne nemělo docházet, je odsouvání hrdinů hráčů do vedlejší role.
      Může napovídat, poskytovat materiální prostředky, usměrňovat. Ne však brát možnost svobodného rozhodování a vyjadřování, či si z nich činit pouhý doprovod na své vlastní výpravě, jejichž činy nemohou nic významněji ovlivnit.


       
         Townie
        11:57:30  13. ledna 2013
      Rohi, naprosto souhlasím s Tvým názorem :) NPC je sice čistě postavou PJe, ale jak sám píšeš, měla by být přesvědčivou. Mně by se třeba nelíbilo, kdyby NPC byla vševědoucí a dovedla by se ubránit něčemu, co jsem si na ni, jakožto hráč, poctivě přichystal. A to jen díky tomu, abych PJi neutekl z jeho potřebné linie či situace.

      Co se chování v reálném životě týče, opět souhlas, ale musíš uznat, že lidé mají pro své činy většinou opodstatnění, nezohledňují všechna fakta, nebo jsou prostě "jiní". Když už nejednají logicky, tak třeba proto, že jsou poblázněni. Taková by mohla být i NPC. Ale nelíbilo by se mi, kdyby to pro ni nebylo charakteristickým a z postavy, která je po celý quest racionální a logicky uvažující, by se z neznámého důvodu vyklubal pošuk, co dřív dělá, než myslí. Je to věc PJe, ale mně by se nelíbilo, kdyby se postava měnila nahodile dle chuti a z jediného důvodu: Aby udržela hráče v linii.


       
         Rohi
        15:14:10  12. ledna 2013
      Ďalej by som dodal že ani v reálnom živote ľudia nejednajú vždy logicky. Videl som záber z bezpečnostnej kamery, kde sa zrazili dve autá a jedno sa odrazilo na skupinku troch ľudí prechádzajúcich cez cestu. Len jeden z nich odskočil, ďalší dvaja si len zakryli tváre. Auto na poslednú chvíľu zmenilo smer a len tesne nikoho nezasiahlo. Je logické si v tejto chvíli len zakryť tvár? Určite nie, ale je to výsledok šoku.


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).