Duší celkem: 895
Přítomných duší: 5
V krčmách: 3

      ### Hráči sobě ###
      Podělte se s ostatními o své názory a zkušenosti.

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

      Obnovit <<  175  >>

       
        Trym
        12:29:22  17. února 2009
      Orcslayer: Hodně dobře napsaný

      Jen bych okomentoval jeden detail: v polyteistickejch systémech, kam až moje znalosti sahaj, neexistuje morální hodnocení bohů. Arés neni míň dobrej než Zeus nebo tak něco. Morálno v náboženství právě "vynalezli" židi, případně mazdejský Peršani atd - jenže ti už tíhli k monoteismu s dualismem dobrej Hospodin versus zlej Sejtn nebo Ahura Mazda versus Angra Mainju.

      S tím Sejtnem je to složitejší, to bych tu neřešil, ale pointa je jasná, snad:)


          12:20:11  17. února 2009
      [dle mého názoru]
      Ono mnohdy nejde o nějaké "dobro a zlo" (že se najde spousta lidí, kteří všechno na ty dvě hodnoty měří a soudí, je věc druhá). Přesvědčení nemusí mít ve spoustě her smysl, na druhou stranu - pokud už se na to hraje, měl by to PJ nějak podpořit, dát tomu smysl a logiku. A hlavně - PJ rozhoduje dle toho, jak ten systém přesvědčení podpoří, co je dobro a zlo - že rozhoduje samozřejmě neznamená říkat při každé akci "mno, tak tohle by mohlo být trochu proti přesvědčení" atd nebo to dělat strašně okatě. :))

      Spousta her to má jednoduše podpořeno nějakým panteonem. Bohyně je světla je dobrá -> její uctívači jsou dobří -> ale to jestli jednají dle vůle té bohyně už rozhoduje PJ (NPC kněze, vnuknutí ve spánku...). Na takové bohy se pak váže přesvědčení a na přesvědčení právě věci ala "bohem posvěcený meč, který může nést jen dobrodruh dobrého srdce a který nese tím větší paseku, čím zlejší jsou jeho protivníci".

      Samozřejmě je to zjednodušení a mnohdy se dá přít, zda to a to je dobré, ale je na PJ-ovi, aby nějak postavy vedl a určoval to "dobro a zlo", když je to nutné - tzn. nejlépe vůbec, strefit se podobně jako pohádky do nějakých hodnot, které společnost považují za dobré / špatné. Nebo jiné řešení - té nejednoznačnosti využít a postavit příběh na nějakém konfliktu.

      Hlavně přesvědčení není věc, dle které postava jedná za každou cenu a proti přirozenosti, tak jako se dle jednoho "zlého" činu bez souvislostí nedá říct, že je postava taková a maková.

      A poslední názor - přesvědčení je >herní< - to, že si vy myslíte, že černokněžník provádějící krvavé rituály na malých dětech z širokého okolí může mít dobré pohnutky a je dobrý, je irelevantní. Důležité je to, co si myslí postava, která je určená a ovlivněná tím světem, kde se příběh odehrává. (A což souvisí s tím, že PJ to má podpořit, pokud na to hraje - jestli božstvy nebo nějakou jinou "morální hodnotou", kterou postavy uznávají, je na něm.) Edit2: A tudíž taky houby závisí na tom, co si i ten černokněžní myslí, protože je součást světa, stvořil ho PJ a má tam nějaký smysl... (Viz. "morální hodnoty" a svět.) Snad jsem se v tom teď nezamotal. :)
      [/dle mého názoru]

      ----

      Bohu díky za zachraňování příspěvků při odhlášení. :X

      Edit: Snad teď neopakuji něco, co sem už někdo napsal, nečetl jsem to, těch debat na tohle téma tu už bylo x... :)


          04:56:48  17. února 2009
      Trym: Ty vole to nikdo neřiká, že postava o sobě tvrdí že je zlá, a myslim že ani paladin neonanuje před zrcadlem, jak je hrozně gůd.
      Ale když příjdu k babičce s nůší a zmlátim jí a okradu, určitě si nemyslim, že jsem udělal ýbrdobrej skutek, kterej zachrání lidstvo. Ten člověk to většinou nehodnotí, sám pro sebe, on se tim jen baví (jak moc se tim bavil tatíček Stalin nevim, ale pokud si fakt myslel, že dělá to nejlepší pro rusko, určitě nebyl zlého přesvědčení:D)

      Rohi: A proč být jinak zlý, než pro radost? Proč šikanovat malýho kluka, kdaž né pro zábavu? Jde jen o to, že ti lidé si cení svojí vlastní zábavu výše, než život toho druhého, a o tom by to všechno mělo být.
      Někdo jiný si cení vlastní kariéru nad životy dalších lidí.
      A pak jsou další, kteří obětují život, aby zachránili někomu jinému majetek...
      To je jediný podle čeho se rozhodovat... podle mě. To je základ přesvědčení. Kolik v tvých očích má cenu tvůj vlastní život v poměru k těm okolo.


       
        Vexar
        17:22:42  15. února 2009
      A proč by si to člověk neřek? Slyšeli jste někdo někdy slovo škodolibost? Ti lidi si určitě myslí že konaj dobro
      Už to řešíme trochu moc dopodrobna x)


       
         Astralien
        17:15:43  15. února 2009
      Trym + Rohi: Souhlasím s váma, že člověk (nebo jiná taková potvora) si to neřekne. Ale co takový pekelný pán (jiný ďábel)? Toho bych si klidně představila, jak se mezi trháním hlav dívá do zrcadla: "Já jsem tak nádherně a ošklivej a zlej..."

      Uvědomila jsem si, že se tady bavíme hlavně o lidech (hráčích) a já svou poslední připomínkou zevšeobecnila. Proto jsem použila tento (většinou) nehráčský příklad.

      Nevím jak u ostatních, ale v mém světě prostě jsou bytosti, které nejednají z našeho pohledu přirozeně a normálně. Ale to je antropocentrický pohled.

      Vexar: Pravda, v reálu ano. U tebe na světě možná také ano...


       
         Rohi
        15:30:39  15. února 2009
      Trym: V tomto s tebou súhlasím, sú veci ktoré sa nepáčia ľuďom, ktorí sami seba pokladajú za dobrých a preto sú pre nich zlé. Nikto nie je zlý len pre radosť, to už je pomätenie, ide tu len o moc a o spôsobe, akým ju chce daný človek získať
      Napísal som to trochu divne, ale môžem vysvetliť


       
        Vexar
        15:13:28  15. února 2009
      Astralien: všechny civilizace stojí na zákonu silnějšího. Každá to jen jinak zaobaluje


       
        Trym
        15:01:45  15. února 2009
      Neexistuje člověk, který si o sobě myslí, že je zlej (to už jsem tu ostatně myslim psal). Nebo si snad myslíte, že Stalin onanoval před zrcadlem a řikal si "já jsem ty vole ývl jak prase"? Leda velký kulový, že jo.


       
         Sniper
        14:09:45  15. února 2009
      Kolaps: takže většina těch uvažujících (nefanatických) paladinů je zlých (pochybuje o svých čínech, zda nemohli udělaz víc, trpí výčitkami že v tom jednom případě nezachránili někoho) a většina nekromantů, tyranů, sadistických vrahů je dobrých (věří že na to mají právo, že to dělají pro dobro lidstva)...?


       
         Astralien
        13:50:05  15. února 2009
      Vexar: Nevím, proč by to mělo být oddáleno logickému myšlení. Pokud vidím u skřeta ZmZ, tak jejich civilizaci nepostavím na vzdělání a vzájemné pomoci, ale na zákonu silnějšího...


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201]  [202]  [203]  [204]  [205]  [206]  [207]  [208]  [209]  [210
      [211]  [212]  [213]  [214]  [215]  [216]  [217]  [218]  [219]  [220
      [221]  [222]  [223]  [224]  [225]  [226]  [227]  [228]  [229]  [230
      [231]  [232]  [233]  [234]  [235]  [236]  [237]  [238]  [239]  [240
      [241]  [242]  [243]  [244]  [245]  [246]  [247]  [248]  [249]  [250
      [251]  [252]  [253]  [254]  [255]  [256]  [257]  [258]  [259]  [260
      [261]  [262]  [263]  [264]  [265]  [266]  [267]  [268]  [269]  [270
      [271]  [272]  [273]  [274]  [275]  [276]  [277]  [278]  [279]  [280
      [281]  [282]  [283]  [284]  [285]  [286]  [287]  [288]  [289]  [290
      [291]  [292]  [293]  [294]  [295]  [296]  [297]  [298]  [299]  [300
      [301]  [302]  [303]  [304]  [305]  [306]  [307]  [308]  [309]  [310
      [311]  [312]  [313]  [314]  [315]  [316]  [317]  [318]  [319]  [320
      [321]  [322]  [323]  [324]  [325]  [326]  [327]  [328]  [329

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).