Ať už se hraje pravidlový nebo upravený alchymista, myslím, že jeden z důvodů, proč není atraktivní, je ten, že se s ním nejhůře člověk stotožňuje. Jak už zde někdo nakousl, z literatury či filmu známe hodně frajerů válečníků, hraničářů, kouzelníků i zlodějů. To jsou hrdinové, o kterých čteme v efantasy knížkách. O alchymistech? Téměř vůbec.
Já jsem pravidlového alchymistu nikdy nehrál a nevím, jaká to může být zábava, ale hraju nyní za "alchymistu upraveného" a baví mě to. :-)
Tak jako ten z DrD, vůbec to není postava do akce, ale to by v RP hře na netu vůbec nemělo vadit, pokud si s tím umí poradit PJ.
Ještě chci oponovat Zarabeth, že kouzelníci nejsou nudní. Záleží však hodně na PJi a na systému magie, kterou mu propůjčí do jeho moci.
Zara: pokud si Pj dobrodružství připraví pořádně, tak počítá s tím co jeho kouzelník umí a když tam dá nějaký zapeklitý problém, udělá ho tak zapeklitý že žádné čáry máry pomoc nemusí.
Devlin: no neříkám, že jo Mě vždycky přišlo, že alchymista musí na nějakou tu šou mít přípravu, zatímco kouzelník to tahá z rukávu rovnou. Víc jsem v tom nenašel.
Možná je to tím, že neznám dostatečně pravidla DrD. Pro mě je kouzelník jen alchymista se znalostí magie. Takhle si ho představuji a jinak jsem ho ani hrát neviděl.
Nesmysl, alcháč nemá s kouzelníkem (zejména v drd podání, co jsem tak vypozorovala) lautr nic společného.
To spíš kouzelníky nikdo nepotřebuje, kazí zábavu. Sice podporují ego dotyčného, protože si může hrát na machra a umí kouzla, ale často to vyvolává (podle mě) nežádoucí efekt deus ex machina, kdy se něco rozuzlí takhle hloupě, ačkoli ostatní nemagická povolání by to řešila déle, spletitěji a zábavněji. Kouzelník vybočuje, ale nepokládám to za klad. Alchymista je spíš vědec, než magik a to mě na něm láká nejvíc.
Naopak bard vznikl snad pouze kvůli Morganě a dobrý je jenom pokud ho bereme v širším smyslu za zástupce všech druhů žebroty a tuláků. Potom má doopravdy význam, ale zase trošku splývá se zlodějem.
Alcháč mi taky připadá jako jedno z mála povolání, které může v klídku někde sedět a pracovat, ostatní jsou již z povahy prostě tuláci a cestovatelé.
Alim i Devil mají v něčem pravdu. Alchymista je prostě nejsložitější (Zvláště pak ještě složitější Theurg dává hře tak trochu jiný rozměr, jaký žádná jiná postava nemá. Možná i proto stojí mírně stranou)
Člověk se do něj musí vcítit a nezažil sem dobrého alchymistu podle pravidel. Jak říká Astra (o5 s ní souhlasím), vždy si jej dotyčný hráč/hráčka mírně poupravil/a.
Alchymista... Mám takovou postavu a nutno říct, že když z něho uděláte starého, nešiku, tak buď pohřbíte celou skupinku a nebo si užijete hromadu srandy jako já
Akorát je fakt, že to není zrovna povolání pro každého. Někdo si s tím vyhraje a příběh je hned o něčem jiném. Nadruhou stranu, prokuď to pak hraje někdo, koho to po pár příspěvkách přejde, tak to je postava, která často zaclání a je tam k ničemu. (Můj pohled na věc...)
Každopádně je pravda, že nějaký seznam lektvarů, věcí atd. by se náramě hodil a to podle DrD pravidel nehraju
Alchymista mi vždycky přišel jako náhraška za kouzelníka. Když máte v příběhu magii, tak je dle mého alchymista sice fajn, ale kouzelníkovi se nemůže rovnat.