Duší celkem: 900
Přítomných duší: 4
V krčmách: 0

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  86  >>

       
         Yenn
        15:33:03  20. ledna 2009
      Vyměnit si s každým před přijetím několik (3-5) havranů.
      Totéž, pokud chci jít k někomu neznámému do questu hrát.
      Funguje spolehlivě.


       
         Spinal
        15:16:52  20. ledna 2009
      Tak sem se chtěl mrknout, o jakých hráčích že to mluvíš, Kraali, ale nějak sem nenašel kostku, na kterou bych si mohl kliknout
      Ale jinak nevím, jak ti poradit...


       
         Radulesku
        15:15:14  20. ledna 2009
      Kraal: No chtěj od nich napsat něco jiného - něco co určitě připraveno nemají, protože to není součástí postavy nebo jejich questu. Dej jim nějaký nestandardní zadání - nejde pak ani tak o výsledek, ale o to jak se k tomu postaví. A ověříš si při tom i jejich fantasii.
      Anebo zatni zuby a nauč je to


       
         Sniper
        15:07:38  20. ledna 2009
      Kraal: můj (a ryze můj) pohled na věc.

      Historie je pro mne naprosto nedůležitá. Věřím, že aby hráči byli dobrří hráči, musí umět komunikovat, spolupracovat a domluvit se. Ti co mají jen krásné historie jsou pro mne "fintilové", pravá zhouba questu.

      Proto vycházím víc z potenciálu a mailové komunikace. Jak hráči zažádají, jak zareagují na mé komentáře, jak jsou ochotni se se mnou domluvit, když mám k něčemu výtku. Souvisí to s tím co jsem řekl v předchozí dikuzi. hru považuji za věc kam musí investovat PJ i hráči.

      Hlavně ale musím mít jasno co a proč vedu a čeho chci questem dosáhnout. A pak se toho držet.


       
        Kraal
        14:56:02  20. ledna 2009
      Uáá... kdo by to byl řekl, že vést quest na netu je tak náročné. Nejradši bych se na to vykašlal. Člověk si dva dny poctivě vybírá hráče, snaží se vypadat profesionálně, půlku lidí hned odmítne, druhé "dá šanci", vybere si pár nejslibnější... napíše pár příspěvků a nejraději by půlku z nich zase vyhodil.
      Kdo jim ty historie píše, že vapadají tak slibně?... a pak najednou napíšou do příběhu dost podprůměrně? Grrr...

      Nemá někdo zaručený způsob, jak odhalit antitalenta od současné/budoucí elity?

      Nutno dodat, že jsem se podíval i do některých jejich questů, ale nic z toho nepoznám... buď je tam tak mizerný PJ, že napsat kvalitní příspěvek by bylo mrhání časem, nebo se ještě ani nerozjel.


          17:59:21  19. ledna 2009
      Tak do pléna:
      Vůbec si nemyslím, že různorodost skupiny zajistí úžasné dobrodružství. Naopak podle mě se vždycky tvoří spíš skupiny lidí s podobnými zájmy. Samozřejmě že semtam hajzlík může být spestření, ale taky docela vopruz, pokud se družiná má koncentrovat na nějaký složitý úkol, a néjen řešit mezilidské vztahy.
      Hrát třeba za partu rychlejch šípů může být taky super, pokud příběh stojí za to.
      Naopak bych řekl, že mít skupinu úplně s jinýma zájmama je udržitelný pouze z nějaké vnější vůle, která je umělá a vnucená PJem a dobrodružstvím, a ve které si každý jede stejně za sebe. V tu chvíli není třeba přeci hrát se skupinkou hráčů... problémy umim udělat i CPčkama pro jednoho.


       
         Vraashar
        17:58:02  19. ledna 2009
      Náhodou, ZkD může být velice zábavné... takové to nasazování vlastního života (a mnohdy života skupiny) za každého chudáka...

      Jinak zlá přesvědčení jsou pro PJe dost obtížná. Pokud tedy vede družinu dobrých a neutrálních s jedním zlým, který to pojal tak, že chce všechny oddělat a okrást...


       
         Bizarro
        17:34:51  19. ledna 2009
      Safra, vy jste se tu slušně rozepsali. Jen co je pravda. No, tak já tu taky hodím nějakej svůj názor amatérského neoficiálního Pídžeje abych se neřeklo

      - Hráči pro svět anebo svět pro hráče? No, já myslím, že je obojí je dobrý, pokud pak ten příběh bude mít hlavu a patu a hlavně to bude hráče bavit, což je ze všeho nejdůležitější. (Já osobně spíš napřed dělám quest a podle toho beru hráče, ale to jen na okraj :))

      - Rasy a povolání? No, já mám poněkud specifickej quest, že by tam mohl hrát třeba i Kroll alchymista :D , ale tot už otázka vkusu každého PJ a hlavně struktury questu.

      - Přesvědčení? Já osobně nemám moc v lásce ZkD skupinu, z jednoho prostého důvodu. Je to strašná nuda. No považte. Ono když máte ve skupině nějakou "svini", která vás může klidně zradit, tak je to daleko zajímavější, než partička dobráckých hrdinů, co jen plní dobré skutky a nic z toho. Pravda, ne každej PJ je to schopnej ukočírovat. Zkrátka, můj názor je, že čím různorodější skupina, tím je to jak pro hráče, tak pro PJ zajímavější.

      Tot vše co mě k té vaší diskusi napadlo.


       
         Spinal
        17:15:12  19. ledna 2009
      Guner. Asi sem se špatně vyjádřil... (nebo nevím )
      Každopádně já vytvořil svět a až poté nabíral hrdiny. Chtěl jsem ale říci to, že sem vytvořil svět, ve kterém vůbec nemusím hráče omezovat v rasách, povoláních atd... A neomezoval sem ani přesvědčení...
      (a BTW zapojit zápornou postavu do příběhu je podle mě pro PJ daleko složitější, než zapojit kladnou (či neutrální))

      Stejně je ale pravdou, že toto je asi hodně individuální... Každý PJ chce hrát svůj svět a kdo jiný by měl určovat pravidla tohoto světa, než sám PJ.
      Aneb tím chci říct, že si to každý může dělat jak chce. Netvrdím, že mé řešení je prostě the best. Ale stejně "čím různorodější a neobvyklejší bude složení vaší party. A dáte hráčům možnost zahrát originální charaktery jejich postav, tím více zábavy v questu bude." je i můj názor

      Hou .. domluvil jsem ...



       
         Guner
        16:55:26  19. ledna 2009
      Pool: Presne ten server myslím, aj keď kvalita, ktorá tam v určitom období bola lepšia ako tu na DA, myslím v PJoch. Sa postupne znižuje. A aj keď ten problém je viditeľný, tak sa stým jednoducho nedá nič robiť. Ako samozrejme je tam veľa dobrých PJov, o tom potom, ale sú to ešte poväčšinou tí z tej starej éry. Tí čo neodišli.

      Momentálne ale musím poznamenať, že kvalita PJov tu na DA je vyššia (samozrejme oficiálnych, v rámci toho že na IFe neoficiálny PJ bez výcviku byť nemôže, tak porovnávam len oficiálnych)

      Lenže zasa kvalita PJov, to je ďalšie extrémne téma. Ako sa spozná kvalita PJa? Niekto píše dlhé krásne príspevky a hráčov takmer nezapája a ide si vlastne svoj príbeh sám o sebe. Niekto zasa je slabý po tej spisovnej stránke, niekto píše krátke príspevky a zato veľakrát viac informácii podáva ako ten čo píše litánie. Tu je to zasa o osobnom názore. Proste ja keď vidím od PJa krátky príspevok a viem, že sa to dá rozpísať aj oveľa lepšie, (čiže nemyslím rozhovor hráča s nejakým CP, kde je dosť zložité sa rozpísať) tak ma jednoducho mrzí, že to neurobil. Nevravím, že je potrebné pre postavy popisovať zasa úplne všetko. Ale len strohé dorazili ste tam a tam a neopísanie toho miesta je trochu odfláknuté. (Väčšinou PJ proste berie, že keď postava dorazí do lesa tak napíše len že dorazili do lesa. Les neopisuje lebo predpokladá že postava si ho vie predstaviť. Ano Offline to asi ani neni potrebné, ale keď hrám online dračák tak tam mám rád tie prvky dotvárajúce atmosféru

      Radšej to tu seknem lebo sa rozpíšem zasa na pár strán
      Radulesku: kludne príď.


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).