|
Děkuji všem za první ohlasy. :-) Jsem toho názoru, že je ještě dost prostoru k vylepšení toho modulu a abych se přiznal, chtěl jsem ho původně spouštět v hotovější fázi.
Vzhledem k tomu, že jsem si nebyl jistý, jak bude pro vás všechny nejvhodnější udělat i tu viditelnost, filtrování, řazení a podobné věci, rozhodl jsem se to nakonec spustit takhle s tím, že to za vaší pomoci budu vyvíjet dál (či jiný programátor, když bude mít chuť a čas) podle toho, jak to budete využívat, abych zbytečně nedělal něco, co nechcete nebo nepotřebujete.
Viditelnost, whispy:
Jsem naprosto pro návrh rozlišení viditelnosti, otázka je jak. Využití whispů jsem zvažoval, mohlo by to být docela jednoduché řešení. Má jen pár úskalí. Whispy teď fungují jen pro hráče v questu a vztahují se vyloženě na jména postav (což ještě není takový problém, i když by se mi líbila možnost zpřístupnění informací i pro lidi, kteří t.č. v questu nehrají) a druhá věc... funguje jen na části textu. Nemohu je aplikovat třeba na celou postavu či místo. Říkal jsem si, že by bylo fajn, kdyby šlo stvořit NPC, místo nebo i jiné položky, pro které můžeme najít v kronice využítí časem, viditelné jen pro někoho, aniž by o její existenci věděli ostatní hráči. Samozřejmě by se pak časem dala zpřístupnit dalším a dalším.
Z tohoto důvodu si říkám, že by mohlo být lepší, aby viditelnost každé položky byla vztažena spíše na uživatele. Samozřejmě by mohly být i přednastavené možnosti jako (všem hráčům, pouze pro PJ - tím zodpovězen Khargův dotaz ohledně předpřipravení questu, apod.). Takové nastavení by pak fungovalo na celou položku, takže každý hráč by pak viděl v kronice trochu jiný seznam míst a NPC.
Co se týče textového obsahu, tam je to už trochu složitější.
Programátorsky méně náročná varianta je taková, že by PJ musel vytvořit více verzí týž NPC či místa pro jednotlivé uživatele (hráče).
Druhou možností je přidat systém alternativních textů k jedné položce (NPC / místo) který by fungoval následovně. PJ by vytvořil třeba NPC s nějakým textem viditelným pro všechny (může být i prázdný), kteří vidí tu postavu. Jakoukoli přidanou informaci by mohl zapsat do políčka alternativního textu se jménem uživatele, pro kterého je určena.
Takový systém by se mohl využít i k poznámkám hráče, který si chce třeba něco zapsat k dané NPC či místu. Částečně tedy i funkce poznámkového bloku.
Tahle varianta je trochu pracnější na programování, ale líbí se mi hodně. Tím vás rozhodně nemanipuluji. Rozhodně ne. Trošičku možná. Manipulace je ale někdy dobrá věc. Když se nad tím zamyslíme. :P
Třetí varianta - ty whispy s omezením, jak jsem psal výše.
Zálohování, smazání příběhu
Vzhledem k tomu, že kronika obsahuje obrázky, bylo by dobré její obsah standardně smazat po ukončení příběhu.
Možnost zálohy by byla dobrá, to chápu. O tom ještě musím popřemýšlet, jak přesně ji udělat. To byla velmi důležitá připomínka! :)
Přenositelnost
Také velmi zajímavý nápad! :)
Přenositelnost z questu na quest si dokážu technicky představit výborně. Jen nevím, jestli to využijete. Každý příběh má přece jiné postavy a navíc jiné hráče většinou. Budete pak muset upravovat nastavení viditelnosti pro jiné uživatel.
Co se týče překopírovat položku z šuplíku do kroniky, šlo by to. Položka v šuplíku má název, text... využijete to?
Tolpen - třetí kategorie 'fakta/lore'
Ne, rozhodně ne. Jsem zásadně proti, protože... nevím, vlastně dobrej nápad. :) Ještě akorát přemýšlím o ... architektonice těch zápisů. Víš, jak to myslím, ne? Asi je zbytečné dávat ke všemu obrázek.
Nelíbilo by se vám třeba více textově? Neříkám nutně jednolitý text (či ano?). Mohla bys to vložit třeba po tématických celcích (název a text). Do názvu třeba napsat historie, geografie, rasy, fauna, flóra, jazyky, systém magie (ten by mohl být také viditelný jen pro někoho) apod. Náhodou jsem o tom teĎ mluvil s Kany a ta si zase myslí, že by bylo hezčí mít v podstatě stejnou architektoniku jako mají ty zbylé záložky.
Jakou máš představu ty? A všichni ostatní?
Petwald: Věřím, že myšlenku toho, že ta kronika ještě není finální verze, jsem vyjádřil ve svém úvodu na vykovaných pracích. Důvod viz výše.
Omezenost obrázková - zatím neplánuji omezení co do počtu položek. :)
Co se týče provázanosti kroniky s questy, tu bych ponechal, protože mi přijde z mnoha důvodů lepší (s ohledem na ty videtlnosti, hráčské poznámky apod.).
Taky je otázka, kolik lidí vede 3-4 questy se stejným lorem a postavami. ;)
Ale nevylučuji v budoucnu možnost vytvoření si nějakého takového mustru kroniky, který bude možný pak aplikovat na více svých questů.
Řazení - souhlas. ;)
|