Duší celkem: 899
Přítomných duší: 3
V krčmách: 0

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  102  >>

       
        Trym
        13:45:50  5. prosince 2008
      Spinal: Dovednosti jsou ale nastavený naprosto ujetě. Kolikže je potřeba mít bodů z inteligence na experta čtení? Nějaký 4000? A proč bych nemoh expertně číst na první úrovni? Proč bych měl čekat na nějaký expy, aby mě najednou osvítila znalost čtení? Dovenosti jsou opět blbost, která zabíjí RP - "nemůžeš umět dobře zpívat, protože seš na malym levlu." S tím, co by na tohle dal, bych hrát nechtěl ani ve snu:)


       
         Spinal
        13:43:08  5. prosince 2008
      Já osobně bych právě využívání dovedností více zviditelnil. Každá postava si je může vzít a umožňuje hráči další RP.
      (mluvím o klasických.. nikoli o dovednostech povolání. Osobně se mi totiž nelíbí, kolik postav na 1. levelu využívá věci, co v dovednostech nemá )


       
         Radulesku
        13:40:59  5. prosince 2008
      Trym: Dle pravidel mužský i ženský - btw.
      Převedl jsi to příliš do extrému. Já napsal "víc" - to znamená "víc než nyní". Nenapsal jsem "pouze to".
      V každým případě to byla spíše myšlenka, je-li udržitelný současný stav hodnocení především kvality textu než herních vlastností postavy.


       
        Trym
        13:36:15  5. prosince 2008
      Radulesku: Jo, a změní se to v parodii, kdy bude každej válečník zastrašovat, každej ranger stopovat a každej zloděj bude furt zalezlej ve stínu, přičemž na 1. levelu bude trochu zalezlej ve stínu a na 4. hodně moc zalezlej ve stínu? RP je o životě, pravila jsou jenom berlička pro lidi s malou fantazií, takže IMHO nějaký používání dovedností by se mělo v expech odrážet MNOHEM míň než schopnost napsat právě ten esej (esej je maskulinum, pane), kterej bude nápaditej, bude dobře reagovat na dění atakdále.


       
         Radulesku
        13:29:28  5. prosince 2008
      No jestli by se možná víc nemělo zohledňovat užívání schopností a dovedností, protože tím se liší povolání od povolání a postava od postavy a pak by to vlastně i víc vyjadřovalo i ono získávání zkušeností prováděním nějaké činnosti. A na to by tím pádem i navazovalo zlepšování se v dovednostech a schopnostech v závislosti na postupu na vyšší úrovně.
      Páč je fajn, když hráč napíše hezkou "esej", ale jaký je pak vlastně rozdíl mezi např. válečníkem na 4. a na 1. úrovni, když schopnosti a dovednosti používá jako šafránu, na množství životů či hodnoty vlastností se tu taky důraz příliš neklade a nějaká omezení jako v jiných systémech - např. nosit nějaké zbraně dle lvl postavy nebo lvl dovedností - nejsou DrD vlastní?

      Proto asi chápu Sniperův názor.


          13:13:25  5. prosince 2008
      Guner: Pokud vím, tak sjednocenné ofic expování má jen DA a IF (teda nevím, jak to bude na Darkwoodu) - DA to má striktně jako odměnu hry hráče - ale třeba IF už ne, protože se tam do toho míchají i expy za potvory, quest atd. (Nebo aspoň kdysi to tam tak bylo, když jsem ještě viděl PJ fóra. :))) ) Tzn. na zbylých to je dle toho, jak si to který PJ udělá, dle mýho názoru... :)

      Aneb jou, souhlasím s tím, že hodně záleží na tom, jak hraje hráč, protože přece jen on tu postavu hraje, takže určuje, co ona udělá a z čeho zkušenosti získá, ale nemůžu se ve hrách, zvlášť RP hrách, ztotožnit s názorem, který nepřipustí další možnosti - pokud se samozřejmě nemluví o konkrétním systému, stylu hraní a expování. :)


       
         Guner
        13:02:09  5. prosince 2008
      Orc: svojim spôsobom máš síce pravdu, ale tu na DA a vlastne celkovo Online DrD je skôr o tom čo hovorí Sniper, hodnotia sa skôr skúsenosti Hráča ako danej postavy.

      Ale ak je dobrý hráč, tak vie dobre zahrať za svoju postavu. A je tam vidieť rozdiel medzi tým keď začínal a keď nabral určité skúsenosti Celé je to len o tom či to dokáže hráč zahrať.


          09:46:09  5. prosince 2008
      S "naprosto nemají" naprosto nesouhlasím. Jde o to, jak to člověk pojme - zloděj vypáčí zámek, získal tím své reálné zkušenosti plus expy - proč by ty expy nemohly být zároveň odměnou a odrazem zkušenosti postavy? :o) Nehledě na celý systém rozvoje postavy, který se kolem expů a levelování v mnohých RPG hrách točí.

      Čímž ale nechci popřít, že by na DA to nebylo tak, jak jsi psal ty (aka expy jako hodnotící prvek, který až potom ovlivní postavy), jen se mi nelíbilo to zevšeobecňování... :o)


       
         Sniper
        09:28:28  5. prosince 2008
      Angeluss: zajímavé. Mé zkušenosti říkají, že expy naprosto nemají návaznost na vědomosti, zkušenosti a zážitky postav ;-). Expy co jsem kde viděl jsou hodnotící a motivační nástroj, nic víc, nic míň. Zde na DA je to konkrétně hodnotící nástroj kvality projevu a psaní (to je to co mají podle výcviku ofi-PJové hodnotit) a motivační nástroj soutěží.


       
         DonSimon
        22:25:02  4. prosince 2008
      Andílek.. a šup s tím do FAQ :)


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).