Duší celkem: 900
Přítomných duší: 0
V krčmách: 0

      ### Hráči sobě ###
      Podělte se s ostatními o své názory a zkušenosti.

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

      Obnovit <<  176  >>

       
         Kolaps
        13:42:42  15. února 2009
      Já také chápu přesvědčení jako osobní postoj, úmysl postavy.

      Důvod je prostý.

      Pohled postavy je jen jeden. Je tedy poměrně snadno určitelné jestli ten daný čin postava myslela dobře, nebo zle.

      Zatímco vnímání ostatních je tolik, kolik je počet diváků. Nikdy tedy nelze přesně určit jestli byl čin dobrý nebo špatný bez toho abychom se omezili na jen určitou část diváků a ostatní zanedbali.


       
        Vexar
        13:41:11  15. února 2009
      Jinak řečeno, škatulkujeme národy do kategorií abychom to přiblížili realitě a oddálili logickému myšlení x)


       
         Astralien
        12:27:02  15. února 2009
      Vexar + Karga: Já si myslím, že máte pravdu oba. Postava může udělat něco, o čem si myslí, že je dobré. (podat upírovi sklenici svěcené vody, aniž ví, že se jedná o svěcenou vodu či upíra) Na druhou stranu je dobro i zlo relativní, protože z pohledu upíra může být podání svěcení vody zlé. A naopak upír z pohledu nevinné postavy, co podala vodu, je zlý, ač si to sám nemyslí. A v neposlední řadě reakce a okolí... Když budou všude upíři, po napití se kolegy svěcenou vodou budou naštváni. Kdežto v obklopení upíra inkvizicí bude postava hrdinou, která odhalila zlo.

      Závěr: Tyto kategorie jsou podle mne k tomu, abychom všeobecně určili, jak se bude národ (skřeti či elfové) chovat k okolí a reagovat na opačné chování.


       
        Vexar
        11:26:58  15. února 2009
      Postava sama na to může mít jaký názor chce. Nijak to neovlivní reakci ostatních.
      Jde o to jestli se bavíme o tom kdo je zlý či dobrý a nebo koho tak označí.


          08:36:36  15. února 2009
      Vexar: To podle mě právě není pravda. Protože na každé chování existuje nekonečno různých pohledů a těžko by jsi z toho odvodil jedno určující přesvědčení. Pro někoho by jsi byl dobrý, pro jiné zlý.
      Jen postava sama může vědět, jestli chtěla někomu ublížit, nebo mu pomoct. A to je ten základní pohled, který by měl tvořit její charakter...


       
        Vexar
        15:27:29  13. února 2009
      Sniper: těm tvým příkladům se říká zlo v zájmu vyžšího dobra, nicméně každá z těch situací jde vyřešit i jinak takže to skutečné zlé je.
      To že ty postavy to tak nevidí neznamená že to zlé není. To co je zlé a ne by měli v první řadě hodnotit ostatní a ne jedinec sám.
      Silně pochybuju o tom třeba, že víc jak polovina čarodějnic co ve středověku upálili měla nějaké zlé úmysly nebo si myslela že koná zlo.
      Jinými slovy, nikoho nezajímá jak na problém nahlíží postava, ale to jak na něj nahlíží její okolí, protože to je to jediné co ji kvůli tomu začne ovlivňovat.


       
         Sniper
        13:54:25  13. února 2009
      Hodně zpět to trochu začalo něco o zlých postavách... začal jsem psát menší úvažičku na rpgportal.cz/?a=blogs&port=dnd&s=&l=&br=127 a než se naděju, zde 100 nových příspěvků, které jsem opravdu nečetl (takže omluvte že se tam třeba vyjadřuju k něčemu co jste sami potvrdili/vyvrátili). Za každou konstruktivnín reakci jsem vděčný ;-)


       
         Yenn
        18:42:01  12. února 2009
      Radulesku: Já nejsem, obávám se, ta pravá osoba k podobným debatám - expy a levely podle mého názoru NIKDY realistické nebudou a být nemohou z podstaty věci, proto je (opět IMO) zcestné je provazovat s čímkoli, co alespoň jakž takž reálné být může (stárnutí postavy).
      Ale jinak ano, pochopil jsi to správně, právě tak jsem to myslela.

      Osobně mi přijde, že je větší nesmysl zestárnutí postavy o několik let v několika herních dnech, než mladá postava na vysoké úrovni - to je holt ten aspekt hry na hrdiny, že hrdina, téměř nezávisle na věku, se vypracuje na superbouchače, a právě kvůli tomuhle to spousta lidí vůbec hraje.

      EDIT:
      A vůbec, když přihlédneme k Legendě DA, je jakékoli omezování věku, levelu a vůbec čehokoli u postav proti hernímu duchu, aspoň jak já Legendu chápu

      EDIT 2:
      Každopádně už k tomuto tématu nemám víc co říct, takže se další debaty zdržím


          18:25:19  12. února 2009
      Radulesku: Ad jiné provázání - musí nějaké být? Kolikrát jsi hrál v questu, kde by herní čas přesáhl aspoň měsíc? Bylo to dost na to, aby neškodilo kvůli té výjimečné události otevřít deník a něco překlikat místo nereálného stárnutí?

      Hledá se tu (v diskuzi, co tak povětšinou čtu) kompromis mezi reálností a zábavou/[svobodou volby něco hrát, aniž by musel člověk něco věčně přenastavovat]. Situace, kdy bude věk s něčím provázaný, bude něco omezovat, ač tak člověk přirozeně hrát nechce, je zbytečná - PJe otravuje, protože musí měnit čas zpět, má-li tu možnost, a je to stejně nereálné. Jiné omezení, třeba, jak Yenn říká, dosažení určitého věku pro další úroveň, řeší možná tu reálnost. Ale tak za cenu toho, že postup úrovní můžeme vesele škrtnout, protože ten bude, dle mého názoru, naprosto výjimečný. :)

      (Ad předchozí tak trochu řečnická otázka pro Raduleska - já osobně bych v každém questu, ve kterém jsem hrál (mno, uznávám, zas tolik toho nebylo a měl jsem dlouhou přestávku), spočítal dny na prstech obou rukou (a u většiny na jedný).)

      Ad editace postavy mimo quest - osobně jsem pro editaci věku bez omezení, nahoru i dolů. Stejně pokud bude hráč chtít hrát mladší postavu, tak si řekne PJ-ovi (pokud se tak dohodnout samozřejmě), když se dostane do questu...


       
         Radulesku
        17:58:58  12. února 2009
      Yenn:
      Jen ještě dotaz - Myslíš, že by stálo hledat jiné provázání než zkušenosti a věk? Nebo by to bylo spíše kontraproduktivní či omezující?

      Ad dosažitelný level by závisel na věku - tedy vlastně jakási věková hranice pro jednotlivé úrovně, dokud by hráč postavu nezestárl, nemohla by postoupit. Chápu správně?
      Co zohlednit věk, který přisoudí hráč postavě při jejím založení (nebo při vstupu do jejího prvního questu, aby s ním mohl manipulovat dle potřeby). Tedy ne: "musí ti být 30, abys mohl postoupit na 3. úroveň", ale spíše: "tvá postava musela od svého prvního questu zestárnout alespoň o 5 let, aby mohla postoupit na 3. úroveň".
      Protože jestli jsem to pochopil, tak mi to přijde jako jednoduché a zároveň efektivní řešení, které docílí, že postavy budou stárnout, ale zároveň nechají na hráči o kolik (tedy kromě dolního limitu, o jehož nastavení může rozhodnout většina).


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201]  [202]  [203]  [204]  [205]  [206]  [207]  [208]  [209]  [210
      [211]  [212]  [213]  [214]  [215]  [216]  [217]  [218]  [219]  [220
      [221]  [222]  [223]  [224]  [225]  [226]  [227]  [228]  [229]  [230
      [231]  [232]  [233]  [234]  [235]  [236]  [237]  [238]  [239]  [240
      [241]  [242]  [243]  [244]  [245]  [246]  [247]  [248]  [249]  [250
      [251]  [252]  [253]  [254]  [255]  [256]  [257]  [258]  [259]  [260
      [261]  [262]  [263]  [264]  [265]  [266]  [267]  [268]  [269]  [270
      [271]  [272]  [273]  [274]  [275]  [276]  [277]  [278]  [279]  [280
      [281]  [282]  [283]  [284]  [285]  [286]  [287]  [288]  [289]  [290
      [291]  [292]  [293]  [294]  [295]  [296]  [297]  [298]  [299]  [300
      [301]  [302]  [303]  [304]  [305]  [306]  [307]  [308]  [309]  [310
      [311]  [312]  [313]  [314]  [315]  [316]  [317]  [318]  [319]  [320
      [321]  [322]  [323]  [324]  [325]  [326]  [327]  [328]  [329

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).