Duší celkem: 899
Přítomných duší: 5
V krčmách: 0

      ### Hráči sobě ###
      Podělte se s ostatními o své názory a zkušenosti.

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

      Obnovit <<  218  >>

          00:35:55  8. ledna 2009
      Sniper:
      Za trest trocha slohu....
      Dostal jsem se k tomu pozdě, ale musim prostě oponovat:) pokud chceš takhle slovíčkařit, holt mi nezbyde než to ujasnit přesněji.

      Samozřejmě, že fantasy neodpovídá přesně středověkým reáliím, už jen proto, že kdyby odpovídala, nebyla by to fantasy. Každý fantasy svět je o všem do určité míry inspirován světem skutečným, protože to tvoří určitou vazbu hráče, případně diváka, na postavy.
      Pokud vytvořím naprosto fantasy svět s vlastními fyzikálními základy a absolutně neantropomorfními postavami, bude to asi chvíli sranda, ale nikdo se do toho nikdy nevžije.
      Inspirace skutečným světem je samozřejmě různých úrovní, někdo jen trochu pozmění skutečnot, někdo převezme třeba jen tu podobnost člověku. Záleží na fantasii každého tvořitele, kolik sám dokáže vymyslet, aby byl daný svět stále funkční.
      Pokud člověk zvládne utvořit svět, který funguje na úplně vlastních principech, kde je např. vše dotvořeno magií, je jasné, že si může, ba dokonce by měl zadefinovat veškeré jeho další detaily, například fungování krčem. Může magií přenášet třeba kusy zemského jádra na ohřev teplé vody. Než ale uvede svět do života, ať už jako knihu, nebo jako Quest, měl by sám získat o podobných věcech přehled, aby nedopadl jako J.K.Rowlingová...

      Dobře, abych z toho všeho taky vyvodil odpověď:
      Dračí doupě a taktéž velká část (mnou) známých fantasy světů, je založena na technickém a sociálním prostředí evropy ve všelijaké kombinaci stylů od desátého do tak poloviny šestnáctého století, obohaceném samozřejmě o nějakou magii a pár věcí, kteří si tam autoři přidali z dnešní doby, buď aby hra byla pro dnešní hráče pochopitelnější, nebo z nezanlosti faktů a nahrazení věcí neznámých věcmi známými ze dneška.
      Tato poslední aditiva jsou ale dost často pro celý svět poměrně zkázonosná, protože často vznikají kombinace, jejichž fungování by nebylo dlouhodobě možné.
      Naštěstí pro hráče, čtenáře a diváky, málokdy se s jedním světem setkáváme ve větší podrobnosti dostatečně dlouho na to, aby tyto zkázonosné elementy vyšli více najevo (což se bohužel právě Rowlingové nepovedlo). Nicméně i tak je velice těžké vybalancovat čistě fantasy svět tak, aby si pozorný hráč/divák/čtenář nakonci trochu neklepal na čelo.

      A final:
      Proto jsem se pokusil uvést nějaké opravdové historické reálie, aby budoucí světatvořitel nevařil z vody, a reálie buď z historie převzal, nebo je zamítl A VYMYSLEL VLASTNÍ, FUNGUJÍCÍ. V obou možnostech by se jeho svět stal dle mého názoru uvěřitelnější a ač fantasy, fungující.


       
         Spinal
        22:45:10  7. ledna 2009
      Jaj.. tak Astra to řekla líp než já

      Sniper: Systém vypadá zajímavě... i bych si ho chtěl zkusit, kdybych měl čas na další Q ...


       
         Lutus
        20:53:29  7. ledna 2009
      A já o původu jednorožce nic vědět nechci!


       
         Astralien
        19:36:24  7. ledna 2009
      Já v "normálních" zvířatech nevidím problém. Pes, kočka, havran, dokonce i vlk... Myslím, že by za ně měl hrát PJ, který vyhodnotí, jestli zvíře poslechne páníčkův přikaz nebo ne. (Proč mám vlka - normálního, ne vrrka či jinou bestii - jako normální? Stačí příklad Československého vlčáka, který má vlčí krev. Myslím, že takových kříženců může být víc.)

      Co se týče telepatického spojení (pomocníci a jiná možná havěť), tak tam není takový problém se splašením, zdivočením a podobnými případy. Ti zas mají trochu "vlastní hlavu" a PJ je může trochu více okořenit. Mohou se bavit s pánem, mít nějaký svůj charakter...

      Takdy si vzpomínám na jednu protivnou kouzelnickou sovu nebo na magickou nehodu. Kouzelnický přítel, který si myslel, že je žáda, ale byl to velký pavouk. Věci z hry v reálu.

      A "ti divní" přátelé? To už záleží na PJ.


       
         Lege
        16:33:36  7. ledna 2009
      Vexar: tobě vůbec PJ na nic moc sáhnout nemůže... respektive může ale ty seš schopnej se s nim celej večer hádat že to takhle prostě nejde radši nesahat!


       
         Guner
        14:35:54  7. ledna 2009
      Sniper: v každom prípade myslím že nájdeš dosť ľudí čo by do toho išlo. Napríklad ja


       
        Simon
        14:31:14  7. ledna 2009
      Sniper:ak by sa tu na DA vytvorili kulty tak by mohla byť možnosť vybrať napr. dvoch ľudí z rôznuch kultov 2vs.2. Alebo potom celý kult proti príšere. Je veľa možností. Hlavné je otestovať to a či by to vôbec zaujalo hráčov. Ja osobne by som do toho šiel.


       
         Sniper
        14:24:49  7. ledna 2009
      Simon: ve střídání je právě hlavní myšlenka - dohraješ svůj souboj a příjdou další. Možnosti ligy apod jsou na domyšlení, je zbytečné je rozpitvávat když není otestovaný systém a zda to vůbec hráče baví ;-)

      Radulesku: tohle věc jsem hrál na jednom fóru a byla to docela zábava. Popisování měl v rukou PJ a hráči opravdu diktovali jen akce. Nevidím problém v tom popisování předat hráčům. Testování přes neofi vidím jako klíčové, ale nemám chuť se do něj pouštět dokud nemám lidi co by do toho měli velký zájem jít. Úvodní testování plné odlaďování chyb totiž vyžaduje velké nadšení ;-)

      Každopádně díky vám oboum (a do budoucna všem ostatním) za názory a vlastní zkušenosti.


       
         Radulesku
        14:00:21  7. ledna 2009
      Sniper: No mé zkušenosti s questy na styl souboje v aréně jsou špatné. Z doposud mnou vyzkoušených systémů se neosvědčila žádná. Co se tvého systému týče, upřímně řečeno nedokážu si moc představit ono expování na základě ... kvality popisu svých akcí, RP myšlenek... Nějak tam spíš než popis akcí a RP vidím házení různých akcí v sledu za sebou, jak dovolují čísla. Ale možná to je jen mým nepochopením tvéhu systému.

      Takže možná nej cesta bude vyzkoušet to jako nějaký neofik a uvidíš, jak se zadaří a jak se to bude líbit.


       
        Vexar
        13:51:04  7. ledna 2009
      Já bych zvíře nechtěl. Za zvíře musí holt hrát PJ a nerad dávám PJmu další šance jak mi narušit příspěvky
      Jak by mně přestalo poslouchat tak by letělo, a Pj často se zvířatama dělají postavě jen problémy.
      Jen u jedný postavy mám takovou mrchu vlastní vymyšlenou, ta má vlastní inteligenci takže už na ní tolik PJ šáhnout nemůže, ale to je složitější.


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201]  [202]  [203]  [204]  [205]  [206]  [207]  [208]  [209]  [210
      [211]  [212]  [213]  [214]  [215]  [216]  [217]  [218]  [219]  [220
      [221]  [222]  [223]  [224]  [225]  [226]  [227]  [228]  [229]  [230
      [231]  [232]  [233]  [234]  [235]  [236]  [237]  [238]  [239]  [240
      [241]  [242]  [243]  [244]  [245]  [246]  [247]  [248]  [249]  [250
      [251]  [252]  [253]  [254]  [255]  [256]  [257]  [258]  [259]  [260
      [261]  [262]  [263]  [264]  [265]  [266]  [267]  [268]  [269]  [270
      [271]  [272]  [273]  [274]  [275]  [276]  [277]  [278]  [279]  [280
      [281]  [282]  [283]  [284]  [285]  [286]  [287]  [288]  [289]  [290
      [291]  [292]  [293]  [294]  [295]  [296]  [297]  [298]  [299]  [300
      [301]  [302]  [303]  [304]  [305]  [306]  [307]  [308]  [309]  [310
      [311]  [312]  [313]  [314]  [315]  [316]  [317]  [318]  [319]  [320
      [321]  [322]  [323]  [324]  [325]  [326]  [327]  [328]  [329

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).