Duší celkem: 895
Přítomných duší: 0
V krčmách: 0

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  49  >>

          21:01:42  10. listopadu 2010
      Tak začnu (pokud mě někdo nepředběhne) Pluska a mínuska moc nedávám, ale kdybych dávala, rozhodně by je měli Mofik a Angeluss. Plně by mi vyhovovala Mofikova reforma. Snad pod vše bych se podepsala. Ale abych jen tak nežvatlala. Pokud by to nebylo tak těžké naprogramovat (v tom se nevyznám), pak nevím, proč by se to nemělo rozjet. Vy, co se vám to nelíbí - vy byste to prostě nepoužívali, nejste nijak povinni tento systém používat. Těm, co se to líbí, to podle mě značně ulehčí práci. Předpokládám, že hodně PJů hraje styl „co máš v historii, to umíš“. Proč to tedy těmto PJům a hráčům neulehčit tím, že by to bylo všechno přehledně vypsané? Ať je vidět v dovednostech, co postava vážně umí. Nemá smysl hrát na „školu“, když si spousta lidí navolí dovednosti podle toho, co se jim líbí a ne podle historie postavy (příklad - hrála bych postavu 18leté děvečky v oficiálu, nastrčím si tam vyexpenou postavu třeba na úrovni 6 - pak ale nechápu, kde tenhle level ta holka nabrala?). Jasně, spousta lidí si piplá postavy a jsou na starý systém zvyklí. Ale dle mého názoru, tato reforma vám vaše zvyky a piplání neodebírá - jak někde psal Mofik, bylo by asi jasný, že by si každý všiml rozdílu dvou postav na levelu 6, jedna by měla 50 xp a druhá… (brr, nechce se mi dopočítávat). Takže by každý viděl, jak jste si ji krásně vypiplali a jak jste šikovní. Tož, toť můj názor


       
         Mofik
        20:47:15  10. listopadu 2010
      Vybízím k veřejnému se přihlášení k pluskám a minuskám, ke komentářům a připomínkám ze strany herní veřejnosti i adminstva našeho váženého!


       
         Mofik
        16:10:15  10. listopadu 2010
      Jak jednou řekl sám Angeluss.. miluju lidi, co dokážou smysluplně podat, co si já sám myslím


       
         Angeluss
        15:24:53  10. listopadu 2010
      Odstranění závislosti mezi levelem a herní odměnou (expy) není tak špatný nápad jak se vám možná na první pohled zdá. Podle mě to neznemožní hrát stávajícím způsobem tzn. od nuly a po expech, které se později promítnou levelem. Zároveň to ale uvolňuje prostor pro další přístupy třeba jako ten klasický dračákovský.

      Zavedení nového systému automaticky neznamená znemožnění toho na co jsme tu pěl let zvyklí. Podobný systém by ani nemělo smysl zavádět, protože lidi co tu hrají jsou na DA už zvyklí a těžko si zvyknou na něco úplně jiného pokud po tom vyloženě neprahnou.
      Říkám to tu od začátku a příjde mi, že to někteří stále nepobírají. Změna systému má směřovat k otevření nových herních možností. Nesnaží se zpochybnit starý herní styl. Snaží se nabídnout prostor novým herním možnostem, které tu před pěti lety ještě nebyly.

      Radu: Musím ti trochu oponovat ve druhém bodě. Ústředním motivem RPG je sice vývoj postavy, ale čistě příběhový vývoj. Neznamená to tedy, že postava spěje od nuly a neříká to ani kam spěje. Hrdina se v RPG chápe nikoli jako polobožská entita (pokud zrovna nejde o hrdinské RPG), ale jako ústřední postava příběhu (něco jako hlavní role ve filmu). Hlavní hrdina musí v průběhu hry dospět k nějaké vnitřní změně (což mimochodem v aktuálním systému moc nefunguje, nebo jsem si alespoň nevšiml).
      Změna přitom nemusí být nutně vázaná s mocí, dovedností, nebo jakýmkoli jiným zlepšením. Může se klidně jednat o myšlenkový, nebo charakterový posun. Je to jednoduše přesun zkušenosti, kterou jsem v příběhu získal, do charakteru, který hraju a zkušenost je chápána v celé své šíři, tedy jako forma osobního prožitku postavy.


       
         Mofik
        14:26:49  10. listopadu 2010
      Radu:

      1. Expy by se dávaly pořád. Ten můj návrh prošel vývojem, nevím, jestli jsi četl všechny příspěvky potom. Dávaly by se pořád, akorát by nemusely (primárně by měly) mít vliv na vývoj postav.

      2. Viz 1 + Vývoj postav bude v rámci příběhu (postava už prošla vývojem do 10. úrovně, a od té se počítá vývoj v rámci příběhu dále). Ani teď totiž nemáš žádný kloudný vývoj, když nepočítáš školu (ve které se učí postavy věci, které se ti líbí, které se jí budou možná hodit, a ne ty, které se opravdu naučila).
      Mohla by být třeba pro nováčky zablokovaná možnost hrát s postavou nad třetí úroveň, to je pravda.

      3. PJ bude mít zobrazeno v děníku postav, co přesně umějí a bude moci s tím hrát - dovednosti budou souviset s historií. Bude mít napsané úrovně postav přímo u nich.


       
         Radulesku
        13:24:25  10. listopadu 2010
      Vexare, to je právě to, čemu stále nerozumím a mám tak trošku pocit, žes mi to tu místo vyvrácení ještě potvrdil. Myslím tím hlavně nějaké logické odůvodnění a smysl toho všeho. Počkám ještě co mi na to odpoví Mofik.


       
        Vexar
        12:12:27  10. listopadu 2010
      Nu, jak to vidím já...
      Radulesku:
      1- Mám za to že expy se stále udělovat budou. Postava se jimi ale nebude zlepšovat nýbrž to bude ukazatel zkušenosti hráče v hraní s touto postavou. Takže třeba na 20. úrovni bojovník se 100 expy hrál tak v jednom questu který nedošel ani do konce. Jinej co má 2500 expů zase prošel několik příběhů naživu až do konce atd.
      2- Vývoj postav nikdo nikomu nebere. Jen se nebude odehrávat skrze dávání bodů v deníků do schopností ale skrze skutečné učení v příběhu a poté pj schopnost přidá do seznamu.
      A zkušenějšímu hráči je jedno jestli hraje od 1. úrovně nebo 10. protože nehraje pro zlepšování postavy ale pro zábavu.
      3- Výhody a ulehčení? Nu spíš to přinese další práci na víc. Za to ale bude trochu realističtější systém, snad.
      ---
      pokud to tedy chápu dobře
      Edit: Práci Pjjům to asi ulehčí v tom že když vezmou někoho s postavou co má stovky expů tak se jim nemůže stát že postava napíše tři řádky o ničem protože "neví co má v té situaci dělat". Jako sem mnohokrát všude viděl.


       
        Tindo
        12:06:17  10. listopadu 2010
      Možná jsem se v jednom nevyjádřil jasně. Já jsem to braní expů a úrovní od sebe zvlášť méně radikálně, ne tak, že si každý bude moci napsat úroveň, kterou chce, ale aby ta současná úroveň patřila k číslům deníku DrD a zůstala zachována tak jak to je pro ty, co na to chtějí hrát. A pro jiné systémy než DrD by tam mohlo být jakékoliv jiné číslo, ale třeba také založeno na zkušenostech.

      Já bych si osobní deník postavy představoval takto: Na první stránce základní údaje společný pro všechny systémy, volné RP a celé Dark Age - tedy:
      Jméno
      Zkušenosti
      Věk, váha, výška
      Vzhled, charakter, historie.
      Na této první stránce by byla také možnost jakou část deníku postavy zobrazovat dále v horním výběru (místo dnešních dovedností a schopností), které by se mezi sebou dali přepínat. Kdo by měl zapnuté tlačítko DrD, měl by tam to co dnes. Pak by tam mohla být další tlačítka pro nějaké další předem připravené systémy, jako třeba Fate, DrD 2 a nakonec volné, kde by se v další části mohl zobrazovat volně editovatelný deník, kde by nejprve šly přidávat kolonky a následně je různě vyplňovat.


          11:50:41  10. listopadu 2010
      Mofik: myslím si, že s těmi různými deníky by třeba u WoD byl zatraceně problém, protože tam tečkuješ v Atributech, Abilitách, Výhodách, Zdraví, Víře, Tormentu a Willpoweru (tohle je z The Fallen). prvních třech jsou tři podskupiny, kdy jen součet prvních dvou dává 36 položek.
      To se vejde do historie. V zásadě by stačilo "jenom" přebíhat z deníku DrD a ORP s tím, že u ORP by nebyly vlastnosti, protože to mate. Ale pak by bylo těžké postavu mezi systémy prohazovat.

      Dovednosti mi přijdou super, co už mi tak super nepřijde je, že PJové s nimi nehrají a i když mám tu schopnost boje na dálku, tak mi nějaká bardská lama uhne... (příklad vycucaný z prstu). Ale jak říkám, ono by ze začátku stačilo naučit PJe a hráče počítat s historií dané postavy. Donutit je zamyslet se nad logikou (kolik z vás tu má 17 letou postavu, která už za svůj život dokázala vymástrovat kde co, hm? To někdy neumí ani Harry Potter a už vůbec ne barbar Conan). Kdyby PJ více listoval v historii, už by nebylo těžké, aby se dokázal překlikávat i na inventář a dovednosti.

      Hraní postav na vyšších levelech. Jestli 1. nebo 3. není moc velký rozdíl. Jsou to vidláci. Problém je, že 1. level je nesouměrný s levelem popisovaným v dračáku, protože tady ty postavy toho umí mnohem víc... no a postup je fakt pomalej a nedynamickej. To uznávám.


       
         Radulesku
        11:43:03  10. listopadu 2010
      Možná jsem to všechno nepochopil, tak jen položím pár dotazů, které mě vytanuly na mysli:

      1. RP = hraní role, hraní postavy, hraní za postavu. Z tvých návrhů mi ale přijde, že ocenění kvalit hráče právě za jeho RP - tedy současné odměny ve formě expů - chceš zrušit?

      2. RPG = myslel jsem si, že základem všech RPG je nějaký vývoj postav - získávání nových schopností, dovedností atd. Cílem těch, co to hrají je udělat ze své postavy hrdinu, poloboha, atp. což je vyjádřeno povětšinou zkušenostmi a úrovněmi. Kam se v tvém návrhu schoval vývoj postavy? O čem to pak bude, když si založíš postavu a šup s ní třeba na 10. úroveň?
      A to neberu v potaz to, že jsi-li nějaký začátečník, neznáš ani systém hry, ani svou postavu a rázem budeš mít takovouhle postavu. Kde je tedy takovéto "učení se a seznamování" ze začátku, které je snad ve všech RPG co znám? Pravda je, že tady je příliš pomalé a zdlouhavé.

      3. Jaký výhody, jaký ulehčení to přinese mě jako PJi?

      Opravdu jsou to jen dotazy - možná šťouravé. Jde jen o můj pohled na hru, jak mě tu baví a co by mi chybělo, protože mě třeba ty expy a něčím stanovený vývoj (tedy ne náhodně či dle libovůle mé či kohokoli jiného) chyběly.

      A ještě jedna drobnost, nevím, možná jsem ji přehlíd - jde o úpravy současného "DrD směřovaného" systému nebo o návrh dalšího systému, který by běžel vedle současného?

      Díky moc a nenech se odradit. Konečně se tu objevily nějaké návrhy a ne jen lamentování nad nedokonalostí
      Držím palce


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).