Duší celkem: 899
Přítomných duší: 3
V krčmách: 2

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  44  >>

          22:52:14  7. prosince 2010
      Nu, a abych se vlísla ještě jednou, tak vás zvu ke stolu PragoFFest/PragoCon 2011, kde je teď drobná ochutnávka přednášek, které povede linie Dracidoupe.cz

      Celý přehled také najdete na těchto stránkách. :o)
      (...).eblog.cz/category/program/harmonogram
      Pokud k tomu máte co říct, chcete to slyšet nebo vás napadá, co tam chybí a chtěli byste se toho ujmout, prosím, přidejte se k nám! :o)


       
         Astralien
        15:42:29  5. prosince 2010
      Pavettka: Náhodou, ode mne máš +. O hodně věcech, o kterých píšeš, sem slyšela, nějaké hrála... Ale tak pěkně sepsené...


          19:46:25  4. prosince 2010
      (pokud o daný přehled nestojíte, prosím, napište mi do havrana a neřešte to trapnými a nicneříkajícími mínusy, buďte alespoň trochu odvážní a bezhlavě neklikejte. Stačí mi napsat i "Pavettko, je to moc dlouhý, nepruď s tim" a já to stáhnu, abych vás už neobtěžovala)


          15:04:26  4. prosince 2010
      (Ukradeno ze stolu Projekt pro zkvalitnění RPG na dracimdoupeti.cz)
      Ale jen tak...

      Přehled herních systémů

      The Windows
      Napsal Scot Lininger

      Systém s minimálními pravidly. Volný, jednoduchý, snadno pochopitelný, kladoucí důraz na vyprávění. Vhodné pro začínající hráče, které vede zkušený PJ. Vhodné na krátká sezení, kdy se nechcete ničím příliš zabývat. Volná tvorba postavy.

      Je potřeba vytvořit prostředí pro hru. Přílišná volnost může mnohým činit potíže. Žádné rady pro vedení hry, ani jak rozdělit pravomoce mezi hráči. Možnost nevyvážených postav.

      Nedoporučuje se začátečníkům v roli PJ, hráčům kteří se neobejdou bez čísel, přesných vzorců a seznamů.

      Odkaz na stránky: mimgames.com/window
      V sekci download je ke stažení český překlad od Pavla Soukeníka.

      Většina systémů RPG využívá komplikovanou soustavu kontrolních
      mechanismů, jenž postavu přesně „zaškatulkují“ do příslušné kategorie a zajistí, aby byla stejně silná jako všichni ostatní ve skupině. Pokud přijdete s pojetím postavy, které nezapadá
      do dané formy, musíte buď upravit postavu, nebo přizpůsobit
      pravidla. Ani jedno z toho není rozumným řešením. Pravidla tvorby postavy systému Window zajišťují, že budete hrát přesně takovou postavu, po jaké toužíte.
      <I&gt;(by PardGalen)</I&gt;


      Dračí Doupě plus
      by Altar

      Klady:
      - Propracovaná tvorba postavy, která umožňuje hráči stvořit různé varianty téhož povolání.
      - Důraz na roleplaying včetně popisu teorie.
      - Relativně jednoduchý systém zkušeností, který respektuje přínos postavy i hráče pro hru.
      - Pravidla snažící se simulovat realitu bez obrovského množství tabulek pro každou činnost zvlášť. (Tabulky jsou složité, ale všechny na jednom místě a zas tak často potřeba nejsou, protože nejčastější hodnoty hráčům rychle přejdou do krve.)
      - Relativně realistický soubojový systém (až na jisté krajní případy).
      - Stačí jedna kostka. Hod 2k6+, který má výborné pravděpodobnostní rozložení, takže se mohou povést i extrémní záležitosti, přestože má tendenci se ve většině případů držet kolem průměru. Pak se používá už jen hod 1k6, ale to už ne tak často.

      Zápory:
      - Tvorba postav je natolik rozsáhlá, že PJ nutí k tomu, aby cizí postavy dělal "od oka", protože by nad tím jinak strávil mládí.
      - Složitý soubojový systém. Hlavně parametry zbraní. (Když postava použije dosud "nezpracovanou" zbraň, trvá tak dvě minuty než hráč prolistuje pravidla a vypočítá její parametry pro svou postavu).
      - Složitá pravidla jako celek. Podle všech najednou se prakticky hrát nedá a jsou provázaná natolik, že si musíte dobře rozmyslet, než něco vypustíte.
      - Edice A není moc použitelná, bez úprav se s ní moc hrát nedá a errat je prostě moc.

      Ukázky a podrobnější info na altar.cz/drdplus

      Doporučení:
      - Hráčům, kteří rádi počítají, jaké možnosti jsou pro jejich postavu nejlepší a probírají se přitom pravidly.
      - Těm, kteří mají rádi "hrdinské" hry, protože na vyšších úrovních postavy dokáží opravdu neuvěřitelné věci.
      - Teoretikům a matematikům, kteří se při tom mohou skvěle vyblbnout.

      Naopak bych nedoporučil hráčům, kteří si neradi nechají svazovat ruce pravidly a hrají spíše volněji.

      Hrál jsem asi tři delší tažení a pár kratších dobrodružství. Jako hráči mi to docela vyhovovalo. Možnosti postavy mě dobře navedly k tomu, jak bych ji vlastně chtěl hrát, důležité hody šly dopředu předpočítat a dalších mechanismů zas tak moc nebylo. PJ jsem dělal jen jednou krátce a vzít v potaz vše, co je potřeba aby mě hráči nepřerušovali, že takhle to nejde, pro mě lehké nebylo. Ale možná to bylo jen tím, že jako hráč jsem dost "pravidložrout" a jako PJ radši vyprávím a popisuji než abych se staral o herní mechanismy.
      (by Legar)


      DnD 3.5
      by Wizards of the Coast

      Typ hry
      - Úrovňové heroické RPG (hlavním ukazatelem síly jsou úrovně, hra je zaměřená na hrdinství a výkony přinejmenším nadprůměrné)
      - Finančně náročnější (samotné hlavní příručky stojí cca 2000, ale figurky a různá rozšíření to mohou několikanásobně prodražit)
      - Světové RPG (hráno po celém světě, se silným důrazem na aplikaci hráčských zkušeností do dalšího vývoje)

      Vlastnosti
      - Pravidla kladou důraz na vyváženost a herní mechanismy, podceňován element RP
      - Základí herní mechanismus hodu d20 je použit na většinu pravidel
      - Většina tabulek je pomocných a jde spočítat zpaměti pomocí jednoduchým matematických operací (výjimkou je počet kouzel na úroveň, zde je rovnice složitější)
      - Slušně propracované možnosti světa, sfér - což pomůže začínajícím PJům, ale stále nechává dost otevřené pole pro vlastní světy bez nutnosti totálního překopání pravidel
      - Bestiář má každou bestii ilustrovanou a pečlivě (podle jednotné šablony) popsanou, na druhou sranu většina bestií je bráno opravdu jako "bestie" k zabití
      - Povolání jsou vzájemně provázaná, každé má nějaký fígl proti ostatním, což umožňuje strategizování
      - Kouzla jsou děláná na jednotné základní bázi s jasnou aplikací na chod světa (a je tedy jednoduché zjistit, co je potřeba změnit, pokud je svět jiný)
      - Systém základních pravidel počítá se silně magickými světy
      - Pravidla jsou velmi obsáhlá, ale navržené tak, aby se s nimi hráč se stoupajícími úrovněmi seznamoval (i tak se ale neustálému listování pravidly hlavně kvůli kouzlům nedá vyhnout). To ale stále neřeší problém nových hráčů uprostřed kampaně na vyšších úrovních (ti často nezvládnou příliv informací a mechanismů)
      - Soubojový systém je velmi propracovaný, což ale nutí hraní taktických soubojů, nemá alternativu pro "nebojovější" dobrodružství

      Odkaz: wizards.com/default.asp?x=dnd/welcome

      V DnD PJuji asi rok kampaň a zahrál jsme si PC hry tento systém využívající. Celkově hra v něm se "vrací" k původnímu ideálu RPG, černobílému světu, velkým hrdinům a mocné magii. Představa hraní vidláku v DnD je pro mě nereálná, taktéž při hře jen o RP bych po něm nesáhl. My věci střídáme, takže pro RP bez systému střídané taktickými souboji na čtverečkové mapě s figurkami vidím DnD jako ideální.
      (by Sniper)


      Ratpack
      Jared A. Sorensen

      Popis:
      Ve hře Ratpack hráči nereprezentují nic jiného, než krysy nejrůznějších druhů. Dohromady tvoří více či méně spolupracující smečku. Hru řídí vypravěč, který v Ratpacku nese titul Big Cheese. Děj sezení: dobrodružství se odehrává na nejrůznějších místech (domácnost, stoky, laboratoř, farma aj.) a je založen na nějakém úkolu, či spíše misi, kterou se smečka rozhodne splnit. Nezřídka zahrnuje jídlo, lidi, domácí zvířata nebo třeba nepřátelskou krysí smečku.
      Tvorba postav je velice jednoduchá, v podstatě jde pouze o zvolení si tří charakteristik - Prostředí, Habitat a Osobnost. Dále jsou krysy určeny devíti vlastnostmi (zvanými příhodně Ratributy) zastupujícími dovednosti, které se však odvodí z prvních tří charakteristik.
      Součástí pravidel je také popis mechanismů vztahujících se k libovolné činnosti (i boji, který je rozebrán jen o málo podrobněji), vyhodnocování hádek a volby Krále smečky, pár ukázkových oponentů pro smečku a tři ukázkové mise a 4 deníky, jeden pro každý archetyp (Osobnost).
      Ratpack je doporučeno hrát dobrodružným, zábavným způsobem, ačkoliv autor uvádí jako možné obměny také poněkud temnější, nebo naopak uvolněnější styl, na způsob zábavných kreslených seriálů.

      Anglická verze: 1km1kt.net/rpg/Ratpack.php
      Český překlad: fotkydarien.wz.cz/Krysi%20komando%2002.pdf

      Těžko říct nakolik je hra vhodná pro pravidelné hraní, ale podle mě by určitě mohla tvořit velice zábavné spestření nějaké víkendové akce apod. Pravidla se dají vysvětlit během pár minut a ke hře jsou třeba "jen" 4 druhy kostek (k4, k6, k8 a k10). Navíc si dokážu představit, že se hrou dá "konvertovat" spousta dětí, které RPG nikdy nehrály - tím ale nechci říct, že je hra pouze pro ně.
      (by Skener)


      Střepy snů

      Střepy snů jsou nově vznikající příběhově orientované RPG. Půjde o takzvanou narativní (vyprávěcí) hru, kde to hlavní je příběh o hráčských postavách. Hráči budou moci zažívat scény jako hrdinové z jejich oblíbených filmů. Vyvíjí se systém, který umožní co nejvíce podporovat příběh a který bude pracovat s psychikou postav. Hra bude podporovat účast na příběhu všech hráčů a dá jim možnost přebírat vypravěčské pravomoce. Cílem je podporovat hru jako takovou a umocňovat prožitek ze hry a vcítění se do příběhu. Systém Střepů snů je nezávislý na prostředí, ve kterém hráči hrají. Sci-fi, přítomnost, historie – nesejde na tom, co chcete hrát.
      Střepy snů budou hra o lidech, kteří mají své sny a touhy a na cestě za jejich naplněním prožívají nezapomenutelné příběhy. Budete hrát o jejich životech – o úspěších i tragediích – vaše postavy se budou muset každou chvíli rozhodovat, co je pro ně důležitější.
      Více o vývoji tohoto projektu se dozvíte na stránkách

      Klady:
      - princip vyhodnocování konfliktu umožňuje velmi svižné hraní
      - pravidla popisují postavy obecně a tedy je neomezují
      - možnost opravdu filmových scén
      - systém podporující gradaci příběhu
      - příběh opravdu o postavách
      - kolektivní tvorba settingu
      - palety - rozsáhlé seznamy prvků, které můžete do hry zasadit
      - systém sám o sobě vede k snadnému vytvoření zajímavé postavy
      - hráči budou mít vypravěčské pravomoce
      - součástí hry jsou i motivace postav, které odstraňují problém mezi hráčem a vypravěčem kol toho, co by postava udělala a neudělala
      - techniky a mechaniky na prohlubování příběhu a urychlování hry
      - relativně jednoduchý systém postavený na jediném hodu
      - univerzální systém s abstraktními veličinami, díky kterým můžete dělat co si vymyslíte, nejste omezeni seznamem schopností
      - podpora vývoje psychologie postavy
      - velké množství návodů jak hrát
      - velké množství inspirace
      - bude česky

      Zápory:
      - potřeba mnoha šestistěnných kostek (10 a více)
      - nepodporuje taktické a strategické hraní (ale lze v něm hrát akční příběhy)
      - zodpovědnost za hru leží na hráčích více než v běžných DnD like hrách
      - jde o odlišný přístup ke hře, než jsou hráči běžně zvyklí
      - není zatím hotová / nedá se koupit

      Odkaz: strepysnu.cz

      Doporučuji zajímat se o tento projekt všem hráčům, pro které je důležitý příběh jejich postav, atmosféra a emoce. Dále rád doporučím všem, kteří se zajímají obecně o možnosti v RPG, protože naučné texty a návody se budou dát aplikovat i na jiné hry.
      Nedoporučil bych tuto hru hráčům, které baví skládat si různá bojová komba, taktizovat a vyhrát.
      (by Erric)

      Stín meče
      Rok vydání cca 1996. Existuje i opravené vydání (v KMa za cca 20,-).

      Klady:
      - propracované herní mechanizmy ve srovnání s DrD
      - více ras, zbraní a dovedností
      - úvodní příběh je až na konci pravidel a rozhodně se nejedná o "Dobrodružství v Bílém hradě".

      Zápory:
      - povolání se sestávají z mixu cca 30 nemagických a 30 dovedností. Bohužel každé povolání je má kompletu vedené, takže větší část pravidel je duplicitní.
      - některé rasy jsou jen klony jiných, vychází z herního světa autorů pravidel.
      - přepočítávací poměry u zbraní, např. obouruční meč člověka a gnóma jsou dvě různé zbraně (to by mne zajímalo, za co se bude gnómský obouruční meč považovat, bude-li ho mít v ruce např člověk nebo obr -&gt; nejspíš nutnost dalších výpočtů).
      - bojové vybavení je navíc direktivně omezeno úrovní postavy. Pokud si pamatuji, tak vás to donutí plýtvat možnostmi rozvoje postavy na zbraně, které sice používat nechcete, ale musíte, protože více vám úroveň nedovolí.
      - střelba je více méně řešena staticky - střelec má procentuální šanci zásahu cíle, kuše je znevýhodněná pravděpodobností zásahu oproti luku.
      - úvodní dobrodružství se jen letmo týká herních mechanizmů.

      Hra nabízí v základu realističtější boj s následky na konkrétní část těla.
      Doporučil bych ho PJ jako inspiraci tam, kde je rozsah jednotlivých témat větší, než v PPZ DrD.
      (by Zombie)


      Rolemastr

      Je to přechod mezi Class and Level a dovednostním systémem. Veškeré umění včetně životů a magie se nakupuje za body, které se získávají při přestupu. Jednotlivá povolání a je jich hodně se liší jen cenou jednotlivých dovedností. Díky tomu může válečník omezeně kouzlit a kouzelník slušně bojovat.

      Hody jsou stovkové tzv. open end nad 95 se hází ještě jednou a přičítá pod 5 se hází taky ještě jednou a odečítá.

      Díky mnoha tabulkám zbraní je boj velmi realistický a vždy jde o život na druhou stranu je těch tabulek strašně moc (na každou zbraň na každý typ kritického zásahu, bodné, sečné, drtivé, elektřina, chlad atd.)

      Kouzla nebo také Spell Law je rozděleno do tří částí a každá obsahuje několik set kouzel, ale pokud srovnám kouzlení v DnD tak DnD má mnohem mocnější kouzla. Kouzla jsou navzájem provázána a je dobře řešeno kouzlení v brnění připadně další kouzelnické vylomeniny. Neúspěchy jako 6 hodin koma jsou v plátovce naprostá normálka. Kola jsou založena na maně.

      Obsahuje i převodové tabulky mezi třeba DnD tak aby se dala aplikovat jen část pravidel dle výběru.
      .
      Odkaz: ironcrown.com

      Mně osobně se velmi líbil, ale je velmi časově náročný i na přípravu hráče (hodina nad postavou není žádná míra), což proklejí všichni, kdo na to nemají čas a naopak velmi ocení všichni, kdo si rádi pilují postavu do posledního detailu.
      V ČR se tenhle systém koupit nedá, vím, že ještě někdo v ČR ho má (dle diskuze na svých stránkách), ale kdo je to netuším.
      by Plž


      Dračí Doupě

      Typický zástupce Class and Level heroického systému. Hrdinové jsou pány, vesničané nezmohou nic.

      Vhledem k tomu že je v češtině a jeho začátky jsou v dobách, kdy nic jiného nebylo a také vzhledem k jeho finanční dostupnosti se jedná asi o nejrozšířenější systém ČR

      Klady:
      - jednoduchost
      - dostupnost
      - hráčská základna pro další systémy

      Zápory:
      - neprovázanost a nekompatibilita pojmů
      - více autorů =&gt; rozdíly v pojmech
      - nesjednocenost pravidel pro rozšiřující pravidla jednotlivých povolání =&gt; nejednotná koncepce

      Ze zkušenosti vím, že DrD je jako základ a začátek všeho velmi dobré, ale čím déle ho hrajete, tím více zjišťujete vady toho systému. Proto DrD osobně považuji spíše za odrazový můstek před přechodem na další herní systém.
      (by Plž)


      Star Wars
      by Bill Slavicsek, Andy Collins, JD Winker
      Typ hry: Úrovňově-dovednostní

      Star Wars je hrou postavenou na systému d20 posazenou do světa Hvězdných Válek. Mimo základního seznamu dovedností, které je v podstatě možné použít pro jakékoliv prostředí, je k dispozici prakticky vše, co se byť jen na malou chvilku objevilo v některém dílu filmové série. Pravidla je možné použít i pro nehráče k doplnění nebo ověření znalostí ohledně rytířů Jedi, protože vše je velmi komplexně popsáno.

      Základní pravidla (Core Rulebook) se věnují zejména vysvětlení systému d20, popisu ras a povolání, za které je možné hrát (k dispozici je 17 ras a 9 povolání, které je možno téměř libovolně kombinovat). Dále je tu popis dovedností a featů (speciálních schopností), pak manévrování s vesmírnými loděmi a popisu droidů (za které je možné také hrát, i když trochu vybočují z klasických pravidel).

      Nadstavbou nad klasickou d20 jsou takzvané Dark pointy, které postava dostává za činy, které ji přibližují k Temné Straně Síly a kterých, když je mnoho, zabraňují postavě konat některé dobré skutky. Z jiné strany se na to dívají Force Pointy, které mají podobnou (jen ne tak výraznou) moc jako body osudu ve FATE a které postava dostává po splnění nějakého složitého úkolu (obvykle zlomový bod příběhu).

      Ostatní pravidla, která mám k dispozici, jsem nečetl, protože mé znalosti cizích jazyků jsou dost bídné a navíc mi to nepřipadalo nezbytné. Jedná se o příručky Power of Jedi, Alien Antology a Heroe's Guide.

      Klady:
      - Systém d20 je relativně známý, takže hra může přitáhnout široké spektrum hráčů.
      - Procházení a poznávání světa známého z filmu.
      - Celkem věrné pravidlové ztvárnění různých událostí z filmu.
      - Spousta příkladů, vysvětlivek a obrázků, které pomáhají zvládnout systém i těm, se slabší znalostí angličtiny a neznalostí d20.
      - Dá se k tomu velmi snadno sehnat stylová doprovodná hudba.

      Zápory:
      - Pouze anglická verze pravidel.
      - Cena a nedostupnost.
      - Systém d20 (mě moc nevyhovuje zejména kvůli příliš snadnému dosahování fatálních neúspěchů a totálních úspěchů).
      - Složitost pokročilých pravidel - Pokud chcete využít možností své postavy do krajnosti (zvlášť, pokud hrajete rytíře Jedi), musíte toho dost nastudovat a strávit spoustu času zkoušením různých kombinací (nicméně, dá se slušně zahrát i bez toho).

      Rozhodně všem fanouškům Hvězdných Válek, kteří hrají RPG.
      Matematikům a jiným kombinátorům, které může na mnoho hodin zabavit jen příprava na hru.
      Všem, kteří rádi procházení netradiční světy. (Game Master může vymyslet prakticky cokoliv, určitě pro to najde planetu na předpřipravené mapě galaxie.)

      Pocit člověka, který není až tak moc velkým fanouškem Hvězdných Válek (dokonce ani neviděl všechny filmy), byl docela dobrý. Na pravidla si šlo zvyknout a hlavně jsem měl velmi dobrého Game Mastera.
      (by Legar)


      GURPS
      (Generic Universal RolePlaying System)

      První verze GURPSu vyšla v roce 1986, dnes je aktuální 4. edice z roku 2004. Jde o dovednostní systém (namísto povolání je postava charakterizována výběrem dovedností), síla postavy je určena počtem bodů, které do dovedností vložila nebo může vložit. Systém pravidel je navržen co nejobecněji a umožňuje hrát v různých prostředích - počínaje dobou kamennou a konče dysonovými sférami a neomezeným cestováním vesmírem.

      Klady:
      - propracovaná tvorba postavy (to hlavní na celých pravidlech - při tvorbě vybíráte dovednosti a tedy i mechanismy, které budete potřebovat při hře)
      - systém výhod a nevýhod, které umožní vytvářet větší či menší klišé ("za to, že jsem slepý dostanu navíc dokonalý sluch a nadlidskou obratnost" ...)
      - široký výběr prostředí (existují obecné příručky pro různé úrovně technologie i specializované pro konkrétní světy - Zeměplocha, Conan, II. světová válka ...)
      - umožňuje hrát jak s "obyčejnými lidmi" tak s hrdiny ve stylu akčních filmů (ovlivněno tvorbou postavy)
      - jednotné vyhodnocování akcí (jeden hod téměř na cokoliv, žádné další tabulky) i soubojů
      - základní pravidla (GURPS Lite) k dispozici zdarma ( sjgames.com/gurps/lite )

      Zápory
      - tvorba postavy zabere hodně času (zvlášť z počátku, je třeba projít velké množství dovedností, výhod a nevýhod)
      - není odolné proti munchkinům, lze snadno sestavit naprosté, jednostranně bojově zaměřené šílenosti
      - velké nároky na pána hry - musí sledovat co všechno postavy umí a mít alespoň rámcový přehled o spoustě dovedností
      - problémy s vyvážeností soubojového systému (moc lehké nebo moc těžké boje, i jedna rána může zabít silnou postavu - pro hrdinskou fantasy trochu problém)
      - velké množství doplňkových modulů může lézt do peněz
      - pravidla jsou univerzální, nemají žádnou zvláštní atmosféru (na rozdíl od Vampire a podobných systémů)

      Nedoporučoval bych GURPS skupině začátečníků, chce to alespoň jednoho člověka, který už nějaké RPG zná a nebude příliš zahlcen spoustou pojmů a dovedností. S menší pomocí se s ním začátečník sžije bez problémů, ale parta lidí, kteří vidí RPG poprvé ho asi spíš s nepochopením odloží. Velká variabilita umožňuje hrát v mnohem složitějších světech než je běžné, včetně využití cestování časem a mezi různými realitami ve stylu JFK.
      (by Corwin45A)


      World of Darkness

      World of Darkness je souhrnné označení pro svět (potažmo herní systém) který zastřešuje hororová RPG od americké firmy White Wolf. Spíše než pojem World of Darkness (WoD) jsou známe hry, které se v něm odehrávají. Jmenujme například Vampire: The Masquerade, Werewolf: The Apocalypse nebo Hunter: The Reckoning (a mnohé další).
      Jedná se o hororová RPG ze současnosti, kde hráči ztvárňují nelidské postavy moderních upírů, vlkodlaků nebo třeba lovců čarodějnic.

      Klady:
      + Tisíce stran popisu herního světa
      + Mnoho kvalitních námětů pro hru
      + Atmosférické prostředí
      + Podporuje atmosferu hry durazem na hrani a proziti role
      + Není fantasy

      Zápory:
      - Pouze angličtině, neexistuje kompletní český překlad
      - Nepodporuje game a simulační složku hry (není to o číslech a soubojích)
      - Není fantasy

      Oficiální stránky: white-wolf.com/worldofdarkness
      České stránky: praguebynight.eu
      Nějaký český překlad:
      ruthan.cz/.../Vampire/Vampire%203rd%20edition%20CZ.rar
      Na Ruthanově stránce je download většiny českých překladů, ale je potřeba se tam proklikat přes polonahé vampýrky a gotičky. Navigace: vampire – download

      Hráčům, kteří dávají přednost hraní v roli a budováním příběhu před sbíráním zkušeností a prolézání podzemí. Je zde nutná dobrá spolupráce mezi hráči a vypravěčem. Obě dvě strany musí mít zájem na budování příběhu, jinak hra troskotá.
      Popis pravidel WoDu zabírá setinu celkového rozsahu všech knížek. Hra spíše zklame hráče, kteří chtějí hrát souboje vampýrů v dlouhých kabátech s poloautomatickými pistolemi. Jedná se spíše o hru o skupinkách ztroskotanců na hranici mezi životem, smrtí a věčným šílenstvím. Je to hra o hledání lidskosti, ztrácení blízkých a postupné cestě k temnotě. Nicméně bez snahy hráčů se do hry samozřejmě tato témata sama nedostanou a WoD bude jen „RPGčko kde hraješ za upíra“ a hra nebude fungovat.
      (by Lischai a Erric)


      Můj život s pánem
      hra na životní příběhy plné zlodušství, sebenenávisti a neopětované lásky
      by Paul Czege

      Děj tohoto dobrodružství se odehrává někdy na konci 19. století s tím, že jako jedno z míst je popisována vesnice kdesi uprostřed přírody, ale mohou to být jakákoliv jiná prostředí.
      Hra navozuje strach, který mají služebníci ze svého pána. PJ je v roli pána s tím, že jej tvoří dohromady celá družinka. Hra má několik pravidel, dle níž se řídí. Ty ovšem nejsou vysloveně složitá ani těžká na pochopení.
      Hra popisuje herni realie tremi druhy scen, pomoci kterych vypravite pribeh." S prostredim to nema nic spolecneho, jde o herni mechaniku, ktera odstranuje nepodstatne sceny a zameruje se jen na ty, ktere jsou pro tuto konkretni hru podstatne a to jsou ty zle skutky (zlostrilost-&gt;sebenenavist) dobre skutky (namlouvani -&gt; laska) + kazda situace zacina specialni scenou uvozujici dalsi beh udalosti (prikaz pana).

      Klady
      Na každého hráče vyjde řada, jelikož každý hráč hraje sám, je jasné, že si zahraje
      Velmi úzký kontakt s ostatními hráči i PJem
      Silný RP, intenzivní hra i prožitek
      Zkusit si jednat pod psychickým nátlakem ze strany PJ

      Zápory
      Hodně kostek (po nějaké době najednou házíte třeba i 7 k4)
      Jen tři druhy herního prostředí, do kterých svou hru prostě musíte narvat
      Hodně silný prožitek a kontakt s PJem
      Ve scene obvykle hraje jen jeden hrac, ostatni se divaji a nehraji.
      Hra ma pevne dany zacatek a je receno, jak to cele skonci - hra klade duraz na pribeh mezi zacatkem a koncem.
      Odkaz na překlad hry
      rpgforum.cz/viewtopic.php?t=4939

      Odkaz na ukázku této hry. Pán (PardGalen) dává příkaz služebnici (Laitaine)
      http://www.youtube.com/watch?v=7Dr3lzx0w2c


      Hra je intenzivní a to tak, že hodně. Pokud je kdokoliv slabší povaha a nedokáže odtrhnout hru od reality, tohle bych nedoporučovala. Už hodně napoví pravidla, proto bych doporučila, aby si je před hrou všichni přečetli, neboť už jejich čtení může dát některým osobám najevo, že to není jejich cup of tea.
      Hra je relativně rychlá, takže se dá odbít za jedno pětihodinové sezení, přesto, je možné, že ji budete (pokud ji vezmete vážně a řádně) rozdýchávat o něco déle.
      (by Pavetta a Erric)


      Shadows (tiene)
      Rolová hra pre akýkoľvek vek
      Napísal Zak Arntson

      Veľmi jednoduchá hra vhodná aj pre deti (pôvodne bola vytvorená práve pre ne),
      v ktorej hráte samých seba. Môže sa
      odohrávať v takmer akomkoľvek prostredí, základným motívom príbehov býva
      odhaľovanie navonok strašných a ohavných prípadov, ktoré sa nakoniec vyjavia
      ako ničím nezvyčajné banality.

      Počas celého príbehu postavy "bojujú" so svojími tieňmi -- ich najhoršími
      predstavami, ktoré herne charakterizujú faktory, ktoré idú proti úmyslom
      postáv.

      Klady:
      1. Mechanikami sa u hráčov podporuje príbehotvorná činnosť, čo predstavuje
      odklon od zaužívaného systému, kde sa skoro všetka zodpovednosť hry necháva
      na Pánovi Hry -- tu PH predstavuje iba Moderátora (tak sa označuje i v
      pravidlách), ktorý hru/príbeh mierne usmerňuje a snaží sa do nej zasahovať čo
      najmenej;
      2. Je podporovaná interakcia medzi hráčmi;
      3. Maximálne obmedzené hádzanie kockami (aj keď záleží od moderátora, ktorý hody kockami
      žiada);
      4. Pred samotnou hrou prebieha medzihráčska dohoda, v ktorej sa definujú
      predstavy všetkých hráčov o hre, ktorá by mala prispieť všeobecnej spokojnosti
      hráčov z hry.

      Zápory:
      1. Statický, vždy rovnaký začiatok hry;
      2. Niektoré mechaniky sú "typicky detské" (napr. kreslenie postavy a tieňa pred hrou);
      3. Jednoduchý systém a tvorba príbehu ležiaca sťa úplne na hráčoch nemusí
      vyhovovať hráčom, ktorý sú zvyknutý na (pseudo-)realistickejšie systémy --
      taktiež Shadows nie sú vhodné na hranie kampaní.

      Český aj slovenský preklad:
      rpgforum.cz/viewtopic.php?t=3933

      Zápis z hry:
      forum.annun.sk/viewtopic.php?f=54&t=5863

      I napriek tomu, že by hráči mali hrať samých seba, uprednostňuje sa väčšinou
      hrať deti (ktoré môžu byť predsa len nimi, no v detskom veku) kvôli celkovej
      atmosfére hry, pre ktorú je prirodzená zvedavosť detí (skoro) nutná.

      Hra sa zameriava i na prípad, kedy jeden dospelý ako moderátor hrá
      s deťmi ako hráčmi postáv -- i v tomto smere je hra vcelku originálna a
      môže byť vhodná ako prvá hra pre mladých role-playerov.
      (by Andros)


      Cold city
      Game of hidden agendas, trust and monster hunting
      by Malcolm Craig

      Temná hra z prostředí Berlína po druhé světové válce. Hitler byl poražen, avšak ten se nesnažil vyhrát jen s pomocí sil z tohoto světa. Coby agent RPA, tajné organizace složené ze všech členů Dohody se snažíte vypořádat nejen s následky Hitlerových akcí.

      Krom toho, třenice mezi Západem a Východem začínají nabírat na intenzitě a každá ze zemí má tak trochu jiné představy, co s Hitlerovým dědictvím. Komu patří vaše věrnost? RPA? Kolegům z vašeho týmu? Vaší zemi? Jen vám?

      Klady:
      - Útlá knížka, vhodné pro pracující :)
      - Silné prostředí
      - Dobře zpracované téma
      - Pěkně postavený systém důvěry
      - Svižná pravidla

      Zápory:
      - Útlá knížka (za ty prachy...ale to je u indies standard)
      - Úzce zaměřené téma
      - Nekomplexní systém
      - Psáno pro pokročilé, nevede RPG začátečníky za ruku
      - Otírá se o současná dilemata; může být nevhodné pro potomky zemřelých v koncetračních táborech atp.

      Odkaz: rpgpedia.cz/wiki/cold-city

      Buď máte v družince někoho, kdo je blázen do druhé světové a studené, pak jasná volba - vyžije se v tom. Nevhodné pro lidstvo navyklé na DrD/DnD-like hraní, je to přeci jen lehce narativní. Nemám ověřenu použitelnost pro delší kampaně, ale řekl bych že jedna družina zvládne jednu kampaň a pak zatouží po změně. Prostředí opravdu dobře zpracované a silné, trochu šmrnclé WoDem- uličky jsou temné a dějí se tam divné věci. A nakonec, fakt se mi líbí zadrátování důvěry mezi postavami do systému a vnášení dilemat do hry (konflikt osobních/národních/RPA cílů). A určitě bych nehrál s mladšími hráči.
      (by Almad)

      (Pokud vás tento příspěvek zaujal, doporučuji vám jet na PragoFFest... viz stůl PragoCon 2011)


       
         Radulesku
        11:57:18  30. listopadu 2010
      Výcvik na ofi PJ

      Rozhodl jsem se zkusit to opačně. Doposud jsem si vybíral cvičence já a bohužel nepříliš šťastně. Proto nyní nechám na zájemcích, zda si vyberou mě.

      Mám tyto podmínky:
      1. úspěšně složený PJ test
      2. bude to váš první pokus
      3. vedete neofik a je v něm aspoň 30 příspěvků
      4. hrajete s nějakou postavou v libovolném questu
      5. jste schopní odepisovat alespoň 2x týdně

      Pokud tedy tentokrát chcete aktivně napomoci vašemu výcviku na ofi PJe a ne jen čekat, až vás některý z cvičitelů osloví, pošlete mi havrana a pokusíme se nějak dohodnout. Řekněme do konce týdne.
      Samozřejmě budu rád, pokud přidáte i nějaké informace o sobě, o tom, proč chcete být ofi PJ atp.


       
         Radulesku
        12:03:28  24. listopadu 2010
      Někteří poslouchaj a návrhy i náměty si pečlivě schovávaj, aby se pak pokusili z toho něco vyždíbnout.


       
        Vexar
        21:28:23  23. listopadu 2010
      Ono člověka omrzí opakovat věci když lidi neposlouchaj.


       
        Tofik
        21:05:43  23. listopadu 2010
      ten revoluční záduch už se vyvětral ... dost rychle řekl bych ... to byl průvan


       
        Vexar
        20:55:50  23. listopadu 2010
      Já radši mariáš.
      Ale odbíháme od tématu.


       
         George
        20:53:24  23. listopadu 2010
      Reyza:
      Bohužel, DnD ho ve většině případech předčí. snad jen v jednoduchosti ne.
      Ëdit: mě se hlavně líbí lepšejší a propracovanější systém kouzel, větší volnost při tvoření postavy a zajímavější bestiář nabídnutých potvor. I když to poslední je jen otázkou vytvoření si do DrD stejný exemplář bestie, že?


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).