Duší celkem: 900
Přítomných duší: 6
V krčmách: 0

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  61  >>

       
         Dyrimka
        13:35:43  5. listopadu 2010
      Radulesku: Ano předně tím myslím prostředí, ale i pravidla. (Třeba já osobně preferuju Personu nebo Fate.)


       
         Radulesku
        13:32:39  5. listopadu 2010
      Dyrim - Např? Jak by sis to představovala? Myslíš tím čistě prostředí? Tedy aby výcvik nebyl ve fantasy stylu? Nebo tím myslíš omezení - tedy pravidla DrD? Tzn. že by se výcvik dělal podle jiných pravidel jiné hry či žádných? Nebo to myslíš ještě úplně jináč?


       
         Dyrimka
        13:30:05  5. listopadu 2010
      Astralien: Možnost vést výcvik i jinak než "dračákovským" stylem


          13:26:02  5. listopadu 2010
      Astralien: Nemuset dělat PJej test No, jinak nic co by mi bránilo nemam, nejsem si ani jistá, jestli bych ho dělala kdybych věděla, že ho udělám

      Sorry, tomu nešlo odolat


       
         Astralien
        12:24:31  5. listopadu 2010
      Vím, že se tu rozvinula hezká debata... Jen se ji pokusím trochu zas vrátit k původnímu:

      Ti, kteří odpověděli, že nechtějí být ofi PJi nebo váhají: Co by vás přesvědčilo o tom, abyste do toho šli?


          18:47:07  4. listopadu 2010
      Angeluss to vystihnul. Sám jsem u tebe v questu byl, Gunere (i když tuším se odehrálo jen pár příspěvků), a vedl si ho stylem, jakým si questy z V:tM vedu i já - čili je to hra na stejných principech, jaké tu vedou všichni, jen je oblečena do jiného hávu s upraveným vývojem postav, který sis šéfoval sám.


       
         Angeluss
        16:41:53  4. listopadu 2010
      Guner: Také nevidím důvod, proč bych měl hráčům něco strhávat za to, že hrají podle zvoleného systému. Ale pravidla expování jsou bohužel nastavena tak, že bych u jmenovaných systémů měl. A je to hlavně kvůli účelu těch pravidel. Mají sjednocovat expování, aby byli hráči spravedlivě odměněni. Nijak při tom nezohledňuje kvalitu a možnosti hry o kterých jsme před pěti lety houby věděli.

      Netvrdím, že to nejde obejít a zařídit jinak. S Hrunem není problém se domluvit na výjimce. Případným zvědavcům můžeš svoje pojetí hry vysvětlit. Vždycky si ale přiděláš práci navíc. Práci která nijak nezlepší hru tobě, ani hráčům. Pak je tedy na snadě se ptát k čemu mi ta kostka vlastně je a jestli mi to za to stojí?

      *****
      Ohledně těch Vampirů mám pocit, že mluvíme o koze a o voze :) Záleží na tom jak celou tu hru vnímáš a jak hluboko se ti do ní podařilo proniknout. Pokud pod pojmem Vampire: The Requiem, nebo World of Darkness vidíš upíry, jejich klany, hierarchii, herní deníky a hody založené na desetistěnných kostkách, nebudeš mít na DA problém. První dvě třetiny knížky se zdejším systémem nijak nekolidují, nabídnou ti kombinaci skvělého atmosfericky vyladěného prostředí a fungující mechaniku vyhodnocování herních akcí.

      Já ale mluvím o té třetí třetině příručky, která pojednává o stylu hry a technikách storytellingu. Tam se můžeš dočíst, že WOD jsou atmosferický supernaturální horor a jejich hlavním cílem je vytvářet hororovou atmosféru mezi hráči a vžít se do kůže svojí postavy, která vždy prožívá nějaká muka. Například zrovna Vampiři jsou tzv. personal horor což v praxi znamená, že to nemají být žádná nezničitelná nadpřirozená monstra, ale jsou naopak konfrontováni s mocí svou i ostatních mocnějších upírů, pokušením spojeným s jejich vnitřní bestií a ztraceným spojením se světem smrtelníků. Základní WOD je naopak inspirováno lidským strachem z nadpřirozena.

      Je jasné, že podobná hra, aby vůbec mohla fungovat, potřebuje mnohem výraznější mechaniky než hod na obratnost a oblíbený výraz "útočim".

      Ve WOD, když ti GM náležitě atmosfericky vylíčí jak ti v noci do ložnice vtrhnul démon, bys měl zareagovat například tak, že vyskočíš z postele, hodíš po démonovi polštářem a utíkáš do vedlejšího pokoje. Zabouchneš dveře a skřípneš v nich démonovi ruku. Popíšeš ten zápas, a to jak z posledních sil zavřeš dveře, zatarasíš je koštětem a běžíš do kuchyně pro nůž.

      Pokud to sehraješ dobře, měl by GM rozvést další zápletku typu démon tě při útěku poškrábal a začíná to strašně pálit.

      Pj na DAčku řídící se zdejším herním kodexem je ovšem veden k tomu, aby ti sdělil něco jako: "Mnt, měl jsi počkat až vyhodnotím akci zavírání dveří. Žádné koště, nůž a ani kuchyň v "mém" světě není a ty bys je proto neměl používat. Příště si na tohle dávej pozor, je to častá hráčská chyba." Stačí si projít několik výcviků. Obdobné poučky se tam objevují vcelku pravidelně. A to je problém, který tu vidím.

      Myslím, že by bylo dobré případnou další debatu přesunout na havrana, pokud máš zájem.


       
        Kwjetak
        09:21:13  4. listopadu 2010
      Je hezké se tady bavit o různých herních systémech, ale na DA nefunguje ani to základní DrD. Systém zde JE hybrid dračáku zohýbaný pro potřeby DA. Expy, potažmo zkušenosti jsou udíleny za úplně jiné a nesmyslné věci než by podle DrD měli. Další věc je, že vývoj postavy a pravidla RPG jsou tu stejně nakonec navíc, protože si sám nevybavuju, jestli je vůbec někdy někdo použil. V PJ testu jsou otázky kolem HS úplně k ničemu, protože cvičitelé z nich ve výcviku neproklepnou na ostro snad vůbec nic.
      Pokud se někdo chce pokusit napsat slohovou maturitní práci za jedna, tedy jak pravopis i sloh, pak by měl jít do výcviku na DA, jediná výhoda. Bohužel si s ním odnese i svazující pravidla (ne DrD pravidla).


       
         Guner
        00:57:19  4. listopadu 2010
      Angelus: WoD som hral a žeby tam hráči hrali za mňa no neviem neviem. Sú tam síce určité vlastnosti, ktorým napríklad ovládnu NPC všakže...

      Ale to isté môžeš povedať v klasickom drd taký Sicco tiež má pod sebou množstvo ľudí...

      A ku Gurps ano môžu pridať si NPC čímš vlastne hrajú za PJa... ale to je v rámci pravidiel hry nechápem prečo by som ich trestal.

      ---------------

      Ja nevidím žiaden dôvod prečo by som im ako Ofi. PJ mal zato strhávať body.. oni stále hrajú za svoju postavu, akurát že majú určité možnosti naviac, a keď to využijú to predsa nebudem brať ako chybu a ani žiadny cvičiteľ/PJ admin by mi zato určite nenadával. A ak áno tak je niekde chyba.

      Stejnak expovanie je nutno dodať dosť INDIVIDUALNE aj keď pravidlá určité má.

      Ale možno sa len nechápeme. Ako si myslel to že by som ich musel trestať? Trestať čím?


          00:29:01  4. listopadu 2010
      Být, či nebýt ofi pj. Otázka za 100 expů.

      Být ofi pj pro mě znamená, že se ze zábavy stává povinnost. Když vedu neoficiální quest, mám 100% volnost naprosto ve všem, nikdo nic nekontroluje, všechno je jen na mě a hráčích - jaké si to uděláš, takové to máš.
      Když se ti ale před nickem objeví barevná kostka, najednou máš kolem sebe pravidla a omezení, která plynou právě z toho, co se naučíš ve výcviku. Tam je ti do hlavy vtloukána jakási vize správného hráče - neplnit jí, znamená neplnit očekávání. Navíc ti na kontě přistane nemilá povinnost expování a nárůst práce, protože tvoje příspěvky teď nemají jen plnit herní úlohu, ale i reprezentovat.

      Jako jedinou výhodu vidím v tom, že ofíci mají přístup do pj fór. Jako motivace k dělání výcviku je to ale dost chabé. V této podobě jít do výcviku znamená přestat se bavit a začít makat. Nemělo by se ale na herním serveru spíš hrát?


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).