Duší celkem: 900
Přítomných duší: 3
V krčmách: 0

      ### Hráči sobě ###
      Podělte se s ostatními o své názory a zkušenosti.

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

      Obnovit <<  196  >>

       
         Vraashar
        16:56:49  6. února 2009
      Já jsem se chtěl vyjádřit tak, že protože v DrD je přesvědčení zavedené kvůli těm věcem jako např. můj "Stříbrný meč vyššího Dobra", tak si hráč vymyslí postavu a pak jí "připíchne" přesvědčení (jak říká Althalus), a že v takovém případě se prostě "více hodný" dá na ZkD, aby dostal větší bonus než "méně hodný".


       
      (uživatel smazánAlthalus
        16:53:32  6. února 2009
      Podle mého názoru by stačilo prvně tvořit s nějakou představou charakter a pak k tomu připíchnut nejlépe sedící přesvědčení. Ne nejdřív říct, jaká bude a pak podle toho modelovat charakter.


          15:55:16  6. února 2009
      Vraashar: vysvetlenie č. 1 je ešte celkom dobré, ak ide o svet čierno-biely, a zároveň rozprávkový/high fantasy, inak je to tiež dosť bieda. Druhá časť, od toho "pak se" je presne to čo na presvedčeniach neznášam, teda že zjednodušene určujú a škatuľkujú charakter postavy,-)


       
         Vraashar
        15:49:12  6. února 2009
      Ono přesvědčení je jen pro "ujasnění si", jaká postava bude a pro to, abychom věděli, jestli nám dá "Stříbrný meč vyššího Dobra" např. při útoku na démona jednu kostku zranění magií, nebo pořádný elektrošok a stižení síly a odolnosti na dva dny (zlému uživateli).

      A pak se:
      ZkD = strašlivý klaďas, obětuje se pro ostatní
      ZmD = normální člověk :), má své mouchy
      N = záleží mu většinou na sobě
      ZmZ = méně zlý
      ZkZ = více zlý


      (teď jen nevím, jestli jsem to sepsal tak, aby to pochopili ostatní)


          15:37:30  6. února 2009
      Presvedčenia boli a sú aspoň podľa mňa najväčšou chybou DrD. Samozrejme, ide o otázku osobných preferencií a nepochybujem že sú takí, čo rozdelenie dobro/zlo majú radi. Dobre, boli tu potom diskusie a tvrdenia, že aj zákonne dobrá postava môže napáchať zlo, ak ho považuje za dobro, ale aj zákonne zlá postava svoje činy pravdepodobne považuje za dobro. Alebo aj nie.

      Mechaniky týkajúce sa "presvedčenia" bývajú podľa mňa často kameňom úrazom aj v hre, kde sa na pravidlá až tak nehrá. Radšej by som mal hráčov, čo hrajú charakter (tj. mysliacu a podľa toho konajúcu postavu), než presvedčenie (žiadne "som "dobrý", tak aj keď by ma normálne tamtá princezná v nesnázích netrápila/je škaredá/komplikuje mi moju úlohu na záchranu sveta, tak jej pomôžem).

      Toť môj skromný názor. Keby sme však hovorili o využití "presvedčenia" v herných mechanikách, tak sa mi omnoho lepšie zdajú systémy čierno-sivé (virtues/vices vo World of Darkness) či priam čierno-čierne (insanity, corruption, fate v Dark Heresy)


          22:48:48  5. února 2009
      No, já bych v hraních zlých postav viděl jako největší problém, že spousta hráčů a bohužel i velká spousta PJů vnímá Zmateně či Zákoně zlé postavy jako Nesmyslně Zlé postavy a pak je i tak hraje. (V případě PJů očekává, že je tak budou hrát hráči a logicky je nechce.) Pro přiblížení připojuji definici Nesmyslně zlého přesvědčení :-)


      Nesmyslně Zlý

      Je to vlastně logický extrém motivu "Očividně Zlý ™" (o tom někdy příště).Toto jsou lidé, kteří si z nějakého důvodu myslí, že mít zlé přesvědčení neznamená nic jiného než konání zlých skutků na každém kroku a za každou cenu. Dokonce i ve dne, klidně i před svědky. Řekněme jako pobodání nějakého chudáka farmáře a to pouze z toho důvodu, že se nudí (postava, nikoliv farmář). Pokud bude mít družina štěstí, tak se toto sociopatické chování bude pouze vztahovat na cizí postavy. Pokud ovšem bude mít družina to štěstí... Nesmyslně Zlý charakter je často ten typ co zradí a zavraždí svoje spolu-družinovníky i kvůli té nejslabší zámince (a to i když tím nezíská vůbec, ale vůbec nic) , jen proto že je to Zlééééééé.

      Oh, a také se většinou naštvou když mají nést následky svých činů. Jako když například stráže vypíší odměnu za jejich hlavu. Pokud Nesmyslně Zlá postava má na výběr mezi odměnou za najití či zabití (třeba) psa, vždy si vyberou zabití. (Protože vymyšlení plánu na získání obou většinou vyžaduje trpělivost a inteligenci která prostě není součástí toho být Nesmyslně (Hloupý? ) I když tady není žádný zisk z vymýšlení plánu nebo by ta snaha mohla být použita jinak, může to stejně patřit do této kategorie.)

      Jen tak mimochodem, například příručka pro D&D Book of Vile Darkness, tráví docela slušnou dobu detajlním popisováním toho jak zahrát zlou postavu bez toho aby byla mnohonásobně-vraždícím šílencem. Ale upřímně dává pár tipů i pro tuto možnost. Přece jenom i komiksově-groteskní zločinci mají ve světě fantasy své místo...



       
         Rohi
        21:30:26  5. února 2009
      Základný príklad peknej zlej postavy je podľa mňa Belkar Hořký Lísteček. On nerobí zlo pre zlo, on len zabíja pre zábavu


       
         Yenn
        21:22:22  5. února 2009
      Bizarro:
      - Může a nemusí.

      - Není chyba cíleně nabrat pouze postavy dobrého předvědčení, ale už trochu jako chyba mi připadá to napsat do náboru. Hráči totiž pak mají jistotu, že jejich postavu nikdo z družinky nepodrazí - trošku nuda, ne?
      (I když mě, jako správného záporáka, okamžitě napadá, jak si milé klaďase v takovém případě opéct - jako PJ si hráče za padoucha naverbuju předem a zbytek klaďasů na inzerát - a o milé překvapení bude postaráno )

      - Hádej

      - Mít záporáka ve questu klade trochu větší nároky na hráče i PJ. Pokud se ale takový questík vydaří, bývá zajímavější a zábavnější pro všechny. Zlé postavy, nebo ani nutně ne zlé, ale zkrátka postavy s nějakými těmi horšími vlastnostmi, jsou všeobecně zábavnější a postarají se o podstatnou část vedlejších zápletek. Měly by ale být uvěřitelné - takové ty postavy, co permanentně vyznávají zlo pro zlo... no nevím. Tak se nechová ani duševně nemocný satanista, co prochlastal půl mozku.


       
         Spinal
        19:08:40  5. února 2009
      Bizzaro: Nábor zlé postavy může quest okořenit, ale stejně tak ho může pohřbít.

      Já osobně bych nad nabráním zlé postavy daleko více proklepával hráče, který ji má hrát. Prodiskutoval a upřesnil si s ním charakter postavy, protože jak říká Trym, přesvědčení je jakási škatulka, do niž se né každý charakter trefí...

      Jinak řečeno, abych alespoň částečně jako PJ mohl odhadnout, jak se postava zachová. (mluvím o odhadu! Nikoli aby postava byla mou zápornou figurkou...)

      Navíc zapojení záporné postavy je pro PJ podle mě složitější. Musí ji nějak motivovat, přičemž klasická hrdinská motivace o záchraně princezny mu nepomůže. Už by ale třeba mohla zapůsobit půlka království atp. Záporná postava v družině dobráků prostě vždy bude mít tak trošku svůj svět a díky tomu i v podstatě svůj quest...

      (jen můj menší pohled na věc, nad kterým se zamyslím hned, jakmile vystřízlivím )


       
        Trym
        18:28:11  5. února 2009
      1) Ano, i když záleží do jakýho questu, samozřejmě, jinak viz 3)

      2) Ne, když chci klasickou heroickou fantasy, tak přece nevezmu do družiny zlý skřety, mám-li vymyšlenej příběh, kde se budou zachraňovat princezny (zachraňovat nikoli od panenství).

      3) Fandím jim. Rozmíšky a různice v družině jsou kořením questu.

      4) Přesvědčení je blbost a to taková, že naprostá. Beru ho pouze orientačně a víc než jako nějaký faktický "dobro" nebo "zlo" (což jsou dost biblicky ujetý pojmy) spíš jako jakejsi vztah k morálce, k etice, k zákonům. Nikdo, opakuji, nikdo se nechová jako ten zákonně zlej kouzelník z pravidel, co zavede družinu do záhuby a sám přitom zdechne, protože LOL. Kategorie přesvědčení opět pokus kvantifikovat nějakou kvalitu (něco jako zelená-zelenější-nejzelenější-ještě víc nejzelenější...) a silně to čpí 19. stoletím:)


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201]  [202]  [203]  [204]  [205]  [206]  [207]  [208]  [209]  [210
      [211]  [212]  [213]  [214]  [215]  [216]  [217]  [218]  [219]  [220
      [221]  [222]  [223]  [224]  [225]  [226]  [227]  [228]  [229]  [230
      [231]  [232]  [233]  [234]  [235]  [236]  [237]  [238]  [239]  [240
      [241]  [242]  [243]  [244]  [245]  [246]  [247]  [248]  [249]  [250
      [251]  [252]  [253]  [254]  [255]  [256]  [257]  [258]  [259]  [260
      [261]  [262]  [263]  [264]  [265]  [266]  [267]  [268]  [269]  [270
      [271]  [272]  [273]  [274]  [275]  [276]  [277]  [278]  [279]  [280
      [281]  [282]  [283]  [284]  [285]  [286]  [287]  [288]  [289]  [290
      [291]  [292]  [293]  [294]  [295]  [296]  [297]  [298]  [299]  [300
      [301]  [302]  [303]  [304]  [305]  [306]  [307]  [308]  [309]  [310
      [311]  [312]  [313]  [314]  [315]  [316]  [317]  [318]  [319]  [320
      [321]  [322]  [323]  [324]  [325]  [326]  [327]  [328]  [329

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).