Duší celkem: 899
Přítomných duší: 3
V krčmách: 0

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  51  >>

       
         Mofik
        19:40:07  9. listopadu 2010
      Tindo.. to zní dobře :)


       
         Angeluss
        19:39:23  9. listopadu 2010
      Mofik: Skvělé. Teď to stačí prosadit. Za dobu DAčka si pamatuju nejméně tři smysluplné varianty řešení obdobné kvality. Všechny skončili ve fázi návrhu, nebo pozdější diskuse. Ne proto, že by byla zpochybněna jejich funkce, ale proto, že jejich autoři (včetně mě) neměli koule na to je dotlačit až k naprogramování. Máš moji podporu, jestli to dáš, tak jsi machr.


       
        Tindo
        19:29:30  9. listopadu 2010
      Mofik:
      Podle mne už expy jako body fungují. Ukazují hlavně aktivitu a kvalitu hraní. Ale nechal bych je u postavy z několika důvodů:
      Někomu může jít hraní za jednu postavu a za druhou ne, protože mají třeba rozdílný charakter. Nebo za jednu postavu je více aktivní, protože ho to baví. Když soudím podle sebe, tak jsem nehrál za každou postavu stejně.
      I když budou body odtrženy od jakéhokoliv systému, stejně může být hodně dobré moci u každé postavy vidět, jaké má zde "zkušenosti". Tedy jestli to je postava nováček, nebo postava za kterou už hráč hodně hrál a jak je s ní moc sehraný. (Ovšem u postavy nesmí hrát hlavní roli body z hádanek, místo těch ze hry). Stejně tak se podle toho pozná, která zdejší postava je legenda, stejně jako se to pozná u hráčů.
      A už ten pocit, že to číslo přibývá u postavy. Mě se to osobně líbí mnohem více. Tam já osobně chci mít body. Body, které by hodnotili mě místo hraní za postavu, se mi moc nelíbí.
      Spíš je snaha, aby tyto body šli používat také jako klasické expy pro ty, kdo na to chtějí hrát. Protože když tyto bez změny pro úrovně nepoužitelné body zůstanou, tak ti, kdo budou chtít rozdávat expy pro úrovně, tak aby pak expovali hned dvakrát. Když to nebude u postavy a já bych třeba na příklad chtěl používat systém typu, za každých 50 expů dostane hráč jeden akční bod, za každý akční bod bude moci odehrát jedno rozhodnutí za PJe. A když to nebude u postavy, tak to pak PJ u takového systému bude muset počítat zbytečně zvlášť.

      Já bych bral úrovně a expy od sebe zvlášť, že by se na sebe nemusely vázat, ale mohli pro toho, kdo by to chtěl. Kdo by chtěl, mohl by používat úrovně pro DrD. Pro jiné systémy by dané hodnotě zkušenostních bodů mohlo odpovídat úplně něco jiného. Prostě aby to zůstalo pro ty systémy, které ze zkušeností vyplývají, ale byl by to druhořadý význam expů. Byl by to hlavně jen ukazatel kolik toho hráč a jak dobře nahrál za tuto postavu. To je podle mne důležitější, než jaká to je úroveň.

      Nakor: Osobně bych preferoval hru pomocí kratších příspěvků, ale častějších, bez důrazu na literární stránku psaného textu. S touto větou bych se také ztotožnil. Když mám číst dlouhé příspěvky a také pak na všechno reagovat, tak mi to osobně trvá někdy i přes hodinu a pak bohužel ztrácím soustředění a to se projeví, že když to kontroluji, tak ani někdy nevnímám co čtu.





       
        Orkan
        19:03:37  9. listopadu 2010
      Taky jsem si myslel... Ale tušim, že dohromady by se to dost dobře nesnášelo. Hlavně by byly jedny důležitý a jedny nedůležitý expy, což se dá přirovnat ke guláši.


       
        Final
        18:20:11  9. listopadu 2010
      A co tak vytvořit vedle systému DrD ještě druhotný systém, který by se nazýval třeba VOLITELNÝ. Systém, kde by PJ mohl hráči nastavit vše od bodů atributů, přes vlastní schopnosti, kouzla, rasu, povolání, vlastní udělováni expů (třeba jen nějáké neoficiáoní expy) atd. Vzhledem k tomu, že na DrD systém tu skoro nikdo nehraje, byl by tento systém zřejmě využívanější. Já osobně bych ho ve svých questech využíval výhradně, protože je to snazší a přehlednější, mít tak vytvořen celý vlastní deník. Rozhodně lepší než vše zapisovat do poznámek.


       
         Mofik
        17:44:23  9. listopadu 2010
      Ne, expy od postav by se převedly na body Uživatelů, tzn. místo žebříčku postav, by byl žebříček uživatelů, kolik získali bodů a tady by to mohlo být rozdělené: Za tu a tu postavu, za všechny postavy ve všech questech, za hádanky, za všechno dohromady.


       
        Tofik
        17:41:48  9. listopadu 2010
      znamenalo by to reset všech postav?


       
         Mofik
        17:30:57  9. listopadu 2010
      Dodatek:

      Hráči by mohli postavám na začátku, i klidně na první úrovni navolit více dovedností.

      Poté by se přidávaly dovednosti už třeba jen podle toho, co postava v questu zažije, co se naučí v příběhu.

      Level by se zvyšoval ručně, tj. podle uvážení PJe.

      Zaniklo by ale to, co tady převládá od začátku - expovat postavy, aby se mohly něco naučit (co v reálném questu ani nenaučily a co ani hráči nepoužívají). Nevím, proč je to tak všeobecně oblíbené :)


       
        Tofik
        17:29:20  9. listopadu 2010
      Co bude se školou? Já nikdy nehrál n avelkou a malou hru. Spíš proto, abych se moh učit nové věci. Myslím že to totálně pohřbí soutěživost. Otázka je, jestli je to dobře, nebo zle.


       
        Cathan
        17:04:24  9. listopadu 2010
      Nesouhlasím


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).