George: jestli řešíte pravidla pro DrD tak by mě zajímalo ve kterém městě žiješ. Protože tam míním hned zítra přijet a hned si je koupit :D u ná v Ostravě je nesežženeš
Komar: pokud ne v obchodě tak v internetovém obchodu určitě na DrD na altar.cz
Tak já si taky přihodím svůj kyd znalostí. Prvně záleží na edici hry.
AD&D (2. edice) mohla mít multipovolání jen na základě zvolené rasy a kombinací, které jí byly povoleny. Životy se u takové postavy řešili (celkem) jednoduše. U zloděje/mága by to bylo 6+bonus za odolnost (max. 4, to je za zloděje) + 4 + bonus za odolnost (ale max. 2, protože mág) a to celé by se sečetlo a vydělilo dvěma. Což by znamenalo od 6 do 8 životů na první úrovni. :) Do každého povolání se pak dostávala polovina zkušeností a postupovalo se klasicky dle tabulek se vším všudy (takže postava byla většinou úroveň pozadu za skupinou).
D&D (3. edice) už to řeší jinak. Všechny povolání postupují po úrovních podle stejné tabulky, takže odpadá zbytečné sledování. Navíc zde není žádné omezení o možných kombinacích povolání takže klidně paladin/zloděj atd. :) Postava zde vždycky začíná na první úrovni jen s jedním povoláním a později, pokud se tak rozhodne může přibrat další povolání a podle toho si rozšiřovat dovednosti a speciální vlastnosti. Takže příkladová postava: začínáme jako zloděj na první úrovni, dostaneme 6 + bonus za odolnost životů a všechny speciální dovednosti zloděje dané úrovně. Na druhé úrovni ale chceme aby postava pokračovala jako zloděj, takže se stává multipovoláním zloděj (1. úroveň)/kouzelník (1. úroveň) a k již existujícím životům za zloděje dostává životy jako kouzelník (1 až 4 + bonus za odolnost, narozdíl od druhé edice však už neomezeně), z čehož plyne 7 až 10 + 2*bonus za odolnost životů. Postava má nyní schopnosti zloděje a kouzelníka první úrovně. Na třetí úrovni si postava může vybrat buď pokračování v jednom z již vybraných povolání nebo klidně přibrat další. Dejme tomu, že přibral další úroveň kouzelníka. Tím pádem získá další životy za kouzelnickou úroveň a kouzla a schopnosti z toho vyplývající. Postava je pak vedena jako zloděj 1/kouzelník 2. A takhle se pokračuje, dokud postava nedosáhne dvacáté úrovně (což je konečná úroveň v D&Dčku) nebo dokud neumře. :)
George: Myslím, že je to daný tím, že když si za hlavní povolání vezmeš mága, tak sice budeš dostávat méně HP, ale dokážeš se více specializovat na magické dovednosti. Pokud si vezmeš roguna, tak budeš mít více HP, ale tvé magické dovednosti zase nebudou tak dokonalé.
No musel bych si tu hru nainstalovat, abych ti to řekl určitě. Co já si pamatuju, tak jsem hrál za kombinaci válečníka a mága. Životy dostával jako válečník, ale nemohl jsem se dostat ke všem možným kouzlům...
George: Aha. Já jsem si špatně přečetl tvojí otázku. Životy v tom ID jsou řešeny, tak, že ti v popisku napíše, které povolání je hlavní. Takže třeba mág/rogue dostane životy podle mága, protože je zvolený za hlavní povolání.