|
Ty důvody, co tu vypisujete, mají oprávnění a souhlasím s tím, že můžou přinést větší zážitek ze hry. Ale přijde mi, aspoň když porovnám se svými běžnými questy, že jsou takové situace v naprosté menšině.
Pokud to vemu ještě trochu z jiné strany - to samé, co tu píšete, platí přeci i pro jméno postavy. Dokud se ve hře neseznámí nebo jim jméno někdo neřekne, tak se přeci postavy neznají. Přesto jméno nikdo schovávat nechce. Ono totiž dost pomáhá, když, i přesto, že se postavy neznají, se jméno použije třeba k popisu činnosti mé postavy ("otočím se k *jméno*") než to protahovat popisem ("otočím se k tomu barbarovi se zarostlou bradou, vlasy až na záda, pravou rukou kratší, ...").
To samé mi přijde u toho povolání. Jako zkušenější - ať si přečtu, že je to zloděj nebo třeba námořník - budu reagovat a psát dle toho, jak se daná postava odhalila herně. Nebudu na konci (mile) překvapen, že postava, která se celou dobu prezentovala jako zbohatlý kupec se odhalí jako kouzelník. Spíš budu se zaujetím a třebas i obdivem sledovat, jak se s tím hráč zručně popasovává v průběhu celého questu. A to nejdůležitější - přiučím se něčemu. A to si myslím, že je důležitější - ať u zkušeného nebo nováčka - pořád je možno získávat další zkušenosti a učit se.
A k těm myšlenkám ve whispu - nezlobte se na mě, ale to už mi přijde vážně absurdně přehnané. Přeci myšlenky typu: "chci ho zabít/okrást jen co usne" se už teď šeptají jen PJi. Ale chtít šeptat všechno a nahradit to v kurzivě popisem grimas, nebo jednání - samozřejmě podrobnějším - to je dle mého nejen krok proti atmosféře a požitku ze hry, který hráč získá při čtení myšlenek, ale taky proti spádu/záživnosti questu, které považuju za důležité, když místo No nevím, jestli mu věřit. budu muset napsat:
/whisp/ No nevím, jestli mu věřit. /whisp/ Levé obočí mírně zvednu, lehce pokývám hlavou ze strany na stranu, bezděčně malinko pokrčím rameny a nakonec se levou rukou podrbu na nose a tiše zamumlám: Hm, mm, hmm.
Krom toho tedy, že by z relativně jednoduchého hraní současného byla ještě větší pruda svázaná dalšími pravidly co se jak a kam má nebo nemá psát. Vemte si, že ani to, že přímá řeč má mít úvozovky a tučně je pravidlo volitelné, nemají pod kůži všichni hráči.
A pro hráče a PJe abysme zavedli za chvíli další manuál - nejen co jaká kostka ne/vidí (ten už máme), ale ještě co se jak má hrát a co všechno může PJ nastavit, schovat, upravit, ne/použít. To už se opravdu lehké, přehledné a intuitivní hře vzdaluje (nehledě na Donův názor, že už teď je DA přeplácané a složité - tedy jestli jsem ho správně pochopil).
|