Souhlasím s Kany,
ale... je pravda, že mam taky trochu pocit, že celý ten systém je poněkud zbytečný, tak jak je nastavený. Podle něj skoro nikdo nehraje, což je taky otázka toho, že většina postav je na první, maximálně na druhé úrovni a dál se jejich vývoj nedostane. Ale opačně zase nic nemotivuje hráče, aby postavy levelovali, kromě vlastního vzrušení z nakliknutí nové úrovně a rozdělení dovedností.
Bludný kruh, který se ale jen tak nerozplete.
Taky dnešní existencí mnoha a mnoha herních systémů, a už i existencí DrD2, ztrácí původní systém DrD na dřívější dominanci a tím i pozbývá smysl mít ho tu jako jediný pravý.
Proto nemá dle mě smysl i úsilí pokusit se ho nějak složitě vzkřísit.
Upřímně, přijde mi to jako zbytečné. Pokud chci quest s podivnými, nabušenými nebo uplně se vymykajícími postavami, tak si udělám neofik právě proto, že postava "papírově" na 1. levelu může být ve hře braná jako na 36... je o jen na dohodě.
A dokonce to tak lze po domluvě hrát i v ofiku... Je jen na Pjovi, zda na dovednosti "hraje" nebo ne.
Já bych se tu ještě rád krátce vyjádřil k diskuzi na téma: "Příliš mnoho ofi. PJ v ofi. qestech atd." Na DA je sice kompletní systém dovedností a možností rozvoje postavy, ale jen málo oficiálních qestů, které by umožňovaly získat dostatek expů. Když už se někdo jednou po staletém čekání na výcvik atd. stane oficiálním PJ, je jasné, že chce mít v qestu dobré hráče a není náhoda, že těmi jsou často právě jiní ofi. PJ. Tady problém v žádném případě není. Problém je čistě v nedostatku oficiálních PJů, tady na DA je cesta k právu na udělování expů neskutečně dlouhá a trnitá (počínaje už tou jednodušší části-PJ testem, ve kterém je spousta otázek na klasické DrD, i když v tom je na DA v současné době veden (myslím) jen jeden oficiální qest). Uznávám, že díky tomu tu jsou kvalitní oficiální PJ....ale je jich jen málo. To je jeden z důvodů, proč je na DA ve srovnání s jinými "světy" tohoto typu tak málo lidí. Někteří tento systém sice horlivě brání tím, že když už hráč jde do ofi. qestu, očekává od něj především nějakou tu kvalitu-ale od toho tu už přece máme různé barvy kostek, ne? Proč jich prostě neudělat o jeden druh víc?
Ale budiž, existují i snáze stravitelná řešení:
Třeba já sám jsem toho názoru, že ideální by bylo zavést "neoficiální expování" pro neoficiální PJe. Každý neoficiální PJ by prostě ve svém qestu dostal možnost dávat postavám neoficiální expy, které by buď po dohrání v qestu zůstávaly třeba v závorce spolu s takto získanými dovednostmi, a nebo by se se skoznčením qestu smazaly, ale neoficiální PJ by měl možnost udělit postavám už na začátku jejich hry počet expů s jakým skončili v jeho posledním qestu, nebo kolik by jim chtěl dát, aby mohl využít propracovaného systému DA a nemusel přitom dělat dobrodružství stále pro postavy na 1. úrovni.
Väčšinou pripíšem malý bonus k hodu kockou. Pravidlovo je to riešené jednoducho, ak nehráš na kocky, tak si predstav či by niečo zmenilo keby ovládal kung-fu a meč. Ak áno tak pravdepodobne dopadne lepšie ako niekto kto nič nedokáže :)
Chci se zeptat:
Jaké máte zkušenosti s kombinováním dovedností ve questu v různých situací, kdy např. dvě schopnosti užijete naráz? Využíváte to, nebo ne?
Uvedu příklad: Během souboje využíváte, jak boj tváří tvář a boj beze zbraně s tím, že v první ruce, kde máte krátký meč útočíte sekáním a zbytek končetin využíváte k boji (např. kombinace kung-fu s mečem).
Sniper: Trochu jsem listoval a taky mě to zaujalo, dalo mi to hodně námětů k přemýšlení, asi nejvíc se mi zalíbila nutnost neúspěchú na postup v dovednostech, ještě nikde jsem to neviděl a přijde mi to dobré. Doufám že budu mít brzy čas na pořádné pročtení a taky vyzkoušení a pak dodám další reflexi:)